Airbag Accord 96
-
diesel_accord
Nån som har koll på hur man tar bort aibagen på passargerarsidan på accord 96.
Eller vad det kan kosta på verkstan jag vill inte bara koppla bort den utan ta bort den helt då jag skall ha barnstol fram.
Eller vad det kan kosta på verkstan jag vill inte bara koppla bort den utan ta bort den helt då jag skall ha barnstol fram.
David Gustafsson
-
Clabbe
- Bil: RD9
- Namn: Клабе Бюрстром
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Det blir nog inte billigt med tanke på att den oftast är monterad fast i instrumentbrädan.. Dvs du får ett hål i brädan om den tas bort..
Förstår din ovilja att bara vilja koppla ur den med tanke på att det fortfarande sitter en aktiv krutpatron i den.
Men i dagens läge så vågar jag nog säga att de är så pass tekniskt utvecklade att de inte misständer. Det du kan göra enklast är att be verkstaden att koppla loss sladden och alla sensorer från den.
Så vitt jag har förstått det så kopplas det i dag bara in ett motstånd i bilen som ska koppla ur den. Man drar alltså inte ur pluggen.
Förstår din ovilja att bara vilja koppla ur den med tanke på att det fortfarande sitter en aktiv krutpatron i den.
Men i dagens läge så vågar jag nog säga att de är så pass tekniskt utvecklade att de inte misständer. Det du kan göra enklast är att be verkstaden att koppla loss sladden och alla sensorer från den.
Så vitt jag har förstått det så kopplas det i dag bara in ett motstånd i bilen som ska koppla ur den. Man drar alltså inte ur pluggen.
Благодаря мутра!
-
diesel_accord
På instrumentbrädan är det en lucka som ska öppnas när airbagen utlöses ca 200*350mm ska kolla lite med verkstan vad dom säger jag monterade bort airbagen på min bmw och då fick man sätta ett motstånd istället för airbagen så lampan inte skulle lysa.
David Gustafsson