Thats when i reach for my revolver
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Jag tycker det är rätt så bra att utnyttja båda körfälten, så minskar man längden på kön, och blockerar således inte avfarter längre bak.Charly skrev:Ta inte min rubrik bokstavligt nu men jag satt i en timme i kö på väg hem idag... jag kan lätt hänföra 20 av dom minuterna till dessa jävla idioter som kör i vänsterfilen o sen ska KNÖ sig in.
När jag & andra försöker hindra dom så blir de vansinniga och förstår inte vad de gör för fel.
För oavsett vad folk tror & anser så är en kedja INTE starkare än sin SVAGASTE LÄNK.
i detta fallet är det t.ex avtagsfiler osv... jag ligger (snäll & dum som jag är) hela tiden i denna för jag är så förbannat solidarisk.
Nej, nu vill jag höra vad ni verkligen verkligen HATAR i trafiken.
Försökta komma på en lista på vad mer jag har lite svårt för i trafiken.
Komplettera gärna om ni vet något mer.
När filerna går samman till en kör man ju bara blixtlåsprincipen
För att svara på topic:
Jag hatar folk som inte kan hålla avståndet till bilen framför (om man håller laglig hastighet eller högre). Precis som att det går snabbare desto närmare man ligger
Senast redigerad av Joakim Olsson den 6 november 2007, 13:29, redigerad totalt 1 gånger.
hatar kanske inte är rätta ordet men jag är rädd för överförsiktiga personer som har bilen endast som transporthjälpmedel och tänker ju billigare desto bättre, i synnerhet unga flickor som ängnar mer tid åt mobilen än trafiken, då är jag skraj som medpassagerare..
Hatar då mer när folk svänger ut från angränsande vägar för sent utan att gasa på upp till gällande hastighetsbegränsning.
Eller folk som varken känner till högerregel eller kugghjulsprincipen och ger en fingret när man går i mellan =)
Hatar då mer när folk svänger ut från angränsande vägar för sent utan att gasa på upp till gällande hastighetsbegränsning.
Eller folk som varken känner till högerregel eller kugghjulsprincipen och ger en fingret när man går i mellan =)
Senast redigerad av Decson den 6 november 2007, 17:45, redigerad totalt 1 gånger.
David Ericson
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
Honda Accord Type-R -00
Volvo 740 Turbo -90 leksak
hatar folk som inte kollar innan dom kör ut!!!!
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
De som kör 90 i mitt-filen på en tom E4a
// Fredrik Hesse
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
2007 NHB 1,8 i-VTEC Executive (FK2 med glastak, GPS, Xenon, Bluetooth mm).
Parkerings sensorer, blå belysning i fotbrunn, tyg mattor.
Inga emblem på baklucka, blå LEDar i kupén, LEDar postions ljus, Nightbreaker helljus, dimljus skydd
-
cru
- Bil: EG6 Vanilla!
- Namn: Andreas Selahn
Det är folk som ligger Under hastighetsbegränsningen. Samt, kärringar som inte kan bestämma sig för vilken hastighet de ska köra i. Man kör om dom, sen kommer de igen, sen saktar de ner, osv osv..
Och Sjääälvklart, gubbar och kärringar(speciellt kärringar) som inte vågar ta sig ut ifrån en vanlig t-korsning utan att se är klart 100 m ifrån båda sidorna mendans de kan ta till sig mod och köra.
haha, ajuste, va nära en krock i fredags.. kom hem ifrån jobbet..
Tog en annan väg hem, kom till en rondell, la mig i högerfältet innan rondellen och skulle åka rakt fram. (dubbelfiligt in och ut rakt fram) sen lägger sig en gubbe i ca 55 års åldern med sin fruga i vänsterfältet, då självklart tror man ju att han ska antingen rakt fram lr vidare mot vänster.
Neej då, medans jag ska rakt fram och har kört in halvvägs in i rondellen då börjar gubben att köra Höger utan att se mig, jag fick ju smeka räcket och tokbromsa som aldrig förr. Som tur är hände inget. Men man kan ju bli galen för mindre!
Sry, blev lite långt inlägg.
