Joyride.

ENBART för motorrelaterade topics
Janén

Jag skulle äntligen få min lackskada fixad på min CTR som jag hade på bilen när jag köpte den. Allt går på garantin.
Jag lämmnar den till ÅF och dom ska skicka den vidare till en lackfirma i växjö där jag bor.
Efter elva dagar får jag äntligen min bil.

När jag då hämtar min bil så märker jag att alla stolarna var omställda inslusive ratten, då jag fick ställa tillbaka alltsammans igen men tänkte inte mer på det för jag hade brottom till jobbet.

När jag kör till hör jag vindbruset väl men ser inget ovanligt. Men morgonen efter ser jag att höger ruta inte är uppe helt. (säker en centermeters glipa) plas att det är blött och lerigt på mina gummimattor där bak. Konstigt tänkte jag eftersom jag aldrig haft någon där bak sen jag la in gummimattorna. Sedan ser jag att det är dun från dunjackor på sätet. Jag börjar då misstänka att killarna vid lackeringen dragit en tur i min bil utan lov. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]

Jag ringer mannen som jag lämnade bilen till hos ÅF och frågar om han haft fler i bilen när han lämnade och hämtade bilen, men han hade kört bilen själv. Då började han och jag räkna hur många mil bilen gått sedan dom fick den och kom fram till att lack-killarna har kört 4,5 mil!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
Jag blev förbannad och han sa att han skulle kontakta lackeringsfirman och höra av sig igen på måndag.

Sitter här som ett åskmoln. Så Jä*la oproffisionellt av dom. Det fattar ju vilken idiot som helst att man inte kan ta någon annans bil för att busköra!!

Tack för att ni orkar läsa allt mitt gnäll. Skriver mer när jag vet mer.
Senast redigerad av Janén den 3 december 2005, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='color:black'>Fredrik Janén Hammarberg</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
SyntheXX
Kontakt:

Tänker samma som dig, särskilt när det gäller lackning? vafan ska man köra bilen för? kan tänka mig att dom tar ett varv om reparationen har med själva körningen att göra. men vafan. Behöver man köra bilen för att se om lacken är fin eller?!
// Claes Rosén <a href='http://www.claesrosen.com' target='_blank'>www.claesrosen.com</a>
Hondaholic

Hände samma med min kompis och hans mkIV supra..han gick till en däckfirma för att ställa hjulvinklar..och lämna den där över natten..
Men sen hade han hittat bilder på nätet där hans bil stod utanför nån helt okänd persons hus.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wacko.gif[/img]
Mitsubishi Lancer EVO 5 GSR
Mitsubishi Eclipse GS-T
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

så oproffsigt att köra runt me kunders bilar, de gör man liksom bara inte,
hoppas lackgubbarna får en massa skit
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

En på fars jobb såg sin egen bmw m3 komma på tvären i en rondell då den var inne på service på den närmaste service verkstaden till deras jobb. Hna åkte raka vägen dit och bad att få sin bil. Men den fanns ju int edär som han viste och då kan jag säga att han höll ju inte ett monotomt talläge... tror det slutade med tre avskedningar och en ny upsättning fälgar och däck då dom dessutom skrapat två fälgar hela vägen runt. soppa fick han ny med. ^^
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
ToLo
Kontakt:

Tur att ni kunde komma fram till hur långt bilen hade gått! Kan bli jobbigt att bevisa saker och ting annars.. Se till att du får någon slags kompensation för lackfirmans joyride.

Saker att göra när man lämnar in bilen för jobb: nollställ tripmätaren och skriv upp aktuell mätarställning, ta ett snabbt varv runt bilen och notera eventuella defekter som fanns där INNAN ni lämnar ifrån er bilen. Se gärna till att verkstaden är medveten om att du gått igenom detta.
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

<!--QuoteBegin-Little Elk+4 Dec 2005, 12:17:52--><div class='quotetop'>QUOTE(Little Elk @ 4 Dec 2005, 12:17:52)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->En på fars jobb såg sin egen bmw m3 komma på tvären i en rondell då den var inne på service på den närmaste service verkstaden till deras jobb. Hna åkte raka vägen dit och bad att få sin bil. Men den fanns ju int edär som han viste och då kan jag säga att han höll ju inte ett monotomt talläge... tror det slutade med tre avskedningar och en ny upsättning fälgar och däck då dom dessutom skrapat två fälgar hela vägen runt. soppa fick han ny med. ^^
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=217363"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Kan möjligtvist inte vara BMW i Solna?
Finns en hel del historier om just dem och diverse bilar,...
Благодаря мутра!
Henrik85
Namn: ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

Jävla idioter, hoppas dom får betala för detta
wriid
Namn: Johnny Åkerlind

Se till att kolla däcken fram. det är ju trevligt att bränna lite gummi med bilen om man är ute på street race. Kolla om de är nedslitna då får de ju ge dig nya däck.
Hoppas de får på skann idioterna ,eller hur man säger
[b]Medlem #1535[/b]
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Alternativ är ju att ta vit makeringspenna eller något sådant och måla ett streck på däcketsmönster(en stort rakt streck i hjulets drivnings håll) beroende på bilens drivning. Det slits ju snabbt om du köp en del med den. Men om den bara ska in på service eller lackering ska den inte gå mer än ett par meter fram och tillbaks.
Stefan Karlsson
TommyESi

Vore intressant att veta vilken lackeringsfirma som den blev lämnad till så man kan undvika dom...
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->----Tommy Johansson-----<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->-------Accord Tourer-------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:purple--><span style="color:purple"><!--/coloro-->----------Civic ESi-----------<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Janén

Killen hos ÅF ringde min far i måndags för jag var på jobbet, då han hade ring lackfirman.
Lack-killarna hade förklarat att dom var ett par stycken som åkte till folksam för att visa lackskadan eller vad det nu va. (varför behöver man åka mer än en person [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img] om man nu inte ska testa bilen lite.)
Och till dom mystiska 4 milen blånekar dom till.
Så jag ska åka till ÅF och snacka lite och se var det var för lackfirma och ta en tur dit med. Och kolla om dom nu har 4 mil till lackboxen......
<span style='color:black'>Fredrik Janén Hammarberg</span>
<span style='color:black'>Honda Civic Type</span> <span style='color:red'>R</span><span style='color:black'>-05</span> <span style='color:red'>Milano Red</span>
<span style='color:black'>[b]AEM[/b] Cold Air Intake RSX Type</span>
<span style='color:black'>[b]DC Sports[/b] catback</span>
NuKi
Bil: Accord Type S-06
Namn: Niklas Thidell

Lycka till från en annan ortsbo.

N
Niklas Thidell

Honda Accord Type S 2006
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Bara jag som tycker det är sorgligt att man ens behöver diskutera sånna här saker, åtgärder för att fånga bedragare! Skaffa en meck som du litar på, punk.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Ulrik

Såna riktiga idioter. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]

Hade fått spel på sånt....hade åkt till ÅF samt till lackfirman och skällt ut dom riktigt sjukt mkt.
Och krävt ersättning.

Jag godkänner inte sånt shit..
André "TwiZteD" Andersson
Svart CRX -89
Malmö
Little Elk
Namn: Fredrik Edin

Clabbe:

Jag tror det var solna Bmw... Farsan jobbar i Kista så det låter hyfsat rimligt.
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Skriv svar