ENBART för motorrelaterade topics
Henrik85
Namn: ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

Senast redigerad av Henrik85 den 9 juli 2023, 12:39, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Regge
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Been thanked: 1 time

Audi... har måååånga kompisar som har Audi,

En polare hade en Audi 100 kombi som gick över 38 000 mil klockrent... ingen rost etc

En annan har en coupe som gått 29 000mil, ser ut som ny "kan lägga upp bild om önskas"

en 3e har en Audi 80 2,8E... gått 24 000mil... går som en klocka

Nej jag har bara positivt att säga om audi, kvalitets bilar som inte rostar...
KÖR:
Honda EP3 -05
Volvo V60 -20

KÖRT innan:
-Mazda Miata NB -98
-Golf GTi Clubsport-S -17
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16
-BMW M3 E30 -87
-Civic VT-R -91
-Civic VT-R -91
-CRX VT-R -90
-Accord 2,2 -94
Method_boy

Köpt en audi -94 tdi Och har julgransbelysning i rött lite då och då. Den gillar visst olje lampan. Börjar pipa och blinka 2 mil efter påfylld olja. Verkar ha gått till sig nu, men tror att bil jäveln kokar ihop nå mer fanskap nu
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>HONDA</span>[/b]
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>[b]Prelude[/b]</span></span> <span style='font-size:10pt;line-height:100%'>2,3</span> -92

<span style='color:red'>Mattias Jonsson </span>
<span style='color:red'>"Slaktar slusk" </span>
Henrik85
Namn: ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎ ‎

Senast redigerad av Henrik85 den 9 juli 2023, 12:39, redigerad totalt 1 gånger.
Method_boy

Om man hade sådan lyx som AC: Det lyxigaste jag har e taklucka [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... tongue.gif[/img]
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>HONDA</span>[/b]
<span style='font-size:12pt;line-height:100%'>[b]Prelude[/b]</span></span> <span style='font-size:10pt;line-height:100%'>2,3</span> -92

<span style='color:red'>Mattias Jonsson </span>
<span style='color:red'>"Slaktar slusk" </span>
Spec

Hade en Audi 80 avant 2.6 93a före min honda.
Och kan säga att jag var supernöjd med bilen, precis allt utom bensinförbrukningen.. drack nåt jävulskt med bensin.
Men de är väl inte så konstigt med en 6a på 2.6liter.

Inte för att hondan är så bensinsnål heller..
<!--coloro:#0000FF--><span style="color:#0000FF"><!--/coloro-->[b]Martin Leander - official Bärjon of HPC
Toyota MR2 -93
Borlänge[/b]<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Granis

Audi är juh faktiskt en skitbil. Ganska så trevlig bil när allt verkligen fungerar.
Men ungefär allt verkar jävlas för alla stackars audiägare. Vet juh t.ex. att A4-ägarna får i princip renovera hela framvagnen efter ett x antal tusen mil.

Det konstiga är att reservdelarna är jävulskt dyra plus att det är samma skit som sätts in i igen.....
Johan Granström
www.Granis.nu
Anders Lundgren
Kontakt:

Audi är väldigt duktiga på Rost som resutlerat i lacksläpp som i sin tur resulterar i rost [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

När det gäller tillförlitligheten har dom definitivt haft problem på senare år. Sedan är ju allt relativt. Audi är väl inte markant sämre än andra tyska bilar.

Problemet är svenskens övertro på tyska produkters kvalitet. Det vill säga svenskens förväntningar och attityder mot tyska bilar som sedan inte stämmer med verkligheten.
Assumption is the mother of all fuck-ups!

Anders Lundgren
Medlem #049

<a href='http://www.welavracing.com' target='_blank'>www.welavracing.com</a>
VTi forever!

Äldre Audi kan jag inte uttala mig om men dom nyare verkar iaf ha allvarliga problem med motorerna...

Jobbar på bensinmack och har reagerat på att oljeförbrukningen verkar vara helt sjukt hög på dom senare modellerna. Detta har konstigt nog inte kommit ut i pressen och det förvånar mig. Själv skulle jag varit galen om jag köpt en ny bil som drog så mkt olja. Har även talat med ägare som (med all rätt) varit grymt missnöjda med detta.

Det rör sig om både A4 och A6 och det verkar inte spela nån roll om dom är 4-cyl eller 6 cylindriga.

Pratade tex med en ägare till en nyare A4 2,4 och han sa att den lätt drog 1 liter oja på 100 mil trots lugn motorvägskörning!(Han tyckte det var vansinne och skulle aldrig någonsin skaffa en Audi igen. Enligt Audi var förbrukningen dock fullt normal)

En annan kille körde en hyfsat ny A6 2,8 och han sa att den drack sanslöst med olja. Han köpte en 4-liters dunk så han slapp köpa en ny flaska varje gång han tankade! =)

Finns ju enligt mig bara ett ord! KATASTROF!!!!!!!

Måste ju vara kul att köpa en ny sk "kvalitetsbil" för dyra pengar och sen behöva fylla på mer olja än i en gammal skrothög... men,men, dom får ju åka i en fiiiiiin bil i "premiumklassen" så dom flesta är säkert nöjda ändå.. *suck*
Senast redigerad av VTi forever! den 15 december 2004, 01:37, redigerad totalt 1 gånger.
Pelle Frid

Alfa Romeo 155 V6-92
Porsche 944 turbo-86

Tidigare:

Civic 1,8 Vti-97
Saab 900i-88
Supra 3,0 turbo-89
CRX VT-91
Celica GT-87
Corolla touring 4WD-93
Celica GT-4 Carlos Sainz-92
Camry 2,0 Gli-88
Corolla 1,6-97
CRX Del Sol Vti-92
Subaru Legacy 2,0 GL-95
Toyota Celica GT-i-88
Toyota Corolla 1,6-94
Mitsubishi Galant-88
Beck

Morsan hade i många år en vit Audi 80 1.8S 87. Snikmodellen med förgasare. Ingen el eller servo. Den var i familjen från 5k till nästan 25k mil. Den servades typ en gång om året på en liten lokal verkstad. Kan inte tänka mig att morsan någonsion kolla oljan själv eller något sådant.

Bromsdelar byttes allteftersom såklart men t.ex. kamremen hoppade på motorvägen efter 16k mil. Min morsa visste inte vad det var innan dess. På med en ny så vart det tuta och köra igen. Det enda som jag vet som bytes som inte var rena slitdelar typ glödlampor var ett mellanlägg i förgasaren. Då hade bilen gått 23k mil.

Jag hade bilen som vinterbil förra vintern. När det var kallt var jag tvungen att hälla i karburatorsprit för att den skulle gå jämmt men det var det enda. Sista besiktningen gick den igenom UA. Bilen såldes för 11400kr. Köparen såg nöjd ut.

Det var fortfarande t.ex. orginal avgas och koppling. Jag undrar om det någonsin byttes olja i den växellådan. Grannen har en likadan bil som gått 40k mil med få problem.

Min uppfattning är att den denna modellen är väldigt slitstark - det är inte mycket som kan gå sönder eftersom bilen är så spartansk. Motorn är skottsäker och karossen galvad. Rekommdenderas VARMT som vinterbil. Drog mindre soppa än min VTi.

Personligen tycker jag att Audi gör fina, men lite överprissatta bilar. Du betalar rätt mycket extra för mäket och "känslan" inne i kupen.
Senast redigerad av Beck den 15 december 2004, 04:49, redigerad totalt 1 gånger.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 36 times
Kontakt:

<!--QuoteBegin-Anders Lundgren+14 Dec 2004, 12:50:28--><div class='quotetop'>QUOTE(Anders Lundgren 4 14 Dec 2004, 12:50:28)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Audi är väldigt duktiga på Rost som resutlerat i lacksläpp som i sin tur resulterar i rost  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

När det gäller tillförlitligheten har dom definitivt haft problem på senare år. Sedan är ju allt relativt. Audi är väl inte markant sämre än andra tyska bilar.

Problemet är svenskens övertro på tyska produkters kvalitet. Det vill säga svenskens förväntningar och attityder mot tyska bilar som sedan inte stämmer med verkligheten.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=71144"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Svenskens hävdelsebehov ligger nog mycket till grund för Audis framgång i Sverige. Här ses det som en statusbil bland gemene man. Dessutom precis som du säger Anders så är svenskarna ofantligt naiva och okritiska till tyskars kvalitet. De tar nästan det som en förolämpning om man skulle berätta för de att inte riktigt köpt det som de trodde var kvalitet. Så är i alla fall reaktionen när man berättar för "glade gunnar" som precis köpt en 2 år gammal A4:a och är inne och byter varenda spindelled i hela bilen. Han tycker det är dåligt av Audi, men vill inte alls hålla med om att Audi är en lågkvalitetsbil som endast säljer på kvalitetskänsla.

Lite OT: Man får dock ge Audi en stor eloge för att de fortfarande lockas lura så många som de trots allt gör. Hade jag köpt en sådan bil hade det blivit just en, sedan aldrig mer. Fast de flesta svenskar är extremt konflikträdda så de nöjer sig med ett samtal till lokala Åf för att visa sitt missnöje, och vi vet ju alla att ett telefonsamtal nästan aldrig leder någonstans. Ska man få igenom något är det brev i alla dess former som gäller.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
Granis

Men det är inte så konstigt att folk anser tyska vagnar är av hög kvalité.....
Innan 90-talets början så höll de hög kvalité, men den epoken är förbi.

Tror det mycket är tackvare att diverse "jänkare" m.fl. köpt in sig på ett hörn och ändrat i produktion för att få lägre kostnader. Det har sparats in på dom flesta fronter, till exempel är plåten bara halvgalvad nuförtiden vilket resulterat i att nya bilar rostar snabbt och mycket.
Johan Granström
www.Granis.nu
Krister

Ursäkta mig nu men allvarligt... de där gamla bilarna som du räknar upp som du o dina kompisar haft problem med är det inte så konstigt... låter mest som att de inte är servade som de skall vara...

Sen att Audi inte är världens bästa bil vet vi väl alla... men de där felen är inte audispecifika... utan snarare specifika för bilar som inte är skötta på rätt sätt.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"

Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Skriv svar