Vilken föredrar du ?
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
Fn2 är trevligare som bil tycker jag. Skönare att åka i (läs inte köra). Högre acceptans hos famlijen. Mer lull lull. samtidigt som den har okej prestanda, inte bra, men okej. EP3:an är råare och hårdare. Jag har själv tagit min förra Ep3:a på ett par långstyrningar och man blir trött på AC:n som är svår att ställa in bra, avsaknaden av VSA. m.m. m.m.
Menar Du Bämwää 740 eller? för en Traktor 740 skulle jag inte köra omrking i ens under pistolhot.
Menar Du Bämwää 740 eller? för en Traktor 740 skulle jag inte köra omrking i ens under pistolhot.
Senast redigerad av MagnusL den 8 augusti 2007, 15:48, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Kärnan i min synpunkt var att ska man ändå använda bilen 99% av tiden på gata så hade jag valt FN2, då den har bättre kvaliteter på detta område. Motorn är starkare enligt mina egna referenser, även om vissa upplever vteckicken som mer effektgivande i EP3. Den har helt enkelt allt en modern GTi-bil ska ha men ändå duglig för lite buskörning på bana om det skulle falla på. Man kan köra en runda genom stan, folk kommer titta en extra gång på skapelsen då den har former man inte hittar hos andra tillverkare, detta utan att Honda lanserar en färg som passar bäst på apelsiner, eller har golfboll som växelspak.
Fn2 växer mer och mer i mina ögon varje gång jag ser eller kör en, största nackdelen och i princip mina enda två önskemål för bilen är tillvalen jag skulle vilja kunna klicka i:
___ LSD
___ CC White alt GP White
Fn2 växer mer och mer i mina ögon varje gång jag ser eller kör en, största nackdelen och i princip mina enda två önskemål för bilen är tillvalen jag skulle vilja kunna klicka i:
___ LSD
___ CC White alt GP White
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
-
M Scotte
- Kontakt:
Den är enligt mig bättre på alla punkter som vardagsbil än EP3, bagaget är betydligt större som ett exempel, klimatanläggningen en annan. Detta endast som vardagsaspekter. Finns fler punket, men som vardagsbil är nog FN2 snäppet bättre än EP3.ei9440 skrev:Varför skulle FN2 vara en bättre vardagsbil?, beror väl helt o hållet på vad man vill ha i vardagen, är det bara bekvämlighet skulle jag inte köra nån honda överhuvudtaget, då skulle en 740 passa alldeles utmärkt, men jag vill ha mera än så...
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
hehe menar Traktor 740, har kört en sådan i 10 års tid...är faktiskt ganska skönt att ligga på 2000 varv i 110 o gunga fram, kanske köra över ett rådjur utan att märka det osv heheMagnusL skrev:Fn2 är trevligare som bil tycker jag. Skönare att åka i (läs inte köra). Högre acceptans hos famlijen. Mer lull lull. samtidigt som den har okej prestanda, inte bra, men okej. EP3:an är råare och hårdare. Jag har själv tagit min förra Ep3:a på ett par långstyrningar och man blir trött på AC:n som är svår att ställa in bra, avsaknaden av VSA. m.m. m.m.
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Naturligtvis finns det mer komfortabla bilar än FN2. Men den är en lagom kompromiss som funkar väldigt bra som rolig vardagsbil. Långt ifrån snabbast, men betydligt roligare än många andra konkurrenter. För mig var det även den rymdaktiga designen (särskilt invändigt) som avgjorde det hela. Men alla kan ju inte gilla star trek. 
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
-
M Scotte
- Kontakt:
Jag tar en kula vilken dag som helst framför en volvo ( men va i he.... v olvo, denna funktion hade jag nästan glömt)
Senast redigerad av M Scotte den 8 augusti 2007, 15:57, redigerad totalt 1 gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
ei9440
Är ju heller ingen risk att man kör i diket med dem, med tanke på hur slöa de är :whistling:
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Oj så OT det blev nu i denna tråd... så för att lägga lite ved på brasan kan väl konstateras också att det är klart större risk att Traktorn spontanantänder än att en EP3/FN2 gör det.
Men med alla dessa åsikter och synpunkter fram och tillbaka, skulle ni vilja säga att EP3 till och med inte är ett helt bra köp nu när FN2 finns? För det skiljer ju lite i pengar och så också...
Men med alla dessa åsikter och synpunkter fram och tillbaka, skulle ni vilja säga att EP3 till och med inte är ett helt bra köp nu när FN2 finns? För det skiljer ju lite i pengar och så också...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
-
ei9440
Det skiljer ju nästan 100000:- mellan en ny FN2 GT och en beggad Ep3, så det tål väl att tänkas på för de som ska köpa bil..
