Köpråd angående en CRX

ENBART för motorrelaterade topics
Enchanter

Är en spekulant på en CRX och undrar lite vad man ska kolla. Det är en ´86a med 16v motorn som har gått ungefär 19000 mil

När ska man byta kamremmen?

Vad är det för svaga punkter på bilen? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]

Vore kul om folk som har lite erfarenheter kunde skriva lite, vore tacksamt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
/Daniel Silfver
NuKi
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

Kolla rost. Drivknutarna lever lite på min iaf.
Annars en fasligt rolig vagn.

N
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Enchanter

<!--QuoteBegin-NuKi+18 Apr 2005, 17:05:52--><div class='quotetop'>QUOTE(NuKi 4 18 Apr 2005, 17:05:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kolla rost. Drivknutarna lever lite på min iaf.
Annars en fasligt rolig vagn.

N
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=129047"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Du vet inte hur det är med kamremmen? Hur ofta o hur dyrt? Kan man kanske fixa det själv? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
/Daniel Silfver
NuKi
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

Kamremmen vet jag inget om.
Det ser en smula trångt ut, men det ska nog funka att byta den själv.
Jag bara vet att jag kanske borde göra ett byte iaf.

N
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Oloz5

Kamremmen är väl var 10k mil tror jag... kolla infästningen till baktre stötfångaren, rost i och runt hjulhusen bak, dito trösklarna, drivknutarna var väl redan sagt och sen kan du ju söka på forumet, tror att det finns en del köptips i rotation.

Sen är det bara att hålla i hatten och se glad ut.
<span style='color:red'>Mattias Olofsson
S-vall
CRX -89 (i små små små bitar)</span>
Magyar

Är det inte vart 12k mil på de flesta Hondor. På del Solen är det så iaf. Om du frågar efter hur man går till väga för att byta kamrem så bör du ha med dig någon som har gjort det förrut och kan det. Jag skulle inte våga ge mig på det ensam...
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Mattias
Bil: Optima
Namn: M Silverglantz
Kontakt:

10k mil elr 4-5 år är det så jag skulle byta kamremmen direkt för att vara på den säkra sidan...

En Gen1 rex... rost, rost och rost... kolla under!
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
maniac
HPC Guld Medlem
Bil: crx
Namn: Peter Åstrand
Has thanked: 2 times

kolla balken som går mellan stötdämparna bak...
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
Användarvisningsbild
Dani
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Passa på att skriva ditt fullständiga namn i signaturen oxå, vi har det som regel här på forumet. Välkommen hit förresten.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

rost runt infästningarna till framvagnen (typ under mattan där man har fötterna..), rostig bensintank, rost i trösklar, rost i bakskärmar, rost i takluckan, rostiga bromsrör, rostig infästning till "krängningshämmarn" bak, nummerskyltshållaren/plåten brukar rosta bra....

Sprickor i framskärmarna(plast) samt plastbiten framför huven..

kolla om det är blött/fuktigt under baksätet, typer på att taklucke-dräneringen inte funkar...

Bakbromsarna/handbromsen brukar inte funka så bra....

Kolla så att kylarn är fräsch.

Kamremmen går bra att byta själv om man är händig, jag köpte min kamrem till min86:a för 300:-...

När allt detta är OK så har man en riktigt rolig och billig bil!!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Skriv svar