Köpa saker

ENBART för motorrelaterade topics
Lord

har beställt saker från Speedworks (fjäderbenstag och ett oljelock). Först när jag ringde efter att par dagar sa de att webbshopen inte fungerade så min order hade inte ens gått in. Han jag pratade med sa att han skulle fixa min order direkt. Ännu ett par dagar flöt förbi, ringde och min order hade fortfarande inte gått in så killen jag pratade med då fixade det med det samma.

Nu har det gått ett par dagar igen och jag ringde och får infon att de inte har det jag vill ha inne utan måste beställa från USA vilket de har haft en hel del strul med på senaste samt inte ens vet när den beställningen kommer. Kan kanske dröja någon månad sa de. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]

NU är det ju så att jag vill ha mina prylar så snabbt som möjligt så finns det någon annan bra svensk sida med bra priser?
Daniel Sandhaag
EX bil-Honda crx 90
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Har upplevt en del strul där jag med.
Så jag beställer hem mina grejor själv istället, blir både billigare och ofta även snabbare.
Hostile

jag beställde fuelrail o skunk2 fjädrar för ca 1 mån sen från speedworks inget än så länge....
Ricky Knutsson
Del Sol -93 ESI Milano Röd - 50hp NX
AEM - Tenzo R - Wings West - RPS - SKUNK2
Användarvisningsbild
smacke
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

dom kanske skulle stryka "speed" ur firmanamnet ?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]

men allvarligt så e de allt lite dålig stil..
SMacke #364
Fresa
Namn: Fredrik Arvidsson
Kontakt:

Mjooo, per telefon och nätet är de allt ganska sega...
[b]Fredrik Arvidsson, Linköping[/b]

Honda Civic Sedan '92 (ESi)

Civic 92-95-prylar till salu: <a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index.php?showtopic=18841&hl=" target="_blank">Här</a>
JG
Kontakt:

är nog inte dom som är sega, det är leverantörerna mest troligen. kan lätt bli så när man handlar från länder som är så pass långt bort.
man kan ju inte hålla allt i lager, inte om man vill ha konkurrenskraftiga priser.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
CTROliver

Beställde ett AEM CAI fick det hemma vid dörren på mindre än 1 vecka..
James Oliver Könsberg - Malmö
mijansso

<!--QuoteBegin-JG+5 May 2005, 15:03:46--><div class='quotetop'>QUOTE(JG 4 5 May 2005, 15:03:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->är nog inte dom som är sega, det är leverantörerna mest troligen. kan lätt bli så när man handlar från länder som är så pass långt bort.
man kan ju inte hålla allt i lager, inte om man vill ha konkurrenskraftiga priser.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=136179"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Då bör det framgå klart och tydligt så att man själv kan välja (lågt pris eller snabb leverans).

Problemmet är ju att de flesta firmor (webshoppar) inte tallar om vad som är i lager och vad som är beställningsvara och vilken leverans tid man då får räkna med.

Vad som sen gäller angående rättigheter och skyldigheter verkar det vara dålig kunskap om oxå.
Mikael Jansson - Medlem #97
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
Berra

Jag fick mina drivaxlar och min mapsensor inom 2 veckor och då hade jag inget krav på att det skulle gå fort, dem sa 2-3 veckor och inom 2 veckor var dem hemma. Det är bra service enligt mig iallafall.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Beck

Finns inte en rimlig chans att Speedworks kan ha mer än det allra vanligaste prylarna hemma. Japsscenen är inte så stor i Sverige. Klart att det tar tid att få hem prylaran genom tullen med ett prisvärt fraktalternativ. Om det är riktig brådis så säg åt Speedworks att be sina leverantörer använda typ UPS/DHL/TNT. Kostar en del extra men fort går det.
Senast redigerad av Beck den 5 maj 2005, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
frontside
Kontakt:

Fick mina fälgar och tein coilover kit samma dag jag var där [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
<span style='color:red'><span style='font-size:10pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>Jonas Westerberg STHLM</span></span></span>
<span style='color:red'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>EVO IX -06
Austin Mini -70</span></span></span>

<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><a href='http://www.zatzy.com' target='_blank'>zatzy.com</a>

HPC#1239</span></span>
Nicke
Kontakt:

Man kan ju undra varför de inte lägger mer tid på sin hemsida och uppdaterar oftare. Hemsidan måste ju vara en mycket viktig del i deras försäljning?
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
Oloz5

Är nog inte bara leveranstider från "overthere" som spelar in. Fick vänta över två månader på mina bussningar sen när jag mailade och frågade om jag skulle vända mig till nån annan säljare så visade det sig att bussningarna låg därnere på hyllan...

Kan vara en fråga om att se över och kvalitetssäkra rutinerna kring orderhantering bara. Snabbt gjort men det måste ju göras också.
<span style='color:red'>Mattias Olofsson
S-vall
CRX -89 (i små små små bitar)</span>
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag har hittills bara haft riktigt bra erfarenhet av Speedworks. De har förvånansvärt mycket i lager jämfört med många MC-handlare som jag haft att göra med tidigare. Jag beställde fälgar som de skulle ta hem från England och de låg på hyllan en vecka efter beställning. Det var till och med lite för snabbt för mig eftersom jag var tvungen att vänta på lön innan jag kunde lösa ut dem [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/ohmy.gif[/img])

Men när det gäller lite udda grejor (udda i Sverige) som vi ofta vill ha så kan leveranstiderna lätt bli långa och kanalerna för att få grejorna kanske inte är så upparbetade som man kunde önska i alla lägen. Men det är ju inte som att gå till ICA och köpa en Skogaholmslimpa när man ska ha eftermarknadsprylar till en bil som kanske är 10-15 år.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
SpeedWorks
Kontakt:

Hej!

Jag känner mig föranledd att svara på detta mail. Kunden har avbokat sin order och därmed har vi torskat en affär. Anledningen till att vi inte kunnat leverera är att en av delarna inte ens säljs hos leverantör längre. Dessutom la kunden ordern via vår webbutik TROTS att det står med STORA röda bokstäver att den inte funkar.

Ang våra långa leveranstider så ska jag försöka förklara varför det ibland är mer eller mindre långa leveranstider. Feb till Juni är högsäsong för oss. I år mer än någonsin. Dessutom har vi som alla andra snabbt växande bolag råkat ut för lite "växtvärk". Dessutom har detta hänt:

1. Vi har bytt affärssystem.
2. Vi har anställt nytt folk.
3. Vi har haft TVÅ stora databaskraschar samt en epostkrasch.
4. Vi får mycket "konstiga" frågor via mail. 90% av alla är omöjliga att svara på med en gång. 40% är rent dravvel. Vi får ungefär 40 mail om dan. Som DALI racing i USA skriver på sin sida med FAQ:

Q: Why don't you answer the phone?
A: I'm too busy packing someone else's parts.

Ungefär så är det för oss också. Vi "fastnar" ofta i telefon eller får frågor som kräver en massa research. När vi sedan svarar kunden så:
1. Beställer han / hon grejjerna av oss.
2. Beställer han / hon grejjerna på Internet av nån annan.
3. Tackar han / hon och avslöjar att de redan köpt grejjerna och bara inte orkat läsa manualen och vill ha support. Då visar det sig att grejjerna inte ens köpta hos oss.

5. Eftersom folk verkar helt ovilliga att betala förskott för sina ordrar så måste vi prioritera bland dem. Har vi en beställning på ett par kolvar som kostar 10.000 i inköp och en doftgran så prioriterar vi ALDRIG doftgranen. Killen med doftgranen vill oftast inte betala förskott heller. Dessutom brukar killen med doftgranen i mycket större utsträckning än killen med kolvarna INTE hämta ut sitt gods.
6. Vårt lagersaldo är 100% korrekt från 1 April iom att vi bytt affärssystem. MEd det nya systemet kommer allt att bli enklare och vi kommer att ha 100% koll på vad och vad som inte finns hemma i lager.

Till sist vill jag passa på att be om ursäkt till de so fått vänta länge. Vil Ni ha snabba leveranser så föreslår jag att Ni beställer grejjer i AEM, DC Sports, TEIN, DEFI, Autometer, Tenzo eller Skunk2:s sortiment. När de gäller de märkena så har vi ganska stort lager.

Hoppas att de flesta är nöjda med vår service iallafall.

