DC5 vs EK9?

ENBART för motorrelaterade topics
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Vintern har gjort sitt intåg med stormsteg och man börjar ju då "tyvärr" fundera på näste säsong, har alltid varit sugen på en Type R men nu börjar det bli minst sagt outhärdligt! Kör idag en EK4 som jag trivs mkt bra med faktiskt och av den anledningen kommer ju Ek9 på tapeten.

Så hur står de sig mot varandra? ek9 är ju givetvis nåt år äldre och har svagare motor men väger troligen mindre?

Fördelar med ek9 är ju att den är snygg och väldigt ovanlig och allmänt cool, är lite mindre och jag misstänker att den kan vara riktigt fin att leka omkring med. Nackdelar är ju att det väl bara finns en i landet så man måste ta in en själv (måste man kanske med DC med).

Integran är ju vad jag hört en riktigt trevlig bekantskap med ett bra chassie och ser ju mycket aptitlig ut! Det finns några i landet så man kan med lite tur undvika att importera själv. Lite större bil och är ju trots allt nästan dubbelt så dyr.

Så vad säger ni? är den värd mellanskillnaden? hur mycket skiljer mellan dem, någon skillnad att "leva" med dem. Mycket frågor och lite kunskap från min sida som ni märker :)

Det rör sig alltså om ett ev. köp under slutet av nästa år skulle jag tro (måste köpa en ny bruksbil först).
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

En ITR DC2 98-00 är betydligt mer potent racer än Ek9 i sitt org-skick. Enda anledningen att köpa en EK9 mot en DC2 är för att den är ovanlig som få.

DC5 är potentare än båda två org, men en storlek större och betydligt nyare. Civic Type R Ep3 mot DC5 är en mer relevant jämförelse.

En DC5 hade jag knappt ändrat något på från org, då den är riktigt trevlig som den är.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Tack Scotte för ett uttömande svar! Man kan konstatera att DC5 är way better än ek9 med andra ord. Ni som har kört/åkt dem hur är de att färdas i? Är de i paritet med tex S2000 vad gäller komfort?
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Din EK4 är ju som en ek9, fast att ek9 är felstyrd, har recoros och lite fler hk. Same same, but different.

En DC5 är en helt annan bil. Mcpherson och K20 som är väldigt olikt vad som sitter i ek4/ek9. Jag gillar ekn för dess hjulupphängning och vikt. Men jag är K-seriefanatiker så jag hade givetvis swappat ekn om jag redan ägde en sånn.
DC5 är snygg som få!!! Sen vet jag inte hur det gick till när du skrev "S2000" och "komfort" i samma mening. Finns det komfort i en S2000? Det har jag helt missat! Hade min i ett år men någon komfort märkte jag aldrig av så det går inte att jämföra med en DC5 :)

Om jag var i din sits och hade råd med en DC5 så hade jag köpt en Acura RSX typeS. Supersnygg, k20 samt rättstyrd. Och billigare än en felstyrd DC5:a. Men även ek9 är en riktigt fin bil, synd att den är felstyrd bara.
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Malkolm skrev:Din EK4 är ju som en ek9, fast att ek9 är felstyrd, har recoros och lite fler hk. Same same, but different.

En DC5 är en helt annan bil. Mcpherson och K20 som är väldigt olikt vad som sitter i ek4/ek9. Jag gillar ekn för dess hjulupphängning och vikt. Men jag är K-seriefanatiker så jag hade givetvis swappat ekn om jag redan ägde en sånn.
DC5 är snygg som få!!! Sen vet jag inte hur det gick till när du skrev "S2000" och "komfort" i samma mening. Finns det komfort i en S2000? Det har jag helt missat! Hade min i ett år men någon komfort märkte jag aldrig av så det går inte att jämföra med en DC5 :)

Om jag var i din sits och hade råd med en DC5 så hade jag köpt en Acura RSX typeS. Supersnygg, k20 samt rättstyrd. Och billigare än en felstyrd DC5:a. Men även ek9 är en riktigt fin bil, synd att den är felstyrd bara.
Tackar för mer bra input! vad jag menade med komfort och S2000 är om det är samma avsaknad av komfort kanske är bättre att skriva :) alltså om de är lika i hårdhet/stötighet.

Så ditt tips är alltså en RSX, får man fråga hur det skiljer sig i chssie? jag inbillar mig att det borde skilja ganska en del? vad ligger en RSX på i pris? import från USA har väl ökat priset lite iom tullen eller vad det nu var som nyligen kom till/utökades? Vore ju självklart trevligt att få sitta på "rätt" sida.

Börjar kännas mer och mer som att EK9 faller bort, då kan jag lika gärna ha kvar min 4:a.
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

ITR DC5 helt klart!
Bekväm, snabb och snygg redan från fabrik.

RSXen ser ju både tråkig ut och är rätt långsam original.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Asse skrev:ITR DC5 helt klart!
Bekväm, snabb och snygg redan från fabrik.
Trevliga superlativ! Man blir ju inte mindre sugen direkt! :lol:
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Inlägg: 2207
Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Ort: Stockholm
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Jag håller på Malkolms alternativ med RSX. Rättstyrd, lättare att sälja och även lätt att få minst lika bra som en original ITR.
Jag är själv sugen på en sådan som alternativ till min snart ganska gamla EP3...
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Steffo skrev:Jag håller på Malkolms alternativ med RSX. Rättstyrd, lättare att sälja och även lätt att få minst lika bra som en original ITR.
Jag är själv sugen på en sådan som alternativ till min snart ganska gamla EP3...
Vad behöver man göra på en RSX för att den ska matcha en Type R? vad ligger en RSX på i pris ungefär?
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Användarvisningsbild
Asse
Inlägg: 2184
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Has thanked: 1 time
Been thanked: 6 times

Blir riktigt dyrt att få en RSX att matcha en ITR.
Motor, diff, utväxling, väghållning, vikt, bromsar, utseende/aero, mm
Bättre du köper en färdig bil precis som ITRen är.

Gabriellas RSX är ju duktigt utrsutad men jag tippar på att den fortfarande får stryk på bana av en stock ITR DC5.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Inlägg: 711
Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Ort: Södermalm
Been thanked: 3 times

Tråkigt att du släppt EK9 spåret, jag har tillbringat lite tid i Kristians EK9 till skillnad mot dom som svarat i tråden. Det är en super kul liten bus/banbil !!!

Riktigt härlig bil redan i sitt originalutförande, bra mycket hårigare än en EP3CTR original. Känns som om att man klarar sig mycket bra med original setupen.

Tycker inte riktigt att man kan jämföra den mot en EK4 direkt..........

Inte lång till England och utbudet och priserna är helt okej plus att bilen inte direkt är så vanlig här i Sverige :wink:


/Jocke
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

StockholmsJOCKE skrev:Tråkigt att du släppt EK9 spåret, jag har tillbringat lite tid i Kristians EK9 till skillnad mot dom som svarat i tråden. Det är en super kul liten bus/banbil !!!

Riktigt härlig bil redan i sitt originalutförande, bra mycket hårigare än en EP3CTR original. Känns som om att man klarar sig mycket bra med original setupen.

Tycker inte riktigt att man kan jämföra den mot en EK4 direkt..........

Inte lång till England och utbudet och priserna är helt okej plus att bilen inte direkt är så vanlig här i Sverige :wink:


/Jocke
Hehe åhh nu ska det ställas till igen ;) det låter ju bra, du tar upp precis de tankar jag själv haft rörande ek9. Priset är ju helt klart ett positiv faktor, du anser den alltså vara bättre än ep3? Fasen jag kanske få åka över till UK och testa några...är ju trots allt inte så långt som du säger. Det som talar emot är ju att sambon är skarpt emot ek och älskar ITR hehe...men men hur skulle livet se ut om man alltid lyssnade på tanten :)
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Att jämföra en riktigt type R (EK9) mot en Ep3 såld i europa, är ungefär som att jämföra en Civic Vti mot en Integra Type R.
En ITR DC2 är dock ett bättre/snabbare alternativ än Ek9, dessutom så slipper du sitta på fel sida.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
StockholmsJOCKE
Inlägg: 711
Blev medlem: 12 december 2007, 15:12
Bil: ITR DC2
Namn: Jocke
Ort: Södermalm
Been thanked: 3 times

M Scotte skrev:Att jämföra en riktigt type R (EK9) mot en Ep3 såld i europa, är ungefär som att jämföra en Civic Vti mot en Integra Type R.
Word ! Precis den känslan fick jag också, förstår nu vad du menar Scotte med att CTR EDM inte är en riktig Type R, EK9 är något helt annat.

Tobbe gör slut med bruden och ägna dig åt din riktiga kärlek istället, HONDA :lol:

/Jocke
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

StockholmsJOCKE skrev:
M Scotte skrev:Att jämföra en riktigt type R (EK9) mot en Ep3 såld i europa, är ungefär som att jämföra en Civic Vti mot en Integra Type R.
Word ! Precis den känslan fick jag också, förstår nu vad du menar Scotte med att CTR EDM inte är en riktig Type R, EK9 är något helt annat.

Tobbe gör slut med bruden och ägna dig åt din riktiga kärlek istället, HONDA :lol:

/Jocke
Haha, det skulle vara snyggt det, fasen då har jag nog inte råd att köpa en massa hondor :) då skulle jag ju bli hemlös hehe...synd att vi inte har några ek9:or i landet som man kunde vara spekulant på :D

Tittade f.ö lite på youtube och där hade de liten tävling mellan DC2, DC5 EP3 JDM samt ek9 och där sopade EP3 rent...är JDM versionen så hårig? eller var det förarbetingat?
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

Den är så hårig.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Det var som tusan, då kanske man ska göra en kovändning och ta hem sig en JDM ep3:a :) vad är det som gör den så bra, har alltid trott att det bara var diff som skilde från euroversionen men så är det kanske inte. Trodde att ITR var the all mighty :)
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

En orginal RSX går inte att jämföra mot en jdm ITR, skillnaden är som natt och dag, men om man pillar en helg eller två så har man kommit mycket närmare ITRen på många av punkterna Asse tar upp. Och jag mäste säga att jag tror att Gabbes bil är bra mycket snabbare runt banan än vad en original ITR är.

Dessa mods hade jag gjort om jag köpt en RSX:
-Kpro, (Då plockar man flera hk än ITRen)
-RBC insug, (Är vassare än ITRens)
-andra stolar, antingen Recao från ITR eller ännu lättare stolar
-Lätta, bort med krockbalkar och annat onödigt.
-diff

Sen kan man ju säga att ITRen är en renodlad banbil och att RSXen är mera lagt åt gatkörning, skönare servo, lägre utväxling vilket ger både bättre soppaåtgång och lägre varv på motorvägen, Farthållare och annat "lyxig" utrustning.


en RSX TypeS 05a för 62.000kr (blir mycket pengar över om man jämför med svenska priser på ITRer för ca 140.000kr :wink: ):
Dock tillkommer ju frakt, tull o moms.

Bild
Användarvisningsbild
Mordiiax
Inlägg: 4014
Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
Bil: Civic -15
Namn: Johan Mähler
Ort: Sundsvall
Has thanked: 4 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Var lite udda, var lite cool. Ibland är inte det mest förnuftiga det bästa beslutet.
Ta hem en EK9 om du har möjlighet. Gilla mångfald, gilla olika. Eller hur går mantrat nu för tiden? :D
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Vad bör man räkna för kostnad på att ta hem en bil från UK tex? tittade lite på jap-city och tycker deras bilar ligger högt i pris? de tar ca: 100k för en ek9 + 10k för inreggning. kollar man runt på privatanonser ligger de ju på ca: 4-7k £ så min fundering är vad man bör räkna med för att få hem, regga?

Detsamma gäller från staterna?
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
Kimzz
Inlägg: 499
Blev medlem: 26 juli 2004, 23:28
Bil: Integra Type-R DC5
Namn: Kim Huseby
Ort: Gislaved
Been thanked: 1 time

Jag har en ITR DC5 och kan inte jämföra så mycket med värken RSX eller EK9 personligen men jag kan inte säga att jag hade köpt en RSX pga att den är billigare och lätt att göra om.
Malkolm har rätt med att man kan göra mycket med RSXan så den blir mer lik en ITR DC5. MEN det är väldigt mycket en ITR Dc5 har som blir mer jobbigt att göra, som att styva till den med balkar m.m.
K-pro och RBC plenum är ett billigt sätt att trimma RSXan självklart, men detta kan du också göra med en ITR Dc5 vilket då gynnar mer än vad det gör på en RSX.
Jag hade alla dagar i veckan valt en DC5a, JDM EP3 eller en EK9. Det som säljs i Japan är mycket råare helt enkelt.
Jag har sätt många filmer ifrån vtec club, best motoring, hot version m.m från Japan och det är lite svårt att se vilken bil som är bäst. Beror mycket på vem som kör Tex Keiichi Tsuchiya är det inte många som drar ifrån med vilken bil som helst :D
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
tobbe83
Inlägg: 305
Blev medlem: 28 juli 2004, 14:26
Namn: Tobias Eriksson
Ort: Oskarshamn
Has thanked: 6 times

Kimzz skrev:Jag har en ITR DC5 och kan inte jämföra så mycket med värken RSX eller EK9 personligen men jag kan inte säga att jag hade köpt en RSX pga att den är billigare och lätt att göra om.
Malkolm har rätt med att man kan göra mycket med RSXan så den blir mer lik en ITR DC5. MEN det är väldigt mycket en ITR Dc5 har som blir mer jobbigt att göra, som att styva till den med balkar m.m.
K-pro och RBC plenum är ett billigt sätt att trimma RSXan självklart, men detta kan du också göra med en ITR Dc5 vilket då gynnar mer än vad det gör på en RSX.
Jag hade alla dagar i veckan valt en DC5a, JDM EP3 eller en EK9. Det som säljs i Japan är mycket råare helt enkelt.
Jag har sätt många filmer ifrån vtec club, best motoring, hot version m.m från Japan och det är lite svårt att se vilken bil som är bäst. Beror mycket på vem som kör Tex Keiichi Tsuchiya är det inte många som drar ifrån med vilken bil som helst :D
Ja och när man ser din DC5:a blir man ju inte mindre sugen direkt! Dumma dig :D

Var förbi Hondaförsäljaren igår och såg då att de fått in en FN2 CW vilken inte hör till vanligheterna här. Tankarna börjar då snurra för fullt (var där för att leta bruksbil så bra gick det) hur står sig egentligen dessa mot ovan nämnda racers? de har ju diff som skiljer dem från vanliga FN2 hur mycket gör det? det man har hört är ju annars att det ska vara en betydligt sämre version än ep3 tex.

Så jag gissar FN2 CW vs DC5 är ett banvarv som inte är alltför jämnt eller? (skiljer ju även 20hk)
Tobias Eriksson

___________________________
Civic EK4 *Såld*
Honda civic VT *Såld*
Honda prelude 2.2 *såld*
Civic aerodeck 1.5 *såld*
M Scotte
Inlägg: 7998
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:30
Namn: Martin Scotte
Ort: Vellinge
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

En CW FN2 anser jag som betydligt potentare bil än en Ep3, i alla fall om det är strikta org-bilar vi pratar om.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Användarvisningsbild
Jalle
Inlägg: 631
Blev medlem: 21 september 2005, 09:33
Bil: Acura TL 2004
Namn: Jari Saren
Ort: Paradis, Eksjö

Körde inte Kraft 1,37xx med sin DC5:a på Mantorp och du (Scotte) körde på samma tid med CW FN2, båda är duktiga chaufförer och jag tror båda bilarna var original? Rätta mej om jag har fel..
______
Banbil: Del sol -92 H22
Vardagsbil: Acura TL 2004
MC: Yamaha XT660X
Kimzz
Inlägg: 499
Blev medlem: 26 juli 2004, 23:28
Bil: Integra Type-R DC5
Namn: Kim Huseby
Ort: Gislaved
Been thanked: 1 time

Jag tror också att FN2 CW är jämn med Dc5an, Fn2an har nyare teknik också. Dc5 facelift(2004 och upp)är snabbare än dc5an som jag har. Men sen är marginalerna så små att du kommer inte att märka så mycket skillnad bilarna. Frågan är vilken bil du gillar mest. Jag föll för Dc5an för jag gillar JDM och jag vill sitta på "rätt" sida. (Har blivit skadad av alla Japanska bilfilmer ) :D
Drömmen är en FD2 Type-R som jag SKA ha nån gång, bara jag orkar lägga ner energi på att ta hem en.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

Är det bara jag som har för mej att CW fn2an Scotte körde på mantorp var kittad med kw chassi samt däck?
Kan en bil någonsin bli perfekt?
blom_
Inlägg: 354
Blev medlem: 12 november 2009, 15:51
Bil: Ctr Fn2
Namn: Martin Blomquist
Ort: norrköping

Så en fn2:a med lsd skulle alltså gå jämnt med dc5:a? Jag som äger en fn2 själv(som numera är utrustat med en mfactory lsd) har jfått för mig at fn2:an är lite snik när det kommer till prestanda, tillexemepel pga av vikt och dess bakvagn.
Vad väger en dc5:a? Och är det något mera än lsd som skiljer sig mellan en vanliga fn:a och cw:n?(Förutom den porriga färjen då)

tobbe83: Stämmer ovannämda så kan jag starkt rekomendera fn2:an på övriga plan, tycker själv det är en helt underbar bil! Börjar komma ut en hel del godis till dom med!
Är man less på vikten och inte har något emot två sits så kan du ju plocka ca 150 kg genom strippat från bstolpe och byta till lite lättare stolar fram med så är man ju nere på fullblodsvikt nästan :D

Skulle gärna se någon av dessa duktiga förare som finns i den här klubben ratta mitt åk några varv runt mantorp i maj, då den SKA bli klar till dess! Skulle vara kul att se vad en fn2 med myyyycket godis kan prestera med en grym förare bakom ratten!
Sorry för lite ot tobbe!
Follow your nose your nose knows...
Kimzz
Inlägg: 499
Blev medlem: 26 juli 2004, 23:28
Bil: Integra Type-R DC5
Namn: Kim Huseby
Ort: Gislaved
Been thanked: 1 time

Att dom är jämna vet jag inte precis men det är nog inte nån jätte stor skillnad kanske. Min Dc5a väger 1160kg.
Bilar i min ägo:
Honda CR-V 2,2 CTDi Executive -07
Honda Integra Type-R CW DC5 -02
Honda Accord 2,0 -94

www.tsdtuning.se
Malkolm
Inlägg: 5303
Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Ort: Västerås
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

1160kg? förklara gärna! har du vägt den själv på vettig våg? C-pack? full tank? lättad på nägot? Ge mig mera info!! :mrgreen:
Användarvisningsbild
Hattori Honda
Inlägg: 102
Blev medlem: 3 augusti 2004, 11:40
Bil: Civic 40th anniv. ed., 2012
Namn: Andreas Engstrom
Ort: Stockholm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

M Scotte skrev:Den är så hårig.
Varför? Har för mig att jag ställt den frågan två gånger tidigare, men då har varken du eller någon annan kunnat ge något svar.
Stocktown, Farsta
Civic 40th anniv. ed., 2012

Pflanzgarten stole my virginity

Du borde cykla mer!
Skriv svar