Civic coupe 96-

ENBART för motorrelaterade topics
Kullen
Användare
Användare
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

11 februari 2005, 10:22

Honda Civic coupe 96-105-125hk
Har kikat lite på denna modell till tjejen, ngn som vet om dom är tokdyra att försäkra, kommer antagligen bli till att åka ner till Tyskland å hämta en isf.
Hittar ingen till salu i Sverige så har någon ett reg nr så får ni gärna Pma detta så jag kan kolla premien.
Hur är motorn i dom?törstig?tjejen kommer pendla ca 10mil om dagen så den måste vara skapligt snål.
Är rostskyddet som i vanliga Civicen eller är detta någon USA modell med sämre rostskydd?
Eller ska man satsa på den vanliga 1,4an?
Senast redigerad av 1 Kullen, redigerad totalt 11 gånger.
Brum Brum!
Användarvisningsbild
Johan
Användare
Användare
Namn: Johan Eriksson

11 februari 2005, 13:44

Försäkringspremierna baseras på ägaren och var denne bor. Generellt sett är premierna OK. Det beror på om du menar jämfört med eller antal tusenlappar om året när du säger dyrt.
Ring runt och kolla.

Alla civic Coupé är ganska billiga i drift. De har inte mycket till motor. Singelkam och upp till 125 hästar. Den vassaste modellen är relativt ovanlig.
Räkna inte med aatt det bara är att "hämta en bil". Man åker inte till tyskland och hämtar en bil.
Precis som hemma handlar det om att leta upp ett bra exemplar och undersöka det noga innan man bestämmer sig för att köpa den.
Risken att bli blåst på mätarställningar, krockade och klonade et.c är inte så stor när det gäller den här typen av lite billigare bilar. Kostnaden att fuska på ett "snyggt sätt" är för stor i förhållande till vad en fin bil betingar. Eventuellt fusk är lättare att avslöja/få känsla för.

Lycka Till
Kullen
Användare
Användare
Bil: Civic FN2
Namn: Martin Kullström

11 februari 2005, 17:29

Försäkringsbolagen bruka vilja ha reg.nr....
Å jag tänkte snarare i jämförelse med en vanlig Civic 3dr.

Jag har "hämtat" bilar förr så det är inga problem.
Brum Brum!
Skriv svar