F1 - Brasiliens GP

ENBART för motorrelaterade topics
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

11 mars 2008, 08:37

Tänkte, på en grej, är det någon som har intresse av att titta i grupp under denna säsong?
Jag och Ziggy tar en ( väldig liten grupp ) första loppet, dock är väl dessa första 2 lopp lite halv tidiga.

Men tänker på om 3-4omgångar så är tiderna lite mera humana.

Tänker främst på oss sthlmare nu om vi skulle samordna lite :)
Senast redigerad av 1 Tommie Blomqvist, redigerad totalt 26 gånger.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
Användarvisningsbild
insigma
Påläst
Påläst
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

11 mars 2008, 09:25

Vart blir de då ? :P
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Krister
Användare
Användare

11 mars 2008, 10:01

Med tanke på att det sänds 05.30 så misstänker jag att de kommer sitta hemma hos Ziggy eller Tommie... men det är bara min gissning.

Skall bli intressant att se hur många här som kommer kolla på F1 flitigt nu med tanke på hur många som klagar över att svenska tv-bolag inte satsar på motorsport. :saythat:

Kommer själv nog att kolla på det på reprisen kl 14 (för jag förutsätter att det sänds då också).
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
ziggy
Gillar Honda!
Gillar Honda!

11 mars 2008, 10:47

Då Tommies bättre hälft kommer hata mig på söndagmorgon så gör jag nog bäst i att ta med frukost till värdparet :)
Men senare så kanske det går att ordna så fler tittar samtidigt. Som sagt så är det på gränsen till för tidigt denna helgen, men vad gör man inte för att se det i direktsändning...

Krister: Japp, det sänds eftersändning kl 14 som vanligt
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"
"Har du skydd? -Nej, men jag har kontroll!"

-Sagt under Midsommar i Dalarna 2007 <!--colorc--></span><!--/colorc-->
Krister
Användare
Användare

11 mars 2008, 11:18

Får se lite senare i säsongen om vi har fått lite mer ordning hemma så kanske vi kan kolla där... det är dock i sollentuna men vi får se längre fram som sagt.

Kör:
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

11 mars 2008, 11:18

Korretkt!
Som jag skrev så senare under säsongen och inte dom första 2-3 tävlingarna, bättre hälften kommer bli sur nog att tvn är på och F1-bilarna sjungerut :)
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

12 mars 2008, 12:58

2Dagar kvar till årets första träning!
:)
[b] Cybertuner[/b]

Bagarn
Wannabe
Wannabe

12 mars 2008, 13:46

Ah! Harligt!

Jag kommer att sitta i Tokyo och kolla pa racet, sa det blir inga skumma uppe-tider for mig.
[i]<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]Happiness is not around the corner,

It is the corner.[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]

Magnus Bergström

Suzuki sv650s - Svarta faran
-------------------------------
Mazda MX-5 - [b]FR Fun![/b] *retired*
Prelude -93 *Såld*
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

12 mars 2008, 13:57

Fusk :)
Men det är värt en tidig morgon!
[b] Cybertuner[/b]

Andy63
Wannabe
Wannabe
Bil: Brukis: Civic EJ9 1,4is, Civic ED7
Namn: André Fossto
Kontakt:

12 mars 2008, 16:11

nice, yokyo. åk till osaka så får du se massa gatracing osv :P jag kan nog inte komma till er och kolla F1, tror jag bara kommer kolla på Wtcc och MotoGP
André Fossto
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

12 mars 2008, 18:10

<a href="http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=34069" target="_blank">http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... d=34069</a>

From Pitpass.com

Our spies tell us that with less than 4 days to go before the first practice session of the 2008 season, the Honda RA108 has yet to pass a couple of mandatory FIA crash tests.

According to our sources the Brackley outfit's 2008 contender has yet to pass the mandatory crash tests to both its nose and rear.

Should the car not pass the tests in time, it could still take part in this weekend's activities but this would be at the discretion of the FIA.
Antonio Pozzi
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

12 mars 2008, 18:11

Sön morgon har jag barnen. Annars hade jag gärna glott tillsammans med ett gäng :)
Antonio Pozzi
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

12 mars 2008, 18:30

Lör morgon är det kval. Ska bli sjukt spännande att se när de ska spänna musklerna för första gången.
Läste nyss också att i år när alla ska använda McLarens ECU så är det tyvärr ett ganska avgörande moment där de har ett STORT försprång. Det är i starterna. McLaren skall tydligen vara i en egen division när det gäller att ta sig iväg från stillastående.
Jag hoppas inte att det innebär att de skulle kunna ta ledningen från 3-4:e led varje gång bara. (Inte för att de kommer att kvala så långt ner) men det tar ju udden av kvalet om man alltid vet vilka som kommer först till första kurvan.
Antonio Pozzi
Krister
Användare
Användare

12 mars 2008, 22:54

Förhoppningsvis så har väl resten av reglerna gjort att första kurvan blivit mindre betydelsefull... visst, fortfarande betydelsefull men kanske mindre i alla fall.

Kör:
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

13 mars 2008, 08:38

Antonio skrev:Lör morgon är det kval. Ska bli sjukt spännande att se när de ska spänna musklerna för första gången.
Läste nyss också att i år när alla ska använda McLarens ECU så är det tyvärr ett ganska avgörande moment där de har ett STORT försprång. Det är i starterna. McLaren skall tydligen vara i en egen division när det gäller att ta sig iväg från stillastående.
Jag hoppas inte att det innebär att de skulle kunna ta ledningen från 3-4:e led varje gång bara. (Inte för att de kommer att kvala så långt ner) men det tar ju udden av kvalet om man alltid vet vilka som kommer först till första kurvan.

I och med att det är deras egen ECU kommer man nog kunna se många saker dom har bättre koll på, det talades även om någon simulerad antispinn som nått stall skulle ha trollat fram. Jag vet inte om det var McLaren eller om det var rent av BMW.
Det va lite snack som gick att olika team har hittat lite trix på den nya ecu'n.
[b] Cybertuner[/b]

Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

13 mars 2008, 09:13

McLaren skall tydligen vara ensamma om att kunna ha ett så lågt startvarv som 9000 rpm. De andra ligger mycket högre. De andra stallen kan inte gå på gas lika tidigt från linjen som McL.
Antonio Pozzi
Användarvisningsbild
Dani
1337!
1337!
Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
Namn: Daniel Gabriel
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time
Kontakt:

13 mars 2008, 09:16

Idiotfråga nu då: Varför ska "alla använda McLarens ECU"? :huh:
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Antonio
Användare
Användare
Kontakt:

13 mars 2008, 09:25

Det var den som vann "upphandlingen" och var billigast. FIA vill att alla stall ska ha samma ECU vilket gör det lättare för FIA att få kontroll över elektroniken & se till att inga stall fuskar. Dessutom blir det billigare för stallen efter ett tag.
Antonio Pozzi
Aerodynamic
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Civic
Namn: Per Axblom

13 mars 2008, 11:39

Microsoft är väll inblandade i MES med? det är Mclaren å Microsoft är delägare i MES som tillverkar standard ECUn eller?

Tänkte på en annan sak om Super Aguri nu har missat massa test tid inför starten betyder det att dom får mer testid senare under året eller har dom gått det förlorade testtiden till spillo helt?

Mvh, Per
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
Tommie Blomqvist
Användare
Användare

13 mars 2008, 12:59

Vi hade som som sagt en pryl på Mclarens bil, en lite embeded lösning.
Men det försvann nu när det blev enhetslösningar :(
[b] Cybertuner[/b]

ziggy
Gillar Honda!
Gillar Honda!

14 mars 2008, 07:35

<a href="http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... t_id=34105" target="_blank">http://www.pitpass.com/fes_php/pitpass_ ... d=34105</a>

Honda har klarat crashtestet för den nya nosen och baken!
<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->070-64 64 377<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:#000080--><span style="color:#000080"><!--/coloro-->"F*n va charmig jag är!"

Alfahannen
Wannabe
Wannabe

15 mars 2008, 05:17

Vilket otroligt underhållande kval!!
Kubica är ju av ett utomjordiskt material! Bredsladd så det stod härliga till, ändå första ledet! Ska fanimej gå och bli polack nu!

Jag som tyckte förra säsongen var grym...denna kommer vara ännu bättre!!
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
ziggy
Gillar Honda!
Gillar Honda!

15 mars 2008, 12:39

Honda klarade sig bättre i kvalet än väntat tycker jag. Kul att se alla små misstag som hände. Det borgar för att det kan bli en hel del fler omkörningar i år. Ser fram emot i morgon.

Tråkigt med Räkan och hans "haveri", eller vad det var, så han får starta långt ner. 16e var det, tror jag. Hade velat se kampen mellan han och Hamilton.

Edit: Soppapumpen var det tydligen som hade lagt av på Räkans bil.
Senast redigerad av 1 ziggy, redigerad totalt 15 gånger.

ape
Wannabe
Wannabe
Bil: Accord EG9
Namn: Antonios Peris

15 mars 2008, 12:48

Är det någon som vet när reprisen går och på vilken kanal?
Antonios Peris

Bilar:
Accord EG9
Lotus Elise S1 -99

Acura RSX *Såld*
FN2 Type R "Icke GT" *Såld*
Civic EU8 VTEC -01 *Såld*
ziggy
Gillar Honda!
Gillar Honda!

15 mars 2008, 13:56

Går ingen repris på kvalet vad jag vet.
Loppet går i morgon kl 05.15 på 6an och sen repris på det kl 13.50.

Men det är väl ingen här som har tänkt att se reprisen bara eller? ;)

david-o
Gillar Honda!
Gillar Honda!

15 mars 2008, 18:23

Lite sent nu men det gick repris av både kvalet och träningen klockan 12.50 idag på viasat sport 1.
Så om någon missar kval och träning i fortsättningen så kolla viasat sport tablån för dem kommer nog visa ganska mycket repriser.

Rejset går också i repris på viasat sport 1 klockan 11.45 imorgon tror jag det var (utan reklam) och klockan 13.50 med reklam på tv6.
<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->Civic HB Esi 93<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Baden - CH
M.P
HPC Guld Medlem
HPC Guld Medlem
Bil: Civic Type R FK8
Namn: Magnus Pettersson

15 mars 2008, 19:06

Det blir yttligare en repris av dagens kval på viasat sport 1 kl 22:55.
Magnus Pettersson
Nässjö,mitt i stan 070-3386552

CTR FK8
Carbon Pack

Tidigare:
Scirocco R 16
Megane RS 265
Seat Leon Cupra R 2010
S2000-07
Civic Type R -04
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

15 mars 2008, 23:00

7 timmar tills man skall sitta vid dumburken... :)
SMacke #364
Användarvisningsbild
smacke
Master
Master
Bil: NSX
Namn: MarcusMaehlum
Kontakt:

16 mars 2008, 06:42

WTF ! ? ! ? Slog på TVn fem över 6 å då har halva loppet gått !?!?!?!? :ranting:
SMacke #364
Alfahannen
Wannabe
Wannabe

16 mars 2008, 07:22

7 bilar i mål?? Kul tävling, men länge sedan man såg så många förarmisstag. Raikkonen gjorde bort sig, Massa likaså och Piquet Jr har inte haft ett rätt på hela helgen. Någon som vet hur många framvingar Nakajima bytte? Hur högt Glock hoppade? Topptrion och Bourdais var väl de enda som inte satte en fot fel.
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->David Madås
Tony Kart '03
Honda Civic 1.5 '98
Honda Integra Type-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc-->'98 (såld)<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Skriv svar