Stora tråden om MC
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Ah, sorry läste fel. Har själv dreglat över en sånKrister skrev:Joakim: CB100R är en 1000kubik Hornet... inte en CBR. Det är förra årets motor från FireBlade men nedtrimmad och med bättre drag på mellanregistret. En FireBlade blir det inte förrän långt fram, räcker att läsa om de som börjar med sådana cyklar, det är ofta såna hamnar i minneslunden på sporthoj.com.
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
det som gäller med obegränsad är
fyllt 21 så får man köra obegränsad, även övningsköra på sådan
har man haft körkort A i minst två år, så om man t.ex tatt körkort för MC när man va 18 så får man köra obegränsat när man har haft det två år och således är 20 år gammal.. det kan också vara så att a1(lättmc 15kw) räknas. om så är fallet kan man ta A1 när man är 16 och få köra obegränsad när man är 18...
ta körkort för A! enklast är att köpa en hoj som har lite mindre effekt, då är dom också ofta billiga så man inte blir helt förtvivlad om man skulle råka gå ikull på en lövhög eller nått.
fyllt 21 så får man köra obegränsad, även övningsköra på sådan
har man haft körkort A i minst två år, så om man t.ex tatt körkort för MC när man va 18 så får man köra obegränsat när man har haft det två år och således är 20 år gammal.. det kan också vara så att a1(lättmc 15kw) räknas. om så är fallet kan man ta A1 när man är 16 och få köra obegränsad när man är 18...
ta körkort för A! enklast är att köpa en hoj som har lite mindre effekt, då är dom också ofta billiga så man inte blir helt förtvivlad om man skulle råka gå ikull på en lövhög eller nått.
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
- Steffo

- Bil: Pilot EX-L 2016
- Namn: Stefan Blixt
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 10 times
Dock så går det knappt att köra på en 600 eller annan sporthoj som är strypt till 35 hästar...
Det är en plåga helt enkelt. Motorn känns som om den ska packa ihop vilken sekund som helst. Det kan inte vara nyttigt att strypa en motor så mycket.
Jag kan givetvis inte tala för alla hojar eftersom jag bara testat en 35hk YZF600 (föregångaren till R6), men jag höll på att köra omkull (lätt överdrivet) eftersom den var helt död över hela registret och inte svarade alls på gas. Det var i det närmaste trafikfarligt eftersom man inte kunde hjälpa till at styra hojen i kurvor med hjälp av gasen.
Det är nog mycket bättre att köra en hoj som inte har så många hästar original. En motor med 50 hästar i originalutförande funkar nog bättre strypt till 35 än en hoj med 120 hästar gör.
Det är en plåga helt enkelt. Motorn känns som om den ska packa ihop vilken sekund som helst. Det kan inte vara nyttigt att strypa en motor så mycket.
Jag kan givetvis inte tala för alla hojar eftersom jag bara testat en 35hk YZF600 (föregångaren till R6), men jag höll på att köra omkull (lätt överdrivet) eftersom den var helt död över hela registret och inte svarade alls på gas. Det var i det närmaste trafikfarligt eftersom man inte kunde hjälpa till at styra hojen i kurvor med hjälp av gasen.
Det är nog mycket bättre att köra en hoj som inte har så många hästar original. En motor med 50 hästar i originalutförande funkar nog bättre strypt till 35 än en hoj med 120 hästar gör.
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
- Steffo

Förbannade Fast CGI error... Jag satt i över en timme igår kväll och försökte posta svaret ovan utan resultat. Nu på morgonen ser jag att det tydligen lyckades slinka igenom 3 ggr ändå
.
Jag raderar.
Jag raderar.
Senast redigerad av Steffo den 17 oktober 2008, 07:12, redigerad totalt 1 gånger.
Stockholm
Steffo skrev:Förbannade Fast CGI error... Jag satt i över en timme igår kväll och försökte posta svaret ovan utan resultat. Nu på morgonen ser jag att det tydligen lyckades slinka igenom 3 ggr ändå.
Jag raderar.
haha, såg precis det när jag skulle se om det blivit nå svar
men men...
jaa man får väl se vad det blir... men tack för infon om att köra med en strypt 600, kan ju vara bra att ha i åtanke! :thumbup:
naturligvis kan det ju skilja från hoj till hoj, men tror också som du säger att det kan inte vara bra att strypa den så mkt...
Garaget.org/Jojjovich
- Joakim Olsson
- Bil: S2000
- Namn: Joakim Olsson
Ofta "stryper" man en hoj genom att begränsa hur mycket det går att vrida på gasen. Att minska effekten är väl knappast skadligt för en motor? 
- Steffo

En spärr i gashandtaget eller spärrade spjäll / trottlar låter som en bra strypning. Då fungerar ju motorn som den ska. På min kompis stryptas hoj så gick det iallafall att gasa som vanligt med handtaget så det var inte där spärren satt. Men som sagt det hände absolut ingenting när man gjorde det. Det var just det som jag upplevde som trafikfarligt.
Man trodde att man hade massor kvar att ge, men när man vred på handtaget så kom det inte ett spår mer effekt. Jag kan kanske likna känslan vid att vara på väg uppför en trapp. När man ska sätta ner foten på första trappsteget och kliva upp så visar det sig att det steget bara är en synvilla. Man håller på att sätta tänderna i marken.
Läskigt var det
!
Man trodde att man hade massor kvar att ge, men när man vred på handtaget så kom det inte ett spår mer effekt. Jag kan kanske likna känslan vid att vara på väg uppför en trapp. När man ska sätta ner foten på första trappsteget och kliva upp så visar det sig att det steget bara är en synvilla. Man håller på att sätta tänderna i marken.
Läskigt var det
Stockholm
Kan tänka mig det jag.
Inte riktigt som igår när jag körde från Barkarby tillbaka till Jarla för att lämna skolcykeln och drog på lite... fick bakhjulsspinn i 80 på våt vägbana... satt bara och toklog inne i hjälmen, det var trots allt under kontroll...
Inte riktigt som igår när jag körde från Barkarby tillbaka till Jarla för att lämna skolcykeln och drog på lite... fick bakhjulsspinn i 80 på våt vägbana... satt bara och toklog inne i hjälmen, det var trots allt under kontroll...
"Happiness is not getting what you want but wanting what you got"
Kör:
Honda Civic 1.8 Sport Midnight Blue -10
Honda CBR1000RA Svart -10
Kör:
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Kontakt:
Mindre sugen än innan är jag iaf inteKrister skrev:Dani: Tackar... sugen på att börja med kortet snart eller?Boka teorin så kommer det gå utav bara farten, men så länge man drar på den biten så kommer ingenting att hända.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
Köp MC-boken... ett hett tips. Tack vare den så klarade jag teoriprovet galant. Räckte att läsa den en gång, det gör man på 1-2 kvällar... (det är mycket bilder i den). Men det är mycket i den om placering och sånt som man inte tänker på som bilförare att man måste tänka på som mc-förare.
Har du någon att övningsköra med? Glöm inte att hojen du kör upp på måste vara minst 700kubik också... bäst är att träna på den hoj du skall köra upp på, även på trafikskolan så är det skillnader mellan deras hojar (trots samma modell och år) och det tar ett par försök innan man lärt sig just den hojen.
Har du någon att övningsköra med? Glöm inte att hojen du kör upp på måste vara minst 700kubik också... bäst är att träna på den hoj du skall köra upp på, även på trafikskolan så är det skillnader mellan deras hojar (trots samma modell och år) och det tar ett par försök innan man lärt sig just den hojen.
Kör:
Kör:
- Dani
- Kontakt:
Aiiight den får jag inhandla, men du klarade dig med mc boken och proven på datorn?
Tyvärr ingen att köra med så den biten kommer kosta mest för mig, kommer få köra med skolan enbart.
Tyvärr ingen att köra med så den biten kommer kosta mest för mig, kommer få köra med skolan enbart.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- Thomas
- Bil: Civic VT
- Namn: Thomas Pettersson
- Been thanked: 1 time
Grattis Krister!
Jag är lite avundsjuk måste jag erkänna.
Själv har jag börjat spana in mig på en gammal cbr 600 från 00-01. Fast försäkringen på den är inte billig
Jag är lite avundsjuk måste jag erkänna.
Själv har jag börjat spana in mig på en gammal cbr 600 från 00-01. Fast försäkringen på den är inte billig
Civic VT championship white (såld)
Nu: HR-V
Nu: HR-V
-
Jay-c
dehär med strypning via gashandtaget är det godkänt av sbp som strypning? för det känns som de inte är det men jag vet inte
vanligtvis brukar man väl ha en luftstrypning i förgasaren/insuget fast bäst vore nästan att köra ett klenare spjäll helt enkelt, så man slipper att det är samma gaspådrag vid halvgas som fullgas
vanligtvis brukar man väl ha en luftstrypning i förgasaren/insuget fast bäst vore nästan att köra ett klenare spjäll helt enkelt, så man slipper att det är samma gaspådrag vid halvgas som fullgas
kör:
-
SAUD
- Bil: CTR-2016
- Namn: Saud Omerovic
Jag har gått nu mer än i ett halv år funderande att skaffa mig en mc och ta kortet?! Jag kollar på blocket var enda dag efter mc men är fortfarande riktigt osäker om jag är mogen för det???!!! Ena dagen man tycker att man är mogen och dagen efter man tycker att man är omogen som fan trötts fyllda 37år :wallbash: ! Man velar som fan...
Sporthoj har varit alltid min stora dröm men är rädd att jag kör ihjäl mig?!
Jag har tänkt mig isf att köpa
1 Suzuki GSXR 750(då kan man köra upp med den)
2 Honda CBR 600RR(bäst i klassen 07-uppåt)
3 Honda CB600 Hornet(bäst i klassen 07-uppåt)
1000cc jag har inte tänkt tanke fast allra flesta säger att man tröyynar efter 2 månader på 600cc.
Sporthoj har varit alltid min stora dröm men är rädd att jag kör ihjäl mig?!
Jag har tänkt mig isf att köpa
1 Suzuki GSXR 750(då kan man köra upp med den)
2 Honda CBR 600RR(bäst i klassen 07-uppåt)
3 Honda CB600 Hornet(bäst i klassen 07-uppåt)
1000cc jag har inte tänkt tanke fast allra flesta säger att man tröyynar efter 2 månader på 600cc.
Saud Omerovic
Civic Type R - 2016
Civic 1.6 - 2014
Stryping på gashandtaget har jag svårt att se att det skulle vara godkänt, alldeles för lätt att ta bort och sätta dit igen låter det som.
Förstår inte varför alla tror att en 600 skulle vara så mycket långsammare än en 1000... visst, i toppfart så skiljer det men en CBR600RR gör 0-100 snabbare än en CBR1000R.
Att tro att man kommer hålla igen med en sporthoj på 600 men inte på en sporthoj på 1000 är helt klart att lura sig själv.
Personligen har jag en kusin som kör FORT... han kör nu CBR1000R, två stycken för att vara exakt, en banhoj och en gathoj... båda 08:or. Han har kört sporthoj sedan ca 20år tillbaka och han skulle personligen slå mig hårt om jag började med sporthoj, han har sett alldeles för många (både främlingar och bästa vänner) gå bort på grund av att de köpt något de inte kan hantera.
Bättre att börja med något "tråkigt" och byta upp sig när man känner att man kan hantera hojen istället för att börja på ett jäkla fartmonster och försöka tämja den från dag ett.
Har själv börjat snegla på Suzuki SV650 "Bandit S" också... verkar vara en trevlig hoj att börja med, speciellt med kåpan fram då den förmodligen är skönare på långfärd än en naken Hornet.
Förstår inte varför alla tror att en 600 skulle vara så mycket långsammare än en 1000... visst, i toppfart så skiljer det men en CBR600RR gör 0-100 snabbare än en CBR1000R.
Att tro att man kommer hålla igen med en sporthoj på 600 men inte på en sporthoj på 1000 är helt klart att lura sig själv.
Personligen har jag en kusin som kör FORT... han kör nu CBR1000R, två stycken för att vara exakt, en banhoj och en gathoj... båda 08:or. Han har kört sporthoj sedan ca 20år tillbaka och han skulle personligen slå mig hårt om jag började med sporthoj, han har sett alldeles för många (både främlingar och bästa vänner) gå bort på grund av att de köpt något de inte kan hantera.
Bättre att börja med något "tråkigt" och byta upp sig när man känner att man kan hantera hojen istället för att börja på ett jäkla fartmonster och försöka tämja den från dag ett.
Har själv börjat snegla på Suzuki SV650 "Bandit S" också... verkar vara en trevlig hoj att börja med, speciellt med kåpan fram då den förmodligen är skönare på långfärd än en naken Hornet.
Kör:
Kör:
-
Jay-c
jag håller med dig krister, är nog bra å ha en hoj som är mer bekväm att sitta på och lite komfort en ren prestanda. med detta menar jag dock inte att den ska va tung, jag vill ha en hoj som väger så lite som möjligt men samtidigt har en bra körställning och sen då bra med effekt när man behärskar
kör:
de bra grabbs se till å skaffa mc kort fler av er lovar man blir inte besviken de är så satans roligt =) bara kört en sommar nu ca 600 mil med min 929 men varje mil har varit skitskoj.
har lyckats konvertera två st nu till hojkort.Men jakt på flera hehe
har lyckats konvertera två st nu till hojkort.Men jakt på flera hehe
Senast redigerad av Rasmus L den 18 oktober 2008, 02:36, redigerad totalt 1 gånger.
/[b]Rasmus Lindquist[/b]
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Civic EK4 VTI
CBR 1000 RR
Civic EG HB-K20A2 (såld)
Civic EK -97 (såld)
Crx -88 B18C (RIP) =(
Frosten har tinat, solen skiner och inte ett moln på himlen... VARFÖR HAR JAG INGEN HOJ!!!!
Nej, istället blir det IKEA.
Men men, får se hur länge man sitter hojlös...
Vet inte om jag skrivit det men har även börjat snegla lite på en Suzuki SV600 Bandit S... verkar vara en trevlig hoj och klart bekvämare på lite längre sträckor tack vare framkåpa.
När det kommer till att konvertera, vet två "offer" jag kommer inleda övertalningskampanj mot... Fredde199 är en av dem...
Lever fortfarande i ett sorts lyckorus av att ha tagit kortet... det har liksom sjunkit in att jag faktiskt har uppfyllt en livsdröm.
Nej, istället blir det IKEA.
Men men, får se hur länge man sitter hojlös...
Vet inte om jag skrivit det men har även börjat snegla lite på en Suzuki SV600 Bandit S... verkar vara en trevlig hoj och klart bekvämare på lite längre sträckor tack vare framkåpa.
När det kommer till att konvertera, vet två "offer" jag kommer inleda övertalningskampanj mot... Fredde199 är en av dem...
Lever fortfarande i ett sorts lyckorus av att ha tagit kortet... det har liksom sjunkit in att jag faktiskt har uppfyllt en livsdröm.
Kör:
Kör:
hmm vet inte om jag är ute och cyklar nu...
men är inte Suzuki SV650 s och Suzuki Bandit 600s 2st olika hojar?
kan säga att jag funderat på någon av dessa 2 jag också, dock lutar det åt en Bandit fast med 1200 motorn
har hört mkt bra om dessa!
SV650 är däremot en riktigt läcker hoj och har väl en v-twin, skulle va skoj att testa en sån motor också
SV1000 ligger lite högt i pris ännu tycker jag
men är inte Suzuki SV650 s och Suzuki Bandit 600s 2st olika hojar?
kan säga att jag funderat på någon av dessa 2 jag också, dock lutar det åt en Bandit fast med 1200 motorn
har hört mkt bra om dessa!
SV650 är däremot en riktigt läcker hoj och har väl en v-twin, skulle va skoj att testa en sån motor också
SV1000 ligger lite högt i pris ännu tycker jag
Hmm... trodde faktiskt det var samma fast olika årgångar bara... my bad.
Men den jag har på kroken just nu är en 600 Bandit S i alla fall... blå och snygg så in i bomben.
Men den jag har på kroken just nu är en 600 Bandit S i alla fall... blå och snygg så in i bomben.
Kör:
Kör:
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
kul tråd nu när man äntligen skaffat en mc
Har varit sugen länge och först förra veckan blev det av. Bilen har ju sugit all tid o pengar innan typ. Men jag tror att jag har gjort rätt i att skaffa en 929 på en gång istället för 600. Av det jätte lilla jag kört både 929 och 600 så är jag rätt säker på att jag gjort rätt iaf
Ska bli sjukt kul till våren när man tagit kortet också. Rasmus övertalade mig rätt så lätt och det verkar som om de finns fler av oss i kalmar gänget som är sugna, vilket är ännu roligare!
kunde även va kul om andra la upp bilder på deras hojar!
Måste passa på att posta en bild som är tagen efter lite tvätt o vaxning

Ska bli sjukt kul till våren när man tagit kortet också. Rasmus övertalade mig rätt så lätt och det verkar som om de finns fler av oss i kalmar gänget som är sugna, vilket är ännu roligare!
kunde även va kul om andra la upp bilder på deras hojar!
Måste passa på att posta en bild som är tagen efter lite tvätt o vaxning

Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Crx VT -91 [b]SS - 1,25,66[/b]
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
-
Lars P

- Bil: EK4 K20
- Namn: Lars Palmgren
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 9 times
- Kontakt:
För att göra det klart, har man A1 är det ingen skillnad när man blir 18 samma regler som om man inte haft något
Jag har bara A1 och kört nu tills jag blev 18 men nu har alla Hondor (bilar) tagit över intresset helt
Har dock kvar min lilla 125a
Kevlar :wub:

Jag har bara A1 och kört nu tills jag blev 18 men nu har alla Hondor (bilar) tagit över intresset helt
Har dock kvar min lilla 125a
Kevlar :wub:

076-1174430
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Lars@allbilskroten.se
Honda EJ1, K24 Swap
NSX NA1 CW
Accord -93 Ombyggd till biltransport
Accord -80
CR-V RD1 -98
Accord CL9 Type-S -08
osv....
Nice bike där Mattias... vänta tills Steffo kommer in i tråden och ser den, han är lagom överförtjust i VTR... för det är väl en sån, eller misstar jag mig?
Kör:
Kör:
- Steffo

Nej detta är nog en Fireblade om jag inte ser fel... Dvs CBR900RR. Årsmodell 2000 eller därikring?
Detta är min drömhoj just nu.
<a href="http://www.blocket.se/vi/17417659.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17417659.htm?ca=11_s</a>
Men en VTR SP2 skulle kunna funka också.
<a href="http://www.blocket.se/vi/17407899.htm?ca=11_s&last=1" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17407899.htm?ca=11_s&last=1</a>
Detta är min drömhoj just nu.
<a href="http://www.blocket.se/vi/17417659.htm?ca=11_s" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17417659.htm?ca=11_s</a>
Men en VTR SP2 skulle kunna funka också.
<a href="http://www.blocket.se/vi/17407899.htm?ca=11_s&last=1" target="_blank">http://www.blocket.se/vi/17407899.htm?ca=11_s&last=1</a>
Stockholm
-
Mattias I
- Bil: Civic
- Namn: Mattias Ingvarsson
Tackar så mycket
Det är en CBR929rr från 2000. Så de är nära rätt. Men jag tycker att rasmus e lite hetare för dom svarta är lite snyggare helt enkelt 
Steffos drömhoj va ju inte o leka med, sjukt ball faktiskt!
Tänkte ta o fixa uppskrivningen så fort dom hade tid, men jag fick inte boka då jag saknade körkort tillstånd. Bra att man har koll! Så ska skicka in dom papprerna snart
Så nog e jag på G med kortet alltid. Körningarna sen ska bli kul faktiskt!
