Då har jag idag kört en 09:as dieselcivic. Den kopparfärgade hade blivit såld men dom hade fått in en svart idag(!) med sisådär 3 mil på mätaren. Inte ens tvättad efter transporten vilket var tur för det var pissigt väder ute.
Fick ta den på en rätt så kort provtur då det inte var någon demobil utan skulle säljas som ny.
Provkörningen blev alltså inte så utförlig som jag skulle vilja ha den, men tycker jag fick en god inblick i vad det är för typ av bil.
Ska dra det dåliga först och det är MacPeston fram och bakvagnen utav häst och kärra typ. Väldigt tråkigt. Kränger och ger dålig feedback utav vägen tycker jag. Sportigare känsla i min Accord från 92 (vilket är bra - om man har en accord).
Men förövrigt, så otroligt kär i interiören och även utsidan växer på mig.
Motorn tycker jag inte hade någon riktig effektkick som jag är van utav BMW dieslarna jag har mer erfarenhet utav och den kändes betydligt slöare, men den har å andra sidan mindre hästar också så det är ju självklart. Då hastighetsmätaren endast är digital var det dessutom svårt (pga ovana antagligen) att få en känsla av hur fort man körde.
Priset för denna skapelse var 205.000 och frågade aldrig vad som ingick riktigt, det får man väl ta innan man gör affär antar jag, inget jag kommer haka upp mig på.
Scotte, har du möjlighet att lista vad som skiljer mellan 08or och 09or?
Denna måste varit en Sportmodell dessutom.
Antar att man inte kan göra så mycket på priset, men visst brukar man kunna få en bra deal på vinterdäck och motorvärmare när man köper en ny bil av handlare?
HTR713 är regnumret och bilen står på Bilforum i Örebro.
Förövrigt en riktigt bra säljare, Håkan har jag för mig att han hette.
Kommer dock att höra av mig till Öhmans Bil i Sundsvall och se om dom har någon diesel att kränga, känns alltid bättre att köpa "nära" hem om något skiter sig samt att det är där bilen kommer att servas i framtiden.
Hoppas det löser sig med lån för mig nu bara så man kan slå till - för bilen är helt klart asgrym