Köpa Del Sol

ENBART för motorrelaterade topics
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Tjenare!

Har blivit lite sugen på en Honda Del Sol. Undrar lite angående bil modellen. Vanliga fel? Vad man ska kolla på innan ett eventuelt köp? Rost skydd? Ja det som är bra att veta för att göra en bra affär. Har kollat lite på blocket men finns ju inte så många där just nu. Finns ju desto fler i Tyskland. V-tec motorn är väl att före dra? Ska vara roligare väl? Funkar V-tec:en bra? Känns som det kan vara dyyyrt att laga om inte annat.

Tack på förhand MVH Olof Karlsson!
Olof Karlsson
Elvis_EG2
Inlägg: 679
Blev medlem: 21 juli 2005, 02:14
Namn: Elvis

i del solen finns det väl 2 motor allternativ, ESI med vtec = 125 hk och VTi med vtec = 160 hk, alltså ska du leta efter en VTI, rätt så sällsynta, dyra tror jag inte att dom är o laga, kolla efter rost i bakreskärmkanterna
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
stiivN
Inlägg: 254
Blev medlem: 27 april 2004, 23:37
Namn: Stefan Karlsson
Ort: Helsingborg

Rostskydd, ja det är inte Hondas starkaste sida just vid början av 90talet. Men rolig är den allt !

Kolla noga på targalisterna, om dom är dålig skötta så är det repor, hål m.m i dom. Kolla rost i skärmkanter.
Vtec har bägge motorena i Europa. Dom skiljer det sig på överliggande kamaxlarna, antingen ESi SOHC med en kam överliggande som ger 125hästar och har bara vtec på insugssidan av kamen.
VTi DOHC med dubbla överliggande kamaxlar som har vtec på både ställerna. Denna har 160hästar.

Sen har VTi (160hästar) skivor bak, ABS, (ESi fick det -95+), lampor i dörrarna, stag fram i motorn.

ESi har trummor bak istället.
Stefan Karlsson
Streetracer
Inlägg: 0
Blev medlem: 12 oktober 2004, 07:52

Vtec:n krånglar sällan eller aldrig så den funktionen behöver du inte oroa dig över. Det är ingen jätte dyr bil att äga, möjligtvis försäkringen om du inte bor hemma och måste skriva den på dig själv.
Ett typiskt fel på dessa motorer är att ett lager i fördelaren ger upp vid 15 000 mil eller mer.. eller ngt sånt <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Både jag och en vän har fått byta fördelare i sommras. Inte enormt dyrt, men har man inga pengar över så. Kan också läcka in lite vatten vid listerna vid taket.
Rost hittar du troligast på utsatta ställen som på skärmkanter osv...
Del Sol med vti motor går bra och är skön på sommaren.. man sitter skönt och mysigt i den med =) Och den funkar fin fint på bana med (!) även om man hört annat här på forumet nån gång.

Mvh Thomas
Thomas Beausang - Göteborg - Våra bilar - <a href='http://www.garaget.org/nmri' target='_blank'>http://www.garaget.org/nmri</a>
Beck
Inlägg: 63
Blev medlem: 1 augusti 2004, 14:32

Antagligen är det VTIn du vill ha om du bryr dig om vad som händer när du trycker på gasen. Att börja med ESI:n för att sedan bättra på motorn är ingen bra ide. Räkna med 10-20k extra för en VTI.

Modellen är tämligen sönderimporterad. En del importer är bra andra inte. Det gäller att kolla upp bilen ordentligt men så är det med alla importer. Undvik eltarga då denna väger och kan krångla.

* Det kan läcka in vatten i bagaget
* Det kan knirra kring taket på äldre ex.

I övrigt delar modellen många delar med Civicen som den bygger på. Det går att pruta rätt hårt på dessa bilar inte minst under vintern. Detta gäller i synnerhet ESI:n. En del ägare hänger på en massa plaststyling och annan skit och tror att bilen blir värdefullare då. Not.

