Rostlagning Honda Jazz -09
- Mordiiax
- Inlägg: 4014
- Blev medlem: 5 augusti 2005, 11:28
- Bil: Civic -15
- Namn: Johan Mähler
- Ort: Sundsvall
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Cancern är bekräftad i Jazzen. Tanklocket sitter kvar med guds nåde. Skärmkanterna bak har giftet i sig och tröskeln höger bakkant har börjat bli illa åtgången.
Finns det någon prisvärd tjänst som klubbens medlemmar känner till som kan förlänga livet på bilen i några år till?
Kollade med lokala plåtfirman och där snackar man om mellan tummen och pekfingret 45-50 inkl lack för byte av bakskärmarna + vad mer man kan råka på.
Kanske någon här som jobbar med dylikt till å med? Bor i Sundsvall men kan åka långt för rätt tjänst
Finns det någon prisvärd tjänst som klubbens medlemmar känner till som kan förlänga livet på bilen i några år till?
Kollade med lokala plåtfirman och där snackar man om mellan tummen och pekfingret 45-50 inkl lack för byte av bakskärmarna + vad mer man kan råka på.
Kanske någon här som jobbar med dylikt till å med? Bor i Sundsvall men kan åka långt för rätt tjänst
Honda Civic Tourer -15
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
Tidigare Honda: Civicar, CRX, CTR, CR-V, S2000 & Accorder.
HPC IRC CREW
- GroundX
- Inlägg: 789
- Blev medlem: 28 januari 2008, 01:22
- Bil: EG6
- Namn: Anders Olsson
- Ort: Bollnäs
- Has thanked: 22 times
- Been thanked: 14 times
- Kontakt:
Oh, det där var ingen rolig syn. Bakluckan har jag lagat 3ggr nu, men har nog hittat lösningen med sån tjock plastfolje där det nöts mest
vid den svarta listen. Bakskärmarna har jag också fått ge mig på 3-4ggr. Rost är sååååå tröttsamt.
Lite beroende på hur snyggt du skall ha det så låter 40-50k mycket för byte. Ett "få bilen att överleva ett tag till"-byte bör ligga på 10-15k + material tycker jag. Så jäkla krångligt är det inte att köra några varv med plasman, rostskyddsbehandla under, fästa ny skärm, på med epoxy och lack.
vid den svarta listen. Bakskärmarna har jag också fått ge mig på 3-4ggr. Rost är sååååå tröttsamt.
Lite beroende på hur snyggt du skall ha det så låter 40-50k mycket för byte. Ett "få bilen att överleva ett tag till"-byte bör ligga på 10-15k + material tycker jag. Så jäkla krångligt är det inte att köra några varv med plasman, rostskyddsbehandla under, fästa ny skärm, på med epoxy och lack.
Civic EG6 B18 VTi - 92
Jazz GP1 - 13
Jazz GP1 - 13
-
- Inlägg: 552
- Blev medlem: 8 oktober 2020, 06:41
- Bil: ED6 -91 med K24
- Namn: Tony Eriksson
- Ort: Borgholm
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 32 times
Rost jobbet är väl en sak men lack har blivit gris dyrt om man inte känner någon, försäkringsbolagen verkar betala hur mycket som helst. Finns ju firmor som inte arbetar med annat än mot försäkringsbolag för att det är bra pengar och inget tjafs. Men 10-15k håller jag med om är rimligt om du kan hitta någon som är lagom dukktig så resultatet blir tillräckligt bra.