Autotech Motor steg 1 till Type-R FK2

ENBART för motorrelaterade topics
noija
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin

Ställde samma fråga i Type-R 2015 tråden men den drunkar lite där så jag lägger en egen tråd istället och utökar samtidigt den :)

Autotech har lagt ut sitt trim till nya Type-R i dagarna:
http://atechmotor.com/honda/civic/type- ... et/steg-1/

Enligt dem själva så är det ungefär 15 bilar som fått trimmet installerat. Har vi några HPC medlemmar som kör runt i en bil med det och kan recensera? Jag är mest intresserad av att bara få trimmet i +R läge så att man kan köra "vanligt" om man skulle vilja det. Tänker med tanke på extra påfrestningar på bil och drivlina.

Jag gissar att man kastar alla Hondagarantier åt skogen när man installerar trim. Har inte lyckats få autotech att svara på om de själva lämnar några garantier men gissar på inte. Vad säger besiktningen? Vad säger försäkringsbolagen? Ni som trimmat innan har ni fått några problem? Jag har bara trimmat MC tidigare men där är ju reglerna rätt mycket luddigare än på bil minst sagt.

Input tack! Värt det? Dumt?
ZukaXenon
Bil: Civic Type R -15
Namn: Markus Thorstensson

Jag har trimmat min bil på Autotech, lämnar 378hk just nu. det är mest märkbart i höga hastigheter
skulle nog också bara trimmat på +R men det funkar bra ändå, är ändå ganska gött att ha 380hk utan stenhårda dämpare. kopplingen sägs ska hålla för ca 500nm så man får tänka sig för

när det gäller garantier så försvinner ju motorgarantin i teorin iaf, sen kan dem inte bevisa i alla fallen om den är trimmad
och med hondas kvalitet så tvivlar jag på att det kommer hända nått
besiktningen märker ingen skillnad
försäkringsbolagen bryr sig inte
Användarvisningsbild
pasen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Om det är som det verkar så tror jag nog Honda kan se om det fipplats i ECUn, precis som att de med all säkerhet kan se en övervarvning.
M Scotte
Namn: Martin Scotte
Has thanked: 4 times
Been thanked: 37 times
Kontakt:

ZukaXenon skrev:Jag har trimmat min bil på Autotech, lämnar 378hk just nu. det är mest märkbart i höga hastigheter
skulle nog också bara trimmat på +R men det funkar bra ändå, är ändå ganska gött att ha 380hk utan stenhårda dämpare. kopplingen sägs ska hålla för ca 500nm så man får tänka sig för

när det gäller garantier så försvinner ju motorgarantin i teorin iaf, sen kan dem inte bevisa i alla fallen om den är trimmad
och med hondas kvalitet så tvivlar jag på att det kommer hända nått
besiktningen märker ingen skillnad
försäkringsbolagen bryr sig inte
Man ser direkt detta trim, behöver inte ens leta med testern inkopplad. Alla garantier som på något vis påverkas av trimning försvinner. Det är enklare att räkna upp vilka delar det finns garanti kvar på än vilka som exkluderas.
Martin Scotte
Isuzu D-Max 2021
S2000 -01
Jazz -17
Civic -92
Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak
1.22.44 SuperStage(MScotte)
1.26.03 SuperStage(Gullabo)
noija
Bil: Civic Type-R
Namn: Ted Molin

Enligt ett meddelande så ska man kunna trimma själv "snart" med deras APC-enhet så att det låter inte som man ska behöver öppna ECU.n då iaf.
ZukaXenon skrev:Jag har trimmat min bil på Autotech, lämnar 378hk just nu. det är mest märkbart i höga hastigheter
Du märker inget i den dagliga körningen säger du. Inte ens vid omkörningar? Men det extra vrid som de säger man får så borde ju det märkas ordentligt vid acceleration också... eller? Har du testat 0-100?
ZukaXenon
Bil: Civic Type R -15
Namn: Markus Thorstensson

jo men känner skillnad såklart men den största skillnaden är i höga hastigheter
Användarvisningsbild
pasen
Bil: Accord -09
Namn: Richard Lindström
Has thanked: 67 times
Been thanked: 156 times

Eftersom det bara spinner i låga?
Användarvisningsbild
insigma
Bil: FK2R 2016
Namn: FredrikLidmark

mappas inte dessa efter vilken växel? Då borde man ju inte lägga maxeffekten på 1an och 2ans växel kan man tycka varför du enbart känner skillnad i högre hastigheter.
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Skriv svar