JÄVLA POST!!!

ENBART för motorrelaterade topics
Elvis_EG2
Namn: Elvis

Tjena nu känner jag att jag måste skriva av mig!

Är just nu jävligt irriterad och frustrerad över dagens händelse,

Började med att jag skulle gå ut för att hämta tjejen från centrum, så man tog på sig kläderna och gick ner till bilen

som hade övernattat på parkeringen utanför lägenhetshusen,

jag kollade noga på bilen, men det var något som inte stämmde, vid lite närmare blick så fick jag se denna hemska syn:

Bild

SATAN I H!#!TE vad jag svor, jävlar vad förbannad jag var, :ranting: , sätter mig i bilen o drämmer igen dörren, och mellan

vindrutetorkarna o glaset fladdar en lapp,

Där stod det:

H E J!
Idag 12.20, 30/1 så körde jag på din bil med min Postmoped,
det var verkligen inte min avsikt förlåt så jätte mycket!!!"

Killen var tydligen från posten och lämnade sitt nr som jag sedan ringde upp.

Nu till min fråga:
Ska jag betala någon självrisk? Hela bilen, eller iallafall hela ena bil sidan måste väl lackeras om , för annars blir det nyans skillnader,
det var två stora bucklor på bilen med. Vad ska jag kräva av dem, då det är posten som ska stå för pröjset?

Mvh Elvis
Senast redigerad av Elvis_EG2 den 31 juli 2007, 00:55, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
Aidin
Namn: Aidin Afroozmehr

Tråkigt att höra elvis! Han eller posten ska stå för kalaset! du har inte gjort något fel och det ska vara hans försäkringsbolag som står för din självrisk! du får träffa den skyldiga och skriva en skaderapport både du och han sen skicka in dom, sen är det upp till försäkrings bolaget att bestämma vems fel det var! så blev det för min skull i alla fall när jag blev påkörd av lastbilen!
Jimmy
Bil: Civic EG
Namn: Jimmy Eriksson
Been thanked: 1 time
Kontakt:

å dom tar inte hänsyn till nyans skillnad, det som blir lagat får du lackat inge me, sen är det nog upp till dig om du vill deala med lackerarn

Mvh Jimmy
www.JJizzle.com = Styggaste bloggen
www.garaget.org/jimmy_JDM
www.RubNScrape.com

Mordiiax - "ingen vits att försöka leka rik med orignalsaker när man ändå avslöjat att man är fattig genom att åka honda"
Andreas79
Bil: Honda Accord Coupé V6 3.0
Namn: Andreas Jönsson

fan vad surt! :ranting: hoppas det löser sig elvis...
www.FotografAndreas.se
^ Foto från bilträffar ©Andreas Jönsson
Medlem i Hondaklubben #909 简体中文版
E-post: info@fotografandreas.se | Mobil: 0708 - 76 17 44
Elvis_EG2

hmm undrar hur mckt mer jag hade behövt lägga till för att lacka om bilen..
Elvis

civic vtec

du ska vara jävligt glad för att dem satt en lapp
Senast redigerad av civic vtec den 31 juli 2007, 01:11, redigerad totalt 1 gånger.
Mattias Ask
Elvis_EG2

ja fyfan ,
Elvis

Användarvisningsbild
nenilsson
Bil: Civic VT
Namn: Emil Nilsson

Vet hur det känns, när jag kom ut till bilen för att flytta den för natten så gick dörren inte upp ordentligt.
Det visade sig att nåt pundhuvud har sparkat in dörren och framskärmen :ranting:
Helt otroligt egentligen då bilen står på en gata på södermalm där det är mycket folk i rörelse.
Nu är bilen visserligen antagligen sveriges äkligaste civic, det kosmetiska skiter jag fullständigt i.

Men man blir så otroligt förbannad, hade jag fått tag på vandalerna så hade de blivit nötkross :ranting: :boxing:
Emil Nilsson
Sthlm
Civic VT
boltis
Kontakt:

Alltid lika tråkigt när det händer sådana här grejer. Men du kan skratta dig lycklig att där satt en lapp ivarjefall. Det är långt ifrån alla som har samma "tur".
Saab 9-5 Kombi 2.3t -2003
Vector + Pilotpaket

http://www.boltis.se
Masaru
Bil: Integra DC5R
Namn: Alessandro Kuric

Beklagar incidenten Elvis! Det msåte suga rejält..

Men hur fan kan man köra in en postmoped mot en bil?! Jävla klantarsle :ranting: .
Men nu har du chansen att lacka om din EK3a i stekhet vit färg, om du är en bra förhandlare :thumbup:

Lycka till!
moggesthlm
Been thanked: 6 times

Om han börjar jiddra kan du ju fråga om han har körkort, det där kallas smitning ÄVEN fast det sitter en lapp, det kan kortet ryka på!
//Morgan Blom, Stockholm

Kör:
Honda Civic 1.5 Sedan -88
Honda Civic 1.6i 16v K20 swap -89
Honda Legend 3.5 -97
Honda Integra Type - R -99
Honda Accord V6 Hybrid - 07
Honda Civic Tourer -14
Charly

Hur kan det bli en smitning??
Senast redigerad av Charly den 31 juli 2007, 08:18, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem 427
Quick
Namn: Olof Karlsson

Jag är inte dirket förvånad faktist. Jobbar på en verkstad som lagar en del av posten elfordon.... och man kan väl säga att jag har en hel del att göra :D Det är knappt någon som inte har en buckla och dom allra flesta är inte redigt raka i ramen.
Olof Karlsson
MagnusL
Bil: Accord 99
Namn: Magnus Lovgren

Charly skrev:Hur kan det bli en smitning??
Det fattar jag inte heller.. ??
2008 wrx sti
stiivN
Namn: Stefan Karlsson

Jag tycker du inte ska ta det så otroligt hårt. Han har ju erkänt sitt fel och alla kan göra ett misstag. Du lär för eller senare krocka själv där det är ditt fel, inte vill du ha spott i ansiktet för det :)
Va glad att han lämnade nummer osv samt att han erkänt sitt fe. så du inte får stå för kalaset själv.

Bara ringa, be om att mötas upp på postenskontor då det är deras försäkring som gäller, skriv skaderapport och ivänta svar ifrån försäkringsbolaget.
Stefan Karlsson
Packan

Alltid trist när sånthär händer. Givetvis ska inte du betala någon självrisk, eller liknande. Då postgubben verkar vara en ordentlig kille som skrev en lapp med sitt erkännande så kan du nog vara hyffsat lugn.

Hoppas det löser sig!
Marcus le Leff
Medlemsnr: 1780
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Tråkigt att höra Elvis, men var förbannat glad att han lämnade en lapp. Tur i oturen.
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
BuuMi
Namn: David Boman

surt :/

hur gammal är lacken på bilen då?
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Eisenhut
HPC Medlem
Bil: Honda Integra
Namn: Marcus Eisenhut
Been thanked: 4 times

moggesthlm skrev:Om han börjar jiddra kan du ju fråga om han har körkort, det där kallas smitning ÄVEN fast det sitter en lapp, det kan kortet ryka på!

Ööhh??

Har själv gjort exakt samma sak med min postbil och att lämna en lapp är inga problem alls. Ska man annars sitta och vänta kanske en hel dag på att ägaren ska komma ut när det är en parkerad bil?

Elvis, självklart kommer du inte behöva betala någonting alls, posten sköter det. Och om du inte är nöjd med lagningen efteråt så är det bara att klaga och få det omgjort.
Mvh/Marcus Eisenhut

Kör:
Honda Jazz -03
Honda Integra Si JRSC -94
Honda CR-V -17

Kört:
Mercedes-Benz C220d -17
Mercedes-Benz C220d -16
Civic Tourer 1.8 Lifestyle -14
Civic 1.8 sport ADAS -15
Civic Tourer 1.6d -15
Civic 1.8 sport -06
Delsol VTi -93
moggesthlm

Fan läste ni inte teoriboken när ni tog körkortet lr??????? I min stog det iaf.
Lämnar du platsen så räknas det som smitning, även om du sätter fast en lapp kan den blåsa iväg, hur hadde du gjort då?
Nä har man gjort nått sånt här ska det alltid rapporteras till polis om man e tvungen att lämna platsen och man inte fått tag på ägaren.
//Morgan Blom, Stockholm

Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
Charly

Körkortsinnehavaren har gjort sig skyldig till smitning, om överträdelsen inte är ringa. Med smitning avses fall där körkortsinnehavaren lämnar plats för trafikolycka som han haft del i utan att se till att åtgärder görs som är lämpliga med hänsyn till olyckan. Det spelar ingen roll om körkortsinnehavaren haft, eller inte haft, någon skuld i trafikolyckans uppkomst. Det anses inte vara en ringa överträdelse om man t ex kör på en bil på en parkeringsplats och smiter.

