hallå
ja som rubriken sägar undrar jag om hondaklubben ska ha någon monter påelmia 2007? någon som vet? mvh johan "nosslin" nilsson
Monter elmia 2007?
Senast redigerad av nosslin den 7 januari 2007, 18:01, redigerad totalt 1 gånger.
Johan "NossliN" Nilsson Civic Type R -05
med 99,9% säkerhet så kan jag svara nej då det kostar mer än det smakar.
Klubben skulle aldrig ha råd att köra det varje år då man går back 10-15000 i runda slängar på ett sådant evenemang.
Klubben skulle aldrig ha råd att köra det varje år då man går back 10-15000 i runda slängar på ett sådant evenemang.
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
läge att börja fixa iordning bilarna för 2008 då <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
tycker sånt är onödigt me slänga för klubben,
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
M Scotte
- Namn: Martin Scotte
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 36 times
- Kontakt:
Höjer vadet på Henriks 99.9% med en det som saknas och däger 100% inget Elima för oss i år.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
10-15.000 kr sens när ??
Hemlig sprit fest för styrelsen eller <!--emo&:prop:-->
<!--endemo-->
Men det kanske har hänt dramatiska prishöjningar på ca 4 år, för då kostade 1.200kr för en monter.
Tråkigt om vi inte kan vara med på Elmia. <!--emo&:crybaby:-->
<!--endemo--> <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Hemlig sprit fest för styrelsen eller <!--emo&:prop:-->
Men det kanske har hänt dramatiska prishöjningar på ca 4 år, för då kostade 1.200kr för en monter.
Tråkigt om vi inte kan vara med på Elmia. <!--emo&:crybaby:-->
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Jo, en helt tom monter utan folk i vore ju kul att visa upp Richard...
Senast redigerad av Mattias den 7 januari 2007, 20:02, redigerad totalt 1 gånger.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
sen är det knappast bara montern som kostar....
och då har jag inte räknat på vad folk lägger ned själva iform av tid o pengar för att få bilarna dit!!!!!
och då har jag inte räknat på vad folk lägger ned själva iform av tid o pengar för att få bilarna dit!!!!!
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Elmia 2007 Bilsport Performance Show
Gäller Företag och klubbar:
Grundavgift
SEK 2.000 + moms. Betalas i samband med anmälan.
I avgiften ingår text i utställarlistan på Internet och i mässtidning.
Monterpris
SEK 800/kvm + moms (min. yta 6 kvm )
<a href='http://www.custommotorshow.se/2007/utstallare.php' target='_blank'>http://www.custommotorshow.se/2007/utstallare.php</a>
Gäller Företag och klubbar:
Grundavgift
SEK 2.000 + moms. Betalas i samband med anmälan.
I avgiften ingår text i utställarlistan på Internet och i mässtidning.
Monterpris
SEK 800/kvm + moms (min. yta 6 kvm )
<a href='http://www.custommotorshow.se/2007/utstallare.php' target='_blank'>http://www.custommotorshow.se/2007/utstallare.php</a>
Senast redigerad av Andreas79 den 8 januari 2007, 01:49, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
-
M Scotte
- Kontakt:
Förra året gick det på i runda slängar 20 000kr för montern under 4 dagar. Då räknar jag in allt. Det är enligt mig väldigt dåligt investerade pengar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
- Hammerin
- Bil: Integra Type-r -98
- Namn: Richard Hammerin
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 12 times
Om det är kostnader som absolut inte går att skära i ordentligt, så håller jag med om att det är en dålig investering. <!--emo&:shock1:-->
<!--endemo-->
Mycket tråkigt men men, thats life <!--emo&:(-->
<!--endemo-->
Mycket tråkigt men men, thats life <!--emo&:(-->
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
Richard Hammerin
0708-711 779
Integra Type R -98
Turbo 340hk TrackBeater
Rip
CRX Turbo 240hk
- {BÅGEN}

- Bil: Civic Ed / Civic Hybrid
- Namn: Mattias Bågenholm
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 30 times
Jag tycker att det är bra att vi tar ställning och vissar att de är helt löjligt att klubbar skall behöva betala så mycket fö att synas på mässan.
