Testing Waters: Integra Type R ev. Till SALU

ENBART för motorrelaterade topics
TODA
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:16

19 januari 2005, 22:54

Har funderingar på att sänka dom fasta månadskostnader samt ett nytt bygge.
Så jag undrar vad HPC’s medlemmar värderar en ITR.
Skall man sälja den som den är utrustad i dagsläget eller i totalt original skick.

[attachment=3504:attachment]

[attachment=3505:attachment]

[attachment=3506:attachment]

Fakta om bilen:

Årsmodell 1998 VIT
Lågmilare, strax under 3500 mil helt klart ärliga, när jag köpte den hade den gått 1600mil
Bromsad till ca 215 HK, går säkert att justera lite med V-AFC’n på den siffran, stog, 0’ad då.
Pedantskött, alla vätskor bytta varje år, olja 2 gånger per år, lackbehandlad varje år med MR CAP m.m.

Utrustad med:

TODA: 4-2-1 Grenrör
TODA: Svänghjul
TODA: Koppling
TODA: Tryckplatta
Kakimoto Racing: Avgassystem (låter helt underbart, det enda 3” till ITR)
Kakimoto Racing: De-cat pipe
Finns även en Racekat för besiktningen.
AEM: CAI
APEXí: V-AFC II
ATS: Final Gear 4,929 (Helt sjuk acceleration, ca 80 på 2’an, gör ca 250-260 ändå)
TOYO: 888 R-Däck runt om NYA.

Prestanda:

Preliminära siffror, har inga tidkort på bilen i det skicket den står i nu, tagna med G-Tech PRO.

0-100: Under 5,5 Sec
201m: Under 8,8
402m: Uppskattat till ca 13,5 eller lägre. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]

Seriösa svar beaktas då jag bara är ute efter om det är värt att sälja den eller behålla den, och gärna om den skall säljas i org. Eller moddat skick.

En provkörning är GARANTERAT beroendeframkallande [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Om Intresse finns och ev. bud som är rimliga, kommer bilen att bli till salu och en riktig annons läggas upp med lite filmer m.m.

Hej svejs!!
Senast redigerad av 1 TODA, redigerad totalt 19 gånger.
<span style='color:red'>Magnus Blomgren</span>
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:orange'>Team</span></span>
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'><span style='color:white'>PROTO</span><span style='color:orange'>TYPE</span></span>[/b]
<span style='color:gray'>Min Projekt Tråd </span><a href='http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=2373' target='_blank'>K20A.org</a><span style='color:gray'>, Ja! Du Behöver Regga Dig...</span>
[b]<span style='color:gray'>Första K20/EG Swap och Snabbaste FWD N/A i Sverige.</span>[/b]
<span style='color:red'>60" 1,69
201m 7,768 @ 139,21
402m 12,225 @ 175,72</span>
<a href='http://www.team-prototype.se' target='_blank'>Homepage Of Team PROTOTYPE</a>
Berra
Användare
Användare
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

19 januari 2005, 23:01

Pris måste finnas med OM det är en säljes annons, men annars kan du lägga upp tråden under bilder/filmer om du bara vill visa upp den.
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Härder
Användare
Användare
Inlägg: 63
Blev medlem: 25 juli 2004, 16:53

19 januari 2005, 23:03

[b]Adam Härder [/b]

S2000 -01
Jocke_A
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:41
Ort: Ystad

19 januari 2005, 23:04

"Så jag undrar vad HPC’s medlemmar värderar en ITR."
Senast redigerad av 1 Jocke_A, redigerad totalt 19 gånger.
[b]Joakim Andersson
Ystad/Skåne

S2000 -07 <!--coloro:#FFFACD--><span style="color:#FFFACD"><!--/coloro-->Platinum Pearl White<!--colorc--></span><!--/colorc-->

070-6286701[/b]
TODA
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:16

19 januari 2005, 23:05

<!--QuoteBegin-Berra+19 Jan 2005, 23:01:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Berra @ 19 Jan 2005, 23:01:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Pris måste finnas med OM det är en säljes annons, men annars kan du lägga upp tråden under bilder/filmer om du bara vill visa upp den.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=87483"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Nja, det är ingen säljes annons eller bildvisning, snarare att testa om man får något att sälja eller om jag skall behålla den.