MVH// Andreas I Linköping
Och Sjääälvklart, gubbar och kärringar(speciellt kärringar) som inte vågar ta sig ut ifrån en vanlig t-korsning utan att se är klart 100 m ifrån båda sidorna mendans de kan ta till sig mod och köra.
haha, ajuste, va nära en krock i fredags.. kom hem ifrån jobbet..
Tog en annan väg hem, kom till en rondell, la mig i högerfältet innan rondellen och skulle åka rakt fram. (dubbelfiligt in och ut rakt fram) sen lägger sig en gubbe i ca 55 års åldern med sin fruga i vänsterfältet, då självklart tror man ju att han ska antingen rakt fram lr vidare mot vänster.
Neej då, medans jag ska rakt fram och har kört in halvvägs in i rondellen då börjar gubben att köra Höger utan att se mig, jag fick ju smeka räcket och tokbromsa som aldrig förr. Som tur är hände inget. Men man kan ju bli galen för mindre!
Sry, blev lite långt inlägg.
MVH// Andreas I Linköping
Folk som lägger lägger bilen i friläge vid trafikljusen, för att sedan ta 5 sekunder på sig att reagera på att det är grönt, för att sedan gasa och upptäcka att ingen växel är i, för att sedan växla och sedan puttra iväg.
Kommer iväg 2 bilar per gång som ljusena slår om. Retar mig så förbaskat på det där.
Sedan, som många nämt här tidigare, att inte ha motorvägsfart när man lämnar påfarten till motorvägen. Otroligt frustrerande!
Kommer iväg 2 bilar per gång som ljusena slår om. Retar mig så förbaskat på det där.
Sedan, som många nämt här tidigare, att inte ha motorvägsfart när man lämnar påfarten till motorvägen. Otroligt frustrerande!
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
Vector + Pilotpaket
http://www.boltis.se
- Fixxe

- Bil: Suzuki/Toyota
- Namn: Fredrik Heijel
- Has thanked: 64 times
- Been thanked: 93 times
puckot som körde ut från maxis parkering framför mig i söndags.. Där är stopskylt och det är en utfart, lik förbaskat körde han rakt ut utan att titta åt varken höger eller vänster och inte gasade han på heller..
ABSen i tyskskåpet fick jobba, och jag uppskattar att det va 10 cm kvar till krock..
ABSen i tyskskåpet fick jobba, och jag uppskattar att det va 10 cm kvar till krock..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- oskar

- Bil: Crx 1.6i-VT på Steroider
- Namn: Oskar Johansson
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 52 times
Superyll bara en fråga, varför skulle någon gå ut på vägrenen om dom inte känner för det?
Jag är trött på idioter som kör om vid möte, och sen ska dom svänga av nästa avfart.
Detta händer nästan jämnt på E45 mot GBG.
Jag är trött på idioter som kör om vid möte, och sen ska dom svänga av nästa avfart.
Detta händer nästan jämnt på E45 mot GBG.
Oskar Johansson
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
Vice ordförande Hondaklubben
*0733-124451*
Honda Accord Type R 2002
CRX 1.6-i VT 1991
Civic 1.8i 1989
Hondaklubben Kungälv medlem #936
0733-124451
Kinnekulle 1:02:73
Gelleråsen 1:21:38
Anderstorp 2:01:xx snigelfart jag vet....
- *PAPPOUS*
- Bil: Civic EK20
- Namn: Christian Kutsudakis
Oskar det handlar väll om att underlätta för andra i trafiken.Typ som att byta fil när det kommer bilar från en påfart så att det går lite smidigare för dom.
Honda Civic EK4 -00
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
N/A is the shit!
All motor K20
"knock ::knock: whos there? your rods muthafuckaaa"
I stockholms innerstad är det utan tvekan det mest irriterande cyklister!! Sitter man vid ett trafikljus o tittar i sidobackspelgarna ser man hur dom kommer från alla håll o vinglar och dom vägrar gå av cyklarna hur smalt det än är så man sitter o bara väntar på att nån ska tappa balansen o trilla på ens bil. Nyligen slog en cyklist emot med styret mot min ena sidobackspegel som tur va blev det ingen repa (han slog i plasten).Dom bryter mot alla trafikregler också och följer dom regler som passar dom. Cyklister borde förbjudas!