Jag tycker att dom skall hjälpa klubbarna så att dom kan nå ut till folket på ett effektivt sätt. Så kan företagen få betala för det är ju ändå dom som kännar mest på detta...
Jag tycker att dom skall hjälpa klubbarna så att dom kan nå ut till folket på ett effektivt sätt. Så kan företagen få betala för det är ju ändå dom som kännar mest på detta...
*Medlems ansvarig*
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
*Kassör*
Mattias Bågenholm
0707-300215
Bilar
Civic ED Turbo "Kanjo" -91
VW Multivan
VW ID3
Har ni några frågor ang ert medlemsskap i HPC så skicka ett PM till mig.
Enda prisvärda lösningen är om de som bor i Jönköping står i montern och nån ifrån Jönköpingstrakten ställer ut sin bil.
Senast redigerad av YASH den 8 januari 2007, 15:11, redigerad totalt 1 gånger.
Only M Matters
oki jag förstår varför det inte bli någon monter tycker bara det är synd. hade mycket väl kunnat ställa ut min bil däär. mvh johan "nosslin" nilsson
Johan "NossliN" Nilsson Civic Type R -05
Det var synd att vi inte syns på Elmia i år. Går ändå bor la bara 1kilometer därifrån. <!--emo&:snurrig:-->
<!--endemo-->
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->Martin Lindblad <!--colorc--></span><!--/colorc-->
msn: spaken_llindis@hotmail.com
<!--coloro:#9932CC--><span style="color:#9932CC"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Jönköping <!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda civic -00 <!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Medlem 1829<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Väntar på nått gott så vänta aldrig för länge<!--sizec--></span><!--/sizec-->
msn: spaken_llindis@hotmail.com
<!--coloro:#9932CC--><span style="color:#9932CC"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Jönköping <!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro--><!--sizeo:5--><span style="font-size:18pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda civic -00 <!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro--><!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Medlem 1829<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Väntar på nått gott så vänta aldrig för länge<!--sizec--></span><!--/sizec-->
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
<!--QuoteBegin-YASH+8 Jan 2007, 16:07:22--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 8 Jan 2007, 16:07:22)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Enda prisvärda lösningen är om de som bor i Jönköping står i montern och nån ifrån Jönköpingstrakten ställer ut sin bil.
[right][snapback]363329[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nu hänger jag inte med riktigt, får de som står i montern pröjs lr?
[right][snapback]363329[/snapback][/right]
Nu hänger jag inte med riktigt, får de som står i montern pröjs lr?
Team Kalmar
<!--QuoteBegin-Mooseman+11 Jan 2007, 17:09:55--><div class='quotetop'>QUOTE(Mooseman @ 11 Jan 2007, 17:09:55)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Nu hänger jag inte med riktigt, får de som står i montern pröjs lr?
[right][snapback]364340[/snapback][/right]
Nej, men resekostnad samt övernattning för alla inblandade blir den stora kostnaden.
Bor man i närheten kan man sova hemma samt mindre resekostnad.
Tycker om vi nån mer gång ska ha nån monter ska enbart en bil vara med, samt att de som står i montern är ifrån Jönköpingstraktern. Helst likaså bilen.
[right][snapback]364340[/snapback][/right]
Nej, men resekostnad samt övernattning för alla inblandade blir den stora kostnaden.
Bor man i närheten kan man sova hemma samt mindre resekostnad.
Tycker om vi nån mer gång ska ha nån monter ska enbart en bil vara med, samt att de som står i montern är ifrån Jönköpingstraktern. Helst likaså bilen.
Only M Matters
-
Mattias
- Bil: Optima
- Namn: M Silverglantz
- Kontakt:
Senast betalades ingen resekostnad mig veterligen.
Men det krävs ganska många under veckan för att styra upp montern mm så boendekostnaden blir en rejäl post.
Jag var där hela veckan och det är ingenting jag gör om igen trots att vi hade riktigt riktigt roligt.
Väldigt långa dagar och långa nätter på det <!--emo&;)-->
<!--endemo-->
Stooort hål i den egna plånboken efter förra mässan blev det, visst kan man skippa att gå ut på kvällarna men då lär man bli less på nån dag för det är första dagen som är skoj och kvällarna, resten av dagarna suger träballe.
Men det krävs ganska många under veckan för att styra upp montern mm så boendekostnaden blir en rejäl post.
Jag var där hela veckan och det är ingenting jag gör om igen trots att vi hade riktigt riktigt roligt.
Väldigt långa dagar och långa nätter på det <!--emo&;)-->
Stooort hål i den egna plånboken efter förra mässan blev det, visst kan man skippa att gå ut på kvällarna men då lär man bli less på nån dag för det är första dagen som är skoj och kvällarna, resten av dagarna suger träballe.
Civic Type R -04, Civic S -83, Civic -99, Accord Type R -00, 3xCivic VTi -92, Del Sol -92, Prelude -90, Integra Type R -98, 2xCRX VT -90/91, CRX -88
-
M Scotte
- Kontakt:
<!--QuoteBegin-Krister+11 Jan 2007, 19:47:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 11 Jan 2007, 19:47:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Samtidigt, vad tjänar klubben på att ställa ut på Elmia då?
[right][snapback]364372[/snapback][/right]
Inget, mer än att vi syns där.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
<!--QuoteBegin-M Scotte+11 Jan 2007, 20:20:40--><div class='quotetop'>QUOTE(M Scotte @ 11 Jan 2007, 20:20:40)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Krister+11 Jan 2007, 19:47:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Krister @ 11 Jan 2007, 19:47:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Samtidigt, vad tjänar klubben på att ställa ut på Elmia då?
[right][snapback]364389[/snapback][/right]
helt rätt, jag tycker ni syns tillräckligt på strippen och på banträffarna....forumet, banträffar och strippen evenemang finns för dom som vill snacka skit med varandra.
helt onödigt att lägga pengar på en "styling" mässa som jag tycker att det är..
[right][snapback]364389[/snapback][/right]
helt rätt, jag tycker ni syns tillräckligt på strippen och på banträffarna....forumet, banträffar och strippen evenemang finns för dom som vill snacka skit med varandra.
helt onödigt att lägga pengar på en "styling" mässa som jag tycker att det är..
Johan Grönberg
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
-
Mooseman
- Bil: Civic K20
- Namn: Erik Petersson
Precis, det ÄR viktigt att synas. Det är ju även viktigt att ha en "flashig" monter. Det lockar folk, och det är ju skoj att vara på ett ställe som folk diggar också. =)
Det känns lite skumt att klubben betalar boende mm till de som är i montern faktiskt. Jag har själv inte varit med på Elmia som utställare nån gång, så jag ska inte uttala mig alltför vinklat, men för mig så är deltagande i montern samma sak som att åka på t ex gatebil eller om man vill jämför amed annat, Hultsfredsfestivalen eller liknande.
Är man bara till räckligt motiverad att vara där så är ju inte login något stort problem, känns lite överseriöst att klubben betalar "allt". Men som sagt, jag har ju inte varit där och "jobbat" i monter nån gång, så ta deta med en nypa salt, men det är väl intresset av att va på plats som måste vara stort nog att man vill offra lite på det?!
Det känns lite skumt att klubben betalar boende mm till de som är i montern faktiskt. Jag har själv inte varit med på Elmia som utställare nån gång, så jag ska inte uttala mig alltför vinklat, men för mig så är deltagande i montern samma sak som att åka på t ex gatebil eller om man vill jämför amed annat, Hultsfredsfestivalen eller liknande.
