Köptips och råd, Civic Esi V-tech -92
<a href="http://www.blocket.se/vi/16310183.htm?ca=4_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/16310183.htm?ca=4_s</a>
Går i köptankar på en civic från -92 eller uppåt med samma kaross. Bor en bit uppåt landet och hittade denna alldeles i närheten, verkar det något att ha och vad kan jag tänka på vid ett besök. Bakskärmarna säger han i annonsen ska vara lagade, sådant kan alltid vara farligt. Är priset för högt eller ok om jag får pruta nån tusing. Helt enkelt utifrån vad ni kan säga, vad säger ni ? Tack o bock.
Går i köptankar på en civic från -92 eller uppåt med samma kaross. Bor en bit uppåt landet och hittade denna alldeles i närheten, verkar det något att ha och vad kan jag tänka på vid ett besök. Bakskärmarna säger han i annonsen ska vara lagade, sådant kan alltid vara farligt. Är priset för högt eller ok om jag får pruta nån tusing. Helt enkelt utifrån vad ni kan säga, vad säger ni ? Tack o bock.
Benjamin Bylund
Esi -92
Esi -92
-
Krolleg
- Bil: Civic type R -05
- Namn: Kristoffer Gustafsson
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Kolla kylaren, hör hur drivknutarna mår när du kör = sväng mycket och gala lätt, känn på vxl-lådan så att den inte skrapar något vid växlingar på högre varvtal.
Angående bakskärmarna, kolla på bilen efter lackskarvar, kolla i blänket från lacken runt skärmen och försök hitta några skarvar eller liknande fån om dom bytt bakskärmarna. Knacka med fingrarna, det skall vara ett kling ljud.
Låter det som att det är ljuddämpat så kan det vara rost bakom som bara är överspacklat (fusklagad). Poppis ställe för dom att rosta vit bakskärmarna är nere både bakom och framför hjulet.
Ett annat poppis ställe att det rostar är på bakluckan runt "nedsäkningen" vid reg skylten.
Ser bra ut annars. vad gäller priset så gav jag nyligen 25k för min civic lsi, 4 dörrars också rostlagad bak. men den va helt omlackad i höstas, nybytt kamren samt bara gått ca 11000mil. 21-22 skulle jag tycka är skäligt för den där
Ett bra tips är att ringa förra ägaren och prata om bilen.
Angående bakskärmarna, kolla på bilen efter lackskarvar, kolla i blänket från lacken runt skärmen och försök hitta några skarvar eller liknande fån om dom bytt bakskärmarna. Knacka med fingrarna, det skall vara ett kling ljud.
Låter det som att det är ljuddämpat så kan det vara rost bakom som bara är överspacklat (fusklagad). Poppis ställe för dom att rosta vit bakskärmarna är nere både bakom och framför hjulet.
Ett annat poppis ställe att det rostar är på bakluckan runt "nedsäkningen" vid reg skylten.
Ser bra ut annars. vad gäller priset så gav jag nyligen 25k för min civic lsi, 4 dörrars också rostlagad bak. men den va helt omlackad i höstas, nybytt kamren samt bara gått ca 11000mil. 21-22 skulle jag tycka är skäligt för den där
Ett bra tips är att ringa förra ägaren och prata om bilen.
Senast redigerad av Krolleg den 10 maj 2008, 01:06, redigerad totalt 1 gånger.
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
HPC member #1262
Civic Type R -05
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Jag bor i Sollefteå och har en esi, hör av dig om du har vägarna förbi eller kom till Mittsverigebanan nån gång då det är lite aktivitet där så kan du få kolla in min och få lite ärliga åsikter, inte bara sånt som en säljare vill förtälja 
(Sen hittar du säkert fler trådar med köpråd om du söker på vtec istället för v-tech
)
(Sen hittar du säkert fler trådar med köpråd om du söker på vtec istället för v-tech
Senast redigerad av Mordiiax den 10 maj 2008, 18:27, redigerad totalt 1 gånger.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW
-
sk8micke
- Bil: prelude bb6
- Namn: Micke svensson
damn airman 25k för en lsi 4dörrar d hade du ju fått en vti för! :wallbash:
köpte sj en exact sån esi fast för 5 årsen typ för 27k har ja för mig.sen att den e vit dom ända som gillar vita hondor e vi här på klubben typ.så pga av d borde du kunna pruta men e den riktikgt fin så runt 20k e nog bättre pris. den e ju ändå 17år gammal så...
köpte sj en exact sån esi fast för 5 årsen typ för 27k har ja för mig.sen att den e vit dom ända som gillar vita hondor e vi här på klubben typ.så pga av d borde du kunna pruta men e den riktikgt fin så runt 20k e nog bättre pris. den e ju ändå 17år gammal så...
Kör: Prelude bb6 stance/track/vip style
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
www.garaget.org/sk8micke
kört: typ dom flesta hondor 87-02 :lol:
-
Featherweight
- Bil: Toyota Corona 1970 (sorry)
- Namn: Fredrik Jonsson
angående bakskärmarna så kanske man kan pilla loss plastluckorna på sidorna av baksätet och se in i bakskärmen och se så det ser bra ut.. övrig rost ses ju ganska lätt då den är vit.. kolla på bakluckan runt regplåten och upp vid regplåtsbelysningen.
att den ser orginal ut tyder lite på att den inte är tokhårt körd..
priset är lite högt tycker jag nog.. jag köpte iofs själv en vit civic 93 HB för 30000 för drygt ett år sedan, dock en lsi.. men den hade bara gått 6500 mil och var rostfri.
om den är nära så åk och titta på den tycker jag..
att den ser orginal ut tyder lite på att den inte är tokhårt körd..
priset är lite högt tycker jag nog.. jag köpte iofs själv en vit civic 93 HB för 30000 för drygt ett år sedan, dock en lsi.. men den hade bara gått 6500 mil och var rostfri.
om den är nära så åk och titta på den tycker jag..
Toyota Corona HT Mark II 1970
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Prelude VTI -97 (såld)
Civic EJ9 -97 (såld)
CRX VT B18c6 -91 (skrotad)
Honda Civic Lsi -93 (såld)
Nissan Micra -87 (såld)
Hallå!
Nu är den köpt!
21000 fick jag betala, priset kändes endå ok, finns ju inte alltför många civicar till salu här uppe och skicket kändes också bra. Hade rostat på ena bakre bromsklossen och slitit bara en del av skivan så den ger lite missljud, beläggen var bytta men går det inte tills sig alltför snart så är det väl till o byta skivan också. En annan sak var att det gneka smått från vänster fram hjulhus när man hängde sig på den och tryckte ner. Hopas det inte är något värre, säljaren sa själv att han sprutat in 5-56 och det hade gått bort en stund men var sedan tillbaka, well well. Skärmarna klongade fint och kändes stabila när man drog och höll på. Sen var ju inte lacken perfekt, man kunde sen en del små små pensellagningar som det såg ut som, men syntes först från en meters håll.
Jag är nöjd och glad iaf, och vi får väl se med tiden hur det går. Tack o bock!
Nu är den köpt!
21000 fick jag betala, priset kändes endå ok, finns ju inte alltför många civicar till salu här uppe och skicket kändes också bra. Hade rostat på ena bakre bromsklossen och slitit bara en del av skivan så den ger lite missljud, beläggen var bytta men går det inte tills sig alltför snart så är det väl till o byta skivan också. En annan sak var att det gneka smått från vänster fram hjulhus när man hängde sig på den och tryckte ner. Hopas det inte är något värre, säljaren sa själv att han sprutat in 5-56 och det hade gått bort en stund men var sedan tillbaka, well well. Skärmarna klongade fint och kändes stabila när man drog och höll på. Sen var ju inte lacken perfekt, man kunde sen en del små små pensellagningar som det såg ut som, men syntes först från en meters håll.
Jag är nöjd och glad iaf, och vi får väl se med tiden hur det går. Tack o bock!
Benjamin Bylund
Esi -92
Esi -92
-
Krolleg
- Bil: Civic type R -05
- Namn: Kristoffer Gustafsson
- Kontakt:
5-56 är inget smörjmedel, inte i längden iaf. Det är mycket lösningsmedel i 5-56 så sprutar du på det så "smörjer" det i början sen så är det borta efter en stund. Ta en klick riktig olja istället.
Kristoffer Gustafsson
HPC member #1262
Civic Type R -05
HPC member #1262
Civic Type R -05
- Mordiiax
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Härligt! 
Ta en titt på www.compello.se också, vore skoj om du kom på något av dom evenemang vi arrangerar ibland och visar upp Civicen!
Ta en titt på www.compello.se också, vore skoj om du kom på något av dom evenemang vi arrangerar ibland och visar upp Civicen!
Honda Civic Tourer -15
HPC IRC CREW
HPC IRC CREW