Accord 2.0 VTEC -99?

ENBART för motorrelaterade topics
skoteridioten

Tjo!

Min första post här på forumet.
Jag åker BMW 328ia E46 idag men nåt hos Hondan har fått mig att fastna för den.
Har hittat en snygg svart Accord -99 som jag är sugen på.

Det ska enligt uppgift vara en 2.0i LS VTEC.

Vad kan ni säga om denna bil?

Mvh Jonas
ToLo
Kontakt:

BMWn är nog klart piggare och roligare att köra, medan accorden förmodligen är billigare och kanske har lite större innerutrymmen.

Hur det är med 328ans driftsäkerhet vet jag inte, men accorden ligger väldigt bra till på den punkten.

Accord 99-02 är fina bilar, men inte direkt några landsvägsmissiler. Mitt råd är att du försöker hitta en Accord Type R så får du en riktigt trevlig bil med schysst väghållning och en pigg motor!
<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->R32<!--colorc--></span><!--/colorc--><!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro--> - tills vidare<!--colorc--></span><!--/colorc-->
www.toloweb.se
skoteridioten

<!--QuoteBegin-ToLo+19 Feb 2007, 21:40:43--><div class='quotetop'>QUOTE(ToLo 4 19 Feb 2007, 21:40:43)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->BMWn är nog klart piggare och roligare att köra, medan accorden förmodligen är billigare och kanske har lite större innerutrymmen.

Hur det är med 328ans driftsäkerhet vet jag inte, men accorden ligger väldigt bra till på den punkten.

Accord 99-02 är fina bilar, men inte direkt några landsvägsmissiler. Mitt råd är att du försöker hitta en Accord Type R så får du en riktigt trevlig bil med schysst väghållning och en pigg motor!
[right][snapback]377304[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Min 328 är allt annat än driftsäker för tillfället så där är en av anledningarna till att jag vill byta.
Visst den kommer säkert kunna rulla flera år utan problem nu efter att jag har fixat lite småfel men mitt tålamod är nåt och det med råge.

Vill ha en stabil bil nu och Honda verkar ju vara ett bra alternativ.
Type R kostar tyvärr för mkt. Hade tänkt ha råd med hoj i sommar också, då behöver man ju dessutom inte all kraft i bilen om man så säger <!--emo&;)-->Bild<!--endemo-->

Mja, Accorden blir nog bra. En 99a med 12000 mil på mätaren i vad som verkar vara kanonskick för 59k är väl inte fy skam?
civic vtec

ska kanske sälja snart dock lite längre fram men till rätt pris så kan det gå fort.
inte ett märke servad var 1000mil på honda. som ny.2 ägare
Mattias Ask
Devve

PMa mig lite info om din accord om du ska sälja...det ser grymmt fräsch ut... <!--emo&:thumbup:-->Bild<!--endemo-->
<!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->David Vennberg<!--sizec--></span><!--/sizec-->
Honda Civic EG4 -93 Röd
Peugeot 306 S16 -94 Mörkröd [b]SÅLD[/b]
Volvo 142 Deluxe -73 Mörkgrön [b]BYTT MOT EN DUNK SPRIT[/b]
Nissan Micra 1,0 -86 Vit/Svart/rost [b]SKROTAD[/b]
Skriv svar