Auto motor & Sport Gti- test

ENBART för motorrelaterade topics
Dafoxx
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:21

Mycket intressant läsning för oss som äger en av dessa bilar och väldigt värdefullt för de som går i köpestankar.

Jag hade lätt valt Fiestan...vänta nu, jag har ju redan en [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]

<a href="http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 051303.pdf" target="_blank">Gti-test</a>
Senast redigerad av Dafoxx den 10 december 2005, 20:57, redigerad totalt 1 gånger.
Mats Petter Wilke
"Vtec är min drog"

Bygger: [b]Egen röramsbil med Vtec såklart[/b]
I garaget: [b]Civic Project[/b]
Brukis: [b]Fiesta st150-05[/b]
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Ja, dom kan ju göra om nästa år när nya CTR'n visas.

Annars, är du nöjd med din Fiesta? Brorsan i Danmark funderar på att köpa den då det är den enda i en vettig prisklass för honom just nu..
Stefan Karlsson
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

Finns redan tråd om detta test som är gammalt som gatan.

& nej, Ford S(kit) T(eknologi) spöar ingen Type R [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]

CTR:en var solklar vinnare i del 1 av testet. (Prestandadelen)
Antonio Pozzi
Dafoxx
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:21

Jag är oehört nöjd med min Fiesta. Har ägt den i lite mer än en månad och det blir bara bättre & bättre. Har fått i ett öppet filter i den nu så det är ännu kuligare att köra.
Har kört Ctr och tycker den är bajs när det börjar svänga om vi jämför med Fiestan.
Mats Petter Wilke
"Vtec är min drog"

Bygger: [b]Egen röramsbil med Vtec såklart[/b]
I garaget: [b]Civic Project[/b]
Brukis: [b]Fiesta st150-05[/b]
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Har inte läst andra delen av testet förrän precis. Och troligtvis är det mitt totala ointresse för andra delen av testet som gjorde att min läsning uteblev. Vem köper en GTI-bil som inte är maximal körglädje?
Redan när man steg i GTI-rummet bortsåg man från all komfort och tysthet? Eller är det bara jag som tänker så? Riktigt kul att journalisterna gnäller på att den är stötig etc, tänk om vi hade fått JDM-ctr, då hade dem gråtit blod. Testet i BMI mellan EDM CTR och JDM CTR fick den japanska testligan att hoppa högt av lycka att dem inte fick halvmesyren(i jämförelse)EDM CTR.

Har aldrig, kommer aldrig förstå en Gti som blir en halvkomfotabel, halvsportig och jättetung bil. Nej, CTR är kung i klassen för folk som vill köra bil, resten av bilarna i testet är för folk som vill åka bil.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Dafoxx
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:21

<!--QuoteBegin-M Scotte+10 Dec 2005, 21:16:06--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte 4 10 Dec 2005, 21:16:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har inte läst andra delen av testet förrän precis. Och troligtvis är det mitt totala ointresse för andra delen av testet som gjorde att min läsning uteblev. Vem köper en GTI-bil som inte är maximal körglädje?
Redan när man steg i GTI-rummet bortsåg man från all komfort och tysthet? Eller är det bara jag som tänker så? Riktigt kul att journalisterna gnäller på att den är stötig etc, tänk om vi hade fått JDM-ctr, då hade dem gråtit blod. Testet i BMI mellan EDM CTR och JDM CTR fick den japanska testligan att hoppa högt av lycka att dem inte fick halvmesyren(i jämförelse)EDM CTR.

Har aldrig, kommer aldrig förstå en Gti som blir en halvkomfotabel, halvsportig och jättetung bil. Nej, CTR är kung i klassen för folk som vill köra bil, resten av bilarna i testet är för folk som vill åka bil.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219369"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Word [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Mats Petter Wilke
"Vtec är min drog"

Bygger: [b]Egen röramsbil med Vtec såklart[/b]
I garaget: [b]Civic Project[/b]
Brukis: [b]Fiesta st150-05[/b]
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Dafoxx+10 Dec 2005, 21:15:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Dafoxx 4 10 Dec 2005, 21:15:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är oehört nöjd med min Fiesta. Har ägt den i lite mer än en månad och det blir bara bättre & bättre. Har fått i ett öppet filter i den nu så det är ännu kuligare att köra.
Har kört Ctr och tycker den är bajs när det börjar svänga om vi jämför med Fiestan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219368"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Fast då måste ju Fiestan vara diarré? För den får tokspö i g-kraftsmätning i sidled alla gånger.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

<!--QuoteBegin-Dafoxx+10 Dec 2005, 21:15:24--><div class='quotetop'>QUOTE(Dafoxx 4 10 Dec 2005, 21:15:24)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag är oehört nöjd med min Fiesta. Har ägt den i lite mer än en månad och det blir bara bättre & bättre. Har fått i ett öppet filter i den nu så det är ännu kuligare att köra.
Har kört Ctr och tycker den är bajs när det börjar svänga om vi jämför med Fiestan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219368"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Okej, nja.. jag tillåter egentligen inte att han köper en Ford, men när danska priser är så idiotiska så. Kanske får blir något helt annat för honom.. vi få se..
Stefan Karlsson
Dafoxx
Inlägg: 31
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:21

Vad dom har på papper och vad jag själv upplevt i verkligheten är två skilda saker.
Mats Petter Wilke
"Vtec är min drog"

Bygger: [b]Egen röramsbil med Vtec såklart[/b]
I garaget: [b]Civic Project[/b]
Brukis: [b]Fiesta st150-05[/b]
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Samma sak med kvalitet, den upplevda kvaliteten är inte alltid samma som den verkliga.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Samma sak med ex Volvo T5, den känns snabb för att det bryter på vid lågt varv, men i verkligheten är den inte så snabb. Den upplevda prestandan är inte alltid överrensstämande med verkligheten.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

Kvalitén var huvudet på spiken.
Hade en ST220. På 8 månader krävdes 6 besök hos verkstaden.
3 av dessa kunde inte ens bilen ta sig dit utan hjälp.
Mekanikern förklara att denna bilen inte är gjord för att gasas med.
Då fråga jag vad Sport Technology stod för på Fordspråket [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Aldrig aldrig mer en Ford.
Antonio Pozzi
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Dafoxx+10 Dec 2005, 22:18:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Dafoxx 4 10 Dec 2005, 22:18:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Vad dom har på papper och vad jag själv upplevt i verkligheten är två skilda saker.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219373"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Släpp lös kärran i Superstage då.
Undrar om deras klocka klarar av att räkna timmar [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /w00t2.gif[/img]
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
freddej
Inlägg: 83
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:47
Bil: Ford Focus RS mkII
Namn: Fredrik Jonsson
Ort: Uppsala

"Vi har sagt det förr, men det tål
att upprepas; Hondan är det
självklara och helt kompromisslösa
valet för dig som vill ha GTIhardcore
till 100 procent."



Det där räckte för mig!
Fredrik Jonsson - Uppsala
Focus RS mkII -10

Tidigare:
Ctr Fn2 -07, Ats -06, Ctr Ep3 -04
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Tycker senaste superstage i BS säger en hel del, och deras kommentar om saken.

1.30,26 i tid av gullabo och kommentaren

"häpp! så satt den snabbaste tid någon framhjulsdriven originalbil kört."

och...

"Honda civic pensioneras som herren på täppan"
Medlem 427
Nicke
Inlägg: 24
Blev medlem: 25 juli 2004, 01:05
Ort: Växjö
Kontakt:

Kan ju inte jämföra en CTR mot en fiesta st [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Dom lirar ju i helt olika klasser, vilket dom även gjorde i testet. Fiestan vann i sin lilla klass och CTR:en vann i högsta ligan.
Nicklas Carlsson
Accord Type S Tourer -07
C.Barrow
Inlägg: 0
Blev medlem: 20 oktober 2004, 10:21
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-Nicke+11 Dec 2005, 16:49:42--><div class='quotetop'>QUOTE(Nicke 4 11 Dec 2005, 16:49:42)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Kan ju inte jämföra en CTR mot en fiesta st  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]  Dom lirar ju i helt olika klasser, vilket dom även gjorde i testet. Fiestan vann i sin lilla klass och CTR:en vann i högsta ligan.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219527"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vi som kör CTR vet ju att den knäcker allt annat [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Mer underhållande bil för pengarna är nog rätt svårt att hitta. Speciellt om man väger in driftskostnader och årsmodell i priset.