Hade tänkt att få en värdering av er HPC’are [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
<span style='color:red'>Magnus Blomgren</span>
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:orange'>Team</span></span>
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'><span style='color:white'>PROTO</span><span style='color:orange'>TYPE</span></span>[/b]
<span style='color:gray'>Min Projekt Tråd </span><a href='http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=2373' target='_blank'>K20A.org</a><span style='color:gray'>, Ja! Du Behöver Regga Dig...</span>
[b]<span style='color:gray'>Första K20/EG Swap och Snabbaste FWD N/A i Sverige.</span>[/b]
<span style='color:red'>60" 1,69
201m 7,768 @ 139,21
402m 12,225 @ 175,72</span>
<a href='http://www.team-prototype.se' target='_blank'>Homepage Of Team PROTOTYPE</a>
TODA
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:16

19 januari 2005, 23:07

<!--QuoteBegin-Härder+19 Jan 2005, 23:03:21--><div class='quotetop'>QUOTE(Härder @ 19 Jan 2005, 23:03:21)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vill se film !  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=87485"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Vill ha ett bud [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]

Film kommer att produceras om tillräckligt höga värderingar OCH då kommer bilen att bli till salu.
<span style='color:red'>Magnus Blomgren</span>
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:orange'>Team</span></span>
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'><span style='color:white'>PROTO</span><span style='color:orange'>TYPE</span></span>[/b]
<span style='color:gray'>Min Projekt Tråd </span><a href='http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=2373' target='_blank'>K20A.org</a><span style='color:gray'>, Ja! Du Behöver Regga Dig...</span>
[b]<span style='color:gray'>Första K20/EG Swap och Snabbaste FWD N/A i Sverige.</span>[/b]
<span style='color:red'>60" 1,69
201m 7,768 @ 139,21
402m 12,225 @ 175,72</span>
<a href='http://www.team-prototype.se' target='_blank'>Homepage Of Team PROTOTYPE</a>
M-G
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

19 januari 2005, 23:39

en sån här bil e alltid svår att sälja om man inte säljer den billigt o det förmodar jag att du ej vill göra?=)

bara en standard itr brukar ju va svårsåld o denna måste vara i super fint skick + alla modsen så kan tänka mig att du vill ha ut en hel del.
då e det ännu svårare o sälja, men men, har du tur så hittar du rätt köpare för din bil direkt o då kommer han/hon köpa bilen på studs tror jag.

så mycket svårt o säga va den kan va värd.
jag tycker en standard itr borde va värd 100k men här i sverige brukar folk vilja ha 120 o uppåt för dom ju på ett ungefär..

vågar inte säga mycket om priset på din men tycker 140 o uppåt borde den va värd,

men ja det gäller o hitta rätt köpare om du ska få ut mycket för den o det tror jag du vill=)
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Beck
Användare
Användare
Inlägg: 63
Blev medlem: 1 augusti 2004, 14:32

19 januari 2005, 23:51

Det är verkligen en fin bil du har. Det som styr priset i visss mån är att CTR börjar närma sig i pris ovanifrån och i viss mån även S2K som börjat bli tillgänglig runt 180-190k. Jag tror tyvärr inte du får ut så mycket du skulle vilja önska. Runt 125k tror jag.
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
maniac
HPC Medlem
HPC Medlem
Inlägg: 497
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:40
Ort: bor utanför norrköping

19 januari 2005, 23:54

Om jag skulle vara intresserad så skulle jag välja o köpa den med alla extra grejer då jag vet att man förr eller senare ändå skulle köpa till dom sakerna och då kostar grejerna skjortan och en bit av ena armen ...så det brukar vara billigare i slutänden o göra så.
Peter Åstrand
gråmetallic crx -92 dohc jrsc
TODA
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:16

20 januari 2005, 00:01

Som M-G säger, en köpare av en ITR är en riktig fantast och känner verkligen av vad det är för bil dom köper.

Jag tvekade inte en sekund när jag fann detta ex. en riktig lågmilare i tyskland, hade aldrig provkört en ITR innan jag köpte den.

