Håller på att titta på en annan bruksbil,denna jag har är så jävla slö,hata slöa bilar.
Jag gillar just Bmw 60/61 touring modellerna,så det blir en sån,årsmodell rund -05-06
problemet är skatten på diesel är svindyrt,och jag åker för det mesta själv,tänkte lastbilsregga en sån och får ner skatten.för 6-7000kr/år är inte värt så lite jag kör.
vad tror ni?
Är det värt att lastbilregga en kombi bil?(diesel)
- Fixxe
- Inlägg: 5578
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
Accord tourer diesel?
2800 i skatt, får dra 1700 på utökat/BE
2800 i skatt, får dra 1700 på utökat/BE
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
En modern diesel är billig i skatt, finns ingen ny diesel som är värd att lastbilsregga sen dom ändrade bestämmelserna.
Honda har inga oljebrännare som är vassa direkt, men motor är inte allt=)
Honda har inga oljebrännare som är vassa direkt, men motor är inte allt=)
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
- Fixxe
- Inlägg: 5578
- Blev medlem: 27 juli 2004, 19:17
- Bil: Subaru
- Namn: Fredrik Heijel
- Ort: Halmstad
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 84 times
2,2 liftaren som sitter från 2009 får du 220hk och 415nm efter riktig chippning. Inte piggyback.
200pund +frakt..
200pund +frakt..
Fredrik Heijel | 0702 - 986 355 | Fixxe Engineering AB
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Speaking without thinking, is like shooting without aiming
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
en nyare 535 kan jag glömma,,250k plus. därför jag undra om det värt att regga den som lastbil för att minska skatten.Jag åker själv för det mesta. jag har kollat upp en som jag har råd att ha kostar ca 7000kr/år det är lite för mkt.
04-06 har jag råd med,jag dra tungt släp,därför ska jag ha nåt stark.Då kan jag titta bort från honda.
men 286hk 550+nm händer lite grejer.
04-06 har jag råd med,jag dra tungt släp,därför ska jag ha nåt stark.Då kan jag titta bort från honda.
men 286hk 550+nm händer lite grejer.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
jag drog då biltransport med fetbil efter min accord, orginal motor då. Upplevde aldrig att bilen inte skulle ha orkat, om man behöver ha en massa hkr för å dra släp bör man nog inte köra släp för då går det väldigt trafikfarligt =)
Speed is an addiction, that makes me a junkie
0707396659
0707396659
- Xchai
- Inlägg: 1633
- Blev medlem: 25 juli 2004, 10:02
- Bil: Crx vt 32psi
- Namn: Wanchai Kampha Gustafsson
- Ort: Borlänge/Vallentuna/Västerås
Släp med min crx på..och massvis med grejer till rejs event.ni kanske är inte lika kräsen som jag och därför är nöjd.
men jag är speciell.
Jag har nu en 530i e60 och dra med..231hk 300nm.och jag tycker att den är slö vid tungt släp.max vrid är på denna bil från 3000rpm. När jag kör 90 med släpet på 6ans växel ligger varvet på ca2200. Är det nån söndags körare som ligger i 80 på 100väg så ska jag om utan att växla ner och plåga skiten ur bilen för att hinna om innan
400meter omkörnings fällt tar slut.
men jag är speciell.
Jag har nu en 530i e60 och dra med..231hk 300nm.och jag tycker att den är slö vid tungt släp.max vrid är på denna bil från 3000rpm. När jag kör 90 med släpet på 6ans växel ligger varvet på ca2200. Är det nån söndags körare som ligger i 80 på 100väg så ska jag om utan att växla ner och plåga skiten ur bilen för att hinna om innan
400meter omkörnings fällt tar slut.
Tack till
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm
XLR8Performance
Jane @ Queen of tools
PPF
Tunnis aka Glad
Simon,mm