civic typ r är inte så snabb somm alla tror!
Ny här!
Har haft honda crx v-tec 90års modell. 92 till 93. (varför sålde man guld- knippet).
civic typ-r är överskatad.
jag racade med min gamla crx 89 (124 hk) mot en civc typ-R idag.
jag fick stryck! men inte så mycket som jag trodde.
på 201m hade han tagit mig med ett en eller ett par tionelar, inte mer.
så över 200 tusen kr är den inte värd. (men fräckär den, för att där står typ-R bak på)
Men jag hade hällre lagt pengarna på nos om jag bara skulle dra på strippen.
Turbo och de flesta hade inte haft någon chans!
crx (hälst V-tec) en har större potencial än civc typ-R!
så ni som har crx v-tec var rädda om era pottensiala raketer!
guld värda! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
kujau
Har haft honda crx v-tec 90års modell. 92 till 93. (varför sålde man guld- knippet).
civic typ-r är överskatad.
jag racade med min gamla crx 89 (124 hk) mot en civc typ-R idag.
jag fick stryck! men inte så mycket som jag trodde.
på 201m hade han tagit mig med ett en eller ett par tionelar, inte mer.
så över 200 tusen kr är den inte värd. (men fräckär den, för att där står typ-R bak på)
Men jag hade hällre lagt pengarna på nos om jag bara skulle dra på strippen.
Turbo och de flesta hade inte haft någon chans!
crx (hälst V-tec) en har större potencial än civc typ-R!
så ni som har crx v-tec var rädda om era pottensiala raketer!
guld värda! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sun.gif[/img]
kujau
tony knutsson
- Dani
- Bil: Civic Type-R FK2, CRV 2.2D
- Namn: Daniel Gabriel
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
- Kontakt:
Om han bara hade tagit dig med så lite kan inte den killen köra.
Daniel Gabriel / HPC Väst - Medlem #538
*Speedy Gonzales On The Run*
Honda Civic Type-R GT FK2 2015
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
De va väll bara 201m... blir större skillnad vid längre körning [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
Tidigare: ED9 -88, -89, EG2 -93, EU8 -03, FK2 -06
Överskattad vet jag inte om jag tycker.. Visst dom "äldre" hondorna har fina motorer och går bra.. men säg som så att när dom va nya hade dom säkert oxå ett bra pris.. CTRen e ny, därav priset ... Sen har vi som regel att man måste ha fullständigt namn i signaturen .. Välkommen hit
Mvh MoGGe
Mvh MoGGe
Senast redigerad av MoGGeCTR den 19 maj 2005, 23:32, redigerad totalt 1 gånger.
[b]SAAB 9-3 Cab Nordic Individual[/b]
[b]Tidigare bilar: Svart Civic type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2003
Cosmic gray Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2004[/b]
[b]Tidigare bilar: Svart Civic type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2003
Cosmic gray Civic Type <!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->R<!--colorc--></span><!--/colorc--> 2004[/b]
- Dani
- Kontakt:
CRX VT kostade ca 150K har jag för mig som ny...rätt saftigt pris om man jämför den med dagens CTR och vad du får.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
civic type-r 0-100 6.8sek
crx vt 0-100 7.2sek
crx ed9 0-100 8.5sek
med en liten tub gas så åker man ju lätt ifrån en ctr.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
crx vt 0-100 7.2sek
crx ed9 0-100 8.5sek
med en liten tub gas så åker man ju lätt ifrån en ctr.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
The "malcolmbattle" - EF:16 EG:21 Delsol:9 EK:9 EP:7
- Kontakt:
CTR 0-100 6.6s *HOST*
Ska man ha en liten tub för att köra ifrån en CTR så tävlar man helt plötsligt i olika klasser....men guuuuuuuuuud att bara jag tänkte på det!
Ska man ha en liten tub för att köra ifrån en CTR så tävlar man helt plötsligt i olika klasser....men guuuuuuuuuud att bara jag tänkte på det!
Senast redigerad av Dani den 19 maj 2005, 23:45, redigerad totalt 1 gånger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
- insigma
- Bil: FK2R 2016
- Namn: FredrikLidmark
ED9 utan katt gör de på 7.7s enligt 4gcivic [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Civic FK2 Type-R -2016 #2616
-
TriXiE77
- Bil: Bilbytarkungen
- Namn: Mikael Fröjdfeldt
ey daniboy! vi startar båda med 211.000:- DU köper ctr.. jag köper en crx vt (säg mickes gamla för 70 så jag får en fin en) sen hivar jag i "diverse" trim för 141.000:- så åker jag nog ifrån dig så de stänker om de! inlägget handlade om pris/prestanda... IDAG.. inte om man jämför nu och då.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
073-9034221
Medlemnr: 595
The "trixiewatch" - no of hondas owned: 80
- Kontakt:
Ang. priset så svarade jag kojak, ang åka ifrån så svarade jag bara att man kör i olika klasser. Men jag kan ju köpa en CTR -01 och trimma för ca 80K så kan vi tävla.....för det finns beggade CTR oxå vet du.
Gonatt på er pojkar, det är ändå EG6 som är herre på täppan oavsett vad ni säger.
Gonatt på er pojkar, det är ändå EG6 som är herre på täppan oavsett vad ni säger.
Honda CRV 2.2D 2014
Honda CRV 2.2D 2014
K20 svarar bättre på modifikationer än B16/B18. Inga problem att komma upp i 120hk/L på K20 medan det blir dyrt på B16/B18.
<!--QuoteBegin-kujau+19 May 2005, 22:51:46--><div class='quotetop'>QUOTE(kujau @ 19 May 2005, 22:51:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->crx har mer potencial!
mindre vikt.
mer trim vänlig!
typ-r är snabbare.
men i nu-läget, prismäsigt är vinnaren CRX.
kujau
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142648"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
<!--QuoteBegin-kujau+19 May 2005, 22:51:46--><div class='quotetop'>QUOTE(kujau @ 19 May 2005, 22:51:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->crx har mer potencial!
mindre vikt.
mer trim vänlig!
typ-r är snabbare.
kujau
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142648"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Christopher Sjöstedt
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Ingen Honda för stunden</span>[/b]
-
christer_carlsson
- Bil: Accord Type-S
- Namn: Christer Carlsson
hehe...ytterligare en vs tråd... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] ganska provoserande rubrik som man nappar på direkt.
Men civic type-r ÄR snabb. Det är också ett faktum att crx kan hänga med, då får vi helt plötsligt TVÅ snabba bilar! Varför inte glädjas åt att båda är hondor istället. Bara att välja vilken prisklass du vill ligga i.
Det finns mängder med bra trimprylar även till ctr-en, men det är dyrt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] , tror också att crx ligger bra till prismässigt. Väljer du en ctr får du däremot en modern bil med allt som det innebär.
/Christer
Men civic type-r ÄR snabb. Det är också ett faktum att crx kan hänga med, då får vi helt plötsligt TVÅ snabba bilar! Varför inte glädjas åt att båda är hondor istället. Bara att välja vilken prisklass du vill ligga i.
Det finns mängder med bra trimprylar även till ctr-en, men det är dyrt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img] , tror också att crx ligger bra till prismässigt. Väljer du en ctr får du däremot en modern bil med allt som det innebär.
/Christer
Accord Type-S, <!--coloro:#696969--><span style="color:#696969"><!--/coloro-->Graphite grey<!--colorc--></span><!--/colorc-->, Special Edition 2008
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
Medlem #1538
Tidigare: CTR- milano red -02, såld, tack för den tiden :-)
<!--QuoteBegin-kujau+19 May 2005, 23:28:25--><div class='quotetop'>QUOTE(kujau @ 19 May 2005, 23:28:25)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->s2000 är ett bra val! om man har råd!
all har inte råd!
crx v-tec är ett bra val DÅ.
snabb om man vill och kan!
kujau
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142656"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hej jag undrar om du kan läsa, tydligen eftersom du argumentera om något. Men var så snäll att sätt hela ditt namn i signaturen annars kan man ju tro att "tattaren" junior har ramlat in på HPC... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Sen är det så att b16 motorerna är fina, men gamla och har inte mycket att sätta till om du skulle använda K20 istället. Men så långt tänkte du kanske inte eller?...
all har inte råd!
crx v-tec är ett bra val DÅ.
snabb om man vill och kan!
kujau
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142656"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Hej jag undrar om du kan läsa, tydligen eftersom du argumentera om något. Men var så snäll att sätt hela ditt namn i signaturen annars kan man ju tro att "tattaren" junior har ramlat in på HPC... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Sen är det så att b16 motorerna är fina, men gamla och har inte mycket att sätta till om du skulle använda K20 istället. Men så långt tänkte du kanske inte eller?...
Senast redigerad av No 666 den 20 maj 2005, 00:55, redigerad totalt 1 gånger.
<!--QuoteBegin-insigma+19 May 2005, 22:49:16--><div class='quotetop'>QUOTE(insigma @ 19 May 2005, 22:49:16)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->ED9 utan katt gör de på 7.7s enligt 4gcivic [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142646"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nej nej nej 7.69 !!!!
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142646"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
nej nej nej 7.69 !!!!
