Vilken verkstad i STHLM för parkerinskada

ENBART för motorrelaterade topics
frni
Wannabe
Wannabe
Namn: Fredrik Nilsson

6 december 2009, 15:29

Lyckades bli av med oskulden på Accorden häromledes sedan jag prickat en I-balk till parkeringstaket. Har övat i tio år på den parkeringen men nu hände det. Det har blivit skrap på skärmkanten samt en liten buckla lägst ner på plåten i framkant. Frontspoilern slets lös och hålen till innerskärmmen också trasiga. Måste väl upp med lädret och lämna in pärlan.

Någon har några rekomendationer?

mvh
// Fredrik
Fredrik Nilsson
Användarvisningsbild
Hammerin
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Integra Type-r -98
Namn: Richard Hammerin
Been thanked: 2 times

6 december 2009, 16:32

Proline i högdalen. :thumbup:
*Regionsansvarig Stockholm*
Richard Hammerin
0708-711 779

Integra Type R -98

Familje pulka CR-V 2015

Jazz -05 83hk
Kinnekulle 1.12.0

Rip
CRX Turbo 240hk
Kinnekulle 1.02,4
G-Ring 1.36,3
Mantorp 1.34,1
Gelleråsen 1.18,0
Robz
Wannabe
Wannabe

6 december 2009, 18:33

Hallbergs plåt å lack i Västberga
Fick en buckla i A-stolpen på min civic -07a, som dom fixade utan ett spår av bucklan med frasig lack. Dom ringde till och med och sa att jag inte skulle ta det på försäkringen eftersom reparationen blev billigare än självrisken, och snabba var dom också, lämnade in bilen på morgonen och efter lunch var den klar. Kanontrevliga är dom dessutom...
Robban Stevemark

Type R FN2 <!--coloro:#A0522D--><span style="color:#A0522D"><!--/coloro-->Deep Bronze Pearl<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Hondata FlashPro "E-tuned by <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Nuno<!--colorc--></span><!--/colorc-->"
XO/AAS Race Exhaust Manifold
BlueFlame Catback
Tomason TN1 18x8,5
Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Crx/Civic
Namn: Daniel Fernerö
Has thanked: 1 time

6 december 2009, 19:29

Håller med ovanstående talare. Jag åker med mina saker till hallbergs även fast jag bor i västerås.
Dom håller bra kvalite & behandlar din pärla som de vore deras egna. Du kommer inte bli missnöjd om du lämnar bilen till dom.

Crister på rosenholtz tipsa om hallberg eftersom dom gör sina arbetetn där vad jag har förstått.

Mvh/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Krister
Användare
Användare

6 december 2009, 20:02

Jag har också använt Hallbergs och kommer lämna dit om det skulle behövas igen, riktigt bra.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

6 december 2009, 20:09

Hallbergs, Nej tack! (om du undrar varför....index.php?showtopic=54127)

Om du inte är rädd för att åka en bit, kolla med Tillbergs i Upplands Väsby, ruskigt bra service, i klass med Rosenholtz.
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
Bongo
HPC Medlem
HPC Medlem
Bil: Crx/Civic
Namn: Daniel Fernerö
Has thanked: 1 time

7 december 2009, 01:21

Okyu skrev:Hallbergs, Nej tack! (om du undrar varför....index.php?showtopic=54127)

Om du inte är rädd för att åka en bit, kolla med Tillbergs i Upplands Väsby, ruskigt bra service, i klass med Rosenholtz.
mvh okyu

Men de känns även lite konstigt att vi är så grymt många som rekommenderar dom så dom kan inte vara skit.
Jag skulle gissa på att du hade sjukt mycket otur förmodligen kanske nån sommarvikarie eller liknande.
& när du säger i klass med rosenholtz så blev jag fundersam för vad jag vet gör hallbergs alla rosenholtz plåt & lack jobb.
har alltid hört gott om dom & jag själv blev riktigt nöjd med dom två ingreppen dom gjorde på min dåvarande bil.

/Danne
*Regionsombud mitt*
--Daniel Fernerö--
070-2662372

HONDA CRX VT 91 (B20c4)
HONDA CIVIC 78 1200 Sbc GEN1 ;)
Tahiti
Användare
Användare

7 december 2009, 20:25

Bongo skrev:<!--quoteo(post=573369:date=6 Dec 2009, 20:09:10:name=Okyu)--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu 4 6 Dec 2009, 20:09:10) <a href="index.php?act=findpost&pid=573369"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hallbergs, Nej tack! (om du undrar varför....index.php?showtopic=54127)

mvh okyu

Men de känns även lite konstigt att vi är så grymt många som rekommenderar dom så dom kan inte vara skit.
Jag skulle gissa på att du hade sjukt mycket otur förmodligen kanske nån sommarvikarie eller liknande.
& när du säger i klass med rosenholtz så blev jag fundersam för vad jag vet gör hallbergs alla rosenholtz plåt & lack jobb.
har alltid hört gott om dom & jag själv blev riktigt nöjd med dom två ingreppen dom gjorde på min dåvarande bil.

/Danne
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vi blev påbackade av en gubbe på Ålandssemestern i höstas. Vi fick Tillbergs rekommenderade av Hondacity då vi bor i Väsby och hittills är jag mycket nöjd med service, de klämde sig före i Gjensidiges kö och vi har redan fått datum för reparation vilket är snabbt. Besiktning tog de direkt dagen efter.

Hur bra det blir återstår att se men det ser lovande ut då medelåldern på verkstadsgubbarna definitivt var över 40.
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
Okyu
HPC Medlem
HPC Medlem
Namn: Kangwook Yu

8 december 2009, 15:09

Bongo skrev:<!--quoteo(post=573369:date=6 Dec 2009, 20:09:10:name=Okyu)--><div class='quotetop'>QUOTE(Okyu 4 6 Dec 2009, 20:09:10) <a href="index.php?act=findpost&pid=573369"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Hallbergs, Nej tack! (om du undrar varför....index.php?showtopic=54127)

mvh okyu

/Danne
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Ja, jag antar att jag hade sjukt mycket otur, men kan inte förneka att dom gjorde ett "mindre bra" jobb.

o ja jag vet att dom gör jobb åt rosenholtz, det jag menade " i klass med rosenholtz" var deras vänlighet o den service jag fick, i min uppfattning är i klass med rosenholtz.

Jag fick till o med färgen som blev över efter lack, utan att ens ha frågat.
mvh okyu
Civic EK4 -98
When you turn your car on...does it return the favor?
Fyller AC system i bilar, PM för mer info.
Nytt nr 0721482884
Tahiti
Användare
Användare

19 januari 2010, 17:42

Jag lyfter denna tråd då jag precis hämtat min bil från Tillbergs i Väsby. Otroligt bra service på alla sätt och vis. Bilen är tvättad, vaxad och rengjord invändigt. Nästan så man blir sugen på att smälla igen.

Förövrigt fick jag inte igång min privata extrabil som jag parkerat på deras parkering dagen innan. Det var minus 23 och handtaget gick sönder (Audi FTW!) så det gick inte att ta sig in i bilen. Jag fick då låna en av deras privata bilar under dagen och senare på dagen ringde de och berättade att de lyckats öppna bilen och att den nu gick. Kostade gratis. WTF, det kan man kalla service!
Några Hondatastyle insugspackningar kvar. B18, K20, D16. Volvo B23. Nissan SR20DET
soren
Wannabe
Wannabe

25 januari 2010, 13:56

Hade min på Tillbergs efter en serie med grejer allt under första månaden. Har bara gott att säga lite svårbedömt hur lackjobbet r färgmässigt då det är mörkt dygnet runt. Men de är trevliga, proffisga. Ett par exempel. Mycket bra förklaring vad de gjort, smidig flyttning av tid och korrekt tidsuppfattning. Hyrbilen från Budget kunde man lämna vid dem. De skjutsade till Pendeltågsstationen. Ärligt talat finns det inget att klaga på. Skulle tro att det är såhär det känns att ha Lexus :D
Skriv svar