Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Återbesök för vidare trimning av min gamla EP3
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Varför ska jag förklara hur tändning påverkas av VTC?
Kör du din teori så kör jag min praktik istället. Du är jätteduktig bakom ett tangenbord. Så klart att det är väldigt få missnöjda kunder från dig då du har väldigt få kunder. Och de sista typ 5åren innan jag hade bromsbänk så skickade jag mina kunder till dig för mappning när John inte hade tid!
Också kul det du skriver att du inte tjänar pengar på det, utan att du bara tar lite betalt för besväret. Kunders historier berättar precis tvärtom. Tex en mappning och att du ändrat läge på soppapumpen samt svetsat dit ett nytt lambdauttag tog du ca 30.000kr för. Är det skäligt menar du? Det tyckte iaf inte den kunden...
Sen skrev jag FRÄMSTA, inte största eller bästa. Men du har väl lässvårigheter också?
Du går ner på så låga nivåer Fredrik, kastar glopord och konstiga historier. Du kan skriva en lista på de jobb jag gjort dåligt, men sen skriver du själv att du kan ju ha gjort dåliga jobb som du inte vet om för att kunden inte hörde av sig. Är det bara du som har rätt till det? För om någon missnöjd kund kontaktar mig så tar jag ALLTID hand om det. Sen vet jag att det finns några som har valt att inte ge mig den chansen. Dem gick väl till dig då istället..
Och nej, du är inte trevlig ett dugg. Extremt bitter, elak, sprider lögner och kastar glopord. Det är vad du gör.
Kör du din teori så kör jag min praktik istället. Du är jätteduktig bakom ett tangenbord. Så klart att det är väldigt få missnöjda kunder från dig då du har väldigt få kunder. Och de sista typ 5åren innan jag hade bromsbänk så skickade jag mina kunder till dig för mappning när John inte hade tid!
Också kul det du skriver att du inte tjänar pengar på det, utan att du bara tar lite betalt för besväret. Kunders historier berättar precis tvärtom. Tex en mappning och att du ändrat läge på soppapumpen samt svetsat dit ett nytt lambdauttag tog du ca 30.000kr för. Är det skäligt menar du? Det tyckte iaf inte den kunden...
Sen skrev jag FRÄMSTA, inte största eller bästa. Men du har väl lässvårigheter också?
Du går ner på så låga nivåer Fredrik, kastar glopord och konstiga historier. Du kan skriva en lista på de jobb jag gjort dåligt, men sen skriver du själv att du kan ju ha gjort dåliga jobb som du inte vet om för att kunden inte hörde av sig. Är det bara du som har rätt till det? För om någon missnöjd kund kontaktar mig så tar jag ALLTID hand om det. Sen vet jag att det finns några som har valt att inte ge mig den chansen. Dem gick väl till dig då istället..
Och nej, du är inte trevlig ett dugg. Extremt bitter, elak, sprider lögner och kastar glopord. Det är vad du gör.
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Sätter P för Welens medverkan här och nu. 30 dagars semester från forumet och ett kort koppel efter det.
Tolererar inga kommentarer om någons intelligensnivå eller dylika påhopp. Varken nu eller i framtiden så länge jag är moderator. Något man vet om man är medlem i klubben och framför allt var med på årsmötet.
Tolererar inga kommentarer om någons intelligensnivå eller dylika påhopp. Varken nu eller i framtiden så länge jag är moderator. Något man vet om man är medlem i klubben och framför allt var med på årsmötet.
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
Jag var iväg en sväng, käkade och sånt. Och nu var det 2grader kallare i lokalen, dvs 23grader. Sen lekte jag lite mer med mappen. Blir ju inte helt rättvis jämförelse då tempen har sjunkigt, men jag hittade 1nm till och 3hk till. Så det ger oss 9hk@6nm mera med E85
Steffos bil har nu/idag när det är både varmt och lågtryck klivit över 260hk strecket!
Men vi tar jämförelsen vid 7500rpm igen (lägger även in bild på den!)
Bensin: 234hk@219nm
Etanol: 245hk@230nm
11hk och 11nm. Herre! Gosse! Underbart! (Ja, jag tycker det då jag gillar och förespråkar E85).
Steffos bil har nu/idag när det är både varmt och lågtryck klivit över 260hk strecket!
Men vi tar jämförelsen vid 7500rpm igen (lägger även in bild på den!)
Bensin: 234hk@219nm
Etanol: 245hk@230nm
11hk och 11nm. Herre! Gosse! Underbart! (Ja, jag tycker det då jag gillar och förespråkar E85).
Inlägg borttaget av mod. Ej acceptabelt att skapa fejkkonto under bannlysningstiden eller att påstå att någon har särskilt stöd från ledningen. Att behöva agera dagisfröken när vi i stället kan lägga viktig tid åt att skriva förhållningsregler för företagare på HPC eller grilla med familjen stärker inte aktierna hos dom som inte kan sköta sig.
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Där hade du varningen. Nu kommer hårdhandskarna.Mordiiax skrev:Nu har Welen fått kasta en känga och Malkolm fått svara och där drar jag gränsen.
Hoppas pungen är tömd för en evigt lång tid framöver nu för nästa som skjuter en laddning kommer jag personligen kastrera (aka banna).
För att förtydliga.
Personangrepp och andra problem med hur någon beter sig här i livet kan tas via PM, mail, direktkontakt eller telefon. Olagligheter tas via polisen. I övrigt håller vi en god ton, är trevliga mot varandra och ska man argumentera så gör man det sakligt, för det är ju själva vitsen med diskussionsforum.
Trevlig helg
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
-
- Inlägg: 211
- Blev medlem: 17 oktober 2012, 10:49
- Bil: EP3 Type R
- Namn: Janne
- Ort: Finland
Kul läsning! Vad är det där för fälgar? Snygg ep3 och vad det låter som så går den minst lika snyggt
- NitraM
- Inlägg: 2933
- Blev medlem: 6 november 2005, 19:59
- Bil: Cr-v Gen 1 / CRX gen 1 / EE9
- Namn: Martin Augustsson
- Ort: Norrköping
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 81 times
När blir det en projekttråd då
Martin Augustsson
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
Privat: 0735-325213
Inköpsansvarig på Nya Allbilskroten
____________________________________________
-
- Inlägg: 5303
- Blev medlem: 28 juli 2004, 15:49
- Bil: TEN second car!
- Namn: Malkolm Roth
- Ort: Västerås
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 23 times
NitraM skrev:När blir det en projekttråd då
Steffos Projekttråd sedan 2008 sörru! http://www.hondaklubben.com/forum/viewt ... 29&t=48371
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Det är Compomotive-fälgar. Rallycross/rally-fälgar.Accord23isr skrev:Kul läsning! Vad är det där för fälgar? Snygg ep3 och vad det låter som så går den minst lika snyggt
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- turbobulten
- Inlägg: 1348
- Blev medlem: 19 juni 2011, 19:24
- Bil: EP3
- Namn: Sebastian "Basse" Forssman
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 3 times
Compomotive MO5Accord23isr skrev:Kul läsning! Vad är det där för fälgar? Snygg ep3 och vad det låter som så går den minst lika snyggt
Civic Type R Rotrex - 04
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
CR-V Lifestyle - 15
Accord Tourer Type S - 08 Såld
Eg LSi 93 - Såld
----
http://www.garaget.org/?car=320962" onclick="window.open(this.href);return false; <- Garaget
viewtopic.php?f=29&t=69677" onclick="window.open(this.href);return false; <- Hondaklubben projekttråd
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Besiktad utan anmärkning av den eminenta personalen på Rissne Bilprovning. Mycket nyfikna frågor, riktigt med beröm för skicket i stort och det stod två killar och öste beröm över passformen och svetsarna på K-tunedsystemet .
Katalysatorn gjorde sitt jobb också.
Katalysatorn gjorde sitt jobb också.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
-
- Inlägg: 1532
- Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Ort: Alingsås
- Been thanked: 1 time
Både intressant och inte. Innan katten sattes dit, satt det då en ljuddämpare där eller bara ett rakt rör. Om man ser katten som en ljuddämpare med så är det intressant att veta hur mycket eller om det är någon skillnad mot en ljuddämpare.
Tror i för inte en full flöde dämpare tar några 7hk.
Tror i för inte en full flöde dämpare tar några 7hk.
Malkolm skrev:Idag kör vi igen!
En BRA racecatalysator sänker effekten på STEFFOS bil med i genomsnitt ca 7,5hk.
Det märks på VTC kurvan, där VTCn är som högst så sånker catten ännu mer, i intervallet mellan 4900-5700rpm sänktes effekten med ca 11hk@14nm.
Cattar och avgassystem ger mottryck. K-serie gillar inte mottryck.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
-
- Inlägg: 1532
- Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Ort: Alingsås
- Been thanked: 1 time
Var det 88mm rör med velocity stack innan eller vad satt på innan?
Funderar på om det är Spjället eller röret eller combinationen som ger den effekt ökningen.
Var det ett annars original RBC insug?
Vad för velocity stack luftfilter användes?
Med vänlig hälsning, Per
Funderar på om det är Spjället eller röret eller combinationen som ger den effekt ökningen.
Var det ett annars original RBC insug?
Vad för velocity stack luftfilter användes?
Med vänlig hälsning, Per
Malkolm skrev:.
STUPRÖRET
Nu monterades den senaste innovationen på marknaden, K-tuned har lyckats med det ingen annan har klarat innan, att tvinga på ett 80mm spjällhus på ett Honda original RBC insug! Missanpassat, snevridet, nästan så att jag vill kalla det våldtäcktsförsök är vad det ser ut som! Men fränt!
Vi matade nya spjället med ett 3.5" aka 88mm stuprör med ett extra tillvals Velocitystack luftfilter.
Jag är peppad, Steffo är misstroende, men nu provar vi. Jag slänger på extra soppa med ideér att OM det ger någonting så behövs lite mera bränsle. Varmkör bilen på bänken, och sen stämplar fullt till varvstopp.
-BOOM SHACKALACK!!
Lambdavärdena var överallt, högt och lågt, ingenting verkade stämma i mappen längre,men jädrans vad effekt vi plockade! +11hk!!
Och det var 600rpm lägre än vad toppeffekt låg tidigare! 7700rpm vs 8300rpm!
Fick i princip göra en helt ny mapp, både VTC, tändning och bränsle fick justeras rejält. Och nu kunde jag se på VTC-graderna att motorn vill andas!
Det känns alltid bra att få ner toppeffekten lägre i varv, originalstakarna ska man vara rädd om, och nu kunde vi sätta orginalvarvstopp på 8200rpm om vi ville. Optimalt!
MEN!
Kändes konstigt att spjällhuset (och nya filtret) gjorde så stor skillnad men efter 7900rpm bara tvärdog.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
-
- Inlägg: 1532
- Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Ort: Alingsås
- Been thanked: 1 time
Så K-tuned spjäll och Velocity stack?
Malkolm skrev:Alla dina frågor o funderingar står i tråden om du läser ordentligt o tittar på bilderna.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
-
- Inlägg: 1532
- Blev medlem: 27 juli 2004, 23:00
- Bil: Speedster
- Namn: Per Axblom
- Ort: Alingsås
- Been thanked: 1 time
Var ju inte direkt supertydligt. Men K tuned är ju poppis.
Per Axblom / Lotus Type 116 K24 powered.
- Steffo
- Inlägg: 2207
- Blev medlem: 16 februari 2005, 10:03
- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Ort: Stockholm
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Aerodynamic skrev:Var det 88mm rör med velocity stack innan eller vad satt på innan?
Funderar på om det är Spjället eller röret eller combinationen som ger den effekt ökningen.
Var det ett annars original RBC insug?
Vad för velocity stack luftfilter användes?
Med vänlig hälsning,
Innan K-tuned-röret och spjället åkte på satt det ett Injen 3" CAI på original spjällhus.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016