Köpråd Civic Type R - 08?

ENBART för motorrelaterade topics
blom_
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 november 2009, 15:51
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist
Ort: norrköping

John Doe skrev:Bra bra.
Hur är det med bagage utrymmet?
Rymmer det en/två golfbag (om någon här lirar)?
Top Gear ratade denna modell mot föregående.. Men det är Top Gear det..
En bil som kostar 1 miljon kan dom lätt rata... Så det säger mig inte så mycket..
Men dom påpekade att stolarna inte föll tillbaka till "ursprungsläget" om man ska in i baksätet..
Samt nycket ljudet om man öppnar dörren.. Finns det något sätt att stänga av ljudet?
Hur upplever ni det som har haft bilarna ett tag?

Min har gått drygt 8k nu å är inga som helst problem med den, förutom standardgrejjorna som blitzwing nämnde, men det går ju som sakt på garantin så det är inget att oroa sig för.
Ang plats så är faktiskt bagaget förvånasvärt stort, å även baksätet om man ska kolla på helheten, måste även påpeka att man sitter grymt bra i baksätet med!
nyckelljudet är ju inget jag stör mig på direkt, man vänjer sig ju som sakt:D
sen skit i topgear dom ratar ju värsta drömbilarna för skitsaker i mer eller mindra varje program dom sänder så. Det med stolarna stämmer ju tyvärr, men du får se till att det är passagerarer som får fälla när du ska plocka upp folk, det är ju du som kör :)
Follow your nose your nose knows...
SAUD
Inlägg: 305
Blev medlem: 13 augusti 2004, 19:45
Bil: CTR-2016
Namn: Saud Omerovic
Ort: Halmstad

Jag har haft min CW i ett par månader och 300mil jag har hunnit köra innan det var dags att parkera i garaget och vänta på våren. Kan säga att jag är riktigt nöjd med bilen och den går bra,bättre än jag har förväntat mig.
Har hunnit köra en gång på banan och bilen var fantastiskt,lsd gör fanatstiskt jobb och det känns att köra helt annan bil jämfört med en utan lsd.

Jag har hunnit montera en katersättaren, pipercross induction kit och Hondata Flashpro är på väg till Sverige från England,den ska komma vilken dag som helst.
Mina första intryck över bilen.

Positivt
+ Komfort( tyst inne,man kan åka utomlands utan att man får tinitus)
+ Utrymmen
+ Motor(motorkaraktär och gasrespons)
+ Vxl
+ Insugsljude
+ Lsd
+ Styrning
+ Väghållningen helt ok,trötts en mjukstel bakaxel
+ Billigt att äga(service+ försäkring)
+ Super super stolar
+ Pedaler, perfekta till heel end toe
+ VTEC nästan 3000 varv att njuta av
+ Racekänsla

Negativt
- Oljud från instrumenteringen
- Bakåtsikt
- Kanske lite törstig motor(drar mer än min ATS),men inte så farligt ändå
- Mjuka fjädrar när den pressas hårt på banan
- Varvräknaren(man kan se knappt nålen när det är ljust ute,helt bedrövligt)
- Lite ryckig vid krypfart
Saud Omerovic
___________________
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
John Doe
Inlägg: 2
Blev medlem: 2 januari 2010, 17:51
Ort: Lund

SAUD skrev:Jag har haft min CW i ett par månader och 300mil jag har hunnit köra innan det var dags att parkera i garaget och vänta på våren. Kan säga att jag är riktigt nöjd med bilen och den går bra,bättre än jag har förväntat mig.
Har hunnit köra en gång på banan och bilen var fantastiskt,lsd gör fanatstiskt jobb och det känns att köra helt annan bil jämfört med en utan lsd.

Jag har hunnit montera en katersättaren, pipercross induction kit och Hondata Flashpro är på väg till Sverige från England,den ska komma vilken dag som helst.
Mina första intryck över bilen.

Positivt
+ Komfort( tyst inne,man kan åka utomlands utan att man får tinitus)
+ Utrymmen
+ Motor(motorkaraktär och gasrespons)
+ Vxl
+ Insugsljude
+ Lsd
+ Styrning
+ Väghållningen helt ok,trötts en mjukstel bakaxel
+ Billigt att äga(service+ försäkring)
+ Super super stolar
+ Pedaler, perfekta till heel end toe
+ VTEC nästan 3000 varv att njuta av
+ Racekänsla

Negativt
- Oljud från instrumenteringen
- Bakåtsikt
- Kanske lite törstig motor(drar mer än min ATS),men inte så farligt ändå
- Mjuka fjädrar när den pressas hårt på banan
- Varvräknaren(man kan se knappt nålen när det är ljust ute,helt bedrövligt)
- Lite ryckig vid krypfart
Hur menar du med oljud från instrumenteringen?

Resten låter som en dröm! Faktiskt.
Bilen har höga förväntningar nu kan man säga :wub:
Måtte den leva upp till det också..
Ska förhoppningsvis iväg och se på en i dagarna. Även om det inte blir köp förrän i februari..

Ang bagage utrymmet, är det i storleksklass som Golf?
Antonio
Inlägg: 110
Blev medlem: 5 juli 2004, 19:23
Ort: Haninge
Kontakt:

De största minuset är lacken. Sämre lack får man leta länge efter. Tunn och känslig som få. (Finns massor av trådar på brittiska forumen om detta)
Min bil har rullat 140 mil & står avställd. Tunna repor på lacken som förmodligen är damm som torkats runt när den stått i hallen.
Har 3 stenskott som lyser som 3 vita prickar och då har bilen inte rullat i vinter.