<a href='http://www.streetworks.se' target='_blank'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>www.StreetWorks.se</span></a>
<span style='color:red'>Marcus Pettersson</span>
<span style='color:blue'>CRX DELSOL ESI -93</span>
<span style='color:red'>Klippan</span>
<span style='color:red'>Marcus Pettersson</span>
<span style='color:blue'>CRX DELSOL ESI -93</span>
<span style='color:red'>Klippan</span>
kujau... Men doh!!
Ska man snacka som du gör så är ju Volvo 240 en grym bil.. snorbillig i inköp & grymt billig att bondtrimma typ..
Klart som fan att CRX VT är billigare, den är ju fan 14 år gammal. En CTR är värd det den kostar (den är ju som sagt nyare)
Förstår inte riktigt dina argument..
Ska man snacka som du gör så är ju Volvo 240 en grym bil.. snorbillig i inköp & grymt billig att bondtrimma typ..
Klart som fan att CRX VT är billigare, den är ju fan 14 år gammal. En CTR är värd det den kostar (den är ju som sagt nyare)
Förstår inte riktigt dina argument..
<span style='color:blue'>_____________________________</span>
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
[b]<span style='color:red'>Henrik Jonsson #999</span>[/b]
<span style='color:green'>[i]HPC Team Solna[/i]</span>
[b]<span style='color:darkblue'>Honda CRX VT -91</span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:yellow'>"Liverpool came here with 4000 man and ran. AIK-Stockholm came with 500 and fought" (Sparta Prag fans 1993)</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för dom stora cojones mellan benen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för jag är VIP bakom scenen..</span></span>[/b]
[b]<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='color:gray'>Kanske för era döttrar vill ha mig...</span></span>[/b]
De flästa tidningar och program som testat CTR har sagt att den är lätt mer värd än 200k om man gämför med andra nya bilar.
Man får tänka på att det ska hålla också, men visst ska man ha det bara för att köra nåra rejs på strippen å sen hem å byta motor imellanåt så kan man ju alltid trimma skiten ur en 14 år gammal bil.
å killen som rejsade mot crx.en i en ctr måste ha växlat där man växlar med crx.n typ vid 4-5000 rpm annars hade inte ens crx vtec haft en chans!
Man får tänka på att det ska hålla också, men visst ska man ha det bara för att köra nåra rejs på strippen å sen hem å byta motor imellanåt så kan man ju alltid trimma skiten ur en 14 år gammal bil.
å killen som rejsade mot crx.en i en ctr måste ha växlat där man växlar med crx.n typ vid 4-5000 rpm annars hade inte ens crx vtec haft en chans!
<span style='color:purple'>[b]//Kristofer Göthe[/b]</span>
<span style='color:blue'>[b]Honda Civic VTI -00[/b]</span>
[b]<span style='color:purple'>Suzuki GSX-R 750 -01</span>[/b]
<span style='color:blue'>[b]Honda Civic VTI -00[/b]</span>
[b]<span style='color:purple'>Suzuki GSX-R 750 -01</span>[/b]
<!--QuoteBegin-matadoren+20 May 2005, 06:14:57--><div class='quotetop'>QUOTE(matadoren @ 20 May 2005, 06:14:57)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Denna tråden är tyvärr så efterbliven att jag inte orkar göra annat än att beklaga ;(
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142677"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kan inget annat än att hålla med.
Hehehe....
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=142677"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jag kan inget annat än att hålla med.
Hehehe....
// Johan Strömqvist
ÖSK/Linköping
ÖSK/Linköping
Så en CTR är inte värd 200 000kr? En ny Bmw 330 Coupé kostar nästan det dubbla... och vem drar ifrån vem... hmm... visst ja CTR:en.
(har haft Många race mot en kompis som har just en 330, och han kan hantera den)
Vilken är då överskattad?
Att sedan precis som många andra har påpekat, jämföra en 14år gammal bil med en helt ny... det är väl klart som fan att om man lägger mellan skillnaden så drar man iväg..
Det är som att jämföra en CTR à 200 000kr med en Ferrari/Porsche à 1 miljon.
Samma procentuella prisskillnad egentligen ju... och ja om man lägger ner mellan skillnaden där så drar man iväg ifrån en Ferrari/porsche utan problem.
Ska man jämföra något får man jämföra Orginal vs Orginal.
Ps. Om jag köper en mini cooper ifrån 76 för 2000kr och lägger 195 000kr.... hmm jag undrar om jag drar en CTR då..... hmmmm....
(har haft Många race mot en kompis som har just en 330, och han kan hantera den)
Vilken är då överskattad?
Att sedan precis som många andra har påpekat, jämföra en 14år gammal bil med en helt ny... det är väl klart som fan att om man lägger mellan skillnaden så drar man iväg..
Det är som att jämföra en CTR à 200 000kr med en Ferrari/Porsche à 1 miljon.
