Mantorp
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
även jag reagerade på att vi inte hade papper.
Men efter ha stått som bes gubbe 3 år, så minns man ju ändå vad som skulle tittas till.
Men efter ha stått som bes gubbe 3 år, så minns man ju ändå vad som skulle tittas till.
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Kan det va så att just uteblivandet av papper fick folk att tro att besiktningen plötsligt sög anal? Jag kan mkt väl tänka mig att det är så.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
Bongo
- Bil: Crx/Civic
- Namn: Daniel Fernerö
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
lägger också in ett tack till dom gjorde de till en lyckad dag! va riktigt roligt att träffa alla så man fick lite ansikten till alla klubbnamn.. har ju vart medlem tre år men de va första träffen för mig. & de lär bli flera i år..! hare bra alla så syns vi i sommar! mvh /Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
--Daniel Fernerö--
070-2662372
HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
kanske underlättar att lägga ut denna bilden i inför-tråden för bankörningarna ( fast ta bort texten om Mantorp) så folk kan skriva ut, fylla i å ta med sig själva ??
då räcker det att ha ett mindre gäng lappar på plats för de som ev har missat å skriva ut/ ta med sig lappen ..
då räcker det att ha ett mindre gäng lappar på plats för de som ev har missat å skriva ut/ ta med sig lappen ..
SMacke #364
eller så kan väl folk bara acceptera att vi har gjort ett misstag :banging: :unsure:
:ranting:
och att vi tar med lapparna nästa gång, förstår inte varför man skall älta sådana saker i all oändlighet?!?
och att vi tar med lapparna nästa gång, förstår inte varför man skall älta sådana saker i all oändlighet?!?
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Vem har ältat?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
- smacke
- Bil: NSX
- Namn: MarcusMaehlum
- Kontakt:
jag ältade iaf inte..
min tanke var att kostnaden för oss (HPC) blir mindre iom att vi inte behöver betala papper, skrivarfärg m.m och framförallt sparas det tid som kan användas till andra saker.....
min tanke var att kostnaden för oss (HPC) blir mindre iom att vi inte behöver betala papper, skrivarfärg m.m och framförallt sparas det tid som kan användas till andra saker.....
SMacke #364
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Men lägg av, sluta älta nu.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Jag som var trött och grinig tydligen?
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
Måste ju vara motpol till er goa götebörgare!!!
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
vad är lustgas?
hondait skrev:eller så kan väl folk bara acceptera att vi har gjort ett misstag :banging: :unsure::ranting:
jag ältar inget iallafall.
glömde en sak: de nya i styrelsen (+ de gammla rävarna såklart) vill jag iallafall önska all lycka i framtiden med vad ni än tar er för. det är bara att kämpa på som vanligt med klubbarna!
mvh C
Christian Lange
-
Honda4ever
Jasså, så det var din bil med Scotte bakom ratten som jag jagade dem sista varven för dagen.benci skrev:<!--quoteo(post=399925:date=2 May 2007, 15:55:19:name=RoadRunner)--><div class='quotetop'>CITERA(RoadRunner @ 2 May 2007, 15:55:19) [snapback]399925[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Extra tack till Scotte som tog sig tid att visa hur snabbt man eg kan ta kurvorna, lite synd bara att det blev kvart i fem...
Din bil såg ut att gå riktigt bra. :thumbup:
Höll han fullt på rakan? Tyckte att min CRX hängde hyffsat med där.
Jag har lagt upp dem sista 10 minuterna på youtube.
<a href="" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Mantorp 2007 sista passet, kl.16:50 - 17:00<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Såg ut att gå lite drygt 1.40 tider för er båda. Det måste vara med gatdäck väl?