I övrigt kolla allmänskick/rost och servicekvitton. Undvik bilar med många ägare. Det finns fina bilar om man letar och ofta är dessa inte så mycket dyrare än de sämre exemplaren.
Senast redigerad av Beck den 21 januari 2007, 23:48, redigerad totalt 1 gånger.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Charly
Inlägg: 128
Blev medlem: 26 april 2004, 09:03
Ort: Göteborg

Självklart ska du ha en VTI, ljudet när man drar upp till 8000 varv är oslagbart <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->

Jag har dessutom en blå vti till salu om det skulle vara intressant, väntar mest på sommarläge med att sätta ut den på annons på blocket.


Det är en del rost men inte i hjulhus eller bagage.
Medlem 427
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Ja då har man ju fått lite kött på benen iallafall. Att det kan läcka in lite kan man ju förstå. Specielt på en bil med targa tak. Rost är inte roligt och går fet bort. En VTI har jag väl tänkt från början. 125hk känns lite klent tycker jag. Om jag fattat det rätt så tillverkades Del Sol:en fram till 97. Vill ju ha en bil som är så ny som möjligt. En nyare bil är ju nyare men skicket får man väl kolla på först å främst. Kan tänka mig att det finns ganska många som inte gått så långt heller efter som det är mer en sommarbil.

Skit svårt med bilar tycker... iallafall att välja. Jag hade en Eclipse 93:a som första bil den var jävligt roligt och fast den började bli lite sliten med en bit över 20 000mil på mätaren. Nu kör jag Saab 9-3 Aero 01:a och det var fel steg. Kommer hålla mig till Japanska bilar ifortsättningen.

Är även lite sugen på en Eclipse till fast av den nyare generationen. 95-99 tror jag den tillverkades. Finns dock inte med targa tyvärr, Inte fabrikstillverkad iallafall.
Senast redigerad av Quick den 22 januari 2007, 17:01, redigerad totalt 1 gånger.
Olof Karlsson
Beck
Inlägg: 63
Blev medlem: 1 augusti 2004, 14:32

Sista årsmodellen för Del Sol var 98. Lite nyare bilar är lättare att hitta i Tyskland. från 96- har bilarna airbag vilket inte är fel. Sedan är listerna fräschare också eftersom bilen är nyare. Men då springer priset iväg lite. Räkna 6-9k€. För 9k skall det varar en riktig lågmilare i pedantskick. Köpte själv en en 97 för 9k sensommaren 2003. Bilen var i mkt bra skick och hade gått 9000mil.
Senast redigerad av Beck den 22 januari 2007, 18:42, redigerad totalt 1 gånger.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
mike_delsol
Inlägg: 19
Blev medlem: 16 augusti 2006, 16:33

Jag köpte min i våras.. en 95a VTi med eltarga.. går rätt bra även om den väger lite mer än den med manuell targa, och elen har faktiskt inte krånglat en enda gång.. funkar skitbra <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> sen är väl vti delvis galvade också har jag för mig? airbag finns också så den måste väl ha kommit 95? köp en.. du kommer vara i extas 1 månad efter <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Mikael Karlsson[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->


Love my Honda

You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!


<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Är svårt det är hem bilar alltså. Funderar lite nu om man ska punga ut lite mer pengar och få en CTR kanske. Men då har man ingen targa. Eclipse har jag tankar på med men även där ingen targa. Var inte lite på Lancer Sport oxå men 136hk eller vad det är känns inte så jätte kul kanske. Specielt inte om man kommer från en 205hk turbo saab. Del Sol VTi har ju iför sig 166hk men det är ju en lättare bil. Saaben är iförsig ganska stark motor men väghållningen är kass. Man vågar liksom gasa rakt fram men inte när det svänger och det är ju inte så kul. Saaben är grymt hysterisk i ratten när man trycker på om vägen bara är lite omjämn,
Olof Karlsson
fluffy
Inlägg: 2
Blev medlem: 1 oktober 2006, 11:12

D klart du skall ha en Vti så att d händer lite nåt när du drar på lite..vem skulle tacka nej till en sån här skönhet <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:whistling:-->Bild<!--endemo-->
Andreas Björklind

<a href='http://www.garaget.org/?car=40076' target='_blank'>http://www.garaget.org/?car=40076</a>