Var det här reportaget som övertygade mig att detta verkligen var en udda bil som det är, samt ett ihärdigt trimmande i Grand Turismo 1 till PS

<a href="http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... es/pg1.jpg" target="_blank">http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... pg1.jpg</a>
<a href="http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... es/pg2.jpg" target="_blank">http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... pg2.jpg</a>
<a href="http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... es/pg3.jpg" target="_blank">http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... pg3.jpg</a>
<a href="http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... es/pg4.jpg" target="_blank">http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... pg4.jpg</a>
<a href="http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... es/pg5.jpg" target="_blank">http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... pg5.jpg</a>
<a href="http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... es/pg6.jpg" target="_blank">http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... pg6.jpg</a>
<a href="http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... es/pg1.jpg" target="_blank">http://www.itrsport.com/reviewArticles/ ... pg1.jpg</a>

Med tanke på att dom flesta har gått en bra bit över 9000 mil och min ”bara” 3500 mil så är den här ett ”speciellt” ex.

Dom flesta annonser på Mobile ligger mellan 90000-16000 och dessa har ett par mil på nacken, så alternativet är att sälja den tillbaka till Tyskland kanske.
<span style='color:red'>Magnus Blomgren</span>
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:orange'>Team</span></span>
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'><span style='color:white'>PROTO</span><span style='color:orange'>TYPE</span></span>[/b]
<span style='color:gray'>Min Projekt Tråd </span><a href='http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=2373' target='_blank'>K20A.org</a><span style='color:gray'>, Ja! Du Behöver Regga Dig...</span>
[b]<span style='color:gray'>Första K20/EG Swap och Snabbaste FWD N/A i Sverige.</span>[/b]
<span style='color:red'>60" 1,69
201m 7,768 @ 139,21
402m 12,225 @ 175,72</span>
<a href='http://www.team-prototype.se' target='_blank'>Homepage Of Team PROTOTYPE</a>
Användarvisningsbild
Micke 16v
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 991
Blev medlem: 25 juli 2004, 00:43
Bil: Honda Civic
Namn: Mikael Haraldsson
Ort: Enköping

20 januari 2005, 00:02

En bil i min smak helt klart....skulle nog betala rätt bra för denna [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Ja tror nog du tjänar mest på o sälja i delar.............

(Nu fick ja inte det jag ville ha för min CRX annars hade vi kunnat diskutera [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img])
Senast redigerad av 1 Micke 16v, redigerad totalt 20 gånger.
0736316013
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Inlägg: 1027
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

20 januari 2005, 00:33

<!--QuoteBegin-Beck+19 Jan 2005, 23:51:19--><div class='quotetop'>QUOTE(Beck @ 19 Jan 2005, 23:51:19)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är verkligen en fin bil du har. Det som styr priset i visss mån är att CTR  börjar närma sig i pris ovanifrån och i viss mån även S2K som börjat bli tillgänglig runt 180-190k. Jag tror tyvärr inte du får ut så mycket du skulle vilja önska. Runt 125k tror jag.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=87521"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

125 000:- va?

Låg milare med sinnes massa godis... tror du kan få säkert 165 000:- för den... om du hittar rätt köpare till denna mycket ovanliga vagn
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 461
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:05
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun
Ort: helsingborg

20 januari 2005, 00:45

165 .. regge gå o laga nått gott o äta o krydda ordentligt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Användarvisningsbild
Regge
Lärd
Lärd
Inlägg: 1027
Blev medlem: 13 juni 2004, 17:00
Bil: Honda S2000
Namn: Erik Regnell
Ort: Staffanstorp

20 januari 2005, 00:55

Jo men vafan, man sett dom som gått 9000mil för typ 130 000:- varför ska inte en som gått 3000mil med trimm inte kosta lite mera? Okey kanske 155 000:- dååå =)
KÖR:
-Honda Jazz -09
-Honda S2000 -05
-Honda CRX VT -90
-Skoda Octavia RS -16

KÖRT innan:
BMW M3 E30 -87
Civic VT-R -91
Civic VT-R -91
CRX VT-R -90
Accord 2,2 -94
Användarvisningsbild
Asse
Master
Master
Inlägg: 2165
Blev medlem: 25 juli 2004, 18:48
Bil: Civic VTI EK4
Namn: Erik Lindgren
Ort: Karlstad
Been thanked: 1 time

20 januari 2005, 01:30

Helt klart sugen på delarna om du bestämmer dig för att sälja dom separat.
Grym bil!
Skulle oxå värdera den till ca 165k.
"Isn't it nice when things just work?"

