Ett varningens finger för...

ENBART för motorrelaterade topics
DC5
Wannabe
Wannabe
Kontakt:

28 augusti 2004, 20:25

Hej!

I tråden :

<a href="http://forum.zatzy.com/showthread.php?s ... genumber=1" target="_blank">http://forum.zatzy.com/showthread.php?s ... umber=1</a>

Går det att läsa om PBZ och deras importer.
JA, jag vet att det är en länk till zatzy men vill ändå att folk är medvetna om vilket företag dom egentligen är. Är polare med han som startade tråden och har fått reda på mer o mer om detta en längre tid.

Såg att Regge skrev på PBZ:s forum om Honda-import....Har PM:at Regge om detta, bara för att göra honom observant på vad dom pysslar med.

Hoppas det var okej att jag postade detta....

Mvh Daniel
[b]"Bromsarna är bara till för att återuppleva accelerationen"[/b]
TiN2K-D
Wannabe
Wannabe
Namn: Martin
Kontakt:

28 augusti 2004, 21:21

<a href="http://www.skylinemannen.com/forum/viewtopic.php?t=135" target="_blank">http://www.skylinemannen.com/forum/view ... p?t=135</a>

Där har vi orginaltråden från skylinemannen.com forumet, känns som tråden på zatyz kommer försvinna då PBZ sponsrar zatzy...

Mvh
stiivN
Användare
Användare
Namn: Stefan Karlsson

29 augusti 2004, 00:59

Jag tycker båda har gjort fel om man kan säga så. Jag tycker att PBZ ska i alla fall stå för hälften av kostnaden.

Menar många tänker för PBZ begäran, men vad hade dom gjort om det hade hänt själv?

Jag hade drivit ärendet vidare då jag anser att PBZ inte har levt upp till vad dom lovade. Det kvittar om dom bara är konsulter och har bara hand om köpet och frakten. Dom är ett företag som man hyr för att sköta ett ärende. Om dom inte såg fel som det, så kan man verkligen ifrågasätta sig om dom är tillräckligt bra och om dom har den kunskapen ett sådant här företag kräver?
Menar jag gör själv IT ärende som konsult för mindre företag. Säger jag att jag lovar dom ett fullt fungerande nätverk så ska det fungera också. Menar har dom lovat motorn i fint skick är det upp till PBZ som har lovat något att kolla upp det och se till så att motorn är i fint skick. Om det så krävs att man får lyfta ventilkåpan och kolla skicket där så måste det göras. Annars har konsulten gjort ett kontraktbrott som då köparen av tjänsten ska få ersättning för, antingen att dom fixar så motorn blir fint eller att man häver köpet.

Menar om vi säger att jag ska fixa så att deras nätverk som har kraschat. Kommer till företaget, fixar det och sen när jag går så kraschar det igen. JAg kan inte skylla på att det funkade när jag var där. Menar åtgärder jag inte det då så har jag inte följt upp till mitt kontrakt och jag ska genast åtgärda det eller betala tillbaks summan som dom har betalt för min tjänst.

Fan nu gick det några larm jag måste springa till men jag återkommer med mera skrivande om någon vill ha mer förklaring på vad jag menar.

Mvh

Stefan
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Kontakt:

29 augusti 2004, 01:14

jag anser inte att PBZ har gjort något fel..
köper man beg bil så får man stå för de själv oxå
spelar ingen roll om de är en 10ks bil eller en 100k.- bil då
en beg bil är en beg bil o kan gå sönder.. att toppapakningar går sönder är inget konstigt o att man köper en bil för 84k.- utan att där ens är servisbok är för mig helt oförståligt..

att skylla på PBZ är för mig något fel....
som killen sjäv sa "dom är bara en mellan hand"
och att han desutom får ångra sig inan bilen regas är
ett jätte plus.. aner att PBZ är ett bra företag o hoppas att
zatzy inte ska få förstöra det för honom...

M Linus
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
stiivN
Användare
Användare

29 augusti 2004, 01:32

<!--QuoteBegin-SnowGuy+29 Aug 2004, 01:14:56--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 29 Aug 2004, 01:14:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jag anser inte att PBZ har gjort något fel..
en beg bil är en beg bil o kan gå sönder.. att toppapakningar går sönder är inget konstigt o att man köper en bil för 84k.- utan att där ens är servisbok är för mig helt oförståligt..

