Nya Honda Accord

ENBART för motorrelaterade topics
mark.lindgren

Något jag verkligen saknar hos Honda, eller återförsäljarna (importören?) är att för det första ha koll på alla tillval till Accorden och så även vad de kostar.

Idag verkar standard svaret (muntligt, för Honda har inte kommit till webb åldern ännu var man lägger ut information på webben) "Jag kan ta reda på det, det är inte svårt"...

Nej, inte svårt, men varför klarar andra leverantörer av att ha en komplett prislista på tillbehör/tillval ?

Jag skulle vilja veta (utan att åka till en handlare eller ringa och få höra när han tagit reda på)...

Finns det ett Sportpack med sänkt&styvare chassi ? (vem tillverkar det, Biltema eller har Honda satt ett antal R&D timmar på att ta fram det speficikt till Accorden ), vad finns det för alternativ till sportpacket ? kjolar mm, kostnad ?
Vad är alternativen gällande inredning, samt vad kostar det ? Bara en så enkel sak som växelspaksknoppen ? Eller fälgarna, vill inte ha standard 17"

btw, var iaf och provsatt en Accord Executive i helgen...den är verkligen fin! Dock verkar 2.4 aldrig finns inne för provkörning.
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Det finns inga direkta fabrikstillval endast åf-tillval att göra.

Utan att knäppa allt för hårt på Marks näsa....

Med den upplysthet borde väl inte www.honda-access.com vara långt borta. Där finns priser tillval etc i kompletta listor.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
mark.lindgren

M Scotte skrev:Det finns inga direkta fabrikstillval endast åf-tillval att göra.

Utan att knäppa allt för hårt på Marks näsa....

Med den upplysthet borde väl inte www.honda-access.com vara långt borta. Där finns priser tillval etc i kompletta listor.

Jag tar gärna knäppen om jag har fel ;) för på Honda Access verkar inte vara uppdaterad för Accorden.... men skall kolla igen, vad dämpare&fjädrar kostar, samt sportpacket... återkommer om jag hittar :)

Edit: Ok, har kollat nu, hmm, hittar inga priser, men jag får en gul triangel nere i webbläsaren, så kanske något klurigt java-script som de användt för att förhindra att alltför många kommer åt priserna... så tyvärr.

Men råkar någon hitta priser på vad jag letar efter (alltså Hondas dämpare&fjädrar kostar, samt sportpackett) så återkom gärna :) Kanske det finns på sajten för den som har en mer begåvad webbläsare :)

Edit2: Scotte, kanske jag tolkar din text fel, men menar du med "endast åf-tillval", att t.ex. dämpare&fjädrar inte är något Honda tagit fram, utan varje åf i varje land, det betyder ju då i praktiken att det inte troligen används hundratals test timmar på att få fram den mest optimala chassit med de nya dämpare/fjädrarna. Scary i så fall, att byta ut något som Honda tycker är bra till något som en åf tagit från hyllan. Jag är ingen exper på området men kan tro att även om man väljer riktigt dyra Öhlins dämpare så är det inget som säger att de passar Accorden perfekt.... hoppas jag har fel!
Senast redigerad av mark.lindgren den 21 oktober 2008, 10:10, redigerad totalt 1 gånger.
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Med åf-tillval menar jag saker som monteras av åf, men fortfarande Honda org-delar.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Getrag
Inlägg: 37
Blev medlem: 24 juni 2005, 15:48

hej en polare köpte ny 520 i 2008 den deklarerade bränsle förbrukningen går inte att komma i närheten av samt att han gav 300 k för bilen med piss fälgar etc dock skinn etc men den e ap slö riktigt ap slö den skall ha 170 hk och jag piskar upp honom friskt med frugans mazda 6 2,3 sport kombi i alla intervall :-) samt att vi har likvärdig bränsleförbrukning trots att bmw anger 0,2-0,3 l milen mindre .... nej aldrig mer bmw och audi har så mkt strul med sina bilar eller ja hela vw koncernen, hur kan jag yttra mig jo för jag jobbar med utlandskador åt dom svenska bolagen och jag vet vad vi får in mkt av vw koncernen och volvo saab i massor, dock klar etta är chrysler...

mvh Bobby
Bobby Sibic Andersson
Användarvisningsbild
c0k3
Inlägg: 45
Blev medlem: 25 augusti 2005, 21:54
Bil: Honda Jazz-04
Namn: Marcus Claesson
Ort: Örebro

<a href="http://www.alltommotor.se/tester/bilar/ ... ord-1.7535" target="_blank">http://www.alltommotor.se/tester/bilar/ ... -1.7535</a>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Tur att det tvättade bilen till deras photoshoot :)
Bild
Senast redigerad av c0k3 den 14 januari 2009, 23:51, redigerad totalt 1 gånger.
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

va söt han va!! :)
de me belysningen va ju faktiskt intressant,helljuset tänker aldrig jag på, halvljuset märker man ju automatiskt hur bra de e liksom...
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Användarvisningsbild
Regge
Inlägg: 1030
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

Dom flesta japanare har ärligt talat usel ljusbild, men den e grann som attan
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20


KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Iskander
Inlägg: 392
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:17
Ort: Södertälje
Kontakt:

Har också reagerat på det, men jag kan inte riktigt hålla med honom om att det är så dåligt ljus. Jag kör en hel del på obelysta vägar och jag tycker att helljuset lyser upp långt framför bilen när man har det tänt. Sen så får man ju räkna med att xenonljuset "dödar" en hel del ljus från hellyset, så att det enda men ser är det som lyser längre än xenonlysena.
HPC STHLM #


Honda Accord 2.4 Tourer Executive navi -09

Honda Civic 1.8 sport -07
Honda Accord 2.0 Tourer Executive -09
Saab 9-3 1.8t -05
Honda HR-V 4x4 -99
Honda Civic GT 1500 -86
Honda Prelude 2.0 16v -92
PatrikGBG
Inlägg: 702
Blev medlem: 12 juni 2004, 19:43
Bil: FN2/CW2
Namn: Patrik Andersson
Ort: Svankällan

delvis rätt, de finns ju bilar som har sjukt bra helljus trots xe nonljus på halv, sen finns de dom med pissigt ljus oavsett.

jag tycker honda alltid har haft medelmåtta vilket räcker för mig.allt däröver e bara bonus
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic

Urgammal
Skriv svar