Honda Civic VTI -00
Honda CR-V -13
ironm
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 april 2004, 19:53
Ort: Stockholm
Kontakt:

20 januari 2005, 01:30

jadu, fick jag den för 125 hade jag köpt den direkt!

Skulle väl tippa på en 150k+ iaf.. med tanke på miltalet & hur pass fräsh den verkar vara.. + utrustningen som är hyfsat fin [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
<span style='color:blue'>_____________________________</span>

[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
Kullen
Användare
Användare
Inlägg: 258
Blev medlem: 27 juli 2004, 23:37
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström
Ort: Vårsta

20 januari 2005, 10:58

Skulle oxå tippa på ungefär 150tkr om du väntar till våren, fick ju 133tkr för min förra året hade gått 7000mil, inte lika mycket godis som din....
Skadan borde inte spela någon större roll om den är bra lagad.
Brum Brum!
Användarvisningsbild
eko
Gillar Honda!
Gillar Honda!
Inlägg: 461
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:05
Bil: ITR DC2
Namn: Ekrem Coskun
Ort: helsingborg

20 januari 2005, 11:29

ok klantigt att kommentera innan ja läst noga.. såg inte de bara handla om 3k mil. då håller ja helt klart med regge.
TRÖTT PÅ FRAMHJULSDRIFT!!!!!!
Användarvisningsbild
Auner
Användare
Användare
Inlägg: 241
Blev medlem: 28 mars 2004, 13:38
Ort: Norrköping
Kontakt:

20 januari 2005, 12:48

130.000 så tar jag den ^^,
Simon Aunér

F.d. ägare av en Honda Accord 2.3i SR 1994
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

22 januari 2005, 11:17

Inte sälja [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]

<!--QuoteBegin-TODA+19 Jan 2005, 22:54:44--><div class='quotetop'>QUOTE(TODA @ 19 Jan 2005, 22:54:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ATS: Final Gear 4,929 (Helt sjuk acceleration, ca 80 på 2’an,  gör ca 250-260 ändå)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Orginal ITR med orginal varvstopp 8500 och orginal hjul varvar ur vid ca 252-253.
Hur kan då en ITR med högre slutväxel varva ur senare förutsatt attt du inte varvar mer ? Eller drevat om?
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 22 gånger.
Only M Matters
TODA
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:16

22 januari 2005, 12:20

<!--QuoteBegin-YASH+22 Jan 2005, 11:17:57--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 22 Jan 2005, 11:17:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Inte sälja  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/whip.gif[/img]

<!--QuoteBegin-TODA+19 Jan 2005, 22:54:44--><div class='quotetop'>QUOTE(TODA @ 19 Jan 2005, 22:54:44)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ATS: Final Gear 4,929 (Helt sjuk acceleration, ca 80 på 2’an,  gör ca 250-260 ändå)<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Orginal ITR med orginal varvstopp 8500 och orginal hjul varvar ur vid ca 252-253.
Hur kan då en ITR med högre slutväxel varva ur senare förutsatt attt du inte varvar mer ? Eller drevat om?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=88602"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Mer effekt kanske, verkar som slutväxeln ger mer på 1,2 och 3
4 och 5 hålller ungefär samma hastighet som innan, teoretiskt borde det inte vara så, men det innebär inte alltid praktiskt att det är så.
<span style='color:red'>Magnus Blomgren</span>
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:orange'>Team</span></span>
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'><span style='color:white'>PROTO</span><span style='color:orange'>TYPE</span></span>[/b]
<span style='color:gray'>Min Projekt Tråd </span><a href='http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=2373' target='_blank'>K20A.org</a><span style='color:gray'>, Ja! Du Behöver Regga Dig...</span>
[b]<span style='color:gray'>Första K20/EG Swap och Snabbaste FWD N/A i Sverige.</span>[/b]
<span style='color:red'>60" 1,69
201m 7,768 @ 139,21
402m 12,225 @ 175,72</span>
<a href='http://www.team-prototype.se' target='_blank'>Homepage Of Team PROTOTYPE</a>
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

22 januari 2005, 12:32

<!--QuoteBegin-TODA+22 Jan 2005, 12:20:16--><div class='quotetop'>QUOTE(TODA @ 22 Jan 2005, 12:20:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Mer effekt kanske, verkar som slutväxeln ger mer på 1,2 och 3
4 och 5 hålller ungefär samma hastighet som innan, teoretiskt borde det inte vara så, men det innebär inte alltid praktiskt att det är så.<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Effekt har inget med saken att göra ens, kommer du till varvstopp så går bilen inte mer spelar inge roll om du 500hk eller 50hk.

Men när du byter till högre slutväxel så blir utväxlingen lägre på alla växlar. Det är så det funkar. Men det kan vara så att du har annan rullomkrets nu än tidigare eller att varv/hastighets mätaren missvisar.

1 + 1 = 2 [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 22 gånger.
Only M Matters
esset
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 828
Blev medlem: 20 maj 2004, 19:28
Namn: Johan Strömqvist
Ort: Linköping
Kontakt:

22 januari 2005, 12:50

Är detta nu en säljesannons? Då flyttar jag dem nämligen.
<span style='color:white'>[b]Johan Strömqvist[/b]</span>
<span style='color:red'><span style='font-size:9pt;line-height:100%'>[b]Civic Type-R 04[/b]</span></span>
<a href="http://www.naboovalley.com" target="_blank">Naboovalley Studios</a>
TODA
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:16

22 januari 2005, 13:20

Det är inte en säljes annons...

Jag får tacka medlammarna för sinna inputs.

YASH, I teorin borde den inte göra mer än 235, men det innebär inte i praktiken att det är så eftersom den varvar ut växlarna lättare nu.
<span style='color:red'>Magnus Blomgren</span>
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:orange'>Team</span></span>
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'><span style='color:white'>PROTO</span><span style='color:orange'>TYPE</span></span>[/b]
<span style='color:gray'>Min Projekt Tråd </span><a href='http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=2373' target='_blank'>K20A.org</a><span style='color:gray'>, Ja! Du Behöver Regga Dig...</span>
[b]<span style='color:gray'>Första K20/EG Swap och Snabbaste FWD N/A i Sverige.</span>[/b]
<span style='color:red'>60" 1,69
201m 7,768 @ 139,21
402m 12,225 @ 175,72</span>
<a href='http://www.team-prototype.se' target='_blank'>Homepage Of Team PROTOTYPE</a>
YASH
Påläst
Påläst
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

22 januari 2005, 13:25

<!--QuoteBegin-TODA+22 Jan 2005, 13:20:26--><div class='quotetop'>QUOTE(TODA @ 22 Jan 2005, 13:20:26)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->YASH, I teorin borde den inte göra mer än 235, men det innebär inte i praktiken att det är så eftersom den varvar ut växlarna lättare nu.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=88660"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Har inget med saken att göra hur snabbt den varvar ut eller hur mycket hk du har.
När du är på varvstopp så är du där. Du kan inte köra fortare då.
Varför kan du inte köra 300km/h med en Integra även om du kör i 45 graders nerförsbacke och har 500hk, jo för att varvstoppet kommer och bromsar hastigheten.
Varför kan du inte köra 200km/h på ettan? Det är samma sak där..
Senast redigerad av 1 YASH, redigerad totalt 22 gånger.
Only M Matters
TODA
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 27
Blev medlem: 26 juli 2004, 09:16

22 januari 2005, 13:29

har inte nämnt att den varvar ut vid 250 heller, kanske finns lite kvar att ge i varv.
en bil med 300hk är väll snabbare än en 200hk????
<span style='color:red'>Magnus Blomgren</span>
[b]<span style='font-size:12pt;line-height:100%'><span style='color:orange'>Team</span></span>
<span style='font-size:17pt;line-height:100%'><span style='color:white'>PROTO</span><span style='color:orange'>TYPE</span></span>[/b]
<span style='color:gray'>Min Projekt Tråd </span><a href='http://www.k20a.org/forum/showthread.php?t=2373' target='_blank'>K20A.org</a><span style='color:gray'>, Ja! Du Behöver Regga Dig...</span>
[b]<span style='color:gray'>Första K20/EG Swap och Snabbaste FWD N/A i Sverige.</span>[/b]
<span style='color:red'>60" 1,69
201m 7,768 @ 139,21
402m 12,225 @ 175,72</span>
<a href='http://www.team-prototype.se' target='_blank'>Homepage Of Team PROTOTYPE</a>
Användarvisningsbild
Chrille79
Master
Master
Inlägg: 1734
Blev medlem: 15 april 2004, 17:40
Bil: CH1
Namn: Christian Roskjaer
Ort: Helsingborg

22 januari 2005, 14:45

Det är ju skillnad på vad en bil är värd samt vad man kan få.

Du kan säker få 200k om rätt person kommer. Men han/hon är nog rätt svår att hitta.

För 150k kan nog många av oss tänkas köpa den.

Så en 135k tycker jag är lagom. Då får du sålt den inom en rimlig framtid.

MAn vill ju inte heller ha sin bil till salu alltid. Man vill ju ha sålt den. Då får man gå ner till vad kunderna vill ge trots att bilen är "värd" mera.
www.bilvardsmannen.se
dropoff.se
15% rabatt till Hpc medlemmar.
Vtec_Lambo
Användare
Användare
Inlägg: 289
Blev medlem: 26 april 2004, 12:06
Ort: Trelleborg

22 januari 2005, 22:47

Runt 150k är faktiskt ett bra pris, 135k är riktigt fint.
Oj vad sugen man blir....
<!--coloro:#2E8B57--><span style="color:#2E8B57"><!--/coloro-->Civic EK3-R -96<!--colorc--></span><!--/colorc-->

[b]Tidigare bilar:[/b]
<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Crx VT -91<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#808080--><span style="color:#808080"><!--/coloro-->Mazda 323F -92<!--colorc--></span><!--/colorc-->
<!--coloro:#C0C0C0--><span style="color:#C0C0C0"><!--/coloro-->Ford Granada 2.0L -84<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.streetpower.se/" target="_blank">www.STREETPOWER.se</a>
TriXiE77
Kunnig
Kunnig
Inlägg: 866
Blev medlem: 13 juni 2004, 13:54
Bil: Bilbytarkungen
Namn: Mikael Fröjdfeldt
Ort: Eskilstuna / Västerås / Stockholm

23 januari 2005, 20:53

en sånhär pass påkostad/annorlunda vagn borde aldrig finnas på annons... den borde sälja sig själv.. bara av att folk vet att du "funderar" på att sälja.. de är inte vem som hellst som kan äga/köra/uppskatta en bil med dessa mods.. själv skulle jag sälja mer med hjärta en med hjärna när de är en bil med så mycket kärlek nerlagt..

165 nånting borde den kosta.. klart högre än de standart itr som ligger på annons.. tyvärr tror jag de är grymt svårt att annonsera och sälja en sån här kärra på tex blocket.. antalet tilltänkta kunder är för få... och chansen för liten..

tror också tyvärr att du skulle få ut mer av att ta av alla grejjer å sälja bilen och grejjerna för sig... sitter nånting monterat på bilen så ska grejjerna bara följa med "gratis" anser de flesta som tittar på en bil.. bilen ska kosta som en orginal.. fast med 40.000:- extra utrustning..
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
__________________________________________________
TRIXIE RACING
Alex S2000
Wannabe
Wannabe
Inlägg: 0
Blev medlem: 24 augusti 2004, 14:27

24 januari 2005, 11:25

En liten fråga bara..
Vad är det för vatten du testar?? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/prop.gif[/img]
Alexander Fors.
<span style='color:red'>[b]CTR[/b]</span> med trim.
<span style='color:blue'>[b]Legend[/b]</span> 00:a *direktörs-cruising*
<span style='color:green'>[b]Nissan 180zx[/b]</span> 88:a *snurrbodriftar!*
[b]Mercedes 350SLC[/b] -73 *Pimpride*
<span style='color:orange'>[b]Skoda Pick-up[/b]</span> -00 *arbetsglider*
Team PROTOTYPE
_________________________________________________
[u]Tack till min sponsor[/u]
<span style='font-family:Optima'>[b]<span style='font-size:15pt;line-height:100%'>Dollhouse Go-Go-girls bar i Bangkok</span>[/b]</span>
Skriv svar