Anders Fornell
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Det jag stär mig alra mest på är folk som inte anänder blinkersen! Jag menar, HUR jäkla svårt är det att pilla på den där lilla spaken som kommer som std utrustning i varenda bil så långt tillbaka som jag kan minnas??? HATAR, å då menar jag verkligen hatar, folk som inte fattar detta å bara vräker sig fram mellan filerna hit å dit å skiter i blinkersen! Blir fan skogstokig på detta. Sen sånna som inte fattar att vänsterfilen är till för omkörningar då det är tomt i högerfilen. ÄR DET SVÅRT ATT LIGGA I HÖGERFILEN DÅ DET ÄR LEDIGT DÄRA???
Kanhålla på så här i timmar men blinkers och folk som inte ligger till höger e nog det värsta jag vet. Och jag är inte nådig om det e någon iddiot som inte flyttar på sitt feta arsle till högerfilen om det nu är fritt där då dom såsar runt i vänserfilen. En gång skrev en polare en lapp till mig å så satte jag upp den i vänsterrutan å körde om till höger och la mig brevid han i 1 minut så han skulle läsa fäljande:
Använd backspegeln till att kolla om det finns någon bil bakom dig och inte kolla in ungjäveln i baksätet!!!
Sen la jag mig bakom å drog på tutan OCH helljuset sen flytta han på sig men va nådigt glad kan jag lugnt säga. han hytte med näven å försökte hänga på men det gick itne med hans fula a4 med familj då man själv körde en polares farsas bmw 335 som hade en aning mer knuff i sig
Så, nu har jag avreagerat mig och lekt polis färdig för året.
Kanhålla på så här i timmar men blinkers och folk som inte ligger till höger e nog det värsta jag vet. Och jag är inte nådig om det e någon iddiot som inte flyttar på sitt feta arsle till högerfilen om det nu är fritt där då dom såsar runt i vänserfilen. En gång skrev en polare en lapp till mig å så satte jag upp den i vänsterrutan å körde om till höger och la mig brevid han i 1 minut så han skulle läsa fäljande:
Använd backspegeln till att kolla om det finns någon bil bakom dig och inte kolla in ungjäveln i baksätet!!!
Sen la jag mig bakom å drog på tutan OCH helljuset sen flytta han på sig men va nådigt glad kan jag lugnt säga. han hytte med näven å försökte hänga på men det gick itne med hans fula a4 med familj då man själv körde en polares farsas bmw 335 som hade en aning mer knuff i sig
Så, nu har jag avreagerat mig och lekt polis färdig för året.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
folk som inte byter till vänsterfil (när det är tomt säklart) för att släppa in en när man kommer på en påfart... nej bättre ligga i den säkra högerfilen så den som vill komma på får sakta ner igen..
Folk som kör vänster i rondeller och ligger i högerfil hela vägen runt...
Folk som inte kan följa skyltar... en gul skylt med svart tjockt sträck som svänger av ett mindre streck samt Lämna företräde skyltar och markeringar i marken... hur svårt kan det vara...
sen folk som inte kan hålla laglig hastighet förbi kameror... 70 gäller men det är nog bästa jag kör 45 så jag är på den säkra sidan... helst tvärbromsa ner 10 meter innan då det redan är för sent...
men värst är när något vrålåk drar en vid nåt rödljus
Folk som kör vänster i rondeller och ligger i högerfil hela vägen runt...
Folk som inte kan följa skyltar... en gul skylt med svart tjockt sträck som svänger av ett mindre streck samt Lämna företräde skyltar och markeringar i marken... hur svårt kan det vara...
sen folk som inte kan hålla laglig hastighet förbi kameror... 70 gäller men det är nog bästa jag kör 45 så jag är på den säkra sidan... helst tvärbromsa ner 10 meter innan då det redan är för sent...
men värst är när något vrålåk drar en vid nåt rödljus
Christer Jernberg