Samma procentuella prisskillnad egentligen ju... och ja om man lägger ner mellan skillnaden där så drar man iväg ifrån en Ferrari/porsche utan problem.
Ska man jämföra något får man jämföra Orginal vs Orginal.
Ps. Om jag köper en mini cooper ifrån 76 för 2000kr och lägger 195 000kr.... hmm jag undrar om jag drar en CTR då..... hmmmm....
James Oliver Könsberg - Malmö
crx e bäst helt enkelt *tjing ping pax* ***stjärnstopp***spegel och flöjt**
såja enkelt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
såja enkelt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]
Kenny Elg
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
Honda civic EK3 1,5 vtec-e
Nissan Qashqai 1,5 cdi
-
EcciBaka
- Bil: Civic Aerodeck 1,8vti -00
- Namn: Alexander Rothberg
- Kontakt:
lite halvlöjlig diskussion... därför måste jag lägga mej i.
CRX VT: Billigare än CTR helt klart, snabb som attans och mycket trim finns att tillgå.
CTR: NY om man inte inser att en ny bil generellt är dyrare än en gammal bil så bör man tänka efter igen.
Lassa in airbags och dylikt i en rex så blir den genast mycket tyngre vill jag tro. O har man inte kört CTR så kan man va tyst i den frågan faktiskt om hur den är, jag vet att jag kan växla något sånär hyfsat iallafall och jag kan säga att CTR är ruggigt snabb för de pengarna och årsmodell. Men sen är det ju en CTR, jag trivdes helt klart bäst med CTRen ute på små kurviga vägar.
Sen att jämföra
rex oc ctr i trimmsammanhang, det är OINTRESSANT vad bilen kostar i inköp, det beror bara på hur mycket pengar man har. Sure är det intressant om man inte har mycket pengar, men låt oss säga att båda får peta ned 140 000 i en rex respektive CTR. Först då kan man jämföra vilken bil som är bäst i trimsammanhang. För då har man fått lägga samma summa pengar på bilen från original. Om 14 år när CTR kanske kostar som rexen gör idag vad säger man om skillnaden då?
CTR är en helt klart prisvärd bil.
som dani sa: CRX VT kostade ca 150K har jag för mig som ny...rätt saftigt pris om man jämför den med dagens CTR och vad du får.
150 k... då måste vi tänka på att kronan var mer värd då än nu.
Försöker inte säga att nån e bättre än den andra, båda är väldigt potenta bilar, men från olika tidsepoker.
oh svamlar, borde gått o lagt mej istället för att sitta här efter jobbet.
CRX VT: Billigare än CTR helt klart, snabb som attans och mycket trim finns att tillgå.
CTR: NY om man inte inser att en ny bil generellt är dyrare än en gammal bil så bör man tänka efter igen.
Lassa in airbags och dylikt i en rex så blir den genast mycket tyngre vill jag tro. O har man inte kört CTR så kan man va tyst i den frågan faktiskt om hur den är, jag vet att jag kan växla något sånär hyfsat iallafall och jag kan säga att CTR är ruggigt snabb för de pengarna och årsmodell. Men sen är det ju en CTR, jag trivdes helt klart bäst med CTRen ute på små kurviga vägar.
Sen att jämföra
rex oc ctr i trimmsammanhang, det är OINTRESSANT vad bilen kostar i inköp, det beror bara på hur mycket pengar man har. Sure är det intressant om man inte har mycket pengar, men låt oss säga att båda får peta ned 140 000 i en rex respektive CTR. Först då kan man jämföra vilken bil som är bäst i trimsammanhang. För då har man fått lägga samma summa pengar på bilen från original. Om 14 år när CTR kanske kostar som rexen gör idag vad säger man om skillnaden då?
CTR är en helt klart prisvärd bil.
som dani sa: CRX VT kostade ca 150K har jag för mig som ny...rätt saftigt pris om man jämför den med dagens CTR och vad du får.
150 k... då måste vi tänka på att kronan var mer värd då än nu.
Försöker inte säga att nån e bättre än den andra, båda är väldigt potenta bilar, men från olika tidsepoker.
oh svamlar, borde gått o lagt mej istället för att sitta här efter jobbet.
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
"Fighting in forums is like competing in the special olympics,
eaven if you win, you are still retarded..."
------------------------
<!--QuoteBegin-kujau+19 May 2005, 23:51:46--><div class='quotetop'>QUOTE(kujau @ 19 May 2005, 23:51:46)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->crx har mer potencial!
mindre vikt.
mer trim vänlig!
typ-r är snabbare.
kujau
"Du är en du-du-dum dum sill sill...." [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Korkad diskussion...
mindre vikt.
mer trim vänlig!
typ-r är snabbare.
kujau
"Du är en du-du-dum dum sill sill...." [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... anting.gif[/img]
Korkad diskussion...