Nu har jag äntligen köpt min Honda CTR -05:a, men har redan upptäckt att den synkar liiiiiiitegran bara på 2:ans växel om man växlar snabbt under Vtechen är igång (1-2vxl), f.ö är jag riktigt nöjd med bilen! nu ska jag ut och bygga en adapter till öppet filter! kan klämma upp nån bild på de sen om ni vill se!
Mvh//Tobbe.
Tobbes CTR -05.
-
Tobbe_TypeR
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 28 april 2007, 21:58, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
[Type-<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->]
---------------
[Type-<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->]
grattis o välkommen hit 
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
-
Tobbe_TypeR
garantin tror jag att jag ska ha på papper nånstans.. om inte annat har väl förra ägaren det ? eftersom jag är 2:a ägaren.. ellr hur funkar det där? måste man ha papper eller räcker reg nr i deras dator?M-G skrev:har du synkskrap på 2an ibland?
garantin gäller vell fortfarande på den bilen?isåfall in fort o få en ny låda eller reparerat.
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 17 mars 2007, 21:10, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
Haha nope men en kusin som heter det xD känner du henne?
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 18 mars 2007, 08:25, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
haha åfan... jo då det gör jag
har en polare som e tillsammans med henne + att vi arbetat tillsammans i ½år
roligt att se att lite folk häromkring börjat köra honda ivarje fall
ner till elmia med ctr'en eller?
Senast redigerad av baltis den 18 mars 2007, 08:25, redigerad totalt 1 gånger.
Erik Svensson
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
Civic Vti Sedan -92 SÅLD! golf tdi -00 pendlar vagnen... letar s2000............
-
Tobbe_TypeR
Okok, jepp de blir nog o åka ner till elmia med ctr, vi får åka ner nåra stycken här ifrån örebro trakten i ett Honda gäng
hahha
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 18 mars 2007, 15:31, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
tips på bra sidor som säljer avgasrör o annat godis t ctr ??
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
streetpower.se :whatever:
Honda Civic Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> -05 <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->[Cosmic Grey Pearl]<!--colorc--></span><!--/colorc--> SS:1.34.47
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
SPEEDFREAK
<!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->INJEN | Invidia | H&R | Endless | Sparco | Motul | Goodridge<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Powered by <a href="http://www.streetpower.se" target="_blank">Streetpower.se</a>
-
Tobbe_TypeR
Blir på lördagen japp
fan har redan fått problem med bilen verkar de som.. byggte eget CAI till bilen.. och eller ett rör med en ditsvetsad bit för vevhusventilation.. sen när jag meckade dit de o hade kört lite så stanna ja bilen då pendlade tomgången mellan 1000 - 2000rpm, körde lite försiktigt.. sen gasa ja ur bilen sen går den som den ska ... ibland återkommer de där att de pendlar på tomgången..??? vad kan de va för fel???? tips någon?
fan har redan fått problem med bilen verkar de som.. byggte eget CAI till bilen.. och eller ett rör med en ditsvetsad bit för vevhusventilation.. sen när jag meckade dit de o hade kört lite så stanna ja bilen då pendlade tomgången mellan 1000 - 2000rpm, körde lite försiktigt.. sen gasa ja ur bilen sen går den som den ska ... ibland återkommer de där att de pendlar på tomgången..??? vad kan de va för fel???? tips någon?
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 18 mars 2007, 20:34, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
okej okej! du baltis lägg till mig på msn om du har ? den står under mitt press här elr va man ska säga
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 18 mars 2007, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Om du får en ny låda på garantin, se till att få JDM lådan då den har diff, och tydligen är billigare än orginallådan... Alla vinner!M-G skrev:har du synkskrap på 2an ibland?
garantin gäller vell fortfarande på den bilen?isåfall in fort o få en ny låda eller reparerat.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Tobbe_TypeR
Jepp ska ringa in till honda imorn o snacka med dem, vet du vad de kan vara för fel på de här med tomgången? den pendlar som sagt mellan 1000 & 2000rpm hela tin.. ;S
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 18 mars 2007, 21:57, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
Erik Svensson
-
Tobbe_TypeR
baltis skrev:baaaltis@hotmail.com e min msn bara och adda... ta det lugnt med quote'andetsmacke blir galen
Igång och quote:ar igen
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
ei9440
- Bil: Honda Accord
- Namn: Patrik Espelund
Om du får en ny låda på garantin, se till att få JDM lådan då den har diff, och tydligen är billigare än orginallådan... Alla vinner!Eisenhut skrev:<!--quoteo(post=385274:date=17 Mar 2007, 18:03:19:name=M-G)--><div class='quotetop'>CITERA(M-G @ 17 Mar 2007, 18:03:19) [snapback]385274[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->har du synkskrap på 2an ibland?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Enligt Rosenholtz ersätter inte Honda en "trasig" låda med en som har diff (JDM), den kostar 15000:-, dock står de för monteringen...
Kör: Golf GTI-35 Edition
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Tidigare bilar:
Honda Accord Type-S-08
CTR-05,,,AEM-Invidia-Rota-Mugen...
Honda CTR-04...AEM CAI,Buddy Club Spec IV....
Audi a4 1.8Ts-99b
Audi a4 1.8T-97
Honda Civic Esi-94
Heja Gnaget SM-Guld 2009!
Har du glömt att nolla ECU:n? Annars så kan det nog ta ett tag innan ECU:n får in de nya värdena och ställer om sig.Tobbe_TypeR skrev:Blir på lördagen japp![]()
Den får ju i sig lite mera luft nu än med orginalbox.
[b]Medlem #1535[/b]
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Jag har aldrig märkt av några pendlingar när jag bytt luftfilter, men det kanske är olika.
Eller så har du en K-pro i bilen. Då pendlar tomgången (på min iallafall) alltid innan bilen blir varm och lite då och då även när den är varm.
Om så är fallet är det bara att gratulera!
En K-pro är en programerbar styrdator som kostar typ 10 000 om du lämnar in din ECU och får den moddad.
Eller så har du en K-pro i bilen. Då pendlar tomgången (på min iallafall) alltid innan bilen blir varm och lite då och då även när den är varm.
Om så är fallet är det bara att gratulera!
En K-pro är en programerbar styrdator som kostar typ 10 000 om du lämnar in din ECU och får den moddad.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
Tobbe_TypeR
Okej ;D fan va soft
nee bilen va ju helt orginal f.ö när jag köpte den så tror inte där sitter nån annan styrbox hehe... men bilen funkar nu iaf!! har nog stalt in sig.
TIPS PÅ BRA SIDOR?? idag får jag hem mitt riktiga CAI röret är kromat och går ner mot hjulhuset typ.. nästa blir avgassystem?
jag vet bara www.streetpower.se
www.bobkit.se
mera?? Mvh//Tobbe.
TIPS PÅ BRA SIDOR?? idag får jag hem mitt riktiga CAI röret är kromat och går ner mot hjulhuset typ.. nästa blir avgassystem?
jag vet bara www.streetpower.se
www.bobkit.se
mera?? Mvh//Tobbe.
Senast redigerad av Tobbe_TypeR den 20 mars 2007, 12:36, redigerad totalt 1 gånger.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
www.yashimotors.com kan ta hem det mesta du behöver, han har inte så uppdaterad hemsida me saker, men bara PM:a Yash här på forumet.
Eller så ser du en mail adress på hemsidan.
Sen tycker jag även att Redrum Performance har bra priser.. <a href="http://www.rr-p.se/" target="_blank">http://www.rr-p.se/</a>
Och grattis till en trevlig bil
MVH
Eller så ser du en mail adress på hemsidan.
Sen tycker jag även att Redrum Performance har bra priser.. <a href="http://www.rr-p.se/" target="_blank">http://www.rr-p.se/</a>
Och grattis till en trevlig bil
MVH
http://www.fotoi.se
-
Eisenhut

- Bil: Honda Integra
- Namn: Marcus Eisenhut
- Been thanked: 4 times
Finns många bra företag under: Klubbinfo/Företagspartners.
Tänk på att om du blir medlem för 300:- så får du (förutom alla bankörningar varje år) 15% rabatt hos dessa företag.
Tänk på att om du blir medlem för 300:- så får du (förutom alla bankörningar varje år) 15% rabatt hos dessa företag.
Mvh/Marcus Eisenhut
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
Kör:
Honda Jazz -03
Honda CR-V -17
Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
-
Tobbe_TypeR
medlem ska ja bli.. har redan gjort såntdär o fått nr o skit.. ska betala in det på fredag när jag får lön =) nu ska jag iväg till posten och hämta mitt CAI
//Tobbe.
//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
-
Tobbe_TypeR
Detta har nu blivit de första jag fått hem till bilen =)

svårt o montera? han jag köpte det av sa att de går ner mot en av framskärmarna, finns de nån guide? ja vet inte om de här är modellen som sticker ner direkt vid batteriet eller bakom batteriet???
//Tobbe.
svårt o montera? han jag köpte det av sa att de går ner mot en av framskärmarna, finns de nån guide? ja vet inte om de här är modellen som sticker ner direkt vid batteriet eller bakom batteriet???
//Tobbe.
[i]Japansk Vråålapa![/i]
---------------
---------------
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Det är inte svårt, men är lite klumpigt och det är en fördel om man är två.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW