Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Vilka har beställt en CTR 07?
Fick just reda på att Jag är nummer 2 på hela Sveriges beställnings lista 
Tyvärr så har de flyttat fram leveransdatum till Maj för alla som det var sagt April på tidigare så det verkar inte bli någon sväng förbi vår årliga banträff
Tyvärr så har de flyttat fram leveransdatum till Maj för alla som det var sagt April på tidigare så det verkar inte bli någon sväng förbi vår årliga banträff
"Det är ljudet, sången från motorn, som är den stora njutningen"
Verkar vara nåt strul i hamnen.
Min Accord ska vara bokad för transport v 14 iaf. Så jag får den början av v 15.
Min Accord ska vara bokad för transport v 14 iaf. Så jag får den början av v 15.
Antonio Pozzi
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Gämför med vad om man får fråga, en 1,5l civic?Andreas79 skrev:CTR 02-05 är inget speciellt
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
e det sant får vi vårs ctr i maj istället april, alltså snacka om att jag e nu kraftigt arg :wallbash: är detta sant eller? för de göra så eller? och får man något för detta?
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Gämför med vad om man får fråga, en 1,5l civic?Regge skrev:<!--quoteo(post=386673:date=21 Mar 2007, 14:43:37:name=Andreas79)--><div class='quotetop'>CITERA(Andreas79 4 21 Mar 2007, 14:43:37) [snapback]386673[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->CTR 02-05 är inget speciellt
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Det var utseendet på gamla CTR vs nya CTR jag syftade på.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Är du ironisk eller är du allvarlig?zozo skrev:e det sant får vi vårs ctr i maj istället april, alltså snacka om att jag e nu kraftigt arg :wallbash: är detta sant eller? för de göra så eller? och får man något för detta?
I vilket fall så är det likadant i England med förseningar så jag vet inte om det verkligen är i Hamnen problemet ligger eller Swindon. Oavsett så är det inte mycket vi kan göra och få någon kompensation tror jag inte på men det är väl upp till dig att förhandla med din ÅF i så fall.
G4il1 skrev:Fick just reda på att Jag är nummer 2 på hela Sveriges beställnings lista
Källa uppskattas. Finns alldeles för många vilda spekulationer på detta forum som har legat till grund för många falska rykten.
Tzn
Men gud vad stingsliga vi är då 
Källan är min ÅF som förklarade att beställningarna är nummerbaserade i serieföljd.
Alltså När en ÅF beställer bilen hos Honda Sverige så sätts det ett ordernummer som består av exempelvis beställningsnummer+löpnummer, exakt hur kombon är vet jag inte då jag inte fick det förklarat. Det jag fick förklarat var att nummerserien började med *********1 och jag hade *********2
Huruvida detta är sant eller inte det kan jag inte svara på men självklart litar jag på min ÅF. Men visst kan det vara möjligt att han ljuger mig rätt upp i näsan för att jag tyckte att det drog ut på tiden med leveransen. Dock så beställdes bilen ca klockan 10 den 2/3 vilket skulle kunna innebära att det stämmer med att jag faktiskt är nummer 2 på beställningslistan med tanke på att det var årsinventering på Honda Sverige den 28/2-1/3 och därmed inte gick att beställa något då. Källa: också min åf och det fakto att jag var där den 28/2 efter ditt inlägg i recensions tråden Tizian och försökte beställa men då var beställningswebben nere fram tills min ÅF ringde mig på morgonen den 2/3.
Om det Istället var datumet för Leverans du syftade på så samma sak där. Min ÅF dubbelkollade 2ggr igår när vi provkört den nya CTR:n och min bil hade blivit flyttad till maj.
Jag drog dock slutsatsen själv att om jag är nummer 2 och blivit flyttad till maj bör andra ha blivit det med annars blir jag rätt ledsen men vist det kanske är fel då andra saker spelar roll så som vilken typ av bil och färg osv man beställt.
Men Tizian du verkar ju faktiskt rätt insatt i detta med tanke på några andra inlägg du gjort så har du annan info som ändrar situationen så tar i alla fall jag jätte gärna del av den
Källan är min ÅF som förklarade att beställningarna är nummerbaserade i serieföljd.
