Accord CL9 -08 Xenon problem

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
OverZed
Wannabe
Wannabe
Namn: Petrus Jannerman

19 maj 2016, 19:30

Hej!

Har ett problem som jag inte kommer underfund med på min Accord.
Allt började med att halvljuslampan på förarsidan började flimra och slockna emellanåt men oftast så räckte det med att släcka och tända lysena igen så funkade det. Men till slut så blev det bara värre och då bytte jag lampa vilket hjälpte i ungefär en vecka och sen så var det likadant igen och till slut efter någon månad så slutade förarsidan att fungera helt.
Lampan tändes i 1 sekund och sen var det svart. Då tänkte jag att det kanske kunde vara en ballast som var dålig, så jag plockade 2st från skroten och provade med. Kopplade in ballasten och då lyste det som aldrig förr, provade att släcka för att sedan tända igen och då var det helt dött, lät bara bzzzz en liten stund ifrån ballasten. Så jag provade att koppla in den andra ballasten som jag hade plockat men samma visa där, funkar vid första tändningen och lyser hur bra som helst men såfort jag släcker och ska tända igen så är det helt dött.. :x

Någon som har en idé om vad det kan vara?
Tack på förhand!
Kör:
Accord Type S -08
Civic ESi -92

Kört:
Civic ESi -93 (Reservdelsbil)
Civic VEi -93
and1
Lärd
Lärd
Bil: Civic VT
Namn: Cuong Nguyen

19 maj 2016, 20:29

Kan vara problem med dem som kommer ifrån skroten också, kan vara fukten som tränger sig in i ballasten. Antingen testa du flytta ballasten ifrån andra sidan, eller köper du en ny på eBay.
Honda ATS-06
Honda Civic -92
Skriv svar