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
-
M Scotte
- Kontakt:
Ep3 är ett enligt mig kanonköp! Man får väldigt mycket bil och kvalitet för pengarna. Men jag tror man ska köpa bilarna som har några år på nacken så mellanskillnaden mot en ny FN2 blir riktigt påtaglig, för EP3 kommer sjunka rejält när FN2 är två år gammal. Skulle jag köpt en EP3 hade jag satsat på 120 000kr som maximalt belopp. Då bör man hitta en fin -01 med om man har tur lite godis. Jag tror man ska hålla sig 100 000kr under en FN2 för att stoppa upp det värsta värderaset de närmaste åren på sin EP3. En Ep3 för 120 000kr kan inte vara speciellt svårsåld, men kostar en Ep3 160 000kr tror jag den är extremt svårsåld, speciellt om det är en privatperson som säljer utan möjlighet att ge lån eller kredit. När det bara skiljer 50 000kr mellan en Ep3 och en FN2 och man kan låna stålar direkt hos Åf, stålar man aldrig ser och endast yttrar sig som 500kr extra i månaden, får nog EP3 med höga priser svårt att bli sålda.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
För de 100tusen extra kan man utrusta sin bil som min ungefär om man nu vill det 
Då blir den betydligt snabbare än en FN2a
MVH
István
MVH
István
Senast redigerad av Istvan den 8 augusti 2007, 16:35, redigerad totalt 1 gånger.
http://www.fotoi.se
Ok, för det började låta lite här som att det är näst intill korkat att köpa EP3 och så tror inte jag är fallet... så ville bara få fram lite klarhet i det.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Kör:
-
M Scotte
- Kontakt:
Det är en mycket riktig tanke! EP3 kommer vara alternativet för dem som vill lägga massor av pengar efter inköpet, dvs en bil för tuningkillar. FN2 är för ny för att locka till sig dessa personer, och eftermarknadsutbudet kommer aldrig bli lika stort som till EP3. Så vill man utveckla sin bil är EP3 alla gånger ett bättre alternativ än FN2.Istvan skrev:För de 100tusen extra kan man utrusta sin bil som min ungefär om man nu vill det
MVH
István
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Precis så mycket kostade det mig. 500kr fattigare i månaden känns inte så farligt, även om det är mycket pengar i långa loppet. Å andra sidan blev det ju 3 nya år med vagnskadegaranti...M Scotte skrev:..stålar man aldrig ser och endast yttrar sig som 500kr extra i månaden...
Och EP3 är fortfarande ett jättebra köp. Väldigt rolig bil.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
www.toloweb.se
Är bara nyfiken, hur mycket fick du lägga upp till att börja med, ToLo?
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
Min gamla CTR + ca 55k. Den lades sedan ut för 194k och såldes inom nån vecka. Den var iofs som ny (1350mil).
www.toloweb.se
www.toloweb.se
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Tycker ni förbiser den viktigaste frågan till varför många män väljer en fräsig bil.
Har någon i en FN2 fått ligga tack vare bilen? Eller är den underlägsen EP3 på den punkten och därmed förlorar hela debatten på knock-out?
Har någon i en FN2 fått ligga tack vare bilen? Eller är den underlägsen EP3 på den punkten och därmed förlorar hela debatten på knock-out?
Senast redigerad av Mordiiax den 10 augusti 2007, 03:32, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tycker det är det fina med att köra Civic. Man kör bilen förmodligen för att man gillar att ratta en rolig bil.
Vill man ha "ligg" så kör man Babiankärrorna från Tyskland.
En 318 cab med M3 "optikk" som det står på blocket & nån fräsig bönmuzzzikk på högsta volym. :punk:
Vill man ha "ligg" så kör man Babiankärrorna från Tyskland.
En 318 cab med M3 "optikk" som det står på blocket & nån fräsig bönmuzzzikk på högsta volym. :punk:
Antonio Pozzi
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Jag har som bekant ägt en EP3 med diff, avgas, filter och r-däck. Har även kört FN2 ett antal gånger och kört bägge en del på superstage. Som körbil är EP3 helt överlägsen, inte ens lönt att kommentera vidare. Men som vardagsbil slår FN2 högre och lite bus på smalare vägar duger den ju gott till. Ingen av bilarna duger i min bok till bankörning eftersom bristerna på de båda uppträder så otroligt tydligt när man pressar dem. Skall man åka bana så är det faktiskt 90-tals civic, crx eller dc2 som man skall satsa på. Där finns den låga vikten och bra hjulupphängningarna redan från början, främst den lägre vikten. Krasst talat så duger inte CTR på bana, men 90-talsbilarna duger inte på gata (om man moddat lite iaf). :saythat:
Team Kalmar
-
Tommie Blomqvist
Har ju dock inte kört min första FN2a än, men EP3an tycker jag nog är bland det roligaste jag kört, nyproducerat och vart helt org.
Men som Mooseman säger är inge bilar som är på rätt sida av 2000talet roliga om inte prislappen är på felsidan 500 000:-.
Dock är nog en FN2a säkerligen fullt möjlig att göra om till busbil, men då börjar det kosta igen.
JAS-Motorsport har massor av fina roliga saker till både EP3an och FN2an.
Bara välja bil och ladda upp med pengar, ringa ner och boka tid.
Men som Mooseman säger är inge bilar som är på rätt sida av 2000talet roliga om inte prislappen är på felsidan 500 000:-.
Dock är nog en FN2a säkerligen fullt möjlig att göra om till busbil, men då börjar det kosta igen.
JAS-Motorsport har massor av fina roliga saker till både EP3an och FN2an.
Bara välja bil och ladda upp med pengar, ringa ner och boka tid.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Jag är otroligt nöjd med EP3:an. Även när den är helt orginal (frånsett JDM-krängaren bak och ett fjäderbensstag fram).
Men jag skulle inte ha något emot att äga en FN2 GT.
Jag är heller inte den banräv som många andra i klubben är. Jag tycker det är kul att köra bilen och försöka pressa den under mer kontrollerade förhållanden än gatan och behöver heller inte uppgradera bilen för att jag känner att min begränsning ligger i min egen körning och det är där jag måste bli bättre.
Så en FN2:a skulle lika gärna kunna fungera för mig då.
Men jag skulle inte ha något emot att äga en FN2 GT.
Jag är heller inte den banräv som många andra i klubben är. Jag tycker det är kul att köra bilen och försöka pressa den under mer kontrollerade förhållanden än gatan och behöver heller inte uppgradera bilen för att jag känner att min begränsning ligger i min egen körning och det är där jag måste bli bättre.
Så en FN2:a skulle lika gärna kunna fungera för mig då.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Jag har endast kört EP3 lite grann, tyckte det var en helt ok bil.
Har inte kört varken FN2 eller EP3 på bana så den diskussionen håller jag mig utanför.
Jämför man FN2 GT och EP3 som bruksbil så anser jag nog att FN2 borde vinna, iaf om man ser till komfort, utrustning och design. Designen är ju givetvis en jäkla smaksak och tur är det väl att vi alla tycker olika.
Sen börjar jag iof närma mig 30 och har kört en fruktansvärt hård CRX i ett års tid, kan mycket väl vara så att jag är lite småtrött på "för" sportiga bilar. FN2an är skön att köra, men såklart lite mindre busig då också.
FN2an är det snyggaste honda har producerat i bilväg om man frågar mig - men då är jag nog lite partisk i frågan då jag åker och hämtar mig en FN2 imorgon.
Har inte kört varken FN2 eller EP3 på bana så den diskussionen håller jag mig utanför.
Jämför man FN2 GT och EP3 som bruksbil så anser jag nog att FN2 borde vinna, iaf om man ser till komfort, utrustning och design. Designen är ju givetvis en jäkla smaksak och tur är det väl att vi alla tycker olika.
Sen börjar jag iof närma mig 30 och har kört en fruktansvärt hård CRX i ett års tid, kan mycket väl vara så att jag är lite småtrött på "för" sportiga bilar. FN2an är skön att köra, men såklart lite mindre busig då också.
FN2an är det snyggaste honda har producerat i bilväg om man frågar mig - men då är jag nog lite partisk i frågan då jag åker och hämtar mig en FN2 imorgon.
[b]Marcus Börjesson[/b]
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
06 ACCORD TOURER 2.0 SPORT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Skitnöjd efter en hel dag fastklistrad i sätet på nyköpta FN2an iaf 
Perfekta kompromissen mellan prestanda, komfort och ägandekostnad för min del!
Perfekta kompromissen mellan prestanda, komfort och ägandekostnad för min del!
Senast redigerad av Smoothy den 12 augusti 2007, 00:45, redigerad totalt 1 gånger.
[b]Marcus Börjesson[/b]
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
03 CRV 2.0
93 DEL SOL (till salu)
Oskarshamn
92 CRX VT (såld)
08 TYPE R FN2 GT (såld)
03 CRV 2.0