Alltså När en ÅF beställer bilen hos Honda Sverige så sätts det ett ordernummer som består av exempelvis beställningsnummer+löpnummer, exakt hur kombon är vet jag inte då jag inte fick det förklarat. Det jag fick förklarat var att nummerserien började med *********1 och jag hade *********2
Huruvida detta är sant eller inte det kan jag inte svara på men självklart litar jag på min ÅF. Men visst kan det vara möjligt att han ljuger mig rätt upp i näsan för att jag tyckte att det drog ut på tiden med leveransen. Dock så beställdes bilen ca klockan 10 den 2/3 vilket skulle kunna innebära att det stämmer med att jag faktiskt är nummer 2 på beställningslistan med tanke på att det var årsinventering på Honda Sverige den 28/2-1/3 och därmed inte gick att beställa något då. Källa: också min åf och det fakto att jag var där den 28/2 efter ditt inlägg i recensions tråden Tizian och försökte beställa men då var beställningswebben nere fram tills min ÅF ringde mig på morgonen den 2/3.
Om det Istället var datumet för Leverans du syftade på så samma sak där. Min ÅF dubbelkollade 2ggr igår när vi provkört den nya CTR:n och min bil hade blivit flyttad till maj.
Jag drog dock slutsatsen själv att om jag är nummer 2 och blivit flyttad till maj bör andra ha blivit det med annars blir jag rätt ledsen men vist det kanske är fel då andra saker spelar roll så som vilken typ av bil och färg osv man beställt.
Men Tizian du verkar ju faktiskt rätt insatt i detta med tanke på några andra inlägg du gjort så har du annan info som ändrar situationen så tar i alla fall jag jätte gärna del av den
Senast redigerad av G4il1 den 27 mars 2007, 14:08, redigerad totalt 1 gånger.
Det känns lite konstigt det här... Jag ringde min ÅF strax innan lunchtid den 28:e feb och berättade att CTR nu fanns för beställning i systemet. Jag hade sedan innan skrivit köpeavtal på en svart GT så det var bara för honom att boka en i systemet och faxa in lite papper till Honda, vilket han gjorde omedelbart (innan 12:00 den 28:e). Att det skulle vara några problem med beställning just under dessa dagar pga någon inventering framgick aldrig utan det var först nu när jag läste det från G4il1 som jag hörde om detta. Han hade tagit min bil först, sedan hade han även faxat in några andra beställningar (två eller tre, minns ej) varav en utav dem faktiskt var en beställning som han själv skulle ha (mycket trevligt att ha en Hondasäljare som gillar Honda). Det betyder att han försökte göra beställningar på minst tre bilar den 28:e. I och med att G4il1 påstår att han ligger tvåa i kön och att hans beställning gjordes 2/3 gör mig något misstänksam.
Jag skrev i en annan tråd att 15st bilar kommer i April och runt 32-34st bilar kommer i Maj (Kom ihåg, ej bekräftade siffror!) och trots osäkerheten är denna informationan ganska tillförlitlig då två oberoende återförsäljare har gett mig samma information utan att jag har frågat efter den.
Kan det vara så att du, G4il1, råkade komma med på andra batchen utav bilar och att din ÅF försöker påstå att det är förseningar? Du kanske var preliminärbokad till första sändningen men pga vadsomhelstsomkanhända så har du blivit flyttad till Maj? Det måste i så fall betyda att du inte ligger tvåa i kön.
Jag skrev i en annan tråd att 15st bilar kommer i April och runt 32-34st bilar kommer i Maj (Kom ihåg, ej bekräftade siffror!) och trots osäkerheten är denna informationan ganska tillförlitlig då två oberoende återförsäljare har gett mig samma information utan att jag har frågat efter den.
Kan det vara så att du, G4il1, råkade komma med på andra batchen utav bilar och att din ÅF försöker påstå att det är förseningar? Du kanske var preliminärbokad till första sändningen men pga vadsomhelstsomkanhända så har du blivit flyttad till Maj? Det måste i så fall betyda att du inte ligger tvåa i kön.
Tzn
Var och klämde på en silverfärgad hos handlaren här i stan idag. Kändes riktigt bra, även om jag inte gillar alabaster silver så jättemycket. Tyvärr kunde jag inte provköra den eftersom Honda EU dykt förbi tidigare under dagen och snott en databox från bilen (den skulle tydligen användas i nån av testbilarna på nån isbana uppåt lappland istället).
Därför kan jag inte uttala mig om så mycket annat än utseendet och känslan av inredningen. Stolarna var i alla fall suveräna, ratten kändes kanon och resten av inredningen har höjt sig en eller två divisioner från EP3. Silver är väl troligtvis den mest diskreta färgen, men trots det så är bilen långt ifrån anonym.
Här är några dåliga bilder som jag tog med mobilen. Längtar till Maj!

