Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Köp av ny bil...
enkelt! Lägg ett högt bud på pappous kärra.
skämt åsido, jag skulle gärna se en EK9, b18 blocket kan du ju alltid sälja..
skämt åsido, jag skulle gärna se en EK9, b18 blocket kan du ju alltid sälja..
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
När jag valde att köpa min DC2 var det ett val mellan den och CTR, men jag valde ITR pga utseendet. Det är en smaksak så att säga. Sen tycker ju jag att det är mer race i ITR.
Sen har man ingenting emot högerstyrt, då skulle jag nog snegla på DC5 ...
Sen har man ingenting emot högerstyrt, då skulle jag nog snegla på DC5 ...
Tomas Svensson
-------------------------------
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Saab 9-5 Nordic -00 [Såld]
Toyota Corolla -90 [Såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
-------------------------------
Accord TypeS Tourer - 08
<!--coloro:#708090--><span style="color:#708090"><!--/coloro-->Honda ITR -98 [Såld]
Audi 80 2,6 -94 [Såld]
Saab 9-5 Nordic -00 [Såld]
Toyota Corolla -90 [Såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
kör me din vt i sommar o köp min itr ifall den ska säljas=)
ek9 e nice men för dyra, jag hade behållt 1,6 motorn o slängt på todaspjäll o lite sånt, nice!
ek9 e nice men för dyra, jag hade behållt 1,6 motorn o slängt på todaspjäll o lite sånt, nice!
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
-
StiFt
- Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
- Namn: Mattias Lindblad
- Kontakt:
Köp en Accord Type R -98-00
)
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]
[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
-
Jimmy
- Bil: Civic EG
- Namn: Jimmy Eriksson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
PRECISxzbatt skrev:Du sa det själv Jimmy, man köper en EK9 för att man vill ha just en EK9, och en EK4 är inte en EK9.
köper man en EK9 så byter man väll fan inte motor det första man gör, då tar man bort halva feelingen
å ska du hålla på byta motor kan du lika gärna köpa en EK4
å precis som MG skriver Toda spjäll hade vart super,
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com
Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
-
Vtec_Lambo
- Bil: CR-V PHEV 2024
- Namn: Mathias Beijer
EK9 for the win!
Honda CR-V PHEV
PRECISJimmy skrev:<!--quoteo(post=392410:date=9 Apr 2007, 23:19:11:name=xzbatt)--><div class='quotetop'>CITERA(xzbatt @ 9 Apr 2007, 23:19:11) [snapback]392410[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Du sa det själv Jimmy, man köper en EK9 för att man vill ha just en EK9, och en EK4 är inte en EK9.
köper man en EK9 så byter man väll fan inte motor det första man gör, då tar man bort halva feelingen
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nej byter man motor förbättrar man bilen i mitt tycke, varför köpa toda spjäll då det är svin dyrt och ger en knapp effektskillnad. bättre att trycka ner större motor och få bättre vrid samt en mer trimvänlig motor. volym är nästan alltid avgörande.
Kan en bil någonsin bli perfekt?
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
några ord på vägen xxxxxzbatt....
- Integran är en jääääkligt speciell bil = dyngsvår att sälja
- EK9an är högerstyrd = svår att sälja för pengarna den kostar att köpa = dålig affär
för face it.. du kommer sälja vad än bil du köper inom 6månader.. du har blivit biten av bilbytarflugan.. så köp en bil du kan bli av med... som jag ser de är de en EP3 av de 3st du listade... visst EP3an är dussinbil med taskig växellåda och irriterande dålig svängradie men den börjar bli billig att köpa och därigenom ganska lätt att sälja.
Varför inte en accord type-r då? dom dräller de verkligen inte av här på klubben eller ute på gatorna.
- Integran är en jääääkligt speciell bil = dyngsvår att sälja
- EK9an är högerstyrd = svår att sälja för pengarna den kostar att köpa = dålig affär
för face it.. du kommer sälja vad än bil du köper inom 6månader.. du har blivit biten av bilbytarflugan.. så köp en bil du kan bli av med... som jag ser de är de en EP3 av de 3st du listade... visst EP3an är dussinbil med taskig växellåda och irriterande dålig svängradie men den börjar bli billig att köpa och därigenom ganska lätt att sälja.
Varför inte en accord type-r då? dom dräller de verkligen inte av här på klubben eller ute på gatorna.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Bil: Civic VTI EK4
- Namn: Erik Lindgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 6 times
Taskig växellåda hur då?
Och om man köper DC2 eller EK9 så tror jag inte man känner lika stort behov av att byta bil sen.