Det var Golf GTI som vann i testet, vilket inte är så otipat eftersom det är det givna valet för en gubbe/farbror i klimakteriålder som vill vara lite "ungdomlig" men samtidigt ha klimatanläggning och navigation [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] Kan ju vara lite svårt att hitta till konsum om man inte har navigation...

Jag är iaf hur nöjd som helst med min CTR fast att jag kör den varje dag till jobbet och så, som dem skrev att den är helt hemsk till [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... blink2.gif[/img]
Senast redigerad av C.Barrow den 11 december 2005, 19:52, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Joakim Olsson
Inlägg: 152
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:13
Bil: S2000
Namn: Joakim Olsson
Ort: Staffanstorp

Det är ju just det... Testar man GTi-bilar så får man väl för bövelen prioritera det som utmärker GTi-bilar. Testar man familjebilar så är förmodligen kupébuller samt komfort viktigt, men inte lika viktigt i en GTi-bil. Självklart måste man stå ut, och det gör man definitivt i en CTR. Rena rama komfortbilen jämfört med min VT [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img] Den kör jag till jobb varje dag. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
andno
Inlägg: 1098
Blev medlem: 20 maj 2004, 13:27
Ort: Lund

Frågan är dock om det inte är något fel med CTR? De ägs oftast under en ganska så kort tid. Säljer man en bil som köpts ny redan efter 1-2 år så måste något vara fel! Handen på hjärtat ni som sålt en, varför?
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998

Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

<!--QuoteBegin-andno+11 Dec 2005, 22:07:28--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 11 Dec 2005, 22:07:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Frågan är dock om det inte är något fel med CTR? De ägs oftast under en ganska så kort tid. Säljer man en bil som köpts ny redan efter 1-2 år så måste något vara fel! Handen på hjärtat ni som sålt en, varför?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219598"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Skit i det & köp en själv om du e så nyfiken [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Antonio Pozzi
C.Barrow
Inlägg: 0
Blev medlem: 20 oktober 2004, 10:21
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-andno+11 Dec 2005, 21:07:28--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 11 Dec 2005, 21:07:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Frågan är dock om det inte är något fel med CTR? De ägs oftast under en ganska så kort tid. Säljer man en bil som köpts ny redan efter 1-2 år så måste något vara fel! Handen på hjärtat ni som sålt en, varför?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219598"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Handen på hjärtat nu! Hur många bilar säljs det inte efter bara ett eller 2 år? Kolla på bmw M5 eller vilken bil som helst. Finns hur många som helst till salu i europa. Din teori håller inte [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img] Omväxling förnöjer vet du! Har själv haft ett par bilar. Först en bmw 520i -89 när jag var 18. Sköt motorn på den efter ett litet tag (ung och gasglad). Fick i en ny och sålde den efter att jag gjort klart lumpen. Efter det så började jag jobba. Jobbade 7 månader, tog sedan lån och köpte en bmw 328coupé -95 som efter 6 månader såldes till mamma. Köpte sedan en impreza Gt -00 som var en av dem finaste i sverige med bara 4600 mil på sig. Den såldes till någon ärthjärna som under provkörningen gick över en trottoarkant och ner i dikeskanten två gånger. Köpte sedan den CTR 04 som jag har nu sedan ungefär 4 månader tillbaka. I dagsläget så är det ungefär 6 månader kvar tills jag fyller 23... Har man bara intresset och viljan att prioritera sitt intresse så är det fritt fram att byta bil.