Västerås
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Del solen är grymt najs, Nackdelen är att den är lite svår att få tag på sen börjar dom få några år på nacken nu. Civic Type R är ju lite nyare dock dyrare, finns ju även några fler att välja på där. Sen lär väl CTR:en sjunka lite i pris när den nya CTR:en kommer. Kommer kanske blir några fler till salu även då när det är många som vill skaffa den nyare. CTR:en ska ju vara i princip skottsäker trots hårdkörning. Gillar dock inte Växelspaken placering, men det ska ju funka bra ändå och har kört en del skåpbilar med ungefärsamma placering på växelspak och det är ganska skönt att växla med spaken där. Aja skit svårt att välja. Måste nog i vilket fall lösa lånet på Saaben på 75000kr. Igen som vill byta en CTR eller fin delsol mot en Saab 9-3 Aero 01:A Cosmic Blue??? =)
Olof Karlsson
Beck
Inlägg: 63
Blev medlem: 1 augusti 2004, 14:32

CTR är en helt annan bil prestandamässigt. Kostar vässenligt mer också. Båda är fina bilar på sitt sätt. Frågan är vad du är ute efter och vad är du villig att spendera?
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

<!--QuoteBegin-Quick+26 Jan 2007, 17:36:33--><div class='quotetop'>QUOTE(Quick @ 26 Jan 2007, 17:36:33)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Del solen är grymt najs, Nackdelen är att den är lite svår att få tag på sen börjar dom få några år på nacken nu. Civic Type R är ju lite nyare dock dyrare, finns ju även några fler att välja på där. Sen lär väl CTR:en sjunka lite i pris när den nya CTR:en kommer. Kommer kanske blir några fler till salu även då när det är många som vill skaffa den nyare. CTR:en ska ju vara i princip skottsäker trots hårdkörning. Gillar dock inte Växelspaken placering, men det ska ju funka bra ändå och har kört en del skåpbilar med ungefärsamma placering på växelspak och det är ganska skönt att växla med spaken där. Aja skit svårt att välja. Måste nog i vilket fall lösa lånet på Saaben på 75000kr. Igen som vill byta en CTR eller fin delsol mot en Saab 9-3 Aero 01:A Cosmic Blue??? =)
[right][snapback]369549[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Jag hade en Delsol förra året och det är en riktigt trevlig bil. Det är ingen räcer, men du har tillräckligt med effekt för att dra alla sportcombis iaf. Från stillastående har du ofta väldigt bra chans.

Om du vill ha en Delsol, varför inte snegla i Tyskland? Inte för att det är billigare där längre men du har ju betydligt större utbud.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Visst CTR:en är dyrare men man får en betydligt nyare bil oxå. Lite krut vill man ju ha under huvet och som jag har förståt det så ska det vara redigt gött ljud i CTR:en. Delsolen har targa det är ju typ det som väger upp. Men lite krut måste man ju ha under huven. CTR:en är ju grymt snygg även den... Skit svårt detta. Vänta tills nästa vecka och jag har nått annat japanskt i sikte. Alltså det ända jag har bestämt mig för är att det ska vara japanskt och lite udda prestanda bil.
Olof Karlsson
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

<!--QuoteBegin-Quick+26 Jan 2007, 21:42:36--><div class='quotetop'>QUOTE(Quick @ 26 Jan 2007, 21:42:36)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Visst CTR:en är dyrare men man får en betydligt nyare bil oxå. Lite krut vill man ju ha under huvet och som jag har förståt det så ska det vara redigt gött ljud i CTR:en. Delsolen har targa det är ju typ det som väger upp. Men lite krut måste man ju ha under huven. CTR:en är ju grymt snygg även den... Skit svårt detta. Vänta tills nästa vecka och jag har nått annat japanskt i sikte. Alltså det ända jag har bestämt mig för är att det ska vara japanskt och lite udda prestanda bil.
[right][snapback]369613[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det är redigt gött ljud i Delsolen också, om du väljer VTin. Min gamla bil för ungefär ett år sedan.

