Val av avgassystem!? *länk*
Det kommer bli nytt avgassystem på dc5:an i sommar och letar efter "det bästa", men finns för mycket att välja på.
Ni som har 3-4 minuter över kanske, kan hjälpa till med bästa ljud och erfarenheter utav systemen själva?
<a href="" target="_blank">
Men det finns säkert fler alternativ så skriv gärna om ni vet nåt.
Men vilka tillverkar dom bästa idag?
Jag har idag Mugen twinloop!
Ni som har 3-4 minuter över kanske, kan hjälpa till med bästa ljud och erfarenheter utav systemen själva?
<a href="" target="_blank">
Men det finns säkert fler alternativ så skriv gärna om ni vet nåt.
Men vilka tillverkar dom bästa idag?
Jag har idag Mugen twinloop!
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
--I once had an Audi S3...sold it after a DC5 Integra Type R ate me for breakfast--
- Regge
- Bil: Honda S2000
- Namn: Erik Regnell
- Been thanked: 1 time
Nice nice, klart du ska skaffa ett J´s Racing 70RR system 
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20
KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
-
kristian75
fujitsubo rm01a eller power getter........ :thumbup:
kristian jonsson
kan säga att det ligger högst upp på listan på den där youtube länken iallfallRegge skrev:Nice nice, klart du ska skaffa ett J´s Racing 70RR system
Men sen finns det ju mycket annat som inte är med i länken, N1, spoon,buddy club osv osv!?
Men J´s låter riktigt jävligt
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Letar du efter ett med "bäst" ljud eller bäst effekt eller både och? Ett Mugen som du har idag borde ju ge full effekt kan man tycka.
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
Jim's Tuning - CPL Racing, Xenocron Tuning Solutions & Tegiwa Imports.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
Chippning av OBD1/OBD0 ECU. Ring eller PM för frågor.
Mappning av bl.a. Hondata s300, K-Pro, Flashpro, Crome, BRE osv i 2WD bromsbänk.
effekt i första hand!Jim_H skrev:Letar du efter ett med "bäst" ljud eller bäst effekt eller både och? Ett Mugen som du har idag borde ju ge full effekt kan man tycka.
Kör -Accord Type-R -99
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Körde:
-Civic Type-R -05
-Integra Type- DC5 -02
-Civic VTi -98
-Civic Type-R -05
-Accord Type-R-99
-Civic VTi hb -92
-Civic Lsi hb -95
Om ditt Mugen-system ger full effekt hade jag behållt det(det håller sig dessutom inom 95dB gränsen), men om du vill ha råare ljud så är ju J´s Racing 70RR helt rätt. =)
Jim Hansson, Tomelilla. 076-8477392
- Xchai
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
Fujisubo tycker jag att det låter lagomt..Kompisen har det på sin ITR låter sjukt gott.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
- fonzeka
- Bil: S2000
- Namn: Anders Westlund
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 58 times
Om du vill ha effekt och även klara dB-gränsen för att kunna köra bana så nog T1R 70R ett av få bra alternativ.
J's 70RR låter löjligt mycket och Mugens twinloopsystem är alldeles för klent för att få ut max effekt.
J's 70RR låter löjligt mycket och Mugens twinloopsystem är alldeles för klent för att få ut max effekt.
-
Malkolm
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag lägger min röst på Js 60rs. är lått, supersnyggt med skön musik och man kan köra på bana med det. Har allt man kan begära förutom en rätt hög prislapp.
här fanns det några flera avgas med: <a href="" target="_blank">
Senast redigerad av Malkolm den 22 februari 2009, 22:14, redigerad totalt 1 gånger.
- JDM-Junior
- Bil: CW EP3
- Namn: Aldin Kuric
Hade satsat på ett BC3, ljudet är underbart och effekten lär man inte missa mycket på, tror dock inte att den klarar dB kraven för bankörning. Annars är väll J's Racing 60RS/70RR också ett bra alternativ.
Senast redigerad av JDM-Junior den 22 februari 2009, 22:41, redigerad totalt 1 gånger.
JDM - all day, every day
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
Hmm, vad har du för övriga grejer på bilen?
Mugen har visserligen några flaskhalsar, men är inte på något vis ett dåligt system. Ska du optimera skulle jag annars satsa på fonzekas förslag...dock tror jag inte det finns mängder med hästar att plocka, skulle värdera grenrör och k-pro högre...de kanske finns redan?
Mugen har visserligen några flaskhalsar, men är inte på något vis ett dåligt system. Ska du optimera skulle jag annars satsa på fonzekas förslag...dock tror jag inte det finns mängder med hästar att plocka, skulle värdera grenrör och k-pro högre...de kanske finns redan?
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
malkolm666 skrev:Jag lägger min röst på Js 60rs. är lått, supersnyggt med skön musik och man kan köra på bana med det. Har allt man kan begära förutom en rätt hög prislapp.
ARC INTERNATIONAL TITAN!!!!! fyfan
Elvis
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-
Driving :Honda civic type R CW FN2
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Skall du köra bana eller inte är frågan? För då kan du tyvärr glömma J's RR system direkt som sagt.
Mycket nöjd med mitt 60RS, väger typ 3kg och låter inte överdrivet mycket. Osäker på hur 70RS står sig i sammanhanget vad gäller ljudnivån annars kanske det är ett alternativ om det skall köras bana...
Mycket nöjd med mitt 60RS, väger typ 3kg och låter inte överdrivet mycket. Osäker på hur 70RS står sig i sammanhanget vad gäller ljudnivån annars kanske det är ett alternativ om det skall köras bana...
-
Ejan
- Bil: Ford Fiesta 2010
- Namn: Erik Leander
Är det nåt fel på ditt Mugen så du lär byta det ???...tycker det låter väldigt onödigt att byta ut ett sånt fint system mot nåt annat om det inte är fel på det...tjäna nån hästkraft med nåt annat tycker inte jag väger upp det faktiskt.
Men ska du byta kan du ju kolla in Fujitsubos sortiment då det kanske är nåt för dig..jag har ett Fujitsubo RM01A på min DC2a och det är kvalitet rakt genom och låter väldigt bra och klarar alla ljudkrav på våra banor.
Men ska du byta kan du ju kolla in Fujitsubos sortiment då det kanske är nåt för dig..jag har ett Fujitsubo RM01A på min DC2a och det är kvalitet rakt genom och låter väldigt bra och klarar alla ljudkrav på våra banor.
------------------------------------------
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
1999 Honda Integra Type R - 208bhp - SÅLD
Kör numera Ford Fiesta ST´05
Håller med här, varför byta till ett "bröl"system som du inte kan köra på banan med för att vinna några enstaka hästar.christer_carlsson skrev:Hmm, vad har du för övriga grejer på bilen?
Grenrör och k-pro borde ligga högre upp på listan om du inte redan har skaffat det. Nu är jag ju färgad eftersom jag kör
twin loop men det är ett jävligt schysst system måste jag säga. Hade ett BC3 ett kort tag men tröttnade ganska fort.