Oljefilter till honda

ENBART för motorrelaterade topics
Lowrider

Var en runda på ad-center idag och vi kom in på olja och oljefilter, Butikschefen påstår att det är mahle som tillverkar orginal oljefiter till honda och många fler tillverkare. Han hade till och med ett dokument där det stod att dom gjorde det och med bilder på från fabriken och listor på vilka dom tillverkade orginal filter till. Jag hävdade att det var fel efter allt man läst här på forumet.

Någon som kan lägga fram riktiga bevis på att det är fel? gärna något som man kan printa ut och inte bara för någon säger det här på forumet.

Mvh Henke
Henke Persson
Lowrider

Hittad detta på mahles hemsida:
More than 140 renowned engine and vehicle manufactures equip their engines with MAHLE engine components and filters as standard equipment.

This is a small selection of our customers:
Alfa Romeo, Ådi, Bämwä, Case New Holland, Caterpillar, Citroën, Cummins, Daewoo, DAF, Deutz, Ducati, Ferrari, Fiat, Ford, General Motors, Harley Davidson, Hatz, Honda, Hyundai, Isuzu, Iveco, Jaguar, John Deere, Komatsu, Lancia, Land Rover, Mack, Magna Steyr, MAN, Maserati, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Moto Guzzi, MWM, Nissan, Perkins, Peugeot, Porsche, Renault, Snaab, Scania, Seat, Skoda, Smart, Steyr Daimler Puch, Stihl, Suzuki, Tojta, Volkswagen, Traktor, Zettelmeyer.

Någon som har nått annat?

Mvh Henke
Henke Persson
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Mahle har inget till våra motorer i alla fall, möjligt att de tillverkar insatsfiltert till dieseln, men annars är det purflux och taiko etc som gör Hondas. Inte Mahle.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Lowrider

M Scotte skrev:Mahle har inget till våra motorer i alla fall, möjligt att de tillverkar insatsfiltert till dieseln, men annars är det purflux och taiko etc som gör Hondas. Inte Mahle.

Ok, Bra att du skrev namnen med för måste ha lite info till gubben hehe, men tykcer det är konstigt att mahle går ut med att dom tillverkar orginalfilterna till honda och skickar denna informationen till reservdelsfirmorna som ad-center och liknande.

Mvh Henke
Henke Persson
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Det kan vara så att de tillverkar ett typ av filter till en modell, men de flesta modellerna på filter kommer från purflux.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
cru
Bil: EG6 Vanilla!
Namn: Andreas Selahn

aha,

jag hörde ifrån förra ägaren av min vti att man Måste verkligen köra hondas original oljefilter.
någon som vill berätta varför?
Och vart får jag ta på ett original isåfall

Han sa dock att det berodde på att vtec har ett snabbare flöde osv. är det så? :)

Tacksam för svar gottfolk!

MVH Andreas
ziggy

Orginal hittar du hos din lokala hondaverkstad.
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
and1
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen
Been thanked: 1 time

du måste har ett org.filter pga felkontruktion på de andra filterna som gör att din motor kan rasar. 1 Org filter sälj på Honda ÅF eller så ringer du till Rozenholz o beställer, om du e snäll så skickar Christer det till dig ;) hehe (frågar gärna efter s2000 filter den e större) :D
Senast redigerad av and1 den 18 oktober 2007, 21:48, redigerad totalt 1 gånger.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Användarvisningsbild
LinusE
Bil: Civic Type R
Namn: Linus Eriksson
Been thanked: 3 times

cru skrev:aha,

jag hörde ifrån förra ägaren av min vti att man Måste verkligen köra hondas original oljefilter.
någon som vill berätta varför?
Och vart får jag ta på ett original isåfall

Han sa dock att det berodde på att vtec har ett snabbare flöde osv. är det så? :)

Tacksam för svar gottfolk!

MVH Andreas
ända anledningen till att använda orginal filtret är att
man vet att man alltid får rätt kvalite på denna "livsviktiga" slitmotor del

men visst funkar biltemas o mekonomens oxå. dock inte samma säkerhet på att
kvaliten uppfylls som kan resultera i dyrt rass
Linus Eriksson
#828 Skåne/Löberöd
---------------------------------
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

precis som linus skriver, är de inte så att moorn rasar för att man inte har org filter, däremot ökar risken, då det bevisats vara fel på VISSA filter av olika slag.

summum, köp org o var ännu säkrare på att skiten håller ihop
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
PatrikGBG
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson

de där vet jag ju dock inte om ja kan hålla med om...
de brukar oftast handla om simpel branding
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
cru
Bil: EG6 Vanilla!
Namn: Andreas Selahn

Ahaa, då vet jag. Bra att veta sånt här.. tack för infon grappar! =)
Skriv svar