Kan erkänna att jag flera gånger funderat på att sälja min CTR och köpa något annat istället, men har ALLTID kommit fram till att en CTR är en oslagbar bil för pengarna. Hur nöjd som helst med min trots den korta tid jag haft den. Finns ju en del som snart spräcker/har spräckt 10000 mil med sina och dem bara rullar på.

Det jag undrar är hur besiktningen ställer sig till BC3 och AEM CAI som jag har på min [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Användarvisningsbild
Jonny
HPC Guld Medlem
Inlägg: 959
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:37
Namn: Jonny Lakemountain
Ort: Gävle
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Hade tyvärr inte råd att behålla min CTR, annars så skulle den va kvar än... bästa bil jag ägt, man va dum å köpte en massa saker till den istället för å pröjsa på bilen...

Edit: va de någe ford fiesta st när hothatch duellen va??
Senast redigerad av Jonny den 12 december 2005, 01:59, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Type R -15
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Ford var inte med i duellen.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Jonny
HPC Guld Medlem
Inlägg: 959
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:37
Namn: Jonny Lakemountain
Ort: Gävle
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Honda Civic Type R -15
Björn_Ctr
Inlägg: 7
Blev medlem: 26 juli 2004, 10:08
Ort: Sundbyberg, Sthlm

Sålde min dels pga ekonomin men mest för att jag behövde nått lite större. CTR är den roligaste bil jag någonsin ägt.
Björn Hammarqvist
Honda Civic Type- R -03 **såld**
Volvo 945 GL SE -92
Medlem #1048
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jag tycker hittills efter en månad med min CTR att den duger gott till vardags, kör 4,5mil till och från jobbet varje dag. Det enda problem som jag upplever med min är att jag tror att körkortet hänger rätt så löst just nu.......<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->hehe<!--colorc--></span><!--/colorc--> [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]





Saxat från testet: [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... lleyes.gif[/img]
<!--fonto:Impact--><span style="font-family:Impact"><!--/fonto-->"Honda Civic Type-R
Vi har sagt det förr, men det tål att upprepas; Hondan är det självklara och helt kompromisslösa valet för dig som vill ha GTIhardcore till 100 procent. En klar vinnare vid klubbträffen på racerbanan och på dragstripen. Motorn ger otroligt mycket racekänsla per krona, då dess karaktär helt saknar motstycke på marknaden. Intrycket vid 7 900 varv/min, strax innan varvstopp, är bestående och man får nypa sig i armen flera gånger för att inse att man verkligen sitter i en gatbil och inte i en maskerad STCC-racer. Växellådan, med spaken lägligt placerad på instrumentbrädan är superb att jobba med. Exakta, korta lägen och med väl avvägda steg blev den snabbt en favorit hos testlaget. Styrningen får också höga betyg, men når faktiskt inte riktigt upp till exaktheten och närvarokänslan som till exempel Golf GTI bjuder på. Men chassit levererar; fjädring och dämpning andas verkligen hårdkokt körglädje, och hela bilen formligen ber om mer buskörning. Motorn har på senare tid begåvats med ett modifierat, lättat svänghjul. Detta för att, genom att minska den rörliga massan i motorn, åstakomma ännu bättre gasrespons. Och visst, bättre respons och bett är svårfunnet!

Med ett snittbetyg på 93 procent på körglädjesronden på Motor & växellåda får man bara gratulera Hondas tekniker för ett strålande jobb. Våra mätningar hos Rototest visar också att motorn håller vad den lovar, och inte bara imponerar i teorin. Så långt är Type-R alltså en riktigt vinnare. Men tyvärr faller den igenom rejält när vardagsdugligheten bedöms. Faktum är att det är svårt att hitta en studsigare, lika krävande och mer obekväm bil år 2005! Det mest underhållande med bilen, är just den intensiva hets som föraren utsätts för när det är busdags! Men, vill du inte alltid göra fullgasväxlingar och leta apex i varje sväng kommer en matthet snabbt smygande. Detta tillsammans med avsaknaden av farthållare gör att körning längre sträcker tar på både din kraft och ditt humör. Även spårkänsligheten grumlar tillvaron då det hela tiden tvingar dig att parera vartenda spår de 205 mm breda däcken hittar ner i. Komfort och buller är alltså långt ifrån i paritet med motståndarna. Med ett komfortbetyg på endast 49 procent sätter Honda Civic Type-R ett ”all-timelow” rekord i klassen sedan den nya betygsräkningen startade! På säkerhetssidan hänger inte Hondan riktigt med heller, trots att den klarat sig ganska bra igenom EuroNCAPs prov. ESP går till exempel inte ens att få, vilket är mycket svagt i denna prisklass! Men som sagt, Hondans råa körglädje är svårslagen. Tipset är att försöka låna en bil lite längre stund hos bilhandlaren, för att se om du pallar med den mer än de första femton hardcore-minuter som alla bara älskar. Om du gör det, då är det bara att slå till!"
<!--fontc--></span><!--/fontc-->

<!--coloro:gray--><span style="color:gray"><!--/coloro-->Testresultat/Honda Civic Type-RVarvtid Gotland Ring 1.43,1
Maximalt uppmätt G 1,11
Avvikelse maxeffekt – 8%<!--colorc--></span><!--/colorc-->
MagnusL
Inlägg: 406
Blev medlem: 26 april 2004, 15:19
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren
Ort: STHLM

<!--QuoteBegin-Jonny+12 Dec 2005, 02:19:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Jonny 4 12 Dec 2005, 02:19:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->aha, sicken otur [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=219669"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hehe, spelar mindre roll.. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Den hade blivit lika fetägd som den där megaminin med extra allt.
#892
2008 wrx sti
tantgron
Inlägg: 89
Blev medlem: 26 maj 2005, 14:55
Bil: EP3 K24
Namn: Rikard Jarvinen
Ort: Mariehamn/Åland
Kontakt:

jag tänker inte ge mig in i någon "min är längre än din"-tävling, utan tänker bara skriva kort vad jag vill ha av en bil:

Min bil ska vara... som en CTR.

Jag njuter varje gång jag får sätta mig i bilen och får fara ut och köra. Så kul som man kan ha med den kan man bara ha mellan lakanen (eller på köksbordet om man vill spetsa till det lite). Och att sen få släppa den på en bana är ju bara för mycket! Den ÄR en fullfjädrad banbil från fabriken, och att höra däcktjutet från alla fyra hörnen när man går ur en snäv chikan är obetalbart!

Tyvärr måste jag hålla med en av föregående talare och säga att det som lider mest är körkortet, jag kör just nu på övertid.

Slutordet är, att det finns många roliga och fina bilar där ute, men att få något i samma prisklass som ger lika mycket körglädje och som passar min "körstil" lika bra som en CTR tvivlar jag på.
<a href="http://www.motorportalen.net/?car=18" target="_blank">Want to slide into something warm and japanese?</a>
[i]Rikard "tantgron" Järvinen, CTR -03, medlemsnr 1559, [/i] <a href="http://img220.imageshack.us/img220/8941/bild0369dn.jpg" target="_blank">w00t?</a> <a href="http://www.urbandictionary.com/define.php?term=w00t" target="_blank">w00t!</a>
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Jag vet en annan bil som jag tror jag skulle trivas ännu bättre med:



















En vänsterstyrd
DC5a [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... shock1.gif[/img]
stegen
Inlägg: 15
Blev medlem: 25 juli 2004, 23:52

Vet då varför jag inte köpt en CTR... för hög kaross! (smaksak visst).
Kör Jaguar X-Type (Ford Mondeo!) sedan några år... ÄR en fin vägvagn och gillar formerna! Ford/Jaguar är nog inte så illa på hjulupphängningar/väghållning... litar dock inte lika mycket på kvaliteten som på japanarna... konstant smånervös för att något ska haverera... Hoppas att det visar sig att den känslan är fel!
Ska nog testa Fiestan! och sedan den "halvtama" Civicen som snart är här!
Sture Teglund
Skriv svar