Jag har fått fel motorkuddar

ENBART för motorrelaterade topics
chedst

Streetpower.se har skickat mig motorkuddar till en Acura RSX förmodligen.
Av den anledningen var det bara till den bakre/nedre motorfästet som passade.
Sen när jag stod med det främre/övre fästet i handen var det inte en siffra rätt. (Har bilder att visa imorgon, men nu måste jag sova några timmar)

Jag ska ringa streetpower imorgon kl 10.30 när dom öppnar, MEN, är det någon som har motorkuddar till CTR i Stockholmsområdet som ligger hemma?
Bobkit?

PM'a mig eller ring 070 - 270 27 68.

edit: Jag har varit på fästet vid växellådan, det ska alltså vara den framme vid kylaren. Streetpower.se har alltså inte gjort något fel här. Den service jag fick var opåklaglig, och erbjudandet om att fakturera dem för nya fästen står det respekt till.
Senast redigerad av chedst den 10 april 2006, 02:00, redigerad totalt 1 gånger.
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
Christian Hedström</span>
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
Seeage

<!--QuoteBegin-chedst+8 Apr 2006, 04:20:59--><div class='quotetop'>QUOTE(chedst 4 8 Apr 2006, 04:20:59)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Streetpower.se har skickat mig motorkuddar till en Acura RSX förmodligen.
Av den anledningen var det bara till den bakre/nedre motorfästet som passade.
Sen när jag stod med det främre/övre fästet i handen var det inte en siffra rätt. (Har bilder att visa imorgon, men nu måste jag sova några timmar)

Jag ska ringa streetpower imorgon kl 10.30 när dom öppnar, MEN, är det någon som har motorkuddar till CTR i Stockholmsområdet som ligger hemma?
Bobkit?

PM'a mig eller ring 070 - 270 27 68.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=267405"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Bobkit har säkert hemma fortfarande! In på deras sida o kika nummer osv! Måste passa på att säga att deras nya hemsida är GRYYYM! måste vara gjord av nån gud eller nått! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... stling.gif[/img]

Jag ska bara fixa dom sista grejjerna på den sen funkar den som det ska [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
JF.

ja bytte bara bakre kuddarna och de funkade hur bra som hellst.
chedst

Jag har varit i kontakt med Streetpower, detta är första gången dom hade hört om detta. Jag skickade en bild som visade hur det ser ut:
[attachment=17219:attachment]

Lasse/Lazar på Streetpower har i alla fall varit trevlig och kom fram till en kanonbra lösning. När jag hittar någon som har rätt kuddar så kan jag skicka fakturan till dom. Respekt!

Jag ringde Bobkit och snackade med Jonas, han skulle åka ner i butiken och kolla hur deras motorkuddar såg ut så ska han ringa mig.
Bobkit fixar nog biffen [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Update kommer...
<span style='font-family:arial'><span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Mvh
<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>CTR-04, DC-Sport 4-2-1 exhaust manifold, 5zigen Pro Racer A-spec, AEM V2, K-Pro[/b]</span></span></span>
chedst

Update.

Motorkuddarna Bobkit hade såg likadana ut.
Undrar om det möjligtvis kan vara skillnader från 02-03 till 04-05.
Jonas skulle maila Energy Suspension och höra med några kunder som det har funkat för tidigare.

Är det några här på klubben med faceliften som har satt i dessa?
mAbZ

Jag har för mig jag hade läst att det VAR skillnad på motorkuddarna före och efter faceliften... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
[b]<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->Civic Type-Röd<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]

[b]<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->マーティン-<!--coloro:#ff0000--><span style="color:#ff0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--sizec--></span><!--/sizec-->[/b]
JF.

<!--QuoteBegin-mAbZ+8 Apr 2006, 12:13:15--><div class='quotetop'>QUOTE(mAbZ 4 8 Apr 2006, 12:13:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag har för mig jag hade läst att det VAR skillnad på motorkuddarna före och efter faceliften...  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=267475"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

mina passade inte heller och ja hade en 02
frontside
Kontakt:

<!--QuoteBegin-chedst+8 Apr 2006, 11:32:10--><div class='quotetop'>QUOTE(chedst 4 8 Apr 2006, 11:32:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Update.

Jonas skulle maila Energy Suspension och höra med några kunder som det har funkat för tidigare.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=267459"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dom ska passa är du säker på att du har tagit rätt motorfästen för att det ska inte sitta på något övre fäste, dom jag byte satt under motorn och det var ett fram som var jävligt bökigt att få dit och det som du redan har byt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<span style='color:red'><span style='font-size:10pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>Jonas Westerberg STHLM</span></span></span>
<span style='color:red'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><span style='font-family:Arial'>EVO IX -06
Austin Mini -70</span></span></span>

<span style='color:gray'><span style='font-size:8pt;line-height:100%'><a href='http://www.zatzy.com' target='_blank'>zatzy.com</a>

HPC#1239</span></span>
chedst

<!--QuoteBegin-frontside+9 Apr 2006, 09:08:15--><div class='quotetop'>QUOTE(frontside 4 9 Apr 2006, 09:08:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-chedst+8 Apr 2006, 11:32:10--><div class='quotetop'>QUOTE(chedst 4 8 Apr 2006, 11:32:10)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Update.

<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=267459"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Dom ska passa är du säker på att du har tagit rätt motorfästen för att det ska inte sitta på något övre fäste, dom jag byte satt under motorn och det var ett fram som var jävligt bökigt att få dit och det som du redan har byt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=267778"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det förklarar ju saken...
Plocka ner motorfästen börjar bli roligt nu, hehe.
Tackar så mycket för hjälpen!
Ett STORT tack går också till Jonas på Bobkit som har hjälpt till och kollat och undersökt överallt och dessutom ringt och hållt mig uppdaterad hela vägen.
Bättre service än så här får man leta länge efter, Rosenholtz klass! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

Bobkit ska få mappa upp bilen sen när kammarna sitter i också.
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Har också legat och mekat motorkuddar i helgen, det främre är en riktig gris att få bort.
Men lossar du det bakre igen så får du lite mer utrymme att spela med.
chedst

<!--QuoteBegin-fonzeka+9 Apr 2006, 15:15:43--><div class='quotetop'>QUOTE(fonzeka 4 9 Apr 2006, 15:15:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Har också legat och mekat motorkuddar i helgen, det främre är en riktig gris att få bort.
Men lossar du det bakre igen så får du lite mer utrymme att spela med.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=267914"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Hur gick du till väga?
Med en träbit under blocket/växellådan, domkraft eller någon annan lösning?
Användarvisningsbild
fonzeka
Bil: S2000
Namn: Anders Westlund
Has thanked: 7 times
Been thanked: 58 times

Körde med domkraft ganska långt bak på växellådan så motorn trycktes bakåt och uppåt (det går att flytta motorn väldigt mycket).
Sen var det tillräckligt med plats att kunna lirka ner det främre motorfästen.
chedst

Obs! Uppdaterat första inlägget med information.
Skriv svar