KÖPA DÄCK ONLINE?
[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
OBS!! DETTA ÄR INGEN REKLAMKAMPANJ!!!!
Till er som köper däck på däckonline:
Låt säga att ni får köpa 4 st däck där som kostar 2800:-(700:-st)tex pirelli
Då får ni dem inte monterade, inte balanserade och inte heller monterade på bilen!
Dessa däck måste du åka med till en däckverkstad för att få dem monterade, balanserade och skiftade som ,för att du har med dig egna däck ,tar mera betalt för denna service, just för att de inte fått sälja däcken till dig! kanske ca 200:- - 300:- däcket!
Då kostar helt plötsligt det "billiga" däcket 900:- -1000:-/st
då är det inte så billigt längre....
Om du istället gått in på en däckverkstad som är återförsäljare för det däcket så kanske han tar 800:- - 1000:-/st för samma däck, och då ingår montering ,balansering och skiftning!!
Nu har helt plötsligt det där "DYRA" däcket som man tittade på först blivit billigare eller samma pris på, som det där "BILLIGA" däcket som man hittade på däckonline!
Man luras ofta av priset man får....
man tänker inte på att man ska ha dem monterade och balanserade och skiftade också.
det med att köpa däck på nätet är för det mesta s k i t.....
eller så är det så att man tar pris på ett michelin på en lokal däckverkstad, tycker att det är svindyrt.
Sen går man ut på nätet och hittar ett nankang för nästan halva priset ... WOW....
hur kan det vara så billigt????
köper det, och sticker till däcksverkstan får dem monterade ,balanserade och skiftade och då är nankangdäcket lika dyrt som michelindäcket....
GYNNA DIN LOKALA DÄCKSVERKSTAD SÅ ATT DU KAN FÅ BRA SERVICE TILL ETT BRA PRIS + ATT DE FINNS KVAR I FRAMTIDEN FÖR ATT HJÄLPA DIG MED PUNKAN ELLER HJULINSTÄLLNINGEN!!
OBS!! DETTA ÄR INGEN REKLAMKAMPANJ!!!!
Till er som köper däck på däckonline:
Låt säga att ni får köpa 4 st däck där som kostar 2800:-(700:-st)tex pirelli
Då får ni dem inte monterade, inte balanserade och inte heller monterade på bilen!
Dessa däck måste du åka med till en däckverkstad för att få dem monterade, balanserade och skiftade som ,för att du har med dig egna däck ,tar mera betalt för denna service, just för att de inte fått sälja däcken till dig! kanske ca 200:- - 300:- däcket!
Då kostar helt plötsligt det "billiga" däcket 900:- -1000:-/st
då är det inte så billigt längre....
Om du istället gått in på en däckverkstad som är återförsäljare för det däcket så kanske han tar 800:- - 1000:-/st för samma däck, och då ingår montering ,balansering och skiftning!!
Nu har helt plötsligt det där "DYRA" däcket som man tittade på först blivit billigare eller samma pris på, som det där "BILLIGA" däcket som man hittade på däckonline!
Man luras ofta av priset man får....
man tänker inte på att man ska ha dem monterade och balanserade och skiftade också.
det med att köpa däck på nätet är för det mesta s k i t.....
eller så är det så att man tar pris på ett michelin på en lokal däckverkstad, tycker att det är svindyrt.
Sen går man ut på nätet och hittar ett nankang för nästan halva priset ... WOW....
hur kan det vara så billigt????
köper det, och sticker till däcksverkstan får dem monterade ,balanserade och skiftade och då är nankangdäcket lika dyrt som michelindäcket....
GYNNA DIN LOKALA DÄCKSVERKSTAD SÅ ATT DU KAN FÅ BRA SERVICE TILL ETT BRA PRIS + ATT DE FINNS KVAR I FRAMTIDEN FÖR ATT HJÄLPA DIG MED PUNKAN ELLER HJULINSTÄLLNINGEN!!
Senast redigerad av Palmblad den 26 september 2004, 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Palmblad
Nyköping
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda CRX-89 VT<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Pallbocksräser-
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92Blå<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 1- rullar
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 2- I väntan på rostlagning
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Civic Coupé 1.5 lsi-95 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 3 -rullar
Nyköping
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda CRX-89 VT<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Pallbocksräser-
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92Blå<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 1- rullar
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Accord Aerodeck 2.2i-92 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 2- I väntan på rostlagning
<!--coloro:#00FF00--><span style="color:#00FF00"><!--/coloro-->Honda Civic Coupé 1.5 lsi-95 Grön<!--colorc--></span><!--/colorc-->-Familjebil 3 -rullar
Sicket skitsnack! Jag köpte däck hos just Däckonline och fick mina skiftade för 150 kr/st på bilen. För däcken som var Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 205/55 R15 88W betalade jag 1181 kr/st. Slår du detta priset?
"Monterings kostnaden för ett däck inkluderar avtagande av det gamla däcket, montering av nytt däck samt dit sättning av ny ventil. SEK från 150.00"
<a href="http://www.dackonline.se/dack.html" target="_blank">http://www.dackonline.se/dack.html</a>
"Monterings kostnaden för ett däck inkluderar avtagande av det gamla däcket, montering av nytt däck samt dit sättning av ny ventil. SEK från 150.00"
<a href="http://www.dackonline.se/dack.html" target="_blank">http://www.dackonline.se/dack.html</a>
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
HONDA GOLD WING GL 1500 SE 1998
Såld:
HONDA PRELUDE 2.3 4WS 1992 (snyft)
Såld:
Fixade Pirelli Pzero Nero 16/215/40 monterat och balanserat på bilen för 5040kr. Däcken var tillverkade i Europa och var ~3månader gamla. Tog en vecka att ta hem däcken. Funkade bra för mig.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Palmblad: Har ni ont om kunder eller? Måste säga att det här är inte riktigt rätt sätt att skaffa nya kunder på!
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Krister+26 Sep 2004, 00:11:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 26 Sep 2004, 00:11:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Palmblad: Har ni ont om kunder eller? Måste säga att det här är inte riktigt rätt sätt att skaffa nya kunder på!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nej jag fattar inte heller riktigt...
Nej jag fattar inte heller riktigt...
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Håller med Palmblad litegrann där... men inte på försäljarsnacket.
Kompisen beställde 4stycken Toyo Proxes T1-S på däckonline i våras. Det var 195/45 16" och 225/50 16" eller nåt sånt. Pengarna skulle betalas i förskott innan de skickade... Efter betalning väntade han ett tag men inget kom. Så han kontaktade de och fick veta att 225:orna var slut, och att det kunde dröja innan de fick hem eftersom de var slut hos tillverkaren också. Men några pengar kunde han inte få tillbaka på ett tag, eftersom de hade semester där de tog betalt. Han avbokade däcken och skulle vänta på pengar.
Då pratade jag med Vulk Centrum i Sundsvall, och de fick hem däcken på 1 dag, kompisen handlade där och blev kanon nöjd, blev typ en femhundring dyrare för 4 däck, än om han skulle montera allt själv. Det gick ca 2 veckor till, så fick han sina 4 däck som han beställt. Men när han skulle skicka tillbaka de så skulle han få betala all frakt själv, eftersom han inte sagt till i tid...
Tycker det är lite dåligt att däckonline inte kan få tag på däck, när ens lokala däckförsäljare kan fixa hem på en dag... från samma leverantör.
Kompisen beställde 4stycken Toyo Proxes T1-S på däckonline i våras. Det var 195/45 16" och 225/50 16" eller nåt sånt. Pengarna skulle betalas i förskott innan de skickade... Efter betalning väntade han ett tag men inget kom. Så han kontaktade de och fick veta att 225:orna var slut, och att det kunde dröja innan de fick hem eftersom de var slut hos tillverkaren också. Men några pengar kunde han inte få tillbaka på ett tag, eftersom de hade semester där de tog betalt. Han avbokade däcken och skulle vänta på pengar.