Om man lämnar en lapp på en bil där någon ligger i den andra bilen och är medvetslös är väl kanske en annan sak :)

<a href="http://www5.g.lst.se/verksam/experter/ratts/ratts3.htm" target="_blank">http://www5.g.lst.se/verksam/experter/r ... ts3.htm</a>
Medlem 427
moggesthlm

quotear tjejens teroibok

"att avika från en olycksplats kallas smitning. Det är ett allvarlig brott, medför olyckan personskador blir straffet fängelse för den som smiter. Dessutom dras naturligtvis körkortet in. Om olyckan endast medfört skador på egendom och den inblandande smiter, är straffet dagsböter. Det kan även bli fråga om att körkortet dras in.

Ibland kan det vara svårt att få tag på ägaren till ett fordon, som man råkat köra på, tex i samband med en parkering. För att skydda sig själv mot anklagalser mot smitning, ska du alltid, om du inte får tag på ägaren, ringa polisen. Du ska be dom göra en minnesanteckning. Att enbart lämna en lapp med din uppgifter bör du ej göra, då denna kan, tex blåsa bort av vind. Efter du kontaktat polisen, ska du försöka få tag på ägaren och ge ersättning för det som skadats"
//Morgan Blom, Stockholm

Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
Lynxen

Men nu hade ju inte lappen blåst bort, så någon smitning är det tamejfasen inte frågan om.
Per Björe-Dahl, Göteborg

"The concept of shoehorning a massive V8 into an extremely heavy bodyshell with the structural rigidity of a potato is to act as a catalyst for global warming."
Charly

dessutom så kan jag väl säga att min böteslapp på felparkeringen blåste av så jag slipper betala några extra veckor? :D
Medlem 427
moggesthlm

Charly skrev:dessutom så kan jag väl säga att min böteslapp på felparkeringen blåste av så jag slipper betala några extra veckor? :D

Jepp, det är därför du får en påminnelse utskickad, samt dom tar kort på din bil nu för tiden för att "bevisa" att den stått felparkerad.

Sen ang resten :wallbash: :wallbash: , jaja skitsamma, huvudsaken e att han får sin bil fixad.
//Morgan Blom, Stockholm

Kör:
Honda Legend 3.5 -97
Honda Civic Tourer -14
Elvis_EG2

snackade me försäkrings gubben för posten idag, han sa att dom skulle stå för hela kalaset, ska kolla fall jag kan betala lackeraren så jag målar alla lister samtidigt..
Elvis

adio
Bil: Del Sol
Namn: Erik Rådström

Det brukar bli ganska billigt att göra såna saker när den är inne på försäkringsskador för försäkringsbolaget betalar ju uppställningskostnaden.
Erik Rådström

SPONSORER
AKR-Performance
Pelganders Motorslip
Backup Partner
Bergan

Var glad att han lämnade en lapp. Önskar själv att den person som pajjade min framspoiler den 31:a maj hade lämnat en lapp. Nu sitter man och tjafsar med försäkringsbolaget angående detta. Finns helt klart roligare saker att göra.
Mathias Berg
# 1545
[b]Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> Orginal EP3[/b]

<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->"Klart man vill ligga med Scotte, han e ju för fan ordförande!"
- Regge / HPC Festen Malmö 2006<!--colorc--></span><!--/colorc-->
StiFt
Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
Namn: Mattias Lindblad
Kontakt:

Sånt är så tråkigt.
Om det blir nyans skillnader, kan man inte polera upp den gammla lacken? Eller kanske inte blir någon skillnad?
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]

[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
BuuMi
Namn: David Boman

StiFt skrev:Sånt är så tråkigt.
Om det blir nyans skillnader, kan man inte polera upp den gammla lacken? Eller kanske inte blir någon skillnad?
precis vad jag menade.
därför undrade jag hur gammal lacken var?
David Boman
Åland / Finland
+358407246444

Civic EG K20 -92
Volvo V70R AWD -98 (vinterpulka)
Kawasaki KXF 250 -05
Skriv svar