Hämtar en Prelude -88 imorgon!
Hallå!
Jag ska hämta en Prelude -88 imorgon med 2 litersmotorn.
Gav snubben som äger den ett skambud på 4500:- dvs. halva summan av vad han satte ut i annons, och efter ungefär 10 sek funderingar så gick han med på det. Glad var jag för det!
Grejen är nu att den snart ska in på besiktning och ena "bälteshållaren" (vad heter det?) är trasig. Dvs. den klickar inte tillbaka och håller i bälteskontakten när man trycker ner den. Han sa att det kostade 1200:- att lämna in och fixa, men jag förstår inte varför man inte skulle kunna kirra det själv? Är kontakten samma på alla bilar? Eller iaf samma på alla honda? Isåfall är det ju inga problem att hitta en sån på skroten. Kanske vore dumt att ta en hållare från en krockad bil, det förstår jag. Men en som inte är krockad vore det väl inga problem med?
Säg vad ny tycker och tror.
Ps. Jag tar gärna emot vissa gratulationer då jag är väldigt glad över detta klipp [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img] Ds.
Jag ska hämta en Prelude -88 imorgon med 2 litersmotorn.
Gav snubben som äger den ett skambud på 4500:- dvs. halva summan av vad han satte ut i annons, och efter ungefär 10 sek funderingar så gick han med på det. Glad var jag för det!
Grejen är nu att den snart ska in på besiktning och ena "bälteshållaren" (vad heter det?) är trasig. Dvs. den klickar inte tillbaka och håller i bälteskontakten när man trycker ner den. Han sa att det kostade 1200:- att lämna in och fixa, men jag förstår inte varför man inte skulle kunna kirra det själv? Är kontakten samma på alla bilar? Eller iaf samma på alla honda? Isåfall är det ju inga problem att hitta en sån på skroten. Kanske vore dumt att ta en hållare från en krockad bil, det förstår jag. Men en som inte är krockad vore det väl inga problem med?
Säg vad ny tycker och tror.
Ps. Jag tar gärna emot vissa gratulationer då jag är väldigt glad över detta klipp [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img] [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... unsure.gif[/img] Ds.
<span style='color:red'>Civic 1200 75:a</span> - Fullt spinn på tolvpuckar :)
<span style='color:green'>|..|(Ò_ó)..|.</span> Fredric Dackmar.
Föressten det är 4x100 på preluden va? Isf, passar Civic 92-95 orginal vti-fälgar på min bil? isf, isf, isf... Vad brukar dessa gå loss på?
-
<Emil r0kkar
- Kontakt:
Jepp
Passar nog garanterat alla ÄLDRE hondor i mellan iallafall, och en sån kan inte gå loss på många kronor på skroten.
Passar nog garanterat alla ÄLDRE hondor i mellan iallafall, och en sån kan inte gå loss på många kronor på skroten.
[b][i]Emil Ahlgren //Ängelholm
"[/i][/b]Efter Regn kommer sol"
jävlar va billigt! bild? =)
ja det ska ju inte ara några problem med att ta en sån från skroten?
även fast den är krockad? bara den är hel.
ja det ska ju inte ara några problem med att ta en sån från skroten?
även fast den är krockad? bara den är hel.
<span style='color:black'>Lars Lundholm</span>
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.
det är inte farten som dödar, det är smällen.
eller som vi cowboys säger: its not the fart that kills, its the smell.

Där är den.
Folk säger ju att även om du krockat din bil i väldigt låg fart ska du alltid köpa nya bälten och allt som har med bälten att göra... Men vad säger ni ang. kontakten? Samma på alla bilar / samma på alla hondor?
-
<Emil r0kkar
- Kontakt:
jävligt fin prelude mannen=)
[b][i]Emil Ahlgren //Ängelholm
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
<!--QuoteBegin-<Emil r0kkar+21 Sep 2004, 20:54:17--><div class='quotetop'>QUOTE(<Emil r0kkar 4 21 Sep 2004, 20:54:17)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->jävligt fin prelude mannen=)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Tackar och bugar... Bilden är nog lite diffus mot verkligheten. Eller iofs, den var skitig när jag tittade på den, men iallafall. Jag har personligen aldrig gillat vita bilar utom Integran. Men jag börjar gilla den mer och mer faktiskt.
Edit: Tack ironm!
Tackar och bugar... Bilden är nog lite diffus mot verkligheten. Eller iofs, den var skitig när jag tittade på den, men iallafall. Jag har personligen aldrig gillat vita bilar utom Integran. Men jag börjar gilla den mer och mer faktiskt.
Edit: Tack ironm!
Senast redigerad av Acke den 21 september 2004, 21:57, redigerad totalt 1 gånger.