Stora tråden om MC
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Nu funderar jag mycket på att ta en Intensiv utbildning på en vecka. Fast det kostar en del + att jag måste ta ledigt en vecka från jobbet. (tur att jag har 40h komp) Gäller bara få ledigt.
Hittade en kurs i jävle. Jag har mailat dem o ställt några frågor om hur sent på sesongen man har på sig för att hinna med en intensiv + köra upp.
<a href="http://www.driver.se/intensiv.html" target="_blank">http://www.driver.se/intensiv.html</a>
Hittade en kurs i jävle. Jag har mailat dem o ställt några frågor om hur sent på sesongen man har på sig för att hinna med en intensiv + köra upp.
<a href="http://www.driver.se/intensiv.html" target="_blank">http://www.driver.se/intensiv.html</a>
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
-
PatrikGBG
- Bil: FN2/CW2
- Namn: Patrik Andersson
hornet ska visst vara en underbar pjäs för sitt ändamål...och ändamålet är väl billig/lättkörd/snygg
Patrik Andersson #928
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
Accord -09 executive Premium White, Civic Type R -09 Milano Red och Accord -80 Bläääck metallic
Urgammal
och snyggare blir den med lite fighterkåpor.
Thomas: Ligger du i nu så kan du kirra det i år. Det baserar jag på att lärarna tror att jag kan få kortet kirrat i år om jag klarar teorin snart.
Thomas: Ligger du i nu så kan du kirra det i år. Det baserar jag på att lärarna tror att jag kan få kortet kirrat i år om jag klarar teorin snart.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Thomas
Jag ska göra mitt bästa.
Försök du också Krister! Jag vill ta det nu för att slippa ta det ivår när så många fler har samma planer.
Men det beror på 3 sakar.
1:Farsan, att han står ut med att övningsköra och att stå bredvid o tittar på när jag tränar konbana ( 2 söner innan) senaste var i somras.
2:Vädret, det måste vara bra väder för körning,
3:Mina 2 brorsor har hoj som jag behöver låna för att övningsköra med.
Försök du också Krister! Jag vill ta det nu för att slippa ta det ivår när så många fler har samma planer.
Men det beror på 3 sakar.
1:Farsan, att han står ut med att övningsköra och att stå bredvid o tittar på när jag tränar konbana ( 2 söner innan) senaste var i somras.
2:Vädret, det måste vara bra väder för körning,
3:Mina 2 brorsor har hoj som jag behöver låna för att övningsköra med.
Jo, jag försöker så gott jag kan.
Har idag precis kört ett dubbelpass (fan att man inte har egen hoj och någon att övningsköra med), har även bokat in ett pass på måndag morgon.
Första passet idag var det typ enbart att köra 8... satan vad less jag är på att krypa med hojen, men sen andra passet så vart det först lite snabb repetition av 8:an och sen blev det bromsövningar, då vart det genast mycket roligare... sen avsluta med lite kryp i 8 igen. Vissa gånger får man dumma tankar och tänker att när fan skall jag krypa med cykel egentligen, men sen inser man ju ganska snabbt att kan man krypa med den så kan man köra snabbt med den och inte tvärtom.
Men längtar verkligen efter att få ut och köra lite i trafiken.
Har idag precis kört ett dubbelpass (fan att man inte har egen hoj och någon att övningsköra med), har även bokat in ett pass på måndag morgon.
Första passet idag var det typ enbart att köra 8... satan vad less jag är på att krypa med hojen, men sen andra passet så vart det först lite snabb repetition av 8:an och sen blev det bromsövningar, då vart det genast mycket roligare... sen avsluta med lite kryp i 8 igen. Vissa gånger får man dumma tankar och tänker att när fan skall jag krypa med cykel egentligen, men sen inser man ju ganska snabbt att kan man krypa med den så kan man köra snabbt med den och inte tvärtom.
Men längtar verkligen efter att få ut och köra lite i trafiken.
Kör:
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Wax On Wax Off 
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Yea well, Ulrika ringde tillbaka på eftermiddagen idag och frågade om jag var sugen på att köra imorrn igen (har redan bokat tid på måndag) för de hade fått ett återbud... visst, inte är jag sen att tacka ja till att köra lite mer. 
Så än så länge har jag kört tisdag, onsdag och dubbel torsdag (idag) och nu blir det en fredag och sen måndag. Får väl se när jag har kortet... men ni här i den här tråden kommer definitivt vara bland de första som får veta.
Så än så länge har jag kört tisdag, onsdag och dubbel torsdag (idag) och nu blir det en fredag och sen måndag. Får väl se när jag har kortet... men ni här i den här tråden kommer definitivt vara bland de första som får veta.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Om du har en tjej som lärare så lär du aldrig klara kortet i år, eller något annat år för den delen 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Ulrika är hon som bokar... har än så länge haft Johan (tror jsg han heter) och Ola.
Men med det sagt skulle jag inte påstå att Ulrika inte kan köra, hon styr nog sin R6:a riktigt bra.
Men med det sagt skulle jag inte påstå att Ulrika inte kan köra, hon styr nog sin R6:a riktigt bra.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Det var ett skämt, bara för att klargöra 
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
jo, det förstod jag. 
Ville bara göra henne rättvisa då hon verkar vara rätt kompetent.
Så har jag i alla fall varit där och kört idag igen... nu har mycket fallit på plats, 8:orna går bra, krypandet har jag fått snits på och idag vart det serpentinbana med fart, satan vad skoj det var!
Ville bara göra henne rättvisa då hon verkar vara rätt kompetent.
Så har jag i alla fall varit där och kört idag igen... nu har mycket fallit på plats, 8:orna går bra, krypandet har jag fått snits på och idag vart det serpentinbana med fart, satan vad skoj det var!
Kör:
Kör:
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
Jag vet!
Köp en Honda NSR 250 R SP!
Lätt en av de absolut roligaste hojarna att
köra när den är HRC kittad!
Drar som en 600cc sporthoj, men mycket piggare!
Liten o smidig som en moped ca 110-120 kg!
Billig försäkring, grymt billig för kör upplevelsen.
Alla som kört den tycker att det är den roligaste mc de kört!
Är dessutom ett stycke honda historia!
Seriöst en sjukt rolig hojj!!
Köp en Honda NSR 250 R SP!
Lätt en av de absolut roligaste hojarna att
köra när den är HRC kittad!
Drar som en 600cc sporthoj, men mycket piggare!
Liten o smidig som en moped ca 110-120 kg!
Billig försäkring, grymt billig för kör upplevelsen.
Alla som kört den tycker att det är den roligaste mc de kört!
Är dessutom ett stycke honda historia!
Seriöst en sjukt rolig hojj!!
Senast redigerad av Blue Machine den 29 augusti 2008, 16:38, redigerad totalt 1 gånger.
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
- David Lundin
- Namn: David Lundin
250n var jäkligt snygg faktiskt... men hur är motorkaraktären? Inte så att man måste tokvarva för att det skall hända något, eller kompenserar vikten för avsaknad av vrid?
- Thomas
Imorrn ska jag få låna brorsans Honda hela dagen.
Kommer köra med farsan, Tur att han har en egen hoj.
Det ska bli skönt att köra igen då det var var ett tag sedan och det ska vara bra väder också
Kommer köra med farsan, Tur att han har en egen hoj.
Det ska bli skönt att köra igen då det var var ett tag sedan och det ska vara bra väder också
Blue Machine: 250... skulle inte tro det, vill kunna skjutsa också vilket tydligen är lite tungt även på en 600.
Kör:
Kör:
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
David Lundin: Tackar, kul att höra!
Det är juh en 2taktare så det krävs ju lite varv,
brorsan hade en suzuki gsx-r 600cc som jag testkörde
och jag måste säga att det var en besvikelse i jämförelse.
Mer varv behövdes, lite stongkig å klumpig.
Men så e jag ju van vid min 250...
Rödmarkeringen är vid 12000 varv och saker börjar hända vid cirka 6-7000 varv
med min som är racekittad.
Kändes ändå som den drog bra mycket bättre/renare än gsx-r från låga varv trotts det.
Klart att vikten spelar roll, men den kommer ju sådan från fabrik.
Angående vrid så känns det som den drar lika mycket oavsett växel o hastighet.
Går nog inte jämföra denna med en vanlig 4 takt, denna är så mycket lättkörd oxå.