Och om man köper DC2 eller EK9 så tror jag inte man känner lika stort behov av att byta bil sen.
"Isn't it nice when things just work?"
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
trix jag tror du har rätt i det du säger, till en viss del iaf. Sen tror jag även att asse har rätt.. min VT har jag ju faktiskt ägt i 2 år nu. Personligen tror jag inte ITR är svårsåld, det är mäst att den är överprisad och man får en -03 CTR för samma peng så dom som inte är lika inbitna hardcore honda idioter väljer helt enkelt att köpa kärringbilen:D, Att en ek9 är högerstyrd tror inte jag hindrar en potentiell köpare från affär då det inte finns ek9 för h-trafik.... Sen är h-styrt enligt mej lite av charmen, JDM vafan:D
Men jag vill inte köpa en bil som jag inte kan sälja sen heller, får jag en ek9 för ca 100k så köper jag det. Davids ITR skulle jag köpa om jag hade fått pengarna för lägenheten, så om den finns kvar när jag har pengar på banken blir det en DC2.
EP3an får man väl nästan säga är utesluten sålänge inte det är en speciell EP3a tex strannes:D
Men jag vill inte köpa en bil som jag inte kan sälja sen heller, får jag en ek9 för ca 100k så köper jag det. Davids ITR skulle jag köpa om jag hade fått pengarna för lägenheten, så om den finns kvar när jag har pengar på banken blir det en DC2.
EP3an får man väl nästan säga är utesluten sålänge inte det är en speciell EP3a tex strannes:D
Massa nerklankande på Ep3
. Jag tror trixie syftar på lite random skrap i lådan när det är kallt ute, spec i 2an
Om jag hade hade fått välja mellan dessa 3 bilar och då har jag endast kört Ep3, då hade valet legat mellan dc2 och ek9, hur coolt vore det inte att äga en ek9, tror dock det hade blivit en dc2 i slutändan. Ang svårsåld, hpc är väl inte en särkilt stor säljmarknad men jag skulle bli förvånad om ingen här köper den inreggad och klar när du är sugen på nåt nytt
Om jag hade hade fått välja mellan dessa 3 bilar och då har jag endast kört Ep3, då hade valet legat mellan dc2 och ek9, hur coolt vore det inte att äga en ek9, tror dock det hade blivit en dc2 i slutändan. Ang svårsåld, hpc är väl inte en särkilt stor säljmarknad men jag skulle bli förvånad om ingen här köper den inreggad och klar när du är sugen på nåt nytt
www.sodervidinge.se
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
PRECISJimmy skrev:<!--quoteo(post=392410:date=9 Apr 2007, 23:19:11:name=xzbatt)--><div class='quotetop'>CITERA(xzbatt @ 9 Apr 2007, 23:19:11) [snapback]392410[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Du sa det själv Jimmy, man köper en EK9 för att man vill ha just en EK9, och en EK4 är inte en EK9.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Säger bara word på det Jimmy skriver.
En så pass super ovanlig bil iallafall här i norden ska man väll inte "bygga" sönder. Kan man lika gärna göra på en EK4 enligt mig.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
köp min gamla integra då? han vill ha 50k för den.. skattad och besiktad.. högstyrt.. integra.. b18.. LSD...
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
köp trixies gammla o trimma så har du en riktigt grym integra sen
perfekt mellanting ju, köper du en itr vill du ändån vidareutveckla den lite
köp trixies gammla o trimma så har du en riktigt grym integra sen
Michael Grönberg
Helsingborg
Helsingborg
M Scotte skrev:Smäll i en vev från B18C och stakar så är den direkt 1.8L. men jag hade kört med B16B bara för att den är häftig.
B16B äger. Godomlig R/S på 1.75 som gör den sjukt varvvillig. B-serien at it's finest. :worthy:
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
OT:
Men vad väger en EK9a då? Hur snabb är den standard?
Ah, jag har köpt värsta jälla coola special sportbilen från Honda, men den går som en BPU:ad crx-89a.... BLÄ! :wallbash:
Men vad väger en EK9a då? Hur snabb är den standard?
Ah, jag har köpt värsta jälla coola special sportbilen från Honda, men den går som en BPU:ad crx-89a.... BLÄ! :wallbash:
Jag skulle lätt köra på en ITR. Har ägt både ITR och CTR.
CTR - Familjeräser med dålig komfort och inte så tilltalande yttre. (+ på växellådan)
ITR - Kompromisslös rejsbil men fin väghållning.
Stort - på båda är såklart framhjulsdriften som är tråkig.
För dom pengarna skulle jag dock inte satsa på en Honda. Skulle nog stå mellan Toyota Celica GT4 -94 - -96 eller en Skyline R32 GT-R om man kan leva med högerstyrt.
CTR - Familjeräser med dålig komfort och inte så tilltalande yttre. (+ på växellådan)
ITR - Kompromisslös rejsbil men fin väghållning.
Stort - på båda är såklart framhjulsdriften som är tråkig.
För dom pengarna skulle jag dock inte satsa på en Honda. Skulle nog stå mellan Toyota Celica GT4 -94 - -96 eller en Skyline R32 GT-R om man kan leva med högerstyrt.
Johan Persson
Mitsubishi Lancer Evo X -08
<a href="http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156</a>
Mitsubishi Lancer Evo X -08
<a href="http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156" target="_blank">http://www.wroom.org/evoclub/showthread.php?t=17156</a>
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Fast nu tror jag ingen här är intresserad av någon av de bilarna då Xzbatt är en Hondait, och vill ha en Racepreppad fabriksbil med FWD.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Värst va mkt nerklankade på CTR då..
Tycker CTR är skit bra, inte många andra Honda motorer som de går skrämma upp motorn med 40-50hk rellativt biligt (för att va sugis).
Och dålig komfort? Vill gärna se 4st som alla är 1,80 eller längre åka långt i en ITR, tycker CTR:en är skit skön, den är snabb, samt att man kan
ta me sina polare och alla sitter skönt! Gullabo körde 1.30,xx med en helt original CTR, vilket ja tycker är jävligt bra oxå..
En CTR med grenrör, avgas, filter och K-Pro hänger på en original S2K i "motorvägsfarter", vilket är rätt bra enligt mig..
Och fan va folk har snöat in sig på JDM, att de t.o.m. är bra att ha högerstyrt nu bara för att det är JDM, riktigt löjligt i mina ögon...
MVH
Tycker CTR är skit bra, inte många andra Honda motorer som de går skrämma upp motorn med 40-50hk rellativt biligt (för att va sugis).
Och dålig komfort? Vill gärna se 4st som alla är 1,80 eller längre åka långt i en ITR, tycker CTR:en är skit skön, den är snabb, samt att man kan
ta me sina polare och alla sitter skönt! Gullabo körde 1.30,xx med en helt original CTR, vilket ja tycker är jävligt bra oxå..
En CTR med grenrör, avgas, filter och K-Pro hänger på en original S2K i "motorvägsfarter", vilket är rätt bra enligt mig..
Och fan va folk har snöat in sig på JDM, att de t.o.m. är bra att ha högerstyrt nu bara för att det är JDM, riktigt löjligt i mina ögon...
MVH
http://www.fotoi.se
Jape - Jag är ju tyvärr en av dom som är livrädd för 4wd med mkt pulver, hade ju min evo i endast 2 veckor. Och jag tycker framhjulsdrivet passar min körstil bra.
Martin - Ja vad ska man säga, jag har nog sålts på Honda tror jag.
Istvan - CTR är kanske bilen för mej, det är svårt att säga pga att jag aldrig provkört än. Det som inte tilltalar mej är att var och varannan har en CTR, Sen att jag skrev att h-styrt är JDM skrev jag med största möjliga ironi, Men jag gillar h-styrt.
Ni som rekomenderar ATR säger jag bara nej till. Och tipset att köpa trixies gamla Integra går fet bort pga att den är skabbig, gammal, ful och för mkt att jobba med tycker jag.
Martin - Ja vad ska man säga, jag har nog sålts på Honda tror jag.
Istvan - CTR är kanske bilen för mej, det är svårt att säga pga att jag aldrig provkört än. Det som inte tilltalar mej är att var och varannan har en CTR, Sen att jag skrev att h-styrt är JDM skrev jag med största möjliga ironi, Men jag gillar h-styrt.
Ni som rekomenderar ATR säger jag bara nej till. Och tipset att köpa trixies gamla Integra går fet bort pga att den är skabbig, gammal, ful och för mkt att jobba med tycker jag.
- Barton
- Bil: Honda S2000
- Namn: Niklas Karlsson
Köp Itr.... Ja gjorde de i fredags, Har fortfarande inte frisknat till efter de! kolla :drive1: :drool2: :snurrig:
Grymt rolig bil å köra!!
Grymt rolig bil å köra!!
Honda prelude 2,3i
Honda integra type R
Honda Accord -98
Honda Accord -98