Klaus-Peter Beiersdorf
VD
Speedworks
--------------------------------
KLAUS-PETER BEIERSDORF
SpeedWorks Sthlm AB
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

d2 coilovers... 2 månader...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
SpeedWorks
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Fixxe+7 May 2005, 16:35:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Fixxe 4 7 May 2005, 16:35:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->d2 coilovers... 2 månader...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=136911"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Japp. D2 skulle inte ens ut till publik försäljning eftersom vi ville testa dem med de sk. testpiloterna innan vi började sälja dem. Dock visade sig trycket vara så stort att det blev omöjligt att INTE sälja dem innan testprojektet var över. Missminner jag mig inte helt så fick du även en "liten" extrarabatt förutom de 10% som HPC medlemmar alltid får? Eller?

D2 är dessutom den leverantör som vi har haft STÖRST leveransproblem med av alla leverantörer.

Betalade du förskott till oss. Jag har för mig att du inte gjorde det Fixxe eller hur?

2 månader är i min värld ganska snabbt. Vi har väntat mer än 7 månader på grejjer från vissa av våra leverantörer.

Från och med idag så har jag infört följande regel. Alla HPC medlemmar som betalar 50% förskott eller mer ska ALDRIG behöva vänta på sina grejjer i mer än 4 veckor om inget annat överenskommits vid köpet.

MEN, det förutsätter att Ni är beredda att betala i förskott.

MVH,

Klaus
Speedworks Sthlm AB
--------------------------------
KLAUS-PETER BEIERSDORF
SpeedWorks Sthlm AB
Användarvisningsbild
Fixxe
Moderator Gold
Bil: Suzuki/Toyota
Namn: Fredrik Heijel
Has thanked: 64 times
Been thanked: 93 times

nejdå, jag betalade inte i förskott..

Extrarabatt och rabatt... när jag beställde första gången så låg priset på det jag betalde i slutänden, dock "fösvann" den beställningen ett par gånger och när orden till slut kom iväg hade priset stigit en tusing... och när orden väl gick från er, så tog det inte mer än 2 veckor.. vilket det kanske inte hade gjort om det väl hade fungerat från första början!
Jag fick ett pris första gången. Det priset jag rättade mig efter under lång väntetid...

men jag är mycket nöjd med D2na och rekomenderar dom starkt!! Fungerade sjukt bra på Mantorp, dock är dom snäppet för hårda för daglig körning. Inte så man inte orkar köra dagligen, men i hårdaste laget...
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB

Toyota RAV4 Gazoo Racing -24
Suzuki Swift Sport -14
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Alla vill ju heller inte betala i förskott. Då ni verkar ha stora problem med databaskrasch och så hade jag varit mycket tveksam till att betala i förskott och väntat med det kommer på poster som efterkrav istället.

Jag betalar sällan förskott till företag då jag bara har upplevt att det tar längre tid då dom måste verifiera pengarna samt att det har strulat ett par gånger för mig när det gäller datorkomponenter, TROTS företaget (db.com) är grymt stora i Sverige.

Men jag hoppas ni kommer ifatt er växtvärk för ni har helt klart ledande stortiment i Sverige. Tråkigt bara att ni fumlar ibland, två av Helsingbors teamet har haft lite otur med er och faktiskt skrämt bort en del andra pga av det [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
Stefan Karlsson
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Kanske ska anställa ännu en person eller xtra personal som kan komma in då och
då och hjälpa till med diverse saker??
Благодаря мутра!
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Alla företag har samma problem oftast. Man hjälper folk att välja rätt saker för att senare få reda på att de valt att beställa från ebay eller ett konkurrernade företag med lägre pris men sämre kompetens. Jag ger aldrig ut de mest ingående råden angående ett visst märke eller vara förrän ordern är lagd. Endast generella. Dessutom vet de personer som handlat av oss att supporten alltid är 100% efter köp. Vi kan det vi säljer. Vilket jag tror gäller alla företag, hur behåller man annars kunderna?
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lord