Krister: Ja okey, nä kanske ingen höjdare att skjutsa på, sjukt kul den!
Eller som farsan sa när jag köpte den: "Den dära mopeden får du köra hem själv".
Sedan när han skulle köra hem den såg vi inte till honom på 17 mil, dvs när vi var hemma.
Det är juh en 2taktare så det krävs ju lite varv,
brorsan hade en suzuki gsx-r 600cc som jag testkörde
och jag måste säga att det var en besvikelse i jämförelse.
Mer varv behövdes, lite stongkig å klumpig.
Men så e jag ju van vid min 250...
Rödmarkeringen är vid 12000 varv och saker börjar hända vid cirka 6-7000 varv
med min som är racekittad.
Kändes ändå som den drog bra mycket bättre/renare än gsx-r från låga varv trotts det.
Klart att vikten spelar roll, men den kommer ju sådan från fabrik.
Angående vrid så känns det som den drar lika mycket oavsett växel o hastighet.
Går nog inte jämföra denna med en vanlig 4 takt, denna är så mycket lättkörd oxå.
Krister: Ja okey, nä kanske ingen höjdare att skjutsa på, sjukt kul den!
Eller som farsan sa när jag köpte den: "Den dära mopeden får du köra hem själv".
Sedan när han skulle köra hem den såg vi inte till honom på 17 mil, dvs när vi var hemma.
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Ulrika har inte fullt koll jämt haha, spinkiga Johan e skit skön å jävligt bra! Gnäller en hel del när han kmr in på jobbet dock haha.Krister skrev:Ulrika är hon som bokar... har än så länge haft Johan (tror jsg han heter) och Ola.
Ola ska oxå va skit bra, har alltid full koll på vad man gör verkar de som, iallafall enligt polarn på jobbet.
Nästa gång du har Johan så kan du fråga hur han trivs i sitt fina regnställ från mig
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
Sist jag såg Johans fina regnställ var igår när han tog på sig det mellan första och andra passet då det började spöregna... dock så slutade det direkt när han fått på sig det och vi hörde "Vafan, får aldrig prova mitt nya ställ i regn". 
Hade Ola idag så nu ligger det 3 lektioner med Johan och 2 med Ola, får se vem jag får på måndag.
Men Ulrika verkar i alla fall ha väldig koll på det mesta, imponerad över hennes igenkänning av folk... inte så många som har sån koll som hon.
Hade Ola idag så nu ligger det 3 lektioner med Johan och 2 med Ola, får se vem jag får på måndag.
Men Ulrika verkar i alla fall ha väldig koll på det mesta, imponerad över hennes igenkänning av folk... inte så många som har sån koll som hon.
Kör:
Kör:
haha sa ju att han gnäller haha
Jo Ulrika kan briljera men ja har vart me när de gått åt helsike haha
men men hoppas de går bra för dig 
Jo Ulrika kan briljera men ja har vart me när de gått åt helsike haha
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
Vad ni än gör grabbar, så kör för fan aldrig såhär! Sådana killar pajar för hela släktet motorcyklister och de dör med stor sannolikhet endera dagen vilket resulterar i höjda försäkringspremier...
Köra fort kan man göra, men fan aldrig aldrig där det är så trafikerat!
<a href="" target="_blank">
Köra fort kan man göra, men fan aldrig aldrig där det är så trafikerat!
<a href="" target="_blank">
Senast redigerad av Steffo den 1 september 2008, 22:56, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Satan vad hårigt det var på slutet där, hade han blinkat runt 4:08-4:12 nånstans hade han varit den där udda flugan som blir mos på bakrutan istället för vindrutan.
Nej, sån körning är jag inte särskilt intresserad av... däremot är jag fruktansvärt sugen på att köra bana med hoj. Kommer definitivt att köra SMC´s BKK kurs nästa år.
Kör:
Kör:
Jaha... en liten update då.
Har i dagsläget kört 6st lektioner, har 4 till inbokade men kommer nog inte använda alla de på bangården utan blir även i trafik.
Har idag (nyss) skrivit teoriprovet med 59 rätt, så om nån är intresserad så har jag en uppsättning teoriböcker till salu... knappt använda.
Har i dagsläget kört 6st lektioner, har 4 till inbokade men kommer nog inte använda alla de på bangården utan blir även i trafik.
Har idag (nyss) skrivit teoriprovet med 59 rätt, så om nån är intresserad så har jag en uppsättning teoriböcker till salu... knappt använda.
Kör:
Kör:
Krister:Krister skrev:Själv undrar jag lite över det här med hjälm, ja inte huruvida man skall ha nån eller inte utan snarare vilken man skall ha. Har inte tänkt att spendera 5k på en hjälm så här i starten utan har tänkt mig en bra hjälm för humana pengar.
Vet att man INTE skall ha en i plast utan det är kompositmaterial som gäller... men vilka märken skall man kolla på och vilka skall man undvika? MC-Boden har NZI som "sitt" märke och där kostar en hjälm typ 2440:- medans det finns andra för runt 1000:- hos andra affärer, vad skall man kolla efter som sagt?
Sen har jag börjat kolla lite ställ och sånt men steg ett är hjälm för mig och då jag förmodligen kommer köpa en Honda Black Widow som första hoj så skall det vara en mattsvart integral hjälm, känns som att det funkar bäst oavsett hoj.
Här har du två tester på olika hjälmar som kanske kan vara till hjälp.
<a href="http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... t-results/" target="_blank">http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... esults/</a>
<a href="http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/" target="_blank">http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/</a>
Min AGV hjälm för 3k fick lika bra betyg som en Shark för under tusenlappen så dyrast är inte alltid bäst
[b]Medlem #1535[/b]
- Dani
- Kontakt:
Grattis fan, läste du alls i böckerna eller körde du testerna som du visade bara? Jag e avisKrister skrev:Jaha... en liten update då.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Thomas
Jag tror jag inte hinner fixa kortet iår. 
Ringde en körskola precis o dem ville hällst inte ta imot någon ny elev. Sen har jag knappt tid att övningsköra heller.
Ringde en körskola precis o dem ville hällst inte ta imot någon ny elev. Sen har jag knappt tid att övningsköra heller.
Neee, att fixa kortet i år utan att ha börjat redan är nog lite väl optimistiskt.
Men börja med att skaffa förarbeviset om du inte har det redan och sen kan du alltid kirra teorin. Förarbeviset gäller i 4år och teoriprovet i 1år.
Dani: Tackar, jag gjorde testen 3ggr först utan att ha läst något och då gick det inge bra, då köpte jag körkortsboken och mc-boken och läste igenom hela MC-boken (går fort, mycket bilder) och skummade igenom körkortsboken... sen gick det genast mycket bättre. Eftersom att provet blev så snart så ville jag inte säga något utan bara "briljera" med att det var klart än att behöva stå med hundhuvudet om jag inte hade klarat det.
Så mitt tips till dig Dani, köp böckerna och boka en tid om 2 veckor typ... förutsatt att du redan har förarbeviset, annars skall du ordna det pronto! :thumbup:
Men börja med att skaffa förarbeviset om du inte har det redan och sen kan du alltid kirra teorin. Förarbeviset gäller i 4år och teoriprovet i 1år.
Dani: Tackar, jag gjorde testen 3ggr först utan att ha läst något och då gick det inge bra, då köpte jag körkortsboken och mc-boken och läste igenom hela MC-boken (går fort, mycket bilder) och skummade igenom körkortsboken... sen gick det genast mycket bättre. Eftersom att provet blev så snart så ville jag inte säga något utan bara "briljera" med att det var klart än att behöva stå med hundhuvudet om jag inte hade klarat det.
Så mitt tips till dig Dani, köp böckerna och boka en tid om 2 veckor typ... förutsatt att du redan har förarbeviset, annars skall du ordna det pronto! :thumbup:
Kör:
Kör:
<!--quoteo--><div class='quotetop'>QUOTE</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Min AGV hjälm för 3k fick lika bra betyg som en Shark för under tusenlappen så dyrast är inte alltid bäst
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
AGV... vet inte om dom nånsin har varit bra hihi, verkar ju knappt passa någons huvud :blink2:
AGV... vet inte om dom nånsin har varit bra hihi, verkar ju knappt passa någons huvud :blink2: