Även Subaru drar sig ur

ENBART för motorrelaterade topics
Tommie Blomqvist

Saxat från Dn: Motorsporten börjar nu på allvar att känna av den ekonomiska krisen inom bilindustrin. På tisdagen meddelade Subaru att stallet följer i Suzukis fotspår och drar sig ur rally-VM. Vårt företagsklimat har ändrat sig dramatiskt på grund av den snabba nedgången för den globala ekonomin, förklarar Ikuo Mori, vd för Fuji Heavy Industries som tillverkar Subarubilarna.

Subaru har sedan starten 1989 varit oerhört framgångsrikt i rally-VM, med tre märkestitlar och med toppförare som Carlos Sainz och Colin McRae.
[b] Cybertuner[/b]
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->[b]Stolt medlem i klubben "Luftfilter & Stuprör" [/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]Snabbast på internet, men slöast på gatan
[/b]Saab 9-5[b] <!--fonto:Geneva--><span style="font-family:Geneva"><!--/fonto-->BioPower.<!--fontc--></span><!--/fontc-->[/b] FWD, [b]skrammel och pling![/b]
[b]<!--coloro:blue--><span style="color:blue"><!--/coloro-->Blå[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<!--coloro:red--><span style="color:red"><!--/coloro-->[b]"If it wasn't for bad luck, I wouldn't have no luck at all"<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Naturally<!--colorc--></span><!--/colorc-->/<!--coloro:green--><span style="color:green"><!--/coloro-->Aspirated[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]T[/b]ommie [b]B[/b]lomqvist
kasal
Namn: Johan Svensson

Fan va trist! Trodde Subaru skulle va de sissta stallet att lämna rally VM. Det är ju deras grej, med 4wd på alla bilar. Dom hade ju en rally kittad Impreza med i senaste reklamen för Legacy tex.. Ford o Cittra har ju inte ens några "rallybilar" i modellprogrammet . Dessutom har la inte Ford de så fett nu heller..
Accord Type-s -07
Prelude vti -98
KTM 990 SMR -10
KTM 450 EXC -15
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Verkligen trist detta! Jag hoppas stenhårt på ett uppsving med det billigare super S2000 reglementet med 2-liters sugmotorer. Det ska bli skönt att få höra lite högvarviga sånger i skogarna igen efter allt tråkigt bölande som det har varit med WRC-reglementet.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Gerry

Steffo skrev:Verkligen trist detta! Jag hoppas stenhårt på ett uppsving med det billigare super S2000 reglementet med 2-liters sugmotorer. Det ska bli skönt att få höra lite högvarviga sånger i skogarna igen efter allt tråkigt bölande som det har varit med WRC-reglementet.
Det där får nog stå för dig ;)
Visst det är coolt att höra s2000-bilarna varva ur, men jag kommer att sakna det underbara ljud som WRC-klassen har (jag gillar verkligen ljudet av turbomotor med responssystem).

Hoppas verkligen att det kommer många privatstall & många nya duktiga förare, för annars kommer luften gå ur WRC helt :(
.:Gerry Pettersson:.
Varför finns det fortfarande "inga" elbilar??
Ge mig en"Volvo ReCharge Concept"-C30 IDAG (det är den första volvo jag velat ha) !!!!
Skriv svar