Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Civic Type-R FN2 feedback
-
civic vtec
har en ats tourer, milano red o den är inte sämre än nån andra bilar jag har haft, vill nog säga tvärtom, 1 el 2 stenskott annars som ny, inte ens några tvättrepor.
Mattias Ask
Är ute efter att köpa min första bil, och CTR är en av få som tilltalar mig rent utseendemässigt. Fast blir lite rädd när jag läser här om växellådor, rost och lack. Är detta problem som på något sätt åtgärdats i senare årsmodeller?
- Blitzwing

- Bil: FK7 1,5T Sport plus
- Namn: Robin Persson
- Has thanked: 67 times
- Been thanked: 53 times
Har man bekymmer och bilen fortfarande har garanti så är det ju inga problem, om man nu skulle ha problem med växellådor eller rost etc. Men nu undrar jag vilken bil du tänker på? Denna tråd är ju för FN2, vill alltså säga från och med 2007 och framåt.
Gäller det Ep3 är jag dock inte till någon större hjälp sen jag inte har någon som helst erfarenhet av den modellen.
Gäller det Ep3 är jag dock inte till någon större hjälp sen jag inte har någon som helst erfarenhet av den modellen.
Robin Persson |
- Blitzwing

Just rosten som dök upp i dörrarna ska dom ha fixat vad jag vet, kan dock inte svara till 100% säkert, men jag vill minnas att det skulle vara åtgärdat med en list som skulle se annorlunda ut.
Men är det inte lite så att bilar har problem oavsett vem som tillverkat dem?
Men är det inte lite så att bilar har problem oavsett vem som tillverkat dem?
Robin Persson |
Tjena
Jag har en fråga, varför hör man bromsskrap från FN2´s bromsar vid inbromsning? Har ni också detta problem eller måste man byta klossar?
Just nu kör jag med Hondas originalklossar.
Någon som fått problemet att den rycker vid kall motor åtgärdat? Till mig sa dom att dom ska testa med att uppdatera min programvara.
Kan man få bort klicket som uppkommer när man trycker på kopplingen? Jag tror att det är brytaren till farthållaren som klickar. Smörjas lite kanske?
Är ert handbromshandtag lite slappt när handbromsen inte är åtdragen?
Mvh
Christoffer
Jag har en fråga, varför hör man bromsskrap från FN2´s bromsar vid inbromsning? Har ni också detta problem eller måste man byta klossar?
Just nu kör jag med Hondas originalklossar.
Någon som fått problemet att den rycker vid kall motor åtgärdat? Till mig sa dom att dom ska testa med att uppdatera min programvara.
Kan man få bort klicket som uppkommer när man trycker på kopplingen? Jag tror att det är brytaren till farthållaren som klickar. Smörjas lite kanske?
Är ert handbromshandtag lite slappt när handbromsen inte är åtdragen?
Mvh
Christoffer
- Blitzwing

Att den rycker vid kall motor har jag bara upplevt ett fåtal gånger, men då har det ju också varit svinkallt ute.
Tycker i övrigt att den rycker lite på väldigt låg hastighet när man släpper gasen om inte annat.
Klicket som låter när man kopplar hörde jag första gången förra veckan, och nu hör jag det jämt! Kanske man skulle ta och fixa?
Tycker i övrigt att den rycker lite på väldigt låg hastighet när man släpper gasen om inte annat.
Klicket som låter när man kopplar hörde jag första gången förra veckan, och nu hör jag det jämt! Kanske man skulle ta och fixa?
Robin Persson |
Ok, hur har du det med bromsarna och handbromsen då?Blitzwing skrev:Att den rycker vid kall motor har jag bara upplevt ett fåtal gånger, men då har det ju också varit svinkallt ute.
- Blitzwing

Inget konstigt med mina bromsar, inte heller handbromsen, men jag vill nog minnas att jag läste någonstans på Civinfo att det kunde vara problem med lite sladdrigt handtag till handbromsen, ska se om jag kan hitta den tråden.
Robin Persson |
- Blitzwing

Stämmer detta med ditt problem på ett ungefär?
http://www.civinfo.com/forum/type-r/366 ... brake.html
http://www.civinfo.com/forum/type-r/366 ... brake.html
Robin Persson |
- Blitzwing

Ja kanske beläggen är slitna då? Hur långt har din FN2 gått?
Finns även en tråd på civinfo där dom pratar om att beläggen bak kan slitas ut ganska snabbt nämligen.
Finns även en tråd på civinfo där dom pratar om att beläggen bak kan slitas ut ganska snabbt nämligen.
Robin Persson |
Klicket som kommer vid kopplingen har jag också. Det finns 2 st kopplingscylindrar vid torpedväggen och en av dessa utgör ljudet. Öppna huven och låt någon använda kopplingen så kommer du höra det mycket högre därifrån. Jag har pratat med Honda om detta och dom ska byta cylinder efter ett försök då dom bytte själva kopplingspedalen (hela armen). Så jag väntar bara på att dom ska få hem allt så dom kan mecka klart möget!Blitzwing skrev:Klicket som låter när man kopplar hörde jag första gången förra veckan, och nu hör jag det jämt! Kanske man skulle ta och fixa?
Åk till don återfsg och be dom kolla upp detta.