*såg att en speedworks snubbe svarat så bort med texten*

Avbokade iaf och beställde en japsdämp från Trixie boy [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Senast redigerad av Lord den 10 maj 2005, 17:08, redigerad totalt 1 gånger.
Daniel Sandhaag
EX bil-Honda crx 90
TriXiE77
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

scotte.. konstigt resonerat tycker jag.. för mig är de inte viktigast att kunden köper av just mig.. de är att kunden i slutändan är nöjd och har fått de han/hon vill ha.. jag rekommenderar utan vidare folk att handla av dig, speedworks eller rosenholtz när de är saker som jag vet jag inte får fram lika fort, lika billigt eller om de är nått jag helt enkelt inte kan bistå med.. att hålla inne med råd gör ju att dom kanske nästa gång inte handlar av mig... mot om jag är ärlig och säger som jag tycker skapar ett förtroende.. även om dom inte handlar av mig denna gång så minns dom nog de till nästa gång. sorry.. men jag tycker de låter lite sniket.
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt

Speedworks.. också lite märkligt resonerat... misstänker att (om jag använder ditt exempel och bygger vidare på) ni säljer bortåt 10.000 doftgranar på varje uppsättning kolvar.... göra 1 kund nöjd eller 10.000? hm...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] bara en fundering....
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

<!--QuoteBegin-TriXiE77+10 May 2005, 01:20:32--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 10 May 2005, 01:20:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->scotte.. konstigt resonerat tycker jag.. för mig är de inte viktigast att kunden köper av just mig.. de är att kunden i slutändan är nöjd och har fått de han/hon vill ha.. jag rekommenderar utan vidare folk att handla av dig, speedworks eller rosenholtz när de är saker som jag vet jag inte får fram lika fort, lika billigt eller om de är nått jag helt enkelt inte kan bistå med.. att hålla inne med råd gör ju att dom kanske nästa gång inte handlar av mig... mot om jag är ärlig och säger som jag tycker skapar ett förtroende.. även om dom inte handlar av mig denna gång så minns dom nog de till nästa gång. sorry.. men jag tycker de låter lite sniket.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=138030"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Som tur är är så känner inte du mig, och att kalla mig sniken är nog det sista man kan. Vet inte hur många jag hjälper dagligen med råd om allt, men jag har tröttnat på att inte få ut något själv av det, så numera väljer jag vem jag ska svara och inte. Om jag skulle svara alla, kunde jag sagt upp mig från mitt jobb och haft det som heltidssysselsättning. Jag svarar alltid generellt om det gäller saker vi säljer, vilket inte är något konstigt. Om en person mailar och frågar om vilka belägg som han ska för bankörning etc så svarar jag självklart på det, men när man börjar fråga om detaljspecifika saker, så ger jag generella svar.

Som tur är lever vi inte på vår verksamhet och har således inga som helst krav på att kränga i väg saker till lägsta pris. Vi vet att vår service och kunskap är på topp när det gäller Honda, därför kan vi sälja på det. Vill man ha absolut lägst pris, ska man gå någon annanstans. Men man kan aldrig vända sig till oss med frågor om tex Koni, Ferodo, Brembo, H&R etc om man inte köpt det av oss. Det har vi som princip.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

<!--QuoteBegin-SpeedWorks+7 May 2005, 17:35:29--><div class='quotetop'>QUOTE(SpeedWorks 4 7 May 2005, 17:35:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->5. Eftersom folk verkar helt ovilliga att betala förskott för sina ordrar så måste vi prioritera bland dem.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=136910"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag ville betala i förskott, men fick inte..... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]

Men det ska ju funka nu, så det är en bra förbättring ni kommer med! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

<!--QuoteBegin-SpeedWorks+7 May 2005, 17:35:29--><div class='quotetop'>QUOTE(SpeedWorks 4 7 May 2005, 17:35:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Hoppas att de flesta är nöjda med vår service iallafall.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=136910"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag är hyfsat nöjd med servicen, men det har märks att ni inte haft tid med oss mail och telefon kunder, hoppas det nu blir bättring! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

<!--QuoteBegin-TriXiE77+10 May 2005, 02:20:32--><div class='quotetop'>QUOTE(TriXiE77 4 10 May 2005, 02:20:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->scotte.. konstigt resonerat tycker jag.. för mig är de inte viktigast att kunden köper av just mig.. de är att kunden i slutändan är nöjd och har fått de han/hon vill ha.. jag rekommenderar utan vidare folk att handla av dig, speedworks eller rosenholtz när de är saker som jag vet jag inte får fram lika fort, lika billigt eller om de är nått jag helt enkelt inte kan bistå med.. att hålla inne med råd gör ju att dom kanske nästa gång inte handlar av mig... mot om jag är ärlig och säger som jag tycker skapar ett förtroende.. även om dom inte handlar av mig denna gång så minns dom nog de till nästa gång. sorry.. men jag tycker de låter lite sniket.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=138030"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Tycker att det är Du som resonerar lite konstigt.. Om Scotte & co skulle sitta och svara "gratis" för att sen inte få sälja till folk skulle dom inte ha tid till annat. Då skulle inte ens folk som halar upp plånboken kunna handla av dom eftersom dom då skulle ha en betydligt lägre servicenivå. Om något är sniket i sammanhanget är det väl att ta service & support från en firma och sen "spara" en femhundring på att handla av en annan..
2008 wrx sti
Beck

Detta är något jag känner igen rätt bra.

Det finns väldigt många som inte orkar, kan eller vill ta reda på information som finns tillgänglig på internet. De vill ha allt serverat på ett fat i klartext vad det betyder för dem.

Jag har själv med jämna mellanrum frågat kunniga på forumet om olika saker men jag tillbringar också mycket tid med sökfuntionen på detta forumet liksom utländska.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Ricce
Kontakt:

Ja att kalla Scotte sniken är jävligt fel. Jag har ibland frågat Scotte så mycket att jag har skämts för mig själv, men han har alltid gett mig svar på det jag frågat.
Att han dessutom tar sig tid att svara på frågor undertiden han gör iordning sin bil för Mantorp körning tycker jag är jäkligt vänligt.
Delsol(sommar) och Accord(vinter) -Åkersberga

Rickard Johansson
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

oj intresant tråd...

har en gång bestält saker från speedworks villket är första och sista gången.
anledning till detta är:

1. jäkligt dålig info på hemsidan
2. dåligt bemöt när jag ringer.
3. måste ringa och påmina flertalet gånger innan
man varken får svar på frågor eller få ssakerna skickade..

händelseförlop:

Jag skickar ett mail till speedworks att jag vill köpa ditten o daten.
får inget svar. men provar skicka ett mail igen. tre dagar har nu gått
och tänker "ringer och kollar". ringer upp och en kille svarar som verkar
var på helt fel planet. han vet inget han kan inget verkar bara helt yr.
men får till svar att jag ska ringa upp om 30min för att de då finns en'
en annan kille att tala med som vet och kan mer. ringer 45 min senar
men denna "kunniga" person har inte kommit än. killen frågar om mitt
nummer villket han får och får att jag ska bli uppringd "om 10 min"
väntar o väntar (har annat för mig än o sitta o vänta oxå så har inte
hela dagenpå meg men då jag fått 10 min så väntade jag) efter 20 min
ringer jag upp och denna "kunniga" person svarar.
killen i luren flåsar o pustar då han verkar stressad av någo men han
försöker vara trevlig ändå. ställer mina frågor och mitt under tiden jag
ställer frågorna hör jag en mobil tele ringar
OCH HÖR HUR "KUNNIGA KILLEN" SVARA I DEN !!!
VA FAN är de första jag får upp i huvet. "kunniga killen"
avbryter mig och frågar om han kan få mitt nummer så han kan ringa upp
då de är stressigt värre "just nu" visst tänker jag och ger speedworks
mitt nummer IGEN ... väntar i ca 1h på att bli uppringd men ingen ringer.
jag skiter då i o köpa något pågrund av den jäkligt usla motagandet.

samma dag på kvällen siter jag på mirc och beklagar mig över
hur manblivit motagen och en person som "känner" "kunniga killen"
på speedworks tar ila vid och ringer upp "kunniga killen"
då blir de fart på "kunniga killen" och efter en stund ringer han upp
får ett pris på sakerna och får frakten jäkligt billigt i komencation
för allt klydd...

ca 1 månad senare får jag ett mail från speedworks med svar på
mina frågor jag mailat 1 månad tidigare..

summan blir då:
kommer aldrig mer handla där !!!

för att nu få detta överstökat så har jag även lite mer klagomål
och tyckande...
anledningen till att man köper saker i en butik är just att slippa ligga
ute med pengar. och anser att köper jag av en butik eller internet shop
som inte fan ska jag ligga ute med pengarna....

MVH Linus
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
Låst