<a href='' target='_blank'>
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Visst låter den oxå gött och verkade gå ganska bra med. F*n nu gjorde du det inte lättare direkt. Måste vara ganska nice att åka igenom en tunnel med öppen targa =)
Olof Karlsson
Eisenhut
Inlägg: 1861
Blev medlem: 12 april 2005, 00:52
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Ort: Malmö
Been thanked: 3 times

<!--QuoteBegin-Quick+27 Jan 2007, 12:21:44--><div class='quotetop'>QUOTE(Quick 4 27 Jan 2007, 12:21:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Visst låter den oxå gött och verkade gå ganska bra med. F*n nu gjorde du det inte lättare direkt. Måste vara ganska nice att åka igenom en tunnel med öppen targa =)
[right][snapback]369717[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Det gör nästan ont i öronen kan jag lova <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Den låter nog inte värre än min Gokart. Efter man kör 10-15 minuter så mår man illa och är spyfärdig efter allt oljud från en 125cc 2taktare på högavarv.

Det som jag inte gillar med Delsolen är att den ser lite messig ut i orginal utförande sen så börjar dom få lite år på nacken oxå. Men visst går nog hitta nån i fint skick men dom verkar ju vara väldigt ovanliga.
Olof Karlsson
Snuffan
Inlägg: 117
Blev medlem: 25 juli 2004, 11:11
Bil: CTR EP3 -04
Namn: Petra Tornelv
Ort: Halmstad

klart det finns fina del soler.. Man måste ju vårda dom.
Och mesiga .. nää.. på med ett litet paket och ett par läckra fälgar så e det en fruktansvärt fet bil!
Tycker dom är billiga att äga, både drift och försäkring, dessutom delar. Sen är det den underbaraste bil jag någonsin ägt å skulle inte sälja den oavsett pris <!--emo&;)-->Bild<!--endemo--> Det kanske säger något om hur nöjd jag e <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Snuffan den 28 januari 2007, 16:59, redigerad totalt 1 gånger.
Petra Tornelv
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
Honda Civic Type R - 04
Honda CRX Del Sol VTi - 92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

<!--QuoteBegin-Snuffan+28 Jan 2007, 15:58:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Snuffan @ 28 Jan 2007, 15:58:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Och mesiga .. nää.. på med ett litet paket och ett par läckra fälgar så e det en fruktansvärt fet bil!
[right][snapback]369993[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Men om du slänger på ett litet paket så är den ju knappast i orginal utförande längre eller hur?
Olof Karlsson
Snuffan
Inlägg: 117
Blev medlem: 25 juli 2004, 11:11
Bil: CTR EP3 -04
Namn: Petra Tornelv
Ort: Halmstad

<!--QuoteBegin-Quick+28 Jan 2007, 20:45:41--><div class='quotetop'>QUOTE(Quick @ 28 Jan 2007, 20:45:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Snuffan+28 Jan 2007, 15:58:16--><div class='quotetop'>QUOTE(Snuffan @ 28 Jan 2007, 15:58:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Och mesiga .. nää.. på med ett litet paket och ett par läckra fälgar så e det en fruktansvärt fet bil!
[right][snapback]369993[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Men om du slänger på ett litet paket så är den ju knappast i orginal utförande längre eller hur?
[right][snapback]370056[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Självklart inte. Jag tycker dom är snygga i orginal. Men eftersom du tyckte dom såg mesiga ut i orginalutförande så var det bara ett tips.
Petra Tornelv
Honda Civic Type R -04
----
Tidigare:
Civic Type R GT -16
Honda Civic Type R -04
Honda CRX Del Sol VTi-92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
Honda Civic Type R - 04
Honda CRX Del Sol VTi - 92
Honda CRX Del Sol VTi - 93
mike_delsol
Inlägg: 19
Blev medlem: 16 augusti 2006, 16:33

Nu är dom kanske lite svåra att få tag i.. men vänta till våren så kryllar det av dom på blocket <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> När jag köpte min så va det runt 10-15 till VTi till salu.. is i magen som man brukar säga <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
<!--fonto:Comic Sans MS--><span style="font-family:Comic Sans MS"><!--/fonto--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->[b]Mikael Karlsson[/b]<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--fontc--></span><!--/fontc-->

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro--><!--sizeo:3--><span style="font-size:12pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Honda Del Sol VTi -95 "Nikki"<!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc-->


Love my Honda

You think this is fast? Wait until the vtec kicks in!