Därför kan jag inte uttala mig om så mycket annat än utseendet och känslan av inredningen. Stolarna var i alla fall suveräna, ratten kändes kanon och resten av inredningen har höjt sig en eller två divisioner från EP3. Silver är väl troligtvis den mest diskreta färgen, men trots det så är bilen långt ifrån anonym.
Här är några dåliga bilder som jag tog med mobilen. Längtar till Maj!

<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Har beställt en Race med leverans i Juni. Provkörde en GT idag och instämmer i att man sitter lite högt, annars kändes den toppen ska bli kul att se om det blir någon större skillnad på Race. Är det någon som vet om den har lägre eller hårdare fjädring/dämpning? Enligt uppgift har Race samma reservdelsnummer på dessa bitar som övriga Type R.
Sören Klingborn, Stockholm
CTR -07 Race, Svart
CTR -07 Race, Svart
Tizian: Oavsett om jag ligger 2 i kön eller inte vilket mest bara var en kul grej för mig så är väl ett bra alternativ att du och ni andra som fått info om att den skall levereras i april ringer och kollar. Är det så att "alla" har blivit flyttade till början av maj så har vi. Är det bara jag så Jäkla skit tycker jag men inte mycket att göra 
G4il1 skrev:Tizian: Oavsett om jag ligger 2 i kön eller inte vilket mest bara var en kul grej för mig så är väl ett bra alternativ att du och ni andra som fått info om att den skall levereras i april ringer och kollar. Är det så att "alla" har blivit flyttade till början av maj så har vi. Är det bara jag så Jäkla skit tycker jag men inte mycket att göra
Jag har inte blivit flyttad till Maj. Kollade senast igår. Preliminärbokad för vecka 15.
Tzn
Enligt Honda så skall raceversionen ha bättre chassie. vad det nu innefattar.Soren K skrev:Har beställt en Race med leverans i Juni. Provkörde en GT idag och instämmer i att man sitter lite högt, annars kändes den toppen ska bli kul att se om det blir någon större skillnad på Race. Är det någon som vet om den har lägre eller hårdare fjädring/dämpning? Enligt uppgift har Race samma reservdelsnummer på dessa bitar som övriga Type R.
Ingemar Olsson
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
Mazda RX-8 -05
Nissan Micra 1,2 -04
Tidigare bilar:
Civic Type-R -04
Traktor S40N 2.4i -04
Traktor S60 2.4T -02
Alfa Romeo 75 2.0TS -89
Traktor S80 2.4i -00
jag beställde färgen bronz men efter jag hade sett bilder på nätet fick jag kalla fötter :annoyed: , dessutom sa min åf att bronz färgen skulle bli försenad med en månad :ranting: så jag byte till svart o får den nu som planerat från början i mitten av april
men har nu sett den riktiga färgen broze här i sverige o den e fin :wallbash:
så jag vet ej om jag har gjort rätt val :snurrig:
jag tog en chansning med broze när jag valde den, men en sak vet jag, med svart kan det EJ bli fel
jag tog en chansning med broze när jag valde den, men en sak vet jag, med svart kan det EJ bli fel
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
gusman skrev:Provkörde precis en CTR GT hos LDS Bilar i Vällingby.
Den var bullrig, stötig, obekväm och trång.
Så jag har beställt en Deep Bronze GT.
Jo tydligenTizian skrev:Någon som har beställt en Bronze-färgad?
Btw så har jag kollat upp vårt diskussions ämne och Du hade rätt Tizian. Jag hade missuppfattat lite. Antagligen för att man är så het på att få den nu när man beställt så jag tolkade det hela lite fel. Ber alla om ursäkt i vilket fall. Oavsett så verkar jag ha blivit flyttad till "andra" gruppen. Jag var preliminärbokad i april men när bekräftelsen kom var det satt till leverans i maj. J-kla skräp men det viktigaste är snarare att få ett rätt datum än ett snabbt datum som är fel så.
Så det är ditt fel att jag blivit flyttad till Maj alltsåzozo skrev:jag beställde färgen bronz men efter jag hade sett bilder på nätet fick jag kalla fötter :annoyed: , dessutom sa min åf att bronz färgen skulle bli försenad med en månad :ranting: så jag byte till svart o får den nu som planerat från början i mitten av april
Btw så såg jag den "Bronzfärgade" när vi provkörde och jag trodde den var svart tills lite sol kom till i bilhallen och lös på sidan. Tyckte den var skitsnygg faktiskt och vart lite avis på Gusman som just beställt en. men svart är som sagt aldrig fel
Senast redigerad av G4il1 den 31 mars 2007, 23:10, redigerad totalt 1 gånger.
Så det är ditt fel att jag blivit flyttad till Maj alltsåG4il1 skrev:<!--quoteo(post=390119:date=31 Mar 2007, 21:46:53:name=zozo)--><div class='quotetop'>CITERA(zozo 4 31 Mar 2007, 21:46:53) [snapback]390119[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->jag beställde färgen bronz men efter jag hade sett bilder på nätet fick jag kalla fötter :annoyed: , dessutom sa min åf att bronz färgen skulle bli försenad med en månad :ranting: så jag byte till svart o får den nu som planerat från början i mitten av april
Btw så såg jag den "Bronzfärgade" när vi provkörde och jag trodde den var svart tills lite sol kom till i bilhallen och lös på sidan. Tyckte den var skitsnygg faktiskt och vart lite avis på Gusman som just beställt en. men svart är som sagt aldrig fel
hahah får du den i maj , men var det ej du som var bland de första som skulle få sin :biglaugh2:
jag lider med dig :biglaugh2:
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Ja vad kan man mer säga ?. Hade ju bestämt mig redan i augusti förra året när det uppdagades lite hur den skulle bli. Har sedan dess stött på nu och då för att få så mycket info jag kan hos min ÅF och på andra ställen, så självklart var jag övertygad om att jag var en av de 15 första när jag fick preliminär bekräftelsen satt till April.
Så hade inte du bytt färg hade jag säkert haft bilen nu :wallbash:
Enligt Honda så skall raceversionen ha bättre chassie. vad det nu innefattar.azathoth skrev:<!--quoteo(post=388908:date=27 Mar 2007, 22:12:45:name=Soren K)--><div class='quotetop'>CITERA(Soren K 4 27 Mar 2007, 22:12:45) [snapback]388908[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Har beställt en Race med leverans i Juni. Provkörde en GT idag och instämmer i att man sitter lite högt, annars kändes den toppen ska bli kul att se om det blir någon större skillnad på Race. Är det någon som vet om den har lägre eller hårdare fjädring/dämpning? Enligt uppgift har Race samma reservdelsnummer på dessa bitar som övriga Type R.
Från Hondas hemsida ”Den här modellen är framtagen för dig som vill åka riktigt fort och därmed kompromissa med komforten. Fjädringen har gjorts styvare och är anpassad för tävlingskörning.” Enligt Rosenholtz så är det samma reservdelsnummer. Honda kanske tycker att fjädringen är sportigare för att bilen är 40 kilo lättare (konstigt). :whatever:
CTR -07 Race, Svart
CTR -07 Race, Svart
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
de var ju ändå lite svårtolkat, då fjädringen inte bara är en fjäder?!
de kanske e grövre krängare, bättre stötar lr liknande...
ett artikelnr säger ju inget om helheten, för man har ju inte ett nr på hela paketet
de kanske e grövre krängare, bättre stötar lr liknande...
ett artikelnr säger ju inget om helheten, för man har ju inte ett nr på hela paketet
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Man får hoppas att det är någon skillnad. Dessutom har det varit en mängd fel på översättningarna i de svenska broschyrerna bland annat säger dom att "Nya Civic Type R drivs av 2.0-liters förgasarmotorn...."
Spännande ska det bli. Jag hoppas att få bilen i juni.
Spännande ska det bli. Jag hoppas att få bilen i juni.
CTR -07 Race, Svart
CTR -07 Race, Svart
G4il1 skrev:Ja vad kan man mer säga ?. Hade ju bestämt mig redan i augusti förra året när det uppdagades lite hur den skulle bli. Har sedan dess stött på nu och då för att få så mycket info jag kan hos min ÅF och på andra ställen, så självklart var jag övertygad om att jag var en av de 15 första när jag fick preliminär bekräftelsen satt till April.
ha tålamod, jag har också drömmt på att ha bilen i över 2 år nu, den kommer för oss båda
ps: menar du verkligen att bara för att jag byte färg så får du din försenad :snurrig:
geosif kaumi
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
tidigare bilar
nissan bloubird
ford sierra
pontiac trans am
Den silverfärgade som jag postade bilder av lite högre upp är såld och levererad. Tror inte köparen finns i klubben dock.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Tror det är en kille i Boden som har den. Det finns iaf en silverfärgad Type-R här i stan nu... den är riktigt läcker live! :thumbup:ToLo skrev:Den silverfärgade som jag postade bilder av lite högre upp är såld och levererad. Tror inte köparen finns i klubben dock.