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Jasså, så det var din bil med Scotte bakom ratten som jag jagade dem sista varven för dagen.Honda4ever skrev:<!--quoteo(post=400218:date=3 May 2007, 09:09:18:name=benci)--><div class='quotetop'>CITERA(benci @ 3 May 2007, 09:09:18) [snapback]400218[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=399925:date=2 May 2007, 15:55:19:name=RoadRunner)--><div class='quotetop'>CITERA(RoadRunner @ 2 May 2007, 15:55:19) [snapback]399925[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Extra tack till Scotte som tog sig tid att visa hur snabbt man eg kan ta kurvorna, lite synd bara att det blev kvart i fem...
Din bil såg ut att gå riktigt bra. :thumbup:
Höll han fullt på rakan? Tyckte att min CRX hängde hyffsat med där.
Jag har lagt upp dem sista 10 minuterna på youtube.
<a href="" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Mantorp 2007 sista passet, kl.16:50 - 17:00<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Såg ut att gå lite drygt 1.40 tider för er båda. Det måste vara med gatdäck väl?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Du verkar ha stor erfarenhet av olika banor och varvtider med olika bilar med olika setup.
Var du med på Mantorp? Vad hade du för tid?
För mig är inte tiden så intressant.
Det viktiga är att ha kul, träffa folk och kunna åka hem med en hel bil, efter att dagen är slut.
Mvh Benci_Hovanyi
-
krister"albin"
- Bil: civic vt -91
- Namn: krister johannesson
får tacka jag med till alla inblandade det va riktigt kul.
ett stort tack till Nisse som fixade fram en bågfil så jag kunde köra på banan.
det va en händelse rik dag som började med att man kör fel väg till mantorp
sen så drar kompissen en mutter fel på pinnbulten=bågfil
sen går bilen upp i temp på sista passet.
första gången med r-däck och vilken skillnad vilket bett i backen,
men man fick lära sig att ta det lungt i början snurrade i F2-kurvan.
men kul va det å köra på bana igen.
ett stort tack till Nisse som fixade fram en bågfil så jag kunde köra på banan.
det va en händelse rik dag som började med att man kör fel väg till mantorp
sen så drar kompissen en mutter fel på pinnbulten=bågfil
sen går bilen upp i temp på sista passet.
första gången med r-däck och vilken skillnad vilket bett i backen,
men man fick lära sig att ta det lungt i början snurrade i F2-kurvan.
men kul va det å köra på bana igen.
Senast redigerad av krister"albin" den 11 maj 2007, 06:54, redigerad totalt 1 gånger.
krister johannesson
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
civic vt -91 renovering på g
Toyota Prius -09
i don`t believe in heaven,and i don´t believe in hell
as a place with flames were people are having eternal pain.
i believe in a place i call "beyond"
-
Honda4ever
Du verkar ha stor erfarenhet av olika banor och varvtider med olika bilar med olika setup.benci skrev:<!--quoteo(post=402806:date=10 May 2007, 22:48:13:name=Honda4ever)--><div class='quotetop'>CITERA(Honda4ever @ 10 May 2007, 22:48:13) [snapback]402806[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->
Såg ut att gå lite drygt 1.40 tider för er båda. Det måste vara med gatdäck väl?
Var du med på Mantorp? Vad hade du för tid?
För mig är inte tiden så intressant.
Det viktiga är att ha kul, träffa folk och kunna åka hem med en hel bil, efter att dagen är slut.
Inte speciellt stor erfarenhet alls. Har bara kört på Mantorp en gång med min standardbil på halvslitna Kumhodäck. Jag lyckades ändå få till ett par 1.37 repor mätt med laptimer, därför drog jag slutsatsen att ni också kör gatdäck. Speciellt eftersom chassiet såg ut att vara moddat på din bil (låg som ett strykjärn jämfört med min finlandsfärja).
Jag tror nog vi kör på samma villkor du och jag, min bil var tvungen att ta mig hem efteråt också. Däremot tycker jag det är kul att köra med tider, det är ju ändå det bästa beviset för en bra körning eller en snabb bil och alla är ju där för att köra bana.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
HejHonda4ever skrev:Inte speciellt stor erfarenhet alls. Har bara kört på Mantorp en gång med min standardbil på halvslitna Kumhodäck. Jag lyckades ändå få till ett par 1.37 repor mätt med laptimer, därför drog jag slutsatsen att ni också kör gatdäck. Speciellt eftersom chassiet såg ut att vara moddat på din bil (låg som ett strykjärn jämfört med min finlandsfärja).
Det är alltid lika kul att disskutera varvtider, tydligen.
Nu vill jag inte låta dryg, eller dumförklara dig men,
om du kör 1.37 på långa Mantorp med en standardbil på havslitna gatdäck, du har inte sagt villken bil, men antar att det inte var en Porsche GT3 som du menar med standardbil),
så tycker jag att klubben skall anlita dig som instruktör på våra banträffar, för du har talang! :worthy:
Edit: kanske dags att köpa en ny "laptimer" :biglaugh2:
Senast redigerad av benci den 11 maj 2007, 13:37, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
-
MagnusL
- Bil: Accord 99
- Namn: Magnus Lovgren
OM det var din fd esi som Du stte 1.37 i så vill jag sticka ut hakan och säga att det i princip är omöjligt. En riktigt bra styrd CTR med diff och r-däck ligger runt 1.37. Min Civic VT som är kraftigt modifierad ligger där nånstans med Scotte bakom ratten. Så 1.37 med halvkassa gatdäck och en i övrigt orginal 125 hästars civic.. Nej.. det går bara inte. Men men.. det är som sagt min åsikt, jag kan ha helt fel..
Ps. standardbilen kanske var en GT2 eller M3CSL eller liknande iofs..
Edit: Stavning
Ps. standardbilen kanske var en GT2 eller M3CSL eller liknande iofs..
Edit: Stavning
Senast redigerad av MagnusL den 11 maj 2007, 13:35, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Eller oxå så var det korta varvet på Mantorp 
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
Honda4ever
Hejbenci skrev:<!--quoteo(post=402907:date=11 May 2007, 12:56:09:name=Honda4ever)--><div class='quotetop'>CITERA(Honda4ever @ 11 May 2007, 12:56:09) [snapback]402907[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Inte speciellt stor erfarenhet alls. Har bara kört på Mantorp en gång med min standardbil på halvslitna Kumhodäck. Jag lyckades ändå få till ett par 1.37 repor mätt med laptimer, därför drog jag slutsatsen att ni också kör gatdäck. Speciellt eftersom chassiet såg ut att vara moddat på din bil (låg som ett strykjärn jämfört med min finlandsfärja).
Det är alltid lika kul att disskutera varvtider, tydligen.
Nu vill jag inte låta dryg, eller dumförklara dig men,
om du kör 1.37 på långa Mantorp med en standardbil på havslitna gatdäck, du har inte sagt villken bil, men antar att det inte var en Porsche GT3 som du menar med standardbil),
så tycker jag att klubben skall anlita dig som instruktör på våra banträffar, för du har talang! :worthy:
Hej,
Det var i en standard BMW M3 e36 i helgen och det finns både film och logg på 1.37-tider med skrikande gatdäck i bakgrundsljudet.
För att vara lite seriös. Vad når ni för farter på långa rakan med Hondorna? Det skulle vara intressant att veta eftersom man kan få en uppskattning om hur många metrar/sekunder som ex. en M3 tjänar på rakan. Drar man bort den tiden borde det bli jämnare på resterande varvet. Jag har enligt loggen på Performanceboxen som mest 205km/h ärlig fart innan jag bromsar ca 160-170 meter före kurvan.
Vet inte om jag skulle våga komma på era träffar faktiskt, kanske blir lynchad innan man kommit ur bilen.
Senast redigerad av Honda4ever den 11 maj 2007, 13:45, redigerad totalt 1 gånger.