<a href="http://www.garaget.org/?car=25063" target="_blank">Min baby @ Garaget</a>
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Har eventuelt en CTR på gång med nu. En röd som gått 7000mil nånting 02:a eller 03:a. Is imagen så klart ska inte byta än har ju lån på saaben å sånt sket.
Olof Karlsson
Jocke_A
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:41
Ort: Ystad

<!--QuoteBegin-Beck+21 Jan 2007, 23:46:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Beck @ 21 Jan 2007, 23:46:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
* Det kan läcka in vatten i bagaget

[right][snapback]367856[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har någon varit med om detta? Varifrån kommer vattnet in?
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
Armin86
Inlägg: 10
Blev medlem: 24 augusti 2004, 19:12
Ort: Växjö

<!--QuoteBegin-Jocke_A+29 Jan 2007, 17:34:03--><div class='quotetop'>QUOTE(Jocke_A @ 29 Jan 2007, 17:34:03)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Beck+21 Jan 2007, 23:46:53--><div class='quotetop'>QUOTE(Beck @ 21 Jan 2007, 23:46:53)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->
* Det kan läcka in vatten i bagaget

[right][snapback]367856[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har någon varit med om detta? Varifrån kommer vattnet in?
[right][snapback]370290[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


finns ett inlägg om detta

<a href='http://www.hondaklubben.com/forum/index ... opic=34680' target='_blank'>http://www.hondaklubben.com/forum/index ... c=34680</a>
Honda Del Sol ESi -97
Volvo V70 2,5T -04
Volvo S40 1,8 -97


VW Passat 1,9 TDI -98 - Såld -
VW Golf 1,8 -92 (Brukis) - Såld -

<a href="http://www.garaget.org/?car=25086" target="_blank">http://www.garaget.org/?car=25086</a>
Quick
Inlägg: 90
Blev medlem: 21 januari 2007, 21:38
Namn: Olof Karlsson
Ort: Väckelsång

Var hos Honda återförsäljaren igår. Dom hade inga inne just nu men skulle komma in två stycken Svarta Civic Type R. en 05 och en 06:a(antar uttagen 06 då) Får vänta till dess sen så kan man ta en provtur. Gillar man läget och kan göra en bra deal så blir det nog att lägga om lånet på bilen lite =) Flytta det till en annan liksom. Gillar inte redigt saab och deras låga kvalité. När en kamkedja inte håller längre än en kamrem.... då är det illa... tycker jag.
Olof Karlsson
Användarvisningsbild
luckan
Inlägg: 494
Blev medlem: 8 maj 2007, 18:56
Namn: Daniel Lukjanovic
Ort: Halmstad

Provkörde esi:n idag.. tyckte den va väldigt pigg med tanke på den lilla effekt (är van vid bilar med lite mer effekt).. tyvärr va den ju ganska så rostskadad, så d blev inge deal.. vilken tur att d va en bilhandlare ja va hos så ja slapp få skuldkänslor att ja provkört en privatpersons bil :P
Det är ingen som har en VTI över som ni vill bli av med? släng iväg ett mail vettja =)

Sen ifall ni råkar vilja ha en välvårdad Clio Sport 2.0 e ju ingen direkt nackdel, vi kan deala fram ett riktigt najsigt pris hehe :)
VMT
Inlägg: 1219
Blev medlem: 12 december 2005, 20:04
Bil: Jazz, FR-V, EG9
Namn: Trung Vu
Ort: Ängelholm
Has thanked: 6 times
Kontakt:

Köp inte ESi... du kommer ångra dig sen
Civic EG9 K24@inside
FRV 06
Jazz 06


EP3 05, EG6 92, EJ9 97, EK3 96, MB3 97, MB2 97, EG2 92, EG5 94, EG4 92, Audi A4 1.8 96, Toyota Corolla 90.
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

mitt råd är att avstå, då del sol är en tjej bil. och en ful sådan :P
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Skriv svar