Golfen har i jämförelse gått 1.400 mil nu. Gått på motorvägen och ofta med momsad fart & nära andra bilar.
Tvättades förra veckan av rekondfirman i Haninge. ETT stenskott på huven var det som fanns.
Antonio Pozzi
blom_
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 november 2009, 15:51
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist
Ort: norrköping

Antonio skrev:De största minuset är lacken. Sämre lack får man leta länge efter. Tunn och känslig som få. (Finns massor av trådar på brittiska forumen om detta)
Min bil har rullat 140 mil & står avställd. Tunna repor på lacken som förmodligen är damm som torkats runt när den stått i hallen.
Har 3 stenskott som lyser som 3 vita prickar och då har bilen inte rullat i vinter.

Golfen har i jämförelse gått 1.400 mil nu. Gått på motorvägen och ofta med momsad fart & nära andra bilar.
Tvättades förra veckan av rekondfirman i Haninge. ETT stenskott på huven var det som fanns.

Lacken kan jag tillägga med! Spec röd å svart verkar vara problem!
Min är svart å den har jag lackat om hela fronten på, såg ut som skit när jag köpte den, helt blästrad, men den har rullat som pendlarbil mellan mariefred/stockholm 6500 mil typ, så det är väll lite bov i dramat kanske, men tråkigt i vilket fall!
Follow your nose your nose knows...
Little Elk
Inlägg: 210
Blev medlem: 26 juni 2005, 17:53
Namn: Fredrik Edin
Ort: The Hood

Hondas lacker har vell aldrig (tyvärr) varit kända för att vara särskilt tjocka? Jag är sjukt sugen på att lacka om min bil just för att komma bort från färgdiffar, stenskott och få fin fin putts på bilen igen. :)
Ordförande

Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Användarvisningsbild
HJF
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 november 2007, 12:11
Ort: Helsingborg

Jag velade mellan svart och silver, förnuftet vann och det blev silvermetallic eftersom bilen skulle användas till vardags. Idag är jag glad för det valet... Lacken har klarat sig väldigt bra, inga tvätt/dammrepor och sparsamt med stenskott i fronten.
Henrik Fleur
Honda CTR CW -10 "vardagsracer"
Alfa Romeo GTV -96 "långsam banåkarbil"
Alfa Romeo GTV6 3.0 -87 "glassätarbil"
Jante
Inlägg: 115
Blev medlem: 12 april 2006, 17:53
Bil: Mazda 3 MPS
Namn: Thomas Hempel
Ort: Nässjö.

John Doe skrev:<!--quoteo(post=576072:date=6 Jan 2010, 14:31:55:name=SAUD)--><div class='quotetop'>QUOTE(SAUD 4 6 Jan 2010, 14:31:55) <a href="index.php?act=findpost&pid=576072"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag har haft min CW i ett par månader och 300mil jag har hunnit köra innan det var dags att parkera i garaget och vänta på våren. Kan säga att jag är riktigt nöjd med bilen och den går bra,bättre än jag har förväntat mig.
Har hunnit köra en gång på banan och bilen var fantastiskt,lsd gör fanatstiskt jobb och det känns att köra helt annan bil jämfört med en utan lsd.

Jag har hunnit montera en katersättaren, pipercross induction kit och Hondata Flashpro är på väg till Sverige från England,den ska komma vilken dag som helst.
Mina första intryck över bilen.

Positivt
+ Komfort( tyst inne,man kan åka utomlands utan att man får tinitus)
+ Utrymmen
+ Motor(motorkaraktär och gasrespons)
+ Vxl
+ Insugsljude
+ Lsd
+ Styrning
+ Väghållningen helt ok,trötts en mjukstel bakaxel
+ Billigt att äga(service+ försäkring)
+ Super super stolar
+ Pedaler, perfekta till heel end toe
+ VTEC nästan 3000 varv att njuta av
+ Racekänsla

Negativt
- Oljud från instrumenteringen
- Bakåtsikt
- Kanske lite törstig motor(drar mer än min ATS),men inte så farligt ändå
- Mjuka fjädrar när den pressas hårt på banan
- Varvräknaren(man kan se knappt nålen när det är ljust ute,helt bedrövligt)
- Lite ryckig vid krypfart
Hur menar du med oljud från instrumenteringen?

Resten låter som en dröm! Faktiskt.
Bilen har höga förväntningar nu kan man säga :wub:
Måtte den leva upp till det också..
Ska förhoppningsvis iväg och se på en i dagarna. Även om det inte blir köp förrän i februari..

Ang bagage utrymmet, är det i storleksklass som Golf?
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Bagaget är riktigt stort om man jämför med en audi a3 06a 3d..
Sen att golvet blir helt slätt när man fäller baksätet är ett stort plus.. sen att du har en stor lucka i golvet med..
Tycker inte det drar så mycket.. Har man en farthållare i sätet brevid, så man kör lagligt så kommer man ner på 0.7 även lägre ibland om det inte är motorväg. gasar man då drar den ju helt klart mer..
Är nöjd med min bil som jag har haft i 9 månader nu..
Thomas Hempel
Civic Type-R GT 08 SÅLD
Mazda 3 MPS 2010

http://www.garaget.org/CTR-Jante
Skriv svar