M Linus<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Snowguy, det kvittar om dom "bara"är en mellanhand. Dom är ett konsultföretag man har anlitad, ett företag som har letat upp en bil och angett att motorn är i fint skick o.s.v. Då är det också upp till företaget att kolla så att motorn är i fint skick. Genom att bara kolla på stickan å så är ju inte så proffisionellt, menar då det handlar om en del pengar och en bil som brukar busköras. Då krävs det att man kollar genom den mer noggrant.
Ett företag måste vara mer noggrant för det är en tjänst som köparen hyr uttav dom. I denna tjänst skulle dom leta upp en bil, ta fram information om den. Den informationen dom fick var att motorn var i fint skick. En sak dom har upplyst om som dom måste stå för. Detta kan annars drivas in som bedrägeri vid större fall(kanske inte i detta), då bilen inte var i skicket som dom sa när köparen köpte deras tjänst. Köparen har nu gjort det rätta anser jag då man har köpt en tjänst och under den tjänster har företaget gett information som inte stämmer.

Men som du sa, vem säger att detta inte har hänt när han väl har buskört med den? Men att det blir så i motorn på 200mil är lite osannolikt ? Eller ?

Självhoppas jag på att båda möts snart och får affären uppklarat.
Stefan Karlsson
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Kontakt:

29 augusti 2004, 01:59

<!--QuoteBegin-stiivN+29 Aug 2004, 01:32:37--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 29 Aug 2004, 01:32:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-SnowGuy+29 Aug 2004, 01:14:56--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 29 Aug 2004, 01:14:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> jag anser inte att PBZ har gjort något fel..

Snowguy, det kvittar om dom "bara"är en mellanhand. Dom är ett konsultföretag man har anlitad, ett företag som har letat upp en bil och angett att motorn är i fint skick o.s.v. Då är det också upp till företaget att kolla så att motorn är i fint skick. Genom att bara kolla på stickan å så är ju inte så proffisionellt, menar då det handlar om en del pengar och en bil som brukar busköras. Då krävs det att man kollar genom den mer noggrant.
Ett företag måste vara mer noggrant för det är en tjänst som köparen hyr uttav dom. I denna tjänst skulle dom leta upp en bil, ta fram information om den. Den informationen dom fick var att motorn var i fint skick. En sak dom har upplyst om som dom måste stå för. Detta kan annars drivas in som bedrägeri vid större fall(kanske inte i detta), då bilen inte var i skicket som dom sa när köparen köpte deras tjänst. Köparen har nu gjort det rätta anser jag då man har köpt en tjänst och under den tjänster har företaget gett information som inte stämmer.

Men som du sa, vem säger att detta inte har hänt när han väl har buskört med den? Men att det blir så i motorn på 200mil är lite osannolikt ? Eller ?

Självhoppas jag på att båda möts snart och får affären uppklarat. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jo kan hålla med dig till viss del o de där med att han köpt tjänsten..

att saker så som pakning o så pajar är saker som ej borde tas upp då de
händer att dom pajar...(nattliga aktiviteter o liknande)

men de där med hur motorn ser ut inuti de är en sak som jag kan hålla med
om, de du sa att de borde PBZ kollat innan dom sålde, eftersom de är den tjänsten man köper av dom.. genom att inte göra de så klantar dom sig själv o
då oxå tapar kunder...

hoppas oxå att dom möts men tyvär så tror jag nu zatzy har pajat en hel del för PBZ.. jag själv skulle man ju inte köpt en bil genom dom när man läst detta så ....

men men en svår fråga skulle jag varit i killen sitts så hade jag
nog inte hängt ut PBZ när han själv bara avslutat mail-kontakten med PBZ..

hoppas på de bästa för båda parter...
Senast redigerad av 1 LinusE, redigerad totalt 29 gånger.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
stiivN
Användare
Användare

29 augusti 2004, 03:43

<!--QuoteBegin-SnowGuy+29 Aug 2004, 01:59:03--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 29 Aug 2004, 01:59:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-stiivN+29 Aug 2004, 01:32:37--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 29 Aug 2004, 01:32:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-SnowGuy+29 Aug 2004, 01:14:56--><div class='quotetop'>QUOTE(SnowGuy 4 29 Aug 2004, 01:14:56)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> jag anser inte att PBZ har gjort något fel..

Självhoppas jag på att båda möts snart och får affären uppklarat. <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

jo kan hålla med dig till viss del o de där med att han köpt tjänsten..

att saker så som pakning o så pajar är saker som ej borde tas upp då de
händer att dom pajar...(nattliga aktiviteter o liknande)

men de där med hur motorn ser ut inuti de är en sak som jag kan hålla med
om, de du sa att de borde PBZ kollat innan dom sålde, eftersom de är den tjänsten man köper av dom.. genom att inte göra de så klantar dom sig själv o
då oxå tapar kunder...

hoppas oxå att dom möts men tyvär så tror jag nu zatzy har pajat en hel del för PBZ.. jag själv skulle man ju inte köpt en bil genom dom när man läst detta så ....

men men en svår fråga skulle jag varit i killen sitts så hade jag
nog inte hängt ut PBZ när han själv bara avslutat mail-kontakten med PBZ..

hoppas på de bästa för båda parter... <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Oj, det jag menar med rätt vad köparen har gjort är att kontakta ARN. Men att hänga ut dom va lite fel tyckte jag också.

Men vad jag fick veta blev han som köpte den lite desperat att försöka få kontakt med PZB för att dom inte svarade på hans mail eller hans telefonkontakter.

Hoppas att dom själv löser det.
Som du sa, jag kommer dock aldrig köpa bil uttav dom [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Hade själv kört. Det är inget krångligt så, jag importerade min Del Sol själv utan problem. Och det är myyycket lättare i England då man förstår dom, det gör man inte med tyskarna [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Stefan Karlsson
RaggE_C
Användare
Användare

29 augusti 2004, 10:42

servisbok e det såndär bok där det står vad det e med för bestick o tallrikar i bilen ? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Ragnar Cederbeg
Honda NSX
Bmw 325 e36 cab
Bmw 336 m5 Turbo

garaget.org/ragge_c

Falköping
Mange
Wannabe
Wannabe

29 augusti 2004, 10:57

Den motorn va INTE fin!! Ska inte lägga mig i diskutionen för mycket, men oavsett om dom är mellan hand eller inte, säger dom att motorn är i toppskick eller dyl o sen så ser den ut så här... då har dom skitit i det blå skåpet o får stå för det.
M.vh
[b]Magnus Hermansson[/b]
Team GBG
Medlem #820
[i]Kör numera A3 1.8T Ambition 2001[/i]
ilari
Wannabe
Wannabe

29 augusti 2004, 11:47

<!--QuoteBegin-Mange+29 Aug 2004, 09:57:22--><div class='quotetop'>QUOTE(Mange 4 29 Aug 2004, 09:57:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Den motorn va INTE fin!! Ska inte lägga mig i diskutionen för mycket, men oavsett om dom är mellan hand eller inte, säger dom att motorn är i toppskick eller dyl o sen så ser den ut så här... då har dom skitit i det blå skåpet o får stå för det.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
håller med dig fullständigt!

mvh// ilari
Ilari Silander
Fagersta

"Finns det luft, bränsle och gnista?
Då ska det för fasen fungera!!"
andno
Lärd
Lärd

29 augusti 2004, 12:33

Vad är PBZ för ett företag och var finns dom? [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Lasse
Wannabe
Wannabe

29 augusti 2004, 12:45

<!--QuoteBegin-andno+29 Aug 2004, 12:33:41--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 29 Aug 2004, 12:33:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vad är PBZ för ett företag och var finns dom?  [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<a href="http://www.performancebyz.se" target="_blank">Performance by Z</a>
Senast redigerad av 1 Lasse, redigerad totalt 29 gånger.
[b]<span style='color:yellow'>Lars Jonsson, HPC</span> <span style='color:blue'>Norr</span>[/b]
<span style='color:red'>Nuvarande bil: Nissan Sunny SLX -92
Fd bil: Honda CRX ed9 -91</span>
andno
Lärd
Lärd

29 augusti 2004, 13:03

<!--QuoteBegin-Lasse+29 Aug 2004, 12:45:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Lasse 4 29 Aug 2004, 12:45:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-andno+29 Aug 2004, 12:33:41--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 29 Aug 2004, 12:33:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Vad är PBZ för ett företag och var finns dom?  [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<a href="http://www.performancebyz.se" target="_blank">Performance by Z</a> <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Var finns de då eller existerar de bara på Internet?
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Användarvisningsbild
Nibbe
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: EG5, EJ9
Namn: Niklas Walkin
Has thanked: 1 time

29 augusti 2004, 13:19

<!--QuoteBegin-andno+29 Aug 2004, 13:03:11--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 29 Aug 2004, 13:03:11)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Lasse+29 Aug 2004, 12:45:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Lasse 4 29 Aug 2004, 12:45:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-andno+29 Aug 2004, 12:33:41--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 29 Aug 2004, 12:33:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Vad är PBZ för ett företag och var finns dom?  [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<a href="http://www.performancebyz.se" target="_blank">Performance by Z</a> <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Var finns de då eller existerar de bara på Internet? <!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Uppsala
Flickr <----Länk
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer

29 augusti 2004, 13:25

oj det var mycket läsning. Trött i ögonen nu [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img] .

Jag förstår båda.

Dom på PBz kanske ska tänka sig om nästa gång dom säger att bilen går "klockrent" i motorn.

Men det är faktiskt bilar. Dom går i sönder. Skulle jag köpa en sån "race" bil så hade jag m-testat den själv. Då har man iaf lite koll på grejorna.
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
Skriv svar