hur många är det egentligen

ENBART för motorrelaterade topics
Freddy
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 3 januari 2005, 20:38
Namn: Freddy Bigun
Ort: Helsingborg/Västerås/Stockholm

25 september 2005, 00:30

hur många är det som kör turbo konverterat här egentligen? och vilka motorer är det ni kör överladd på? är jag den ända som kör överladd i D16Z5?
Senast redigerad av 1 Freddy, redigerad totalt 25 gånger.
Freddy Bigün


Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
pr0ny
Påläst
Påläst
Inlägg: 593
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:49
Namn: Ronny P
Ort: Luleå

25 september 2005, 05:44

snowie(linus nått) körde d16z5 överladdat ett tag tror jag innan Dserien gav vika [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Inlägg: 1947
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Kontakt:

25 september 2005, 08:54

jopp har kört överladdat på z5..
laddade 0,5-0,8 beroende på humör [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
men 3:ans kolvringar gav upp.. =)
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
Freddy
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 3 januari 2005, 20:38
Namn: Freddy Bigun
Ort: Helsingborg/Västerås/Stockholm

25 september 2005, 11:31

hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul...... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?
Freddy Bigün


Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
pr0ny
Påläst
Påläst
Inlägg: 593
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:49
Namn: Ronny P
Ort: Luleå

25 september 2005, 11:43

jag tvivlar faktiskt på att du är den ända som kör z5 med snurrbo, för det första så hänger inte alla i svergie som har en överladdad honda här tex [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] det finns många som vet väldigt mycket och är väldigt kunniga som inte hänger här, det fanns tex en kille från gbg (bodde typ vid wieselgrensplattsen) som hadde 600+ under huven om jag minns rätt, han har nog aldrig varit inne på hpc
Speed is an addiction, that makes me a junkie

0707396659
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

25 september 2005, 12:02

<!--QuoteBegin-Freddy+25 Sep 2005, 10:31:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 25 Sep 2005, 10:31:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul......  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192933"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hur mycke laddar du på z5an?
Hur många hk?
Är den bänkad?
Tid på strippen?

Mvh
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Freddy
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 3 januari 2005, 20:38
Namn: Freddy Bigun
Ort: Helsingborg/Västerås/Stockholm

25 september 2005, 12:08

hehe ok men den ända i klubben då [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Freddy Bigün


Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Freddy
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 3 januari 2005, 20:38
Namn: Freddy Bigun
Ort: Helsingborg/Västerås/Stockholm

25 september 2005, 12:11

<!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 12:02:28--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 12:02:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Freddy+25 Sep 2005, 10:31:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 25 Sep 2005, 10:31:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul......  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192933"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hur mycke laddar du på z5an?
Hur många hk?
Är den bänkad?
Tid på strippen?

Mvh
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192943"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


jag laddar 0,55 tid på 402m är 13,3-13,5

bänkad nej.... men tror att det är minst 200hk i alla fall
Freddy Bigün


Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 september 2005, 12:29

Jag laddar 0.7 bar på min B16A2 och har kört 12.31 @ 181 km/h på det

Skulle uppskatta 280 - 300 hk i den maskinen.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

25 september 2005, 12:31

En snabb z5 med andra ord. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Bjussar på en länk
<a href="http://forum.crxownersclub.com/" target="_blank">http://forum.crxownersclub.com/</a>
finns massor me info
Mvh

Berra 100-120 pållar till på din raket å 10an sitter där
Senast redigerad av 1 oscii, redigerad totalt 25 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 september 2005, 12:48

<!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 12:31:42--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 12:31:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En snabb z5 med andra ord. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Bjussar på en länk
<a href="http://forum.crxownersclub.com/" target="_blank">http://forum.crxownersclub.com/</a>
finns massor me info
Mvh

Berra 100-120 pållar till på din raket å 10an sitter där
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192949"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Bjussar du på stålfoder?
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Patrik_S
Användare
Användare
Inlägg: 241
Blev medlem: 25 juli 2004, 17:01

25 september 2005, 14:56

<!--QuoteBegin-Freddy+25 Sep 2005, 10:31:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 25 Sep 2005, 10:31:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hehe ok annars dom som kör överladd nu, dom gör det på v-tec motorer?

så jag är den ända som kör överladd på Z5:man? det var ju kul......  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

vad har ni för olika effekter på era bilar?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192933"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

inte alla skulle jag tro, körde själv överladd på en prelude b20a större delen av sommarn

skulle tippa på ca 10-15 pers på forumet som kör överladd kanske?
Prelude Si 2.0 -89
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->
medlem nr 1132<!--colorc--></span><!--/colorc-->
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

25 september 2005, 15:23

<!--QuoteBegin-Berra+25 Sep 2005, 11:48:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 25 Sep 2005, 11:48:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 12:31:42--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 12:31:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En snabb z5 med andra ord. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Bjussar på en länk
<a href="http://forum.crxownersclub.com/" target="_blank">http://forum.crxownersclub.com/</a>
finns massor me info
Mvh

Berra 100-120 pållar till på din raket å 10an sitter där
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192949"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Bjussar du på stålfoder?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192951"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

int pehövs de, allt ligger i "Tuning"
kan man klämma ut 380hk på dohc D16 originalfoder
borde de fan gå på B16
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 september 2005, 15:35

Haha klart det "kan" hålla

Det höll ju för Evans i USA, 650 hk ur ITR foder, men tror du att det är driftsäkert ?
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 461
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:05
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun
Ort: helsingborg

25 september 2005, 15:39

freddy: en kille till som kör turbo från hbg/åstorp heter chrille, hänger här nångång o kollar o fiser runt lite på hpc =) "crxtic" heter han, vet ej vad han har för effekt men den går bra! men hans rex har inte varit ute så mycke,, synd för den är riktigt tuff.. hoppas på att han kan lägga upp en bild på motorutrymmet.. för de e nice som fan
Senast redigerad av 1 eko, redigerad totalt 25 gånger.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Användarvisningsbild
LinusE
Master
Master
Inlägg: 1947
Blev medlem: 27 april 2004, 17:53
Bil: CRV 08
Namn: Linus Eriksson
Ort: I Skåne
Kontakt:

25 september 2005, 15:42

skilnad på o köra 400m med 650 hk eller
400 mil med 650hk..

så visst går de. beror på hur man prioriterar bilens
använingsområde.
Linus Eriksson
#828 Skåne/Harlösa
---------------------------------

Snart provat alla Honda modeler....
Men NSX är en stadig dröm ...
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 september 2005, 15:45

<!--QuoteBegin-Linus_E+25 Sep 2005, 15:42:05--><div class='quotetop'>QUOTE(Linus_E @ 25 Sep 2005, 15:42:05)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->skilnad på o köra 400m med 650 hk eller
400 mil med 650hk..

så visst går de. beror på hur man prioriterar bilens
använingsområde.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=192990"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Kunde inte ha sagt det bättre själv!


Driftsäkerhet är en prioritet för mig!
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
oscii
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

25 september 2005, 16:32

Du drar de mesta på gatan me 250hk
å de e driftsäkert [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tror inte e minut på att värstingarna
borta i US kör 600hk på gatan
de inte körbart. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Mvh

BTW De som bra me turbo är att
man kan välja hur mycke effekt
motorn ska levera.
Senast redigerad av 1 oscii, redigerad totalt 25 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 september 2005, 16:53

<!--QuoteBegin-oscii+25 Sep 2005, 16:32:39--><div class='quotetop'>QUOTE(oscii @ 25 Sep 2005, 16:32:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Du drar de mesta på gatan me 250hk
å de e driftsäkert [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Tror inte e minut på att värstingarna
borta i US kör 600hk på gatan
de inte körbart. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Mvh

BTW De som bra me turbo är att
      man kan välja hur mycke effekt
      motorn ska levera.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193011"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Exakt, det är bara att höja eller sänka laddtrycket, det krävs ju absolut ingenting annat. Helt riskfritt.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
NuKi
Användare
Användare
Inlägg: 198
Blev medlem: 31 juli 2004, 14:08
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

25 september 2005, 17:03

[/quote]



Exakt, det är bara att höja eller sänka laddtrycket, det krävs ju absolut ingenting annat. Helt riskfritt.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193020"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
[/quote]

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Nordström
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 36
Blev medlem: 30 november 2004, 19:33
Bil: Jazz
Namn: Joel Nordström
Ort: Västerås

25 september 2005, 17:12

Finns det nån som kör turbo på H serien?.. eller är polaren själv i svergie?
Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 461
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:05
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun
Ort: helsingborg

25 september 2005, 17:21

ang driftsäker het har ju chris lyckat bra me freddys crx, han kör ju veterås-hbg och andvänder den även som bruksbil så man skulle säga att den har bra driftsäkerhet.

yashar är väl ett tydligt exempel som hde 300 hk den höll höll höll.. och inte nån snäll körning.. men sen gav de sig.. skitsamma va killarna från usa kör dom sitter väl säkert o snackar om yashar i usa va han kör [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 september 2005, 17:29

<!--QuoteBegin-eko+25 Sep 2005, 17:21:21--><div class='quotetop'>QUOTE(eko @ 25 Sep 2005, 17:21:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ang driftsäker het har ju chris lyckat bra me freddys crx, han kör ju veterås-hbg och andvänder den även som bruksbil så man skulle säga att den har bra driftsäkerhet.

yashar är väl ett tydligt exempel som hde 300 hk den höll höll höll.. och inte nån snäll körning.. men sen gav de sig.. skitsamma va killarna från usa kör dom sitter väl säkert o snackar om yashar i usa va han kör [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193029"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->



Jag tycker nog att min har minst lika bra driftsäkerhets som yashars "hade" då den nu rasat.

Min är fortfarande hel och jag har avverkat 1000 mil med den i sommar, 3 strippkörningar. Bl.a i samband med semestern då jag körde bilen ner till Tullinge satte en 12.5 repa, åkte förbi Ikea och gjorde frugan glad och åkte hem sen utan några problem förutom dålig kylare.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

25 september 2005, 17:30

<!--QuoteBegin-Nordström+25 Sep 2005, 17:12:58--><div class='quotetop'>QUOTE(Nordström @ 25 Sep 2005, 17:12:58)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Finns det nån som kör turbo på H serien?.. eller är polaren själv i svergie?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193027"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Finns en Prelude H22 97 i Luleå som har turbo ( om den nu inte är såld )
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Freddy
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 3 januari 2005, 20:38
Namn: Freddy Bigun
Ort: Helsingborg/Västerås/Stockholm

25 september 2005, 20:39

som eko säger jag tycker min bil är perfekt i driftsäkerhet jag kör dagligen med bilen.... använder den för att stor handla åker till och från jobbet med den och när jag ska köra längre sträckor så är det utan att tveka rexen jag tar...... när jag åker hem till mina föräldrar i helsingborg tex så är det rexen jag tar.... och från västerås till helsingborg är det 60 mil..... upp och ner har jag kört ett antal gånger med den i sträck utan problem har även kört mycket illegal körning med den.

jag har kört c:a 1700mil med den den förra ägaren chris har nog också kört en 1000 mil med den.

den jäveln bara går och går.........peppar peppar

[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Freddy Bigün


Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 461
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:05
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun
Ort: helsingborg

25 september 2005, 21:07

berra: japp men jag vet inte va du har för grejjer i din, kan tänka mig du o yash har liknande saker. såg filmen när du körde.. de va inte dåligt!
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

25 september 2005, 23:42

Berra: Min hade också hållt om jag mes laddat 0.7Bar som du [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Körde upp till 20PSI ~ 1.4Bar vid streetrace.
Det var inte som sagt fel på grejerna eller mappningen, utan orginal foder håller inte för mer än ~1Bar och hårt körning. Så är det bara.
Hade en gatmapp på 0.7 med den användes aldrig, har man en gång kört mkt krut känns det 0.7 inte i kroppen. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
Only M Matters
Freddy
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 330
Blev medlem: 3 januari 2005, 20:38
Namn: Freddy Bigun
Ort: Helsingborg/Västerås/Stockholm

25 september 2005, 23:46

<!--QuoteBegin-YASH+25 Sep 2005, 23:42:21--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 25 Sep 2005, 23:42:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Berra: Min hade också hållt om jag mes laddat 0.7Bar  som du  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Körde upp till 20PSI ~ 1.4Bar vid streetrace.
Det var inte som sagt fel på grejerna eller mappningen, utan orginal foder håller inte för mer än ~1Bar och hårt körning. Så är det bara.
Hade en gatmapp på 0.7 med den användes aldrig, har man en gång kört mkt krut känns det 0.7 inte i kroppen.  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193166"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


hade du cement mellan fodrena?
Freddy Bigün


Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

26 september 2005, 00:12

<!--QuoteBegin-YASH+25 Sep 2005, 23:42:21--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 25 Sep 2005, 23:42:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Berra: Min hade också hållt om jag mes laddat 0.7Bar  som du  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]
Körde upp till 20PSI ~ 1.4Bar vid streetrace.
Det var inte som sagt fel på grejerna eller mappningen, utan orginal foder håller inte för mer än ~1Bar och hårt körning. Så är det bara.
Hade en gatmapp på 0.7 med den användes aldrig, har man en gång kört mkt krut känns det 0.7 inte i kroppen.  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=193166"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Yash jag vet!

Jag menade inget ont mot dig, jag menar bara att jag prioriterar driftsäkerhet väldigt hårt och som du säger original fodrena pallar inte speciellt mycket. Det har ju du bevisat.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

26 september 2005, 00:23

Freddy: Nej, Helt orginal cylinder foder. Man betong fyller inte Honda block, man byter till stålfoder.

Berra [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Only M Matters
Skriv svar