tja!
Jag var ute efter en Aem cai luftfilter som går ända ner till hjulhuset så jag beställde en Civic 01-06 TYPE R AEM cold air-intake från Akr performance men fick hem en RSX TYPE S 02-03!
Och jag skickade mail till dom och dom svara med att den passar ep3 och frågan är nu är det är rätt eller är det jag som har beställt fel?
Aem cai luftfilter?
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Det skall passa, de varianterna som passar vår EP3 är den från deras EP3 Si samt RSX Type-S (som har samma motor som vår EP3 Type-R).
Den varianten du har fått skall väl vara den bästa tror jag.
Sen är det alltid lite småmeck att få på dem, men sök här på forumet så hittar du mycket info.
Den varianten du har fått skall väl vara den bästa tror jag.
Sen är det alltid lite småmeck att få på dem, men sök här på forumet så hittar du mycket info.
- Nollåttan

- Bil: UXY en ctr från -04
- Namn: Gustavo Mastalli
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Det är den du ska ha RSX type S det ända som du får göra är värma plasten i hjulhuset så att den formas efter rören. Du förstår vad jag menar när du har monterat på cai:en.
-
Little Elk
- Namn: Fredrik Edin
Håller med föregående talare. Det CAI du har fått är det CAI du ska använda dig av. Det CAI som är till Civic Si har ett smalare rör som inte matchar insuget. Så därför använder man RSX Type S CAI till våran CTR.
Du kommer dock få värma plasten i hjulhuset för att kunna dra röret utan att klippa i plasten. Vissa klipper och tejpar sedan men försök att värma så du slipper ha tejp.
Kolla i Steffos projekt tråd, har för mig det finns bilder på det vi menar med plasten i hjulhuset.
Du kommer dock få värma plasten i hjulhuset för att kunna dra röret utan att klippa i plasten. Vissa klipper och tejpar sedan men försök att värma så du slipper ha tejp.
Kolla i Steffos projekt tråd, har för mig det finns bilder på det vi menar med plasten i hjulhuset.
Ordförande
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
Nuvarande bil: Civic Type R -02
Tidigare bil: Civic Type R -04
- Yobaman
- Bil: Civic Aerodeck MB8 -98
- Namn: Fredrik Tennberg
Armen skrev:okej då vet jag! Jag ville inte montera Cai:en innan jag var säker på att det var rätt..
Vad är det för verktyg man ska ha och vad ska jag ha för att värma plåten?
Ska börja mecka nu och får se om det blir lyckat!
Det är inte plåt du ska värma utan plast, bara så du vet
Nuvarande: Civic Aerodeck MB8 -98
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
2008-2014 Civic Type-R EP3 2003
- Nollåttan

- Bil: UXY en ctr från -04
- Namn: Gustavo Mastalli
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 11 times
- Kontakt:
Om du plockar ner vä fram hjul så har du inre plast skärm med några klipps dom tar du bort, då kommer du åt in i stötfångaren du kommer att se hålen där cai:en kommer ner ur det är den närmast dig bakom tutan är du med? Rören från cai:en är 3" = 70mm den kommer att ta i plast inre skärmen när du ska montera denne tillbaka, för att få på inre skärmen blir du tvungen att värma så att inre skärmen formar sig efter rören så att du kan montera tillbaka den och alla klipps. Du kommer att förstå när du har monterat dit cai:en vad vi menar, ha god tid på dig när du ska göra det och en värme pistol är ett tips. Lycka till!!!!Armen skrev:asså plasten där hjulhuset går? :blink2:
Nu har jag monterat dit cai:en och allt gick bra men det som tog lite tid var skärmen :thumbup: ..
jag har ägt min bil 3 år och innan cai:en så gick den helt braa men nu med cai:,, känner jag verkligen skillnad och ljudet utifrån bilen är så fucking sexy.. Jag är helt nöjd! :punk:
Tack för tipsen !
jag har ägt min bil 3 år och innan cai:en så gick den helt braa men nu med cai:,, känner jag verkligen skillnad och ljudet utifrån bilen är så fucking sexy.. Jag är helt nöjd! :punk:
Tack för tipsen !
Armin Fazel