Stora tråden om MC
va ere för dummerjönsar, ring Jarla Trafikskola dom är vettigaThomas skrev:Jag tror jag inte hinner fixa kortet iår.
Ringde en körskola precis o dem ville hällst inte ta imot någon ny elev. Sen har jag knappt tid att övningsköra heller.
[i]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->073-7133458<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Stockholm<!--colorc--></span><!--/colorc-->-<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Åkersberga<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Medlemsnummer 2032<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Type<!--colorc--></span><!--/colorc-->[i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro--> R<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->04' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b]
[b]<!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->Honda Civic Hb<!--colorc--></span><!--/colorc--> [i]<!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->VTi<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/i] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->92' svart<!--colorc--></span><!--/colorc-->[/b] <!--coloro:#000000--><span style="color:#000000"><!--/coloro-->-såld<!--colorc--></span><!--/colorc-->
- David Lundin
- Namn: David Lundin
Håller med föregående talare, vilken konstig inställning att ha till potentiella nya kunder!
Grattis till teorin förresten Krister
Grattis till teorin förresten Krister
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
va ere för dummerjönsar, ring Jarla Trafikskola dom är vettigadvs skrev:<!--quoteo(post=502525:date=2 Sep 2008, 15:41:08:name=Thomas)--><div class='quotetop'>QUOTE(Thomas 4 2 Sep 2008, 15:41:08) <a href="index.php?act=findpost&pid=502525"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag tror jag inte hinner fixa kortet iår.
Ringde en körskola precis o dem ville hällst inte ta imot någon ny elev. Sen har jag knappt tid att övningsköra heller.
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Dem slutar för sesongen för mc snart, därför dem inte ville ta in en ny elev.
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Jarla kommer nog också ha svårt att ta in nån... Vägverket gör sina sista uppkörningar om typ en månad (funkar det med vädret så fortsätter de in till mitten av oktober) och det är inte så att det kryllar av tider.
Sen kryllar det inte av tider för körningar hos skolan heller.
Men det skadar aldrig att ringa och kolla, är själv väldigt nöjd med Jarla än så länge.
Sen kryllar det inte av tider för körningar hos skolan heller.
Men det skadar aldrig att ringa och kolla, är själv väldigt nöjd med Jarla än så länge.
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
appropå hjälmar så är jag då jävligt nöjd med min Shoei
<a href="http://www.bike.se/review/view.php?id=811" target="_blank">http://www.bike.se/review/view.php?id=811</a>
jävligt tyst och bra passform, lätt osv
<a href="http://www.bike.se/review/view.php?id=811" target="_blank">http://www.bike.se/review/view.php?id=811</a>
jävligt tyst och bra passform, lätt osv
Tror jag skrivit det tidigare i tråden men det blev en KBC hjälm... den var billig, gjord i glasfiber och sitter hur bra som helst.
Däremot när jag väl kommer börja köra mer så kommer det nog visa sig att den brusar misstänker jag och då blir det till att byta men det är alltid bra med en hjälm till passagerare.
Däremot när jag väl kommer börja köra mer så kommer det nog visa sig att den brusar misstänker jag och då blir det till att byta men det är alltid bra med en hjälm till passagerare.
Kör:
Kör:
Kommer med ett litet filmtips såhär i MC-tråden också.
Kollade nämligen på Faster igår, en dokumentär om MotoGP med Rossi och grabbarna. Klart underhållande om dels racingen men också om karaktärerna inom racingen.
Kollade nämligen på Faster igår, en dokumentär om MotoGP med Rossi och grabbarna. Klart underhållande om dels racingen men också om karaktärerna inom racingen.
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Efter att ha kollat lite närmare på MC-racing så börjar man nästan tycka att racing på 4 hjul är lite mesigt 
Racing på 2 hjul är hårigt!
Racing på 2 hjul är hårigt!
- Blue Machine
- Bil: CR-V
- Namn: David Furubrink
Konstig trafikskola det där! :wacko:Thomas skrev:Jag tror jag inte hinner fixa kortet iår.
Ett hett tips så du har ditt körkort till nästa Vår/Sommar:
Skriv in dig hos en bra trafikskola nu, plugga på teorin, skriv upp i februari 2009 och börja övingsköra så fort
väderet tillåter och till sist kör upp i maj eller juni! :thumbup:
Kör:
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Subaru BRZ
Projektbil:
CRX VT Mid Type R
Varför vänta med att skriva upp ända tills februari... det gäller ju ett helt år. Bättre att få det avklarat bara.
Kör:
Kör:
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
Konstig trafikskola det där! :wacko:Blue Machine skrev:<!--quoteo(post=502525:date=2 Sep 2008, 17:41:08:name=Thomas)--><div class='quotetop'>QUOTE(Thomas 4 2 Sep 2008, 17:41:08) <a href="index.php?act=findpost&pid=502525"><{POST_SNAPBACK}></a></div><div class='quotemain'><!--quotec-->Jag tror jag inte hinner fixa kortet iår.
Ett hett tips så du har ditt körkort till nästa Vår/Sommar:
Skriv in dig hos en bra trafikskola nu, plugga på teorin, skriv upp i februari 2009 och börja övingsköra så fort
väderet tillåter och till sist kör upp i maj eller juni! :thumbup:
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Teorin är klart.
Jag vill inte hålla på ivår då många andra vill köra upp.
men men, vi får se va som händer i höst....
Civic VT championship white (såld)
Thomas, ring till Ulrika på Jarla på stört och kolla.
08-28 82 82.
För har du teorin klar så har du förarbeviset, jag skulle ha ringt och kollat med henne så slipper du börja med allt i vår tillsammans med alla andra.
08-28 82 82.
För har du teorin klar så har du förarbeviset, jag skulle ha ringt och kollat med henne så slipper du börja med allt i vår tillsammans med alla andra.
Kör:
Kör:
Och idag i ett VÄLDIGT regnigt järfälla så blev jag godkänd för att köra MC. 
Så nu skall det bara inhandlas hoj!!
FAN VAD JAG ÄR GLAD!!!!!!!
Så nu skall det bara inhandlas hoj!!
FAN VAD JAG ÄR GLAD!!!!!!!
Kör:
Kör:
- David Lundin
Grattis! 
Synd att du får vänta hela vintern nu bara
Synd att du får vänta hela vintern nu bara
nja, än så går det att köra...
Men visst, synd o synd... har väntat 14år med att ta kortet så en vinter är nog ingen fara.
Men visst, synd o synd... har väntat 14år med att ta kortet så en vinter är nog ingen fara.
Kör:
Kör:
- David Lundin
Bestämt dig för vad det blir för hoj än då?
Är väl rätt bra tid att köpa nu skulle jag tro...
Är väl rätt bra tid att köpa nu skulle jag tro...
Är mest inne på en Honda Hornet... tror det är en sjysst hoj att börja på.
Men ju mer jag läser om Honda CB1000R ju mer sugen blir man, men tänkte vänta med 1000 tills jag kört en säsong eller två.
Men ju mer jag läser om Honda CB1000R ju mer sugen blir man, men tänkte vänta med 1000 tills jag kört en säsong eller två.
Kör:
Kör:
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Härligt!
Välkommen till klubben "Vi som har hojkort, men ingen hoj"!
Välkommen till klubben "Vi som har hojkort, men ingen hoj"!
Senast redigerad av Steffo den 16 oktober 2008, 15:17, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
<a href="http://www.blocket.se/vi/17417659.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17417659.htm?ca=11_s</a>
Mumma!!!
Mumma!!!
Stockholm
Inte som förstahoj... men om 2-3år så blir det något åt det hållet tror jag.
Är själv jäkligt het på Honda CB1000RA...
<a href="http://www.blocket.se/vi/16615270.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/16615270.htm?ca=11_s</a>
Kommer nog åka till Honda City och fråga efter en provkörning av lite modeller.
Är själv jäkligt het på Honda CB1000RA...
<a href="http://www.blocket.se/vi/16615270.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/16615270.htm?ca=11_s</a>
Kommer nog åka till Honda City och fråga efter en provkörning av lite modeller.
Kör:
Kör:
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Grattis! :thumbup:Krister skrev:Och idag i ett VÄLDIGT regnigt järfälla så blev jag godkänd för att köra MC.
...
När det gäller Fireblade har jag bara provat modell -08 och den var fruktansvärt härlig att köraKrister skrev:Är mest inne på en Honda Hornet... tror det är en sjysst hoj att börja på.
2009 kommer den med ABS vilket gör den ännu mer intressant!
Känner dock att 100hk fortfarande räcker till, och en naken hoj håller ner hastigheten. Hornet är också förbaskat rolig!
Funderar ändå lite på CBR till nästa säsong. 600 eller 1000 beroende på vad som dyker upp / prisläge.
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Grattis fan 
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Joakim: CB100R är en 1000kubik Hornet... inte en CBR. Det är förra årets motor från FireBlade men nedtrimmad och med bättre drag på mellanregistret. En FireBlade blir det inte förrän långt fram, räcker att läsa om de som börjar med sådana cyklar, det är ofta såna hamnar i minneslunden på sporthoj.com.
Dani: Tackar... sugen på att börja med kortet snart eller?
Boka teorin så kommer det gå utav bara farten, men så länge man drar på den biten så kommer ingenting att hända.
Dani: Tackar... sugen på att börja med kortet snart eller?
Kör:
Kör:
är också grymt sugen på att fixa hoj kort...
men är det när man fyller 21 man får köra vilken "klass" man vill, stolerksmässigt alltså?! isf bara 10 månader kvar.. :wohow: dags att börja övningsköra
Funderar på att fixa kort till sommaren, men nån som vet mer om åldrarna för att ta hojkort?
Är iaf sugen på en CBR600RR... måste ju såklart köra honda :thumbup: :worthy:
men annars verkar ju yamaha r6 rätt fin den med...
men är det när man fyller 21 man får köra vilken "klass" man vill, stolerksmässigt alltså?! isf bara 10 månader kvar.. :wohow: dags att börja övningsköra
Funderar på att fixa kort till sommaren, men nån som vet mer om åldrarna för att ta hojkort?
Är iaf sugen på en CBR600RR... måste ju såklart köra honda :thumbup: :worthy:
men annars verkar ju yamaha r6 rätt fin den med...
Garaget.org/Jojjovich
Jojjovich: Eller så tar du kort på A med begränsning... för den försvinner väl per automatik när man fyller 21 har jag för mig.
Då är det bara att köra CBR600RR som är strypt till 25kw och sen när du fyllt är det bara att bort strypningen... är nog bara bra för tror personligen inte att det är bra att starta med en hoj som är bland det snabbaste du kan sätta dig på.
Ärligt talat så förstår jag inte alla som säger att de vill starta med det absolut värsta värsta... varför inte börja med något annat och sen uppgradera när man känner sig mogen.
För mig själv kan jag säga att det finns en anledning till varför jag väntat 14år med att ta hojkort... japps, haft bilkortet 14år och 10dagar längre än jag haft mc-kort.
Då är det bara att köra CBR600RR som är strypt till 25kw och sen när du fyllt är det bara att bort strypningen... är nog bara bra för tror personligen inte att det är bra att starta med en hoj som är bland det snabbaste du kan sätta dig på.
Ärligt talat så förstår jag inte alla som säger att de vill starta med det absolut värsta värsta... varför inte börja med något annat och sen uppgradera när man känner sig mogen.
För mig själv kan jag säga att det finns en anledning till varför jag väntat 14år med att ta hojkort... japps, haft bilkortet 14år och 10dagar längre än jag haft mc-kort.
Kör:
Kör:
Krister skrev:Jojjovich: Eller så tar du kort på A med begränsning... för den försvinner väl per automatik när man fyller 21 har jag för mig.
försvinner den när man fyller 21? har för mig att det var efter 2 år från det att man tog a-kortet... om jag inte läst fel...
Sett en sån strypt cbr600rr på blocket förut.. verkar ju rätt grymt.. är inte särskilt mkt för att "leka" med hojen så.. men man får väl se när det närmar sig...
Garaget.org/Jojjovich
Klippt och klistrat från vv.se
Om du har körkort med behörighet A får du köra tung motorcykel med obegränsad effekt (= motorcykel som har högre effekt än 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg) om du har:
* haft behörigheten A under minst två år, eller
* fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Så du kanske måste ta ett förarprov, jag vet inte, men ring en trafikskola och fråga vet jag.
Om du har körkort med behörighet A får du köra tung motorcykel med obegränsad effekt (= motorcykel som har högre effekt än 25 kW och ett effekt/viktförhållande som överstiger 0,16 kW/kg) om du har:
* haft behörigheten A under minst två år, eller
* fyllt 21 år och godkänts i ett körprov för sådan motorcykel.
Så du kanske måste ta ett förarprov, jag vet inte, men ring en trafikskola och fråga vet jag.
Kör:
Kör: