tidigare evo modeller,,

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

Funderar lite på och byta bil och känner mej lite sugen på 4wd och överladd, och en skyline är ju kanske lite mkt pengar och jag vägrar tyska bilar..

Någon som vet lite om ägande kostnade på tidiga evo modeller samt körglädje och allt sånt. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Berra
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

Körglädjen är optimalt på typ EVO!

Åkte en EVO II i vintra som gick som ett skott, bara avgassystem bytt på den.

0-100 på 4.9sek ORIGINAL! det säger ju rätt mycke...
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

jo det lockar ju med att äga en bil med lite knuffa i:D
Kan en bil någonsin bli perfekt?
YASH
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

Mazda 323 GTR är en skit kul bil som går bra med lite höjt ladd och lättare andningsvägar, men väldigt klen låda [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... rybaby.gif[/img] men motorerna är väldigt bra.
Only M Matters
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

jo det är väl kanske också något intressant,, men evon är ju snäppet vassare utseende mässigt:D
Kan en bil någonsin bli perfekt?
M-G
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

va!!, du har vell precis fått hem din bil o ska byta redan, hahaha.
klart jag förstår dig, roligare med en bil me lite tryck i än en liten civic som e rapp till 100.

fast jag kan lova dig du gråter blod varje gång du ska tanka med en 4wd turbo bil, fy fan va det drar soppa!!
körde jag allt vad jag kunde med min crx o civic vt, full patte överallt låg jag på max 1,5l/milen nu kör jag en s2a o ligger typ på 4-5L/milen vid samma körstil.
skoj o komma 2 mil på 100spänn soppa typ..
=)
men dom milen e dock rätt roliga hehe.
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

hehe,, jo jag köpte nyss bilen men bilar är ju till för att sälja:D, haha nä men vafan man måste ju vidga sina vyer och testa 4wd nu också..
Kan en bil någonsin bli perfekt?
M-G
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

köp isåfall brossans s2a han har nu, fy helvete va den bilen gick, fick prova den igår, aldrig kört en så snabb bil, helt sjukt så fort man kom upp i 200km/h

dock kostar den 120k hehe

annars e ju evo bilarna rätt skojiga, han har en sån snart oxå, en evo2a.
nissan sunny gti-r e ju cool oxå, går så in i h-vete.
skyline r32gtr rätt schysst, ingen r33 gts bara det e penta!=)
323 gtr växellådsras direkt om den inte e fixad,motorn verkar palla mycket men lådan o sånt verkar inte orka org ens..
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Magyar
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:25
Ort: gbg-sthlm

4-5 liter/mil??? Du måste mena momentant eller hur? Kör du en 15 min på bana så tror jag inte att den drar så mycket. Det låter ju helt otroligt iaf. S2? Vad är det för bil?
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

magyar,, det är inte omöjligt, polarens vr6 drog 8l milen vid fullgas i höga farter.. slurkar som fan..


MG jag vägrar köra tyska bilar:D, sen skylines är så jävla dyra att försäkra och så. sunny gti-r är väl tuffa men inget jag vill ha direkt. det ska nog helst vara en gammal evo, dom har nog nice väghållning och så också tror jag.. man kan nog ha kul med dom iaf:D
Kan en bil någonsin bli perfekt?
CRXStoffe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:17
Ort: Broby

<!--QuoteBegin-Magyar+24 May 2005, 15:38:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 24 May 2005, 15:38:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->S2? Vad är det för bil?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144554"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vet inte om du var ironisk. Men är iaf Audi S2 skulle jag gissa på...
------------------------
Christopher Nilsson
YASH
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

M-G en snurra i Hondan och din S2 blir bromskloss på motorvägen.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Only M Matters
Magyar
Inlägg: 0
Blev medlem: 26 juli 2004, 12:25
Ort: gbg-sthlm

<!--QuoteBegin-CRXStoffe+24 May 2005, 15:46:12--><div class='quotetop'>QUOTE(CRXStoffe @ 24 May 2005, 15:46:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Magyar+24 May 2005, 15:38:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 24 May 2005, 15:38:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->S2? Vad är det för bil?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144554"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vet inte om du var ironisk. Men är iaf Audi S2 skulle jag gissa på...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144557"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag vågade inte säga Audi här på forumet...

Jo momentant kommer man upp i 8-9 liter/mil i en golf V6 4Motion, även i Volvon kommer jag upp i dem siffrorna. Men genomsnittsförburkningen i en standardbil är knappast 4-5 liter/mil. Däremot läste jag i en biltidning om en bil (tror det var Cosworth) trimmad till 750 hk och genomsnittsförbrukningen låg på 7liter/mil med race soppa. De jämförde förbrukningen med en jumbojet som drar lika mkt. Skillnaden var att en jumbojet tar uppemot 1000 passagerare...
<a href='index.php?showtopic=40314'><!--fonto:Arial Black--><span style="font-family:Arial Black"><!--/fonto--><!--sizeo:4--><span style="font-size:14pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->4-hjuling, bandpasslåda, styrväxel, AC, GSM-larm SÄLJES<!--fontc--></span><!--/fontc--><!--sizec--></span><!--/sizec--><!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

saken är den att när du kör hårt konstant så drar bilen hela tiden enorma mängder soppa, men inte en honda förstås:D
Kan en bil någonsin bli perfekt?
Berra
Inlägg: 214
Blev medlem: 26 april 2004, 22:43
Ort: Piteå

<!--QuoteBegin-Magyar+24 May 2005, 17:43:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 24 May 2005, 17:43:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-CRXStoffe+24 May 2005, 15:46:12--><div class='quotetop'>QUOTE(CRXStoffe @ 24 May 2005, 15:46:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Magyar+24 May 2005, 15:38:37--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 24 May 2005, 15:38:37)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->S2? Vad är det för bil?
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144554"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vet inte om du var ironisk. Men är iaf Audi S2 skulle jag gissa på...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144557"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Jag vågade inte säga Audi här på forumet...

Jo momentant kommer man upp i 8-9 liter/mil i en golf V6 4Motion, även i Volvon kommer jag upp i dem siffrorna. Men genomsnittsförburkningen i en standardbil är knappast 4-5 liter/mil. Däremot läste jag i en biltidning om en bil (tror det var Cosworth) trimmad till 750 hk och genomsnittsförbrukningen låg på 7liter/mil med race soppa. De jämförde förbrukningen med en jumbojet som drar lika mkt. Skillnaden var att en jumbojet tar uppemot 1000 passagerare...
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144574"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


Drar en jumbojet bara 7liter/mil , det var inte farligt... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
[b]<span style='color:black'>Peter Berglund</span>[/b]

1987 Rallycorsa[/b]

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>[b]Best ET:[/b] 12,31 @ 183 km/h 1100kg 280hk Civic VTI Turbo
[b]Best ET:[/b] 14.60 @ 151 km/h 1100kg 160hk Civic VTI
[b]Best ET:[/b] 14.18 @ 160 km/h 1020kg 150hk Crx Vtec

[b]Tidigare bilar[/b]
Mitsubishi EVO 3 RS-1995
Honda Civic VTI-1992
Honda CRX ED9-1989
Toyota Corolla-1988
Honda CRX Vtec-1990
Opel Kadett GSI-1985
Ford Sierra 2.0-1987</span>

[b]Sponsorer[/b] [b]<a href='http://www.hiflex.se/' target='_blank'>HIFLEX</a>[/b] [b]<a href='http://www.importparts.com' target='_blank'>IMPORTPARTS</a>[/b]
CRXStoffe
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 14:17
Ort: Broby

<!--QuoteBegin-Magyar+24 May 2005, 16:43:12--><div class='quotetop'>QUOTE(Magyar @ 24 May 2005, 16:43:12)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Jag vågade inte säga Audi här på forumet...<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Oj, förlåt mig. Svor jag?..
------------------------
Christopher Nilsson
oscii
Inlägg: 397
Blev medlem: 25 juli 2004, 10:31

Citroen WRCn säkert en riktigt rolig leksak
men vet ej om den går att köpa?

Annars köp en biljett till formula1 race
lovar när 20 såna bilar lämnar startplattan
i 17-19k RPM så vet man exakt vilken
bil man vill ha. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
Om inte, blir man en helt annan mänska
när går därifrån dvs helt galen
de e så häftigt [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Senast redigerad av oscii den 24 maj 2005, 18:21, redigerad totalt 1 gånger.
<!--sizeo:2--><span style="font-size:10pt;line-height:100%"><!--/sizeo--><a href="http://crxcommunity.com/" target="_blank">http://crxcommunity.com/</a><!--sizec--></span><!--/sizec-->
hondapower
Inlägg: 499
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping
Been thanked: 2 times

dom tidigare EVO modellerna ifrån Mitshu ligger ju bra till i pris idag.
men ja tror bara dom finns med höger styrning att tillgå..(ej säker).

sen har du ju även Nissan´s underskattade räser järn Sunny GT-R med 220hk eller om det var 280hk orginal i med 4wd också.
sen har du ju även Chossie familjen från ford som är ganska trevliga också.


ska man ha turbo bil med 4wd och lite små exotiskt så blir det ganska svårt att hitta några andra modeller till vättiga pengar.

men en tidigare Mitshu eller en Nissan skulle jag personligen sattsa på.
inte lika vanliga som alla Chossie bilar heller..
Oloz5
Inlägg: 17
Blev medlem: 8 januari 2005, 14:24

Tycker det kan vara värt att slänga pengar (om man har dom) på en Skyline r32 gtr. Det ska jag göra iaf när jag fixat fast jobb om ett par år [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/sad.gif[/img]
<span style='color:red'>Mattias Olofsson
S-vall
CRX -89 (i små små små bitar)</span>
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

hondapower: JAG SKULLE ALDRIG KÖPA EN FORD!!!
annars så visst skulle jag väl kunna äga en sunny men helst en evo...

vill inte behöva dra mej iväg till någon nissan klubb så dom som vet något mer ingående om evon kan väl skriva det.. gärna lite skillnader mellan dom äldre modellerna
Kan en bil någonsin bli perfekt?
henke
Inlägg: 0
Blev medlem: 25 juli 2004, 20:31
Ort: Skövde
Kontakt:

jag ger tummen upp direkt för Mazda 323 GTR, ev. 323 GTX...
lådorna bra håller om man inte gör fullgasstarter på asfalt med breda 17" vid varje rödljus

sen är dom ju så snygga!! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img] [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<!--coloro:#4169E1--><span style="color:#4169E1"><!--/coloro-->Henrik Larsson -> Skövde<!--colorc--></span><!--/colorc-->

<a href="http://www.garaget.org/?car=17264" target="_blank"><!--coloro:#48D1CC--><span style="color:#48D1CC"><!--/coloro-->WV Typ1<!--colorc--></span><!--/colorc--> <!--coloro:#FFFFFF--><span style="color:#FFFFFF"><!--/coloro-->Restolooker -62<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
<a href="http://www.garaget.org/?car=30187" target="_blank">CRX VT -91</a> *SÅLD*
<a href="http://www.garaget.org/?car=42665" target="_blank"><!--coloro:#FF0000--><span style="color:#FF0000"><!--/coloro-->Celica GT4 -88<!--colorc--></span><!--/colorc--></a>
JG
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

s2:an brossan snackar om kör låga 12:or på 402m med fullinredning och 17" gatdäck.
jag lovar att ingen överladdad crx hänger med den i någon fart....jag har kört många riktigt vassa bilar, men inget som denna, helt livsfarlig typ.
körkortet eller livet som insats varje gång du kör.
har den hemma nu och den är snorfin och full utrustad.
200k nerlagt på bilen ungefär.

har en till s2:a med "bara" runt 300hk.

har annars en mitsubishi lancer evo 2 med 350hk, kapacitet för 500hk med dom grejjerna som sitter på.

har även en subaru impreza wrx -95 med ca: 280hk
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
JG
Inlägg: 194
Blev medlem: 25 juli 2004, 03:45
Ort: Helsingborg
Kontakt:

körde den grymma s2:an till gbg idag på 0.9-1 liter/mil föresten, så det går att köra dom billigt, men gasar du så var berädd på att öppna plånboken.
Johan Grönberg

Överladdning är bara en kompensation för flödesmisstag
fredrik
Styrelsen Gold
Inlägg: 2005
Blev medlem: 3 februari 2005, 18:22
Bil: S2000
Namn: Fredrik Hellström
Ort: Borås
Has thanked: 17 times
Been thanked: 19 times

Om du ska köpa en tidig evo, så har du lite att tänka på [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

1. Vilken modell ?
EVO 1/2/3 GSR eller RS ?
Räkna med att den är dyr att äga.
Skillnaden mellan 1:an och 2:an är bättre diff (främre tror jag) och MYCKET skönare stolar i 2:an men samma som i 3:an. Det är dock inte riktigt värt prisskuttet mellan 1:an och 2:an.
Satsa isf på en EVO 3 GSR - det är värt pengarna !
Dom drar lungt i sig 1l/milen vid lugn körning.
Alla EVOs är högerstyrda (iaf dom tidiga) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Man vänjer sig snabbt dock [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Skillnad GSR och RS:
GSR:en är den bilen som är mer utrustad, säg ECC, elhissar, elspeglar osv osv mer vikt också
RS:en är mer raceinspirerad, dvs ingen AC, inga elhissar eller någon anna lyx, fördelen är att den är lättare, men du tröttnar nog snabbare på den.

Svaga punkter:
KOPPLING ! (iaf om du går upp på steg 1 360hp/440nm) den ger sig dock ändå efter ett par hundra starter! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Rost (iaf om bilen har gått länge i england)
Kolla också så den inte är smälld eller har skulder, ska tydligen fungera på samma sätt som i tyskland med ägarpapprena (dvs har du skuld på bilen har du inte heller något ägarpapper)

Sammanfattning:
- Köp en bil som kommer ifrån Japan, dvs bara mellanlandar och reggas i england.
-Köp INGEN bil ifrån keigley (tydligen fuskar dom väldigt mycket)
-Dyr att äga och försäkra
-Reservdelar är inte problem då det mesta passar ifrån lancer från samma år.
-Köp verkligen inte första bästa EVO, anlita en importfirma t.ex. PB-Z (http://www.pb-z.se) alt. PHR (http://www.phr.se)
-Lusläs på <a href="http://www.lancerregister.com" target="_blank">http://www.lancerregister.com</a> / finns väldigt många fräsha bilar där med
-Försök också hitta en bil med avgas, filter, dump, mätare så du slipper lägga ut pengar på det direkt - annars springer pengarna iväg SNABBT !
Du kommer bli väldigt nöjd med en EVO, jag hade en på hemgång, men i sista sekunden backade säljaren ur och ville inte sälja bilen.
Så nästa år blir det Skyline istället [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Hoppas det hjälpte till lite !
Senast redigerad av fredrik den 24 maj 2005, 22:04, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Hellström
0709 80 80 35

Honda S2000 AP1 '00
hondapower
Inlägg: 499
Blev medlem: 29 juli 2004, 18:01
Ort: norrköping
Been thanked: 2 times

Hmmm,nu har rådet köpa bil som är trimmad kommit upp igen för mina ögon.
har sett att SMR plus många fler säljer värsta jäkla dräparna oreggade här hemma i sverige..

om man ser på en vanlig tysk import så MÅSTE bilen ha orginal effekt eller trimmad så det inte står i reg beviset..

men vad är det för skillnad eller ev dispanser för UK import eller från annat icke EU land?



om du vägrar ford och inte vill ha med nissan folket att göra så tycker ja du ska välja mellan Impretza GT och Mitshu Evo 2 RS iom RS:ens lägre vikt som samtidigt ger annat acc..
alla på HPC vet ju hur vikt gentemot effekt förhållandet har för betydelse. [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]

eller om du är lite av den bekväma snubben så hugger du en GSR istället med lyxen.
fredrik
Styrelsen Gold
Inlägg: 2005
Blev medlem: 3 februari 2005, 18:22
Bil: S2000
Namn: Fredrik Hellström
Ort: Borås
Has thanked: 17 times
Been thanked: 19 times

När bilen reggas i Sverige så måste den var helt orginal, dock så kan du komma undan med avgassystem, luftfilter är lite värre. Allt måste se "orginal" ut - precis som vanligt !

Det är ju inte så farligt att hänga på ett orginalfilter med en box, sen anlitar du en firma så löser dom allt sådant åt dig !
Iaf PB-Z(håller till i uppsala) och PHR (håller till i Halmstad)
Jag hade inte anlitat SMR för att ta hem en EVO.
Senast redigerad av fredrik den 24 maj 2005, 22:24, redigerad totalt 1 gånger.
Fredrik Hellström
0709 80 80 35

Honda S2000 AP1 '00
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

<!--QuoteBegin-raseri+24 May 2005, 22:02:32--><div class='quotetop'>QUOTE(raseri @ 24 May 2005, 22:02:32)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Om du ska köpa en tidig evo, så har du lite att tänka på [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

1. Vilken modell ?
EVO 1/2/3 GSR eller RS ?
Räkna med att den är dyr att äga.
Skillnaden mellan 1:an och 2:an är bättre diff (främre tror jag) och MYCKET skönare stolar i 2:an men samma som i 3:an. Det är dock inte riktigt värt prisskuttet mellan 1:an och 2:an.
Satsa isf på en EVO 3 GSR - det är värt pengarna !
Dom drar lungt i sig 1l/milen vid lugn körning.
Alla EVOs är högerstyrda (iaf dom tidiga) [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Man vänjer sig snabbt dock [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Skillnad GSR och RS:
GSR:en är den bilen som är mer utrustad, säg ECC, elhissar, elspeglar osv osv mer vikt också
RS:en är mer raceinspirerad, dvs ingen AC, inga elhissar eller någon anna lyx, fördelen är att den är lättare, men du tröttnar nog snabbare på den.

Svaga punkter:
KOPPLING ! (iaf om du går upp på steg 1 360hp/440nm) den ger sig dock ändå efter ett par hundra starter! [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Rost (iaf om bilen har gått länge i england)
Kolla också så den inte är smälld eller har skulder, ska tydligen fungera på samma sätt som i tyskland med ägarpapprena (dvs har du skuld på bilen har du inte heller något ägarpapper)

Sammanfattning:
- Köp en bil som kommer ifrån Japan, dvs bara mellanlandar och reggas i england.
-Köp INGEN bil ifrån keigley (tydligen fuskar dom väldigt mycket)
-Dyr att äga och försäkra
-Reservdelar är inte problem då det mesta passar ifrån lancer från samma år.
-Köp verkligen inte första bästa EVO, anlita en importfirma t.ex. PB-Z (http://www.pb-z.se) alt. PHR (http://www.phr.se)
-Lusläs på <a href="http://www.lancerregister.com" target="_blank">http://www.lancerregister.com</a> / finns väldigt många fräsha bilar där med
-Försök också hitta en bil med avgas, filter, dump, mätare så du slipper lägga ut pengar på det direkt - annars springer pengarna iväg SNABBT !
Du kommer bli väldigt nöjd med en EVO, jag hade en på hemgång, men i sista sekunden backade säljaren ur och ville inte sälja bilen.
Så nästa år blir det Skyline istället [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... /smile.gif[/img]

Hoppas det hjälpte till lite !
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144720"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

tack för väldigt bra svar.

är det ofta och mkt rost på bilarna? du har inga ungefärliga uppgifter på försäkring?
Kan en bil någonsin bli perfekt?
M-G
Inlägg: 3
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:34
Ort: Helsingborg

<!--QuoteBegin-YASH+24 May 2005, 16:00:20--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 24 May 2005, 16:00:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->M-G en snurra i Hondan och din S2 blir bromskloss på motorvägen.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144561"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

ja en turbo eller vt-r drar ju nog rätt bra mot en s2a, men sen