Är man bara till räckligt motiverad att vara där så är ju inte login något stort problem, känns lite överseriöst att klubben betalar "allt". Men som sagt, jag har ju inte varit där och "jobbat" i monter nån gång, så ta deta med en nypa salt, men det är väl intresset av att va på plats som måste vara stort nog att man vill offra lite på det?!
Team Kalmar
då vi fick 3-4 nya medlemmar under mässan så känns det som att det är skitsamma, tror vi fick in 1000 lapp totalt under de 4:a dagarna.
Sen så skall jag vara ärlig och säga att boende i 5 dagar kostar och jag tror inte många är villiga att betala det helt själva om man inte VET att klubben TJÄNAR något så förbannat på detta evenemang.
Enklast om klubben nödvändigtvis måste synas är väl att ta en monter som är så liten att bara 1!!! bil står där så det blir en så liten apparat som möjligt, max 3 personer som står i montern hela dagarna långa osv.... då kan vi komma ned på rimliga kostnader.
Sen för att spräcka myten om att vi som va där "fick" allting så är det långt från sanning. Soppa till elmia och tillbaka pröjsades själv, och all mat, det enda som klubben pröjsade va boende på vandrarhem och montern/matta och allt som tillhörde dit.
Så kom inte och tro att man blir rik på att åka ner till elmia, mycket långa dagar med mest dötid och sena kvällar med strötid <!--emo&:blink2:-->
<!--endemo-->
Sen så skall jag vara ärlig och säga att boende i 5 dagar kostar och jag tror inte många är villiga att betala det helt själva om man inte VET att klubben TJÄNAR något så förbannat på detta evenemang.
Enklast om klubben nödvändigtvis måste synas är väl att ta en monter som är så liten att bara 1!!! bil står där så det blir en så liten apparat som möjligt, max 3 personer som står i montern hela dagarna långa osv.... då kan vi komma ned på rimliga kostnader.
Sen för att spräcka myten om att vi som va där "fick" allting så är det långt från sanning. Soppa till elmia och tillbaka pröjsades själv, och all mat, det enda som klubben pröjsade va boende på vandrarhem och montern/matta och allt som tillhörde dit.
Så kom inte och tro att man blir rik på att åka ner till elmia, mycket långa dagar med mest dötid och sena kvällar med strötid <!--emo&:blink2:-->
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
jag tror inte det är värt med en monter, finns andra saker man kan lägga pengarna på om man vill marknadsföra sig själv. ska det verkligen ge nåt så måste man satsa mycket i saker som drar folk. de flashiga montrarna där mycket folk häckar är sällan de billiga montrarna..
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
Hade man en monter så skulle man kunna ha lite saker att sälja.
Vet ju att det finns lite folk i klubben som säljer lite Honda porr.
Typ Mugen och spoon saker från ebay. Lite småsaker som växelknoppar, kylarlock och oljelock mm.
Sen tror jag oxå att man inte behöver ha så stor monter utan en till två maxade bilar, gärna någon S2000.
/Johan
Vet ju att det finns lite folk i klubben som säljer lite Honda porr.
Typ Mugen och spoon saker från ebay. Lite småsaker som växelknoppar, kylarlock och oljelock mm.
Sen tror jag oxå att man inte behöver ha så stor monter utan en till två maxade bilar, gärna någon S2000.
/Johan
Johan Jonsson
vi hade kläder och dylikt till salu...
0709-138741
Medlem #368
Medlem #368
-
Andreas79
- Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
- Namn: Andreas Jönsson
Tycker det var riktigt trevligt att Hondaklubben var där förra året och
definitivt inte något som var onödigt heller.
Men har full förståelse för att det inte är gratis att ha en monter,
surt dock att de tar så mycket betalt för klubbar att ställa ut där.
definitivt inte något som var onödigt heller.
Men har full förståelse för att det inte är gratis att ha en monter,
surt dock att de tar så mycket betalt för klubbar att ställa ut där.
Senast redigerad av Andreas79 den 14 januari 2007, 01:36, redigerad totalt 1 gånger.
www.FotografAndreas.se