Då pratade jag med Vulk Centrum i Sundsvall, och de fick hem däcken på 1 dag, kompisen handlade där och blev kanon nöjd, blev typ en femhundring dyrare för 4 däck, än om han skulle montera allt själv. Det gick ca 2 veckor till, så fick han sina 4 däck som han beställt. Men när han skulle skicka tillbaka de så skulle han få betala all frakt själv, eftersom han inte sagt till i tid...
Tycker det är lite dåligt att däckonline inte kan få tag på däck, när ens lokala däckförsäljare kan fixa hem på en dag... från samma leverantör.
Mattias Dahlstedt
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Säljer stålomspunna bromsslangar av högsta kvalité
Prisexempel: 4 slangar till Civic, CRX mfl. 1000:- inkl frakt
Skicka PM för mer info
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
Ja, sånt handlar väl mest om otur kanske.... Jag håller mig nog till den lokala däckverkstaden [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Mattias Dahlstedt
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
Suzuki GSX-R 750 -98
Honda Civic ESI HB -92
Bashan ATV 200cc -07
Skicka PM för mer info
sikket jävla bullshit.
kostar fan en 100 att slänga på ett däck ju, och då tycker fan nästan jag det e dyrt,
kan nog fixa billigare än d tillochmed..
däckonline har ju fan 50% billigare än alla rånar däckverkstäder oxå.
aldrig i hela mitt liv jag tänker handla däck hos den lokale handlare, jo om han kan matcha priserna på tex däckonline.
varför köpa dyrare när du kan få d billigare?
kostar fan en 100 att slänga på ett däck ju, och då tycker fan nästan jag det e dyrt,
kan nog fixa billigare än d tillochmed..
däckonline har ju fan 50% billigare än alla rånar däckverkstäder oxå.
aldrig i hela mitt liv jag tänker handla däck hos den lokale handlare, jo om han kan matcha priserna på tex däckonline.
varför köpa dyrare när du kan få d billigare?
Michael Grönberg
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Helsingborg
R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Jag köpte mina däck på däckonline, kommer inte ihåg pris o märke tyvärr.... Men jag gick till den lokala däckfirman o skulle kränga på dom o som sagt så skulle dom ha 300kr PER DÄCK.... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Det kunde jag fan inte betala så jag fick till en lokal bilverkstad o dom skulle ha 150kr per däck.. Så det stämer att det blir dyrare...
kanske bara i vissa fall men ändå...
Det kunde jag fan inte betala så jag fick till en lokal bilverkstad o dom skulle ha 150kr per däck.. Så det stämer att det blir dyrare...
kanske bara i vissa fall men ändå...
Martin Larsen
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
Honda crx g2 evighets projekt
Honda crx vt sommar leksak
<!--QuoteBegin-andno+25 Sep 2004, 22:01:55--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 25 Sep 2004, 22:01:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sicket skitsnack! Jag köpte däck hos just Däckonline och fick mina skiftade för 150 kr/st på bilen. För däcken som var Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 205/55 R15 88W betalade jag 1181 kr/st. Slår du detta priset?
<a href="http://www.dackonline.se/dack.html" target="_blank">http://www.dackonline.se/dack.html</a>< ... uoteEEnd-->
andno:Då blev det slutgiltliga priset för däcket alltså:1181:- +150:-= minst 1331:-/st
ska kika på det...
Krister:Jag fattar inte riktigt vad du vill få fram mad det du skriver????
m-g: om du läser lite nogrannare så kanske du förstår!! Priset på nätet är endast för däcket.
Och tar man bara 100-150:- för att demontera ,montera,balansera,ny ventil och skifta ett däck är det kanske på nån gammal meck eller nån som inte vet vad det egentligen kostar med material.....och arbetstid! eller så känner man personen som gör arbetet!
endast en ventil kostar ju 15-20:-/st
<a href="http://www.dackonline.se/dack.html" target="_blank">http://www.dackonline.se/dack.html</a>< ... uoteEEnd-->
andno:Då blev det slutgiltliga priset för däcket alltså:1181:- +150:-= minst 1331:-/st
ska kika på det...
Krister:Jag fattar inte riktigt vad du vill få fram mad det du skriver????
m-g: om du läser lite nogrannare så kanske du förstår!! Priset på nätet är endast för däcket.
Och tar man bara 100-150:- för att demontera ,montera,balansera,ny ventil och skifta ett däck är det kanske på nån gammal meck eller nån som inte vet vad det egentligen kostar med material.....och arbetstid! eller så känner man personen som gör arbetet!
endast en ventil kostar ju 15-20:-/st
Senast redigerad av Palmblad den 26 september 2004, 10:21, redigerad totalt 1 gånger.
Andreas Palmblad
Nyköping
Nyköping
Palmblad: Jo, det jag menade är att hela topicen ser ut som nån sorts dold reklamkampanj utan att vara sponsorer... ser ut som att ni desperat söker kunder och därmed tar till detta knep.
Sen vet jag inte om det är så eller inte... men så ser det ut för mig i alla fall.
Sen vet jag inte om det är så eller inte... men så ser det ut för mig i alla fall.
Kör:
Kör:
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
<!--QuoteBegin-Krister+26 Sep 2004, 11:50:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 26 Sep 2004, 11:50:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Palmblad: Jo, det jag menade är att hela topicen ser ut som nån sorts dold reklamkampanj utan att vara sponsorer... ser ut som att ni desperat söker kunder och därmed tar till detta knep.
Sen vet jag inte om det är så eller inte... men så ser det ut för mig i alla fall.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag uppfattade det också så, speciellt med den sista komentaren i det första inlägget
Sen vet jag inte om det är så eller inte... men så ser det ut för mig i alla fall.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag uppfattade det också så, speciellt med den sista komentaren i det första inlägget
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
<!--QuoteBegin-andno+25 Sep 2004, 22:01:55--><div class='quotetop'>QUOTE(andno 4 25 Sep 2004, 22:01:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Sicket skitsnack! Jag köpte däck hos just Däckonline och fick mina skiftade för 150 kr/st på bilen. För däcken som var Bridgestone Potenza S-03 Pole Position 205/55 R15 88W betalade jag 1181 kr/st. Slår du detta priset?
Gjorde samma som dig, skaffade mig S03 och INGEN var i närheten av priserna speciellt inte verkstäder eller däckshopper(ej internet) det kvittade hur mycket det ingick det blev ändå dyrare än däckonline!!
Så däckonline + deras kontakt verkstäder = Billigast !
Gjorde samma som dig, skaffade mig S03 och INGEN var i närheten av priserna speciellt inte verkstäder eller däckshopper(ej internet) det kvittade hur mycket det ingick det blev ändå dyrare än däckonline!!
Så däckonline + deras kontakt verkstäder = Billigast !
Mattias Svensson
Honda Civic Vti -94
213 / Amaru
Honda Civic Vti -94
213 / Amaru
-
MikaelR.
- Bil: CR-V 2013
- Namn: Mikael Rautio
- Kontakt:
I mitt fall var däckonline överlägsna 4st Pirelli Pzero Nero 215/40-16 4400:- dom skrev 2v leveranstid fick dom efter 7dar och polaren som jobbar på gummiverkstad kunde inte fixa billigare trots rabbater men han fick montera dom gratis(har hjälpt honom en hel del).
Kan bara rekomendera dackonline.se
Mvh Micke
Kan bara rekomendera dackonline.se
Mvh Micke
Mikael Rautio
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
*SÅLD*Civic Type R -07
BMW 525 -89
*SÅLD*CRX VTi -92
Fiat 124SC -72
Mercedes 280S -68
*SÅLD*Civic 1.5 GL -89
*SÅLD*BMW M5 -90
*SÅLD*Kawasaki ZX6-R -99
*SÅLD*Alfa Romeo 164 QV-92
*SÅLD*BMW 323i -82
*SÅLD*Fiat 124SC -75
<!--QuoteBegin-Regge+26 Sep 2004, 11:00:51--><div class='quotetop'>QUOTE(Regge 4 26 Sep 2004, 11:00:51)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Krister+26 Sep 2004, 11:50:54--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister 4 26 Sep 2004, 11:50:54)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--> Palmblad: Jo, det jag menade är att hela topicen ser ut som nån sorts dold reklamkampanj utan att vara sponsorer... ser ut som att ni desperat söker kunder och därmed tar till detta knep.
Jag uppfattade det också så, speciellt med den sista komentaren i det första inlägget<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag uppfattade det oxå så...
Jag uppfattade det också så, speciellt med den sista komentaren i det första inlägget<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag uppfattade det oxå så...
Mikael Jansson - Medlem #97
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Däckonline äger, så enkelt är det.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
<!--QuoteBegin-Palmblad+25 Sep 2004, 21:43:43--><div class='quotetop'>QUOTE(Palmblad 4 25 Sep 2004, 21:43:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... nnoyed.gif[/img]
GYNNA DIN LOKALA DÄCKSVERKSTAD SÅ ATT DU KAN FÅ BRA SERVICE TILL ETT BRA PRIS + ATT DE FINNS KVAR I FRAMTIDEN FÖR ATT HJÄLPA DIG MED PUNKAN ELLER HJULINSTÄLLNINGEN!!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Och vad är det som säger att dom vill hjälp till med en punka eller en hjulinstälning då?
Dom jobben brukar ju oprioterade så man kan få vänta hur länge som helst trots tidsbeställning. jag har kompisar som fått vänta ett par dagar på en punka och fått tidsbeställningar avbokade tre, fyra gånger för en hjulinställning. Oftast så har avbokningen kommit samma dag som bilen skulle lämnas in. Detta leder ju ofta till problem med ta sig till jobbet o.s.v
Anledning till att många handlar på nätet eller lågpris firmor förutom priset är ju den oftast dåliga servicen som traditionela verkstäder har. Många däck-verkstäder verkar leva i historien och inte i nutid med t.e.x, öppet-tider, kund relationer och "kunskap om vad kunden vill ha".
Själv ansvarar jag i mitt arbete för att service och underhåll blir utfört på våra tjänstebilar och jag märker en otrolig skillnad på service och "vänlighet" när man nämner att man representerar ett företag.
Självklart finns det fall där det som först verkar vara billigt i slutändan blir dyrare, så är det och det är ju upp till var och en att först kontrollera om ett pris man har fått är billigt eller dyrt.
GYNNA DIN LOKALA DÄCKSVERKSTAD SÅ ATT DU KAN FÅ BRA SERVICE TILL ETT BRA PRIS + ATT DE FINNS KVAR I FRAMTIDEN FÖR ATT HJÄLPA DIG MED PUNKAN ELLER HJULINSTÄLLNINGEN!!<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Och vad är det som säger att dom vill hjälp till med en punka eller en hjulinstälning då?
Dom jobben brukar ju oprioterade så man kan få vänta hur länge som helst trots tidsbeställning. jag har kompisar som fått vänta ett par dagar på en punka och fått tidsbeställningar avbokade tre, fyra gånger för en hjulinställning. Oftast så har avbokningen kommit samma dag som bilen skulle lämnas in. Detta leder ju ofta till problem med ta sig till jobbet o.s.v
Anledning till att många handlar på nätet eller lågpris firmor förutom priset är ju den oftast dåliga servicen som traditionela verkstäder har. Många däck-verkstäder verkar leva i historien och inte i nutid med t.e.x, öppet-tider, kund relationer och "kunskap om vad kunden vill ha".
Själv ansvarar jag i mitt arbete för att service och underhåll blir utfört på våra tjänstebilar och jag märker en otrolig skillnad på service och "vänlighet" när man nämner att man representerar ett företag.
Självklart finns det fall där det som först verkar vara billigt i slutändan blir dyrare, så är det och det är ju upp till var och en att först kontrollera om ett pris man har fått är billigt eller dyrt.
Mikael Jansson - Medlem #97
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
Ronneby - Blekinge
Honda S2000 -05
Jag får nog hålla med palmblad lite.
Det är inte alltid billigare att handla billigt.
Brorsan har däck firma och är även med på däck onlines lista.
MEn grejen är det att vi importerar mycket däck själva och kan därför nästan alltid matcha däckonlines priser.
Och ofta tillochmed vara billigare.
Vi rekommenderar alltid våra kunder att ringa och fråga först.
Men var smart när du frågar säg inte vad dom tar på däckonline för då kan du få ännu bättre pris.
Säger du priset där säljer man ju bara med lite lägre marginal än dom.
Men som sagt det tål att jämföras ring gärna och hör på pris innan ni beställer.
Vi skickar även och drar då av monterings kostnaden precis som däckonline.
Det är inte alltid billigare att handla billigt.
Brorsan har däck firma och är även med på däck onlines lista.
MEn grejen är det att vi importerar mycket däck själva och kan därför nästan alltid matcha däckonlines priser.
Och ofta tillochmed vara billigare.
Vi rekommenderar alltid våra kunder att ringa och fråga först.
Men var smart när du frågar säg inte vad dom tar på däckonline för då kan du få ännu bättre pris.
Säger du priset där säljer man ju bara med lite lägre marginal än dom.
Men som sagt det tål att jämföras ring gärna och hör på pris innan ni beställer.
Vi skickar även och drar då av monterings kostnaden precis som däckonline.
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
<span style='color:blue'>Robbans Däck 0457 41140
BMTech 0708 46 86 24</span>
-----------------------------------------------------------------------
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Civic vti sedan -92 "Red Rocket Edition" SÅLD</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Ford Fiesta ST -07 "Media Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:red'>Baotian bt9 -06 "Urpluggad Edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:gray'>Saab 9000i 2,0ltt -93 "Extra edition"</span></span>
<span style='font-family:optima'><span style='color:yellow'>Toyota starlet -79 RWD "Drifter edition"</span></span>
BMtech, kanske inte alla firmor som "känner för att göra det"
dvs de tar ut en större marginal än er?
Många som köper däck är vanliga svenssons som köper däck till sin volvo o vill ... typ ha michelin för det är väl det bästa, eller så har de läst vulvobladet o "vet" att nokian är bäst i världen, det är dessutom nordiskt vilket ger det magiska krafter.
Bra jobbat av er firma förresten!
dvs de tar ut en större marginal än er?
Många som köper däck är vanliga svenssons som köper däck till sin volvo o vill ... typ ha michelin för det är väl det bästa, eller så har de läst vulvobladet o "vet" att nokian är bäst i världen, det är dessutom nordiskt vilket ger det magiska krafter.
Bra jobbat av er firma förresten!
Medlem 427
Jo men vi har michelin och nokian oxå [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Nästan alla däck faktiskt.
Men som sagt det gäller att folk att förstå att man är bra därför sysslar vi inte med reklam utan bygger ett rykte från grunden.
Att vi sen har dom rätta kontakterna för att vara riktigt konkurens kraftiga är ju en fördel vi har gämtemot de flesta andra [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Nästan alla däck faktiskt.
Men som sagt det gäller att folk att förstå att man är bra därför sysslar vi inte med reklam utan bygger ett rykte från grunden.
Att vi sen har dom rätta kontakterna för att vara riktigt konkurens kraftiga är ju en fördel vi har gämtemot de flesta andra [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<span style='color:red'>Björn "BMTech" Magnusson</span>
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Ingen däckverkstad jag pratat med kunde matcha priset på min Toyo 195-50-15. Gav 495kr st. Montering fixar jag gratis. Det närmsta de kunde komma var 800kr st inkl montering. Så de låg ändå ungefär 800kr ifrån min totalsumma om jag räknar 100kr för montering.
Dessutom fick jag mina däck på 3 dagar.
Dessutom fick jag mina däck på 3 dagar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
bara ett litet inlägg: Va tjänar Palmblad på att vi skaffar däck hos vår lokala däckservice(om man inte bor i samma stad som han jobbar i), det är ju ensamstående företag och inte beroende av varandra eller?
[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
[img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... >/oops.gif[/img]
[b]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Madelene Frisell<!--sizec--></span><!--/sizec--> <!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[u][b]<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Jazz-05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b][/u]
[u][b]<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Jazz-05<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b][/u]
Det är ju det Palmblad menar. Han tjäner inget på det, men han vill att man ska gynna sin lokala däckverkstad (precis såsom han jobbar i en lokal däckverstad)
Som om jag jobbade på McD i Linköping, och uppmanade alla att gå och äta på McD överallt för det är bra mat.
Är du med?
Som om jag jobbade på McD i Linköping, och uppmanade alla att gå och äta på McD överallt för det är bra mat.
Är du med?
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
Jag säger ATT INTE ALLA!!!! INTE ALLA däck är billigare på däckonline.
många verkar ju tro att alla däck är billigare på däckonline, men så är det inte.
Som andnos däck tex. Iom att inte vi saluför Bridgestone så ringde jag för skojs skull till konkurenten som saluför BS och dessa tog 1390:-st för dessa monterade balanserade!
Så visst andnos däck blir ca 10:-billigare om man räknar med att hans däck kostar 150:-/st (som är jävligt billigt om jag får säga så! Normalt kostar det 200-300:- för KUNDÄGDA däck att bli monterade och balanserade) att få monterade och balanserade!
Så det kan vara VÄRT att kolla med sina lokala däckfirmor som är auktoriserad återförsäljare för just det däcket man är ute efter!
Själv köper jag ju däck för inköpspris + moms så jag skiter i vilket!
Och jag försöker inte göra nån j.ävla reklam för företaget som jag jobbar på!
Läs ordentligt nästa gång så kanske ni fattar!!!;)
många verkar ju tro att alla däck är billigare på däckonline, men så är det inte.
Som andnos däck tex. Iom att inte vi saluför Bridgestone så ringde jag för skojs skull till konkurenten som saluför BS och dessa tog 1390:-st för dessa monterade balanserade!
Så visst andnos däck blir ca 10:-billigare om man räknar med att hans däck kostar 150:-/st (som är jävligt billigt om jag får säga så! Normalt kostar det 200-300:- för KUNDÄGDA däck att bli monterade och balanserade) att få monterade och balanserade!
Så det kan vara VÄRT att kolla med sina lokala däckfirmor som är auktoriserad återförsäljare för just det däcket man är ute efter!
Läs ordentligt nästa gång så kanske ni fattar!!!;)
Andreas Palmblad
Nyköping
Nyköping
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Jag gynnar alltid den jag får bäst service samt rpsi hos. Är sällan trogen en handlare.
Det absolut bästa med http://www.dackonline.se är att de pressar priserna hos vanliga däcknasare. Konkurrens är perfekt, då däckpriserna är på tok för höga i Sverige jämfört med resten av Europa.
Det absolut bästa med http://www.dackonline.se är att de pressar priserna hos vanliga däcknasare. Konkurrens är perfekt, då däckpriserna är på tok för höga i Sverige jämfört med resten av Europa.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
-
skogshuggarn
- Kontakt:
Tjänstebilsförarna gynnar däcksgubbarna tillräckligt för att dom ska kunna köra specialpris till oss entusiaster som vet vad vi vill ha och har lite krav, om vi sen köper hos dom spelar mindre roll, vi är ändå kunder hos dom när vi vill ha hjälp med däckskrängning och hjulinställning. Enb vacker dag så sitter man där med tjänstebil, och vilken firma åker man till då? jo den som alltid har varit så jävla nice o hjälp en innan.
Har handlat däck både via wheelbase och däckonline och kommit ner till däcksgubbarna o fått dom påmonterade för mycke billig peng, och med kort varsel [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] Däcksfirmorna är medvetna om att däcken är asbilliga på nätet, men väljer ändå att inte konkurera med dom, för tjänstebilsfolket ställer inte dom priskraven som privatförarna ställer, därför tjänar dom sina pengar ändå.
Har handlat däck både via wheelbase och däckonline och kommit ner till däcksgubbarna o fått dom påmonterade för mycke billig peng, och med kort varsel [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] Däcksfirmorna är medvetna om att däcken är asbilliga på nätet, men väljer ändå att inte konkurera med dom, för tjänstebilsfolket ställer inte dom priskraven som privatförarna ställer, därför tjänar dom sina pengar ändå.
Johan "skogshuggarn" Classon #185
Ford Escort HGV -98
Tidigare bilar:
S2000 -01
<a href='http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19200' target='_blank'>Opel Speedster</a> -01
Civic Type R -02
Civic 1.6i 16V -88
S2000 -00
Integra Type R -98
S2000 -99
Accord Type R -99
BMW 318IS Coupé Rieger -93
Civic 1.6i 16V -89
Ford Escort HGV -98
Tidigare bilar:
S2000 -01
<a href='http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=19200' target='_blank'>Opel Speedster</a> -01
Civic Type R -02
Civic 1.6i 16V -88
S2000 -00
Integra Type R -98
S2000 -99
Accord Type R -99
BMW 318IS Coupé Rieger -93
Civic 1.6i 16V -89
<!--QuoteBegin-Palmblad+27 Sep 2004, 17:46:31--><div class='quotetop'>QUOTE(Palmblad 4 27 Sep 2004, 17:46:31)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag säger ATT INTE ALLA!!!! INTE ALLA däck är billigare på däckonline.
Läs ordentligt nästa gång så kanske ni fattar!!!;)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hur kom du fram till 10 kr skillnad?? Dåliga batteri i räknaren ... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
Läs ordentligt nästa gång så kanske ni fattar!!!;)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hur kom du fram till 10 kr skillnad?? Dåliga batteri i räknaren ... [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /wohow.gif[/img]
ANDERS NORDSTRÖM, LUND #653
Såld:
Såld:
Läser man på däckonline så kam man genom att ange sitt postnummer
få tips på handlare som har avtal med dem. de flesta tar 100:-/däck
att skifta.
Klicka på Montering av dina däck! till höger på sidan
få tips på handlare som har avtal med dem. de flesta tar 100:-/däck
att skifta.
Klicka på Montering av dina däck! till höger på sidan
Skogis: Finns en orsak varför man inte bryr sig att leta billigaste pris på en tjänstebil... det är så otroligt lite pengar... det är oskattade pengar och momsen dras av... skillnaden blir alldeles för liten mot besväret. Som privatperson kostar inte tiden nåt och då kan det vara värt att kolla runt.
Palmblad: Var inte meningen att göra dig upprörd... men jag förstår liksom inte trådens innebörd... du vill att folk skall börja kolla innan de köper... tjaa, jag tror nog att de flesta här inne gör det... och kommer fram till sitt bästa pris på sitt sätt. Själv skulle jag aldrig köpa av däck online, för det betyder tid att hämta prylarna och tid att köra till nån däcknasare som får mecka på de också. Det är tid som kostar för mig och därför prioriterar jag att kunna köra bort bilskrället och sen hämta den och jobba under tiden.
Palmblad: Var inte meningen att göra dig upprörd... men jag förstår liksom inte trådens innebörd... du vill att folk skall börja kolla innan de köper... tjaa, jag tror nog att de flesta här inne gör det... och kommer fram till sitt bästa pris på sitt sätt. Själv skulle jag aldrig köpa av däck online, för det betyder tid att hämta prylarna och tid att köra till nån däcknasare som får mecka på de också. Det är tid som kostar för mig och därför prioriterar jag att kunna köra bort bilskrället och sen hämta den och jobba under tiden.
Kör:
Kör: