SÅlde en bil. nya ägarnen krockade.

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Thomas
Bil: Civic VT
Namn: Thomas Pettersson
Been thanked: 1 time

<a href="http://www.hondaklubben.com/forum/index ... wtopic=460" target="_blank">http://www.hondaklubben.com/forum/index ... pic=460</a>

Läs länken först

Jag "sålde" (gratis) bilen igår kväll vid 21.00. skrev ägarbyte och ett separat kvitto där bilen beskrevs. men skrev bara datum på ägarbytet ej tid.
Alla papper skrevs på o jag kollade upp köparen med legg.
Köpet gick igenom och han åkte iväg med bilen.

Imorse ringde morsan mig o sade att snuten hade hittat Carinan och den var krockad. Nycklarna satt kvar i bilen.
Jag får inte tag på den nya köparen. Och polisen svarar inte heller, har ringt 10gånger nu.

Ägarbytets pappret lade jag på lådan imorse inan jag åkte till jobbet.

Vad händer nu? är jag ansvarig för bilen?
Vad kan hända???

Är lite orolig att jag måste betala mera på den där skit bilen. Vill inte ha nått med den bilen att göra.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time

Om du har sålt den och har hans underskrift och personuppgifter så ska det inte vara några problem..
Благодаря мутра!
Lowrider

Från vv hemsida:

Tänk på att den tidigare ägaren är ansvarig för fordonet fram till ägarbytet registreras. Exempelvis ska ägaren svara för trafikförsäkring, fordonsskatt och eventuell felparkeringsavgift. Ägarbytet måste göras på det sist utfärdade registreringsbeviset i original.

Mvh Henke
Henke Persson
Dementis

satt också och tänkte på det Lowrider skrev. " fram till ägarbytet registreras"
Christoffer Nilsson
Användarvisningsbild
Thomas

Jo jag har också läst det där på vv.
Därför jag är orolig.
Nu har jag ringt sollentuna polisen 3 gånger o väntat samanlagt i ca 15min på någon ska svara. Ej i telefonkö, signaler går fram. + har jag ringt Sthlm polisen 3 gånger, samma sak där.
Är alla poliser på semester eller nu eller? nu när man vill för engång skull vill prata med dem.
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time

Ring västerortssnuten..
Благодаря мутра!
Jontis
Namn: JonasSundgren

Det är väl från det datumet som skrevs på ägarbytet och inte det som det anlände till vv som gäller?
Div. Sthlm
Jazz Hybrid -12
www.autopunkten.se
civic vtec

<!--QuoteBegin-Jontis+2 Aug 2004, 14:31:18--><div class='quotetop'>QUOTE(Jontis @ 2 Aug 2004, 14:31:18)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är väl från det datumet som skrevs på ägarbytet och inte det som det anlände till vv som gäller?<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
ja det tycker jag med!tänk om posten klantar till det då?
Mattias Ask
Användarvisningsbild
Thomas

Den nya ägaren har ringt upp mig.
Han sade att han skulle flytta bilen idag o sen ta den till skroten så fort han fick hem ägarbevis papprerna. Hoppas nu allt går rätt till.
Hatar den där bilen.
SOLER

Så här fick jag det förklarat av VV. Ägaren är ansvaring för trafikförsäkring, fordonsskatt och eventuell felparkeringsavgift fram till det datum som står på ägarbytet. Även om det registreras 3 dagar efter så räknar man från det datum som står papprerna. Jag vet att det kan stå from att det registreras men det är alltså dagen då ägarbytet skedde och inte när tanten på Vägverket slår in uppgifterna på sin dator.

Hoppas att allt löser sig Thomas. Du slipper i alla fall köra den [img]http://new.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Ricardo Soler
CTR-04
Skriv svar