Steffos drömhoj va ju inte o leka med, sjukt ball faktiskt!
Tänkte ta o fixa uppskrivningen så fort dom hade tid, men jag fick inte boka då jag saknade körkort tillstånd. Bra att man har koll! Så ska skicka in dom papprerna snart
Mattias Ingvarsson, Kalmar
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Passat -16
Civic Ek
Tidigare Hondor:
Accord diesel -06
Aquatrax F12X -06
Aquatrax R12X -06
CBR1000RR -06
Civic EK3 -00
CBR 1000RR -04
CBR 929rr -00
Del Sol Esi -93
Ok, här kommer ett erkännande om hur jäkla fel jag kan ha!
Har idag varit hos Honda City och provkört lite... för det första, satan i gatan vad skoj det är att köra MC själv!
För det andra så glöm allt jag sagt om 600cc... körde idag 2 hojjar, en Honda Hornet 08:a (102hk) och en VFR800 (ja Dani, du läste rätt
), Hornet är bara att glömma... för det första så avsaknaden av kåpa fram gör att motorväg är direkt avtändande... var inge skoj alls. För det andra så är karaktären och bristen på pulver så stor att man MÅSTE hålla ganska bra varv på den hela tiden för att ens känna något drag i den, då menar jag inte acceleration utan att känna draget genom en kurva eller dylikt.
Sen var den otroligt lätt, det är ju bra i och för sig men det kändes att det är en Street Fighter på körningen då kurvor och dylikt inte alls var så skoj som med Viffern.
Så Viffern då, den har ynka 8 hästar mer än Horneten... men vilket drag, vilket vrid... den hade en helt annan karaktär och den var en ren fröjd att köra och speciellt då det svänger lite mer... sen är det lite speciellt att känna vtec-kicken på en motorcykel, kicken är jämförbar med CRX Vtec eller som CTR fast något snällare i skillnaden... JAG ÄR KÄR!
Steget upp från VFR är en VTR som jag förstått det, den känns som att den skulle bli lite för hårig som första hoj. Plus att jag vill känna mig bekväm med längre tripper och även med frun på bönpallen.
Så där har ni det... mitt envisande om att 600 räcker för en nybörjare har jag skrotat helt och hållet, har man en förkärlek till bilar med lite mer prestanda än standard så räcker inte en Hornet eller CBF... Lasse på Honda City ville inte ens släppa iväg mig med en CBF600 då han var säker på att jag inte ens skulle tycka att det skulle vara något skoj överhuvudtaget.
Har idag varit hos Honda City och provkört lite... för det första, satan i gatan vad skoj det är att köra MC själv!
För det andra så glöm allt jag sagt om 600cc... körde idag 2 hojjar, en Honda Hornet 08:a (102hk) och en VFR800 (ja Dani, du läste rätt
Sen var den otroligt lätt, det är ju bra i och för sig men det kändes att det är en Street Fighter på körningen då kurvor och dylikt inte alls var så skoj som med Viffern.
Så Viffern då, den har ynka 8 hästar mer än Horneten... men vilket drag, vilket vrid... den hade en helt annan karaktär och den var en ren fröjd att köra och speciellt då det svänger lite mer... sen är det lite speciellt att känna vtec-kicken på en motorcykel, kicken är jämförbar med CRX Vtec eller som CTR fast något snällare i skillnaden... JAG ÄR KÄR!
Steget upp från VFR är en VTR som jag förstått det, den känns som att den skulle bli lite för hårig som första hoj. Plus att jag vill känna mig bekväm med längre tripper och även med frun på bönpallen.
Så där har ni det... mitt envisande om att 600 räcker för en nybörjare har jag skrotat helt och hållet, har man en förkärlek till bilar med lite mer prestanda än standard så räcker inte en Hornet eller CBF... Lasse på Honda City ville inte ens släppa iväg mig med en CBF600 då han var säker på att jag inte ens skulle tycka att det skulle vara något skoj överhuvudtaget.
Kör:
Kör:
- Dani