Accord 2.4 Executive 2005?

ENBART för motorrelaterade topics
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

orginal är den så understyrd att bakvagnen släpar efter, vilket blir ännu tydligare i höga hastigheter. Bilen kan liksom börja att åla sig fram när man vrider lite på ratten i höga hastigheter.Baken kommer någon sekund senare dit man vill. För min egen del på gatan så är det mest tydligt i 200kmh+. På banan är det tydligt hela tiden.
Nerma
Bil: Honda Accord Type-s cl9
Namn: Nermin Ljutika

hur grov är din bak eller kör du med orginal?
Malkolm

Jag kör den tunna orginalkrängarn. (Sitter rätta hårda coilovers på min bil så den är ju bra mycket rappare i svängarna än en orginalbil..).
Nerma

jaha okok, vet du om det räcker med 22mm bak för o få bort ål värkan man får
Malkolm

Om din bil är helt orginal så behöver du något hårdare fjädrar/coilovers oxå för att få ålandet helt o hållet. 22mm duger gått, är väl typ 170% hårdare än orginalkrängarn. :lol:
Nerma

Malkolm skrev:Om din bil är helt orginal så behöver du något hårdare fjädrar/coilovers oxå för att få ålandet helt o hållet. 22mm duger gått, är väl typ 170% hårdare än orginalkrängarn. :lol:
hahahaha okay låter bra:P jo coilovers kommer det med men lite senare, vart uppsagd för ett tag sen o det e jävligt segt o hitta nytt jobb tyvärr:/ Ber om ursäckt till trådskaparen för att jag kladdar ner hans tråd med massa KH snack:P
tobbe-

Jag har en accord 2.4 executive tourer 04:a, vad har ni för tips för lite mer prestanda? Läste om någon som hade krämat ur mer än 100% mer än orginal?
Nerma

tobbe- skrev:Jag har en accord 2.4 executive tourer 04:a, vad har ni för tips för lite mer prestanda? Läste om någon som hade krämat ur mer än 100% mer än orginal?
Malkolm kör med turbo i sin ats och äger förmodlingen den snabbaste atsen i sverige så du kan fråga honom om spec etc. Annars så är det Cai, grenrör, avgas och kattersättningsrör det första folk brukar göra på sina bilar. Sen ett hondata sprut så man kan mappa bilen är ju inte fel.

Mvh Nerma
Användarvisningsbild
Thomas
Bil: Civic VT
Namn: Thomas Pettersson
Been thanked: 1 time

Provkörde en Accord Sedan 04 för 13.000mil för 95.000 hos handlare. Efter alla år den har funnits är det först nu jag börjar bli sugen på en och provkörde den för skojs skull bara.

Jag måste säga att jag blev förvånad att den var så varvillig att jag träffade varvstoppet på 2 och 3an för den fortsatte dra hela vägen dit Har läst här på forumet att k24 är en tråkigt motor, gillade motorn förutom att den var lite svag under 2000varv.

Gillade också att den gick fint på vägen och kändes att den hade mer väghållning än vad jag hade förväntat mig och att den inte krängde så fasligt mycket eller understyrde mera. Även stolarna var sköna.

Men samtidigt kär jag en WV Transporter på dagarna och föräldrarnas vectra 05:a ibland.
Är det stor skillnad i vägkänsla mot en Type-S? För det är en vit Type S Sedan som gäller om jag skulle köpa en i snart.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Skriv svar