stöldsäker bil!!

ENBART för motorrelaterade topics
Palmblad

Jag har kommit på att en bil kan bli stöldsäker på det sättet att den inte går att köra iväg med den på egen kraft....

Det ställbara sprutet man bör ha går att ställa i olika mappningar.
Dock så startar det alltid på Mapp1. Mapp2 har man för besiktning och mapp3 för race...
Dosan som man ställer om sprutet mellan de olika mapparna tar man med sig så fort man lämnar bilen och denna dosa är skyddad med en PIN-kod....

På Mapp1 går det endast att starta bilen på ... trycker man på gasen så stannar bilen....

Tar man med dosan så stannar ju bilen så fort man rör gasen...
Kopplar man bort sprutet så startar inte bilen alls ,dvs om man har tillräckligt vassa kammar ....

Skulle ju kunna vara ett ganska bra sätt att stoppa tjuvar...

Ganska så stöldsäkert såvida man inte använder sig av en biltransport... <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:wohow:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wohow.gif[/img]<!--endemo-->

hehehehe....
Senast redigerad av Palmblad den 17 juni 2006, 09:25, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Palmblad

Nyköping

<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda CRX-89 VT<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Pallbocksräser-

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92Blå<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 1- rullar

<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 2- I väntan på rostlagning

<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Civic Coupé 1.5 lsi-95 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 3 -rullar
Jay-c
Bil: Civic EJ9 -96
Namn: Johannes Carlsson

glöm inte att ha bilen olåst också så dom inte sabbar dörren för dig..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan

Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..

201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
Seeage

bra att du sa det, jag undrade just vad jag gjorde för fel när jag försökte sno den förra veckan <!--emo&:shock1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/shock1.gif[/img]<!--endemo--> skulle ta bort ditt inlägg om jag var du annars är den inte så stöldsäker <!--emo&:D-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/biggrin.gif[/img]<!--endemo-->
Freddy
Namn: Freddy Bigun

det är rätt mycket enklare att bara plocka av mainrelay....

jag har den hängande lös vid huv popparen så man enkelt kommer åt den...

det är väldigt sällan bilen står ute en natt har den annars alltid i garaget... men om hon gör det så plockar jag bara med mig mainrelay och utan den har dom varken soppa eller tändning.... <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
Freddy Bigün

Honda civic 98 EK3 1.5 vtec-e powa :) *brukis*
Honda Crx Turbo 91 D16Z5 *projekt*
Honda Civic 89 D16A6 brukisen *rost hög**skrot*
Honda Civic 89 D16A6 ner plockad *skrot*
Honda Crx 88 D16A6 skall strax plockas ner *skrot*
Honda Civic 89 D15B2 skall repareras och säljas *reparerad**såld*
Ford sierra 87 R.I.P
Badis

<!--QuoteBegin-Freddy+17 Jun 2006, 13:12:39--><div class='quotetop'>QUOTE(Freddy @ 17 Jun 2006, 13:12:39)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->det är rätt mycket enklare att bara plocka av mainrelay....

jag har den hängande lös vid huv popparen så man enkelt kommer åt den...

det är väldigt sällan bilen står ute en natt har den annars alltid i garaget... men om hon gör det så plockar jag bara med mig mainrelay och utan den har dom varken soppa eller tändning....  <!--emo&;)-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/wink.gif[/img]<!--endemo-->
[right][snapback]298655[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det tycker jag var rätt smart och enkelt.... <!--emo&:thumbup:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/thumbup.gif[/img]<!--endemo--> <!--emo&:smartass1:-->[img]style_emoticons/<#EMO_DIR#>/smartass1.gif[/img]<!--endemo-->
<!--fonto:Courier New--><span style="font-family:Courier New"><!--/fonto--><!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Jag hjälper gärna till med CAD - ProE och SW<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

Adis Avdic
Skriv svar