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
-
Honda4ever
Därför att jag definitivt trodde att en chassie och motormoddad CRX åtminstone var jämnsnabb med en M3 e36 på bana. Jag vet vilken tid jag körde med gatdäck i en e36a, uppenbarligen 3-4 sekunder snabbare än en trimmad CRX eller CTR på R-däck. Jag kanske har överskattat Hondorna på bana....?MagnusL skrev:Nu blev det helt plötsligt rätt ointressant att diskutera.. Hur kan man dra slutsatsen att någon kör på gatdäck med sin CRX baserat på en varvtid i en M3 E36??
Jocke Johansson.
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
Kör hellre än bra...
Fd Civic Esi -92
-
MagnusL
Intressant att Du skriver att dom skulle vara jämnsnabba på "bana", det är rätt stor skillnad på olika banor.
Mantorp är i mina ögon Sveriges andra "snabbaste" bana. Motorstarka bilar har en klar fördel. Känns väldigt fel att jämföra en M3a mot en moddad CRX på Mantorp. Dom har lite olika saker dom är bra på, sätt exempelvis M3a:an mot min VT i superstage.. Det skulle nog skilja ett par sekunder till min fördel. Som sagt, blir lite skevt att jämföra. Dock var det lite kul att veta att min bil i nuvarande utförande utan problem hänger på en M3:a på Mantorp. Antar att det är lilla motorn? Vi battlade mot en M coupe roadster (eller vad dom nu heter) och det var tufft men på ett par varv kom vi om och drog ifrån. På långa rakan knappade han in lite grann.
Edit: Förtydligande
Edit: Förtydligande
Senast redigerad av MagnusL den 11 maj 2007, 14:25, redigerad totalt 1 gånger.
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Därför att jag definitivt trodde att en chassie och motormoddad CRX åtminstone var jämnsnabb med en M3 e36 på bana. Jag vet vilken tid jag körde med gatdäck i en e36a, uppenbarligen 3-4 sekunder snabbare än en trimmad CRX eller CTR på R-däck. Jag kanske har överskattat Hondorna på bana....?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->Honda4ever skrev:<!--quoteo(post=402932:date=11 May 2007, 13:53:24:name=MagnusL)--><div class='quotetop'>CITERA(MagnusL @ 11 May 2007, 13:53:24) [snapback]402932[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Nu blev det helt plötsligt rätt ointressant att diskutera.. Hur kan man dra slutsatsen att någon kör på gatdäck med sin CRX baserat på en varvtid i en M3 E36??
Honda4ever: Det känns som att du drar upp diskussion efter diskussion av den här typen bara för att reta gallfeber på oss på Hondaforumet.
Har kollat på villka "topics" du har startat det senaste året,
och alla handlar om hur kass Honda är jämfört med Volvo eller BMW.
Detta är ett Honda-forum.
Jag, för min del, hänger inte på Volvo eller BMW-forumet, för att jag har inget utbyte av det.
Vad gör du här, på HPC-forumet?
Jag tycker att du inte tillför någonting konstruktivt eller positivt för HPC.
- Du deltar inte på våra banträffar, som är huvudaktiviteten i HPC
- Du sprider massa dessinformation och skapar dålig stämning på forumet.
- Du hetsar till diskussion kring varvtider, med tider som andra har kört, villket är helt meningslöst.
Jag uppmanar dig att sluta besöka HPC-forumet eller åtminståne sluta posta, så vi slipper meningslösa diskussioner av den här typen i framtiden.
TurboPerformanceClub, där du säkert är hedersmedlem vid det här laget, är den rätta platsen för dig!
Tack och hej.
Edit: felstavning
Senast redigerad av benci den 11 maj 2007, 14:45, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh Benci_Hovanyi
-
MagnusL
<a href="http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll" target="_blank">http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll</a>
2008 wrx sti
2008 wrx sti
Klockrent Magnus!MagnusL skrev:<a href="http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll" target="_blank">http://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll</a>
Då är det slutdiskuterat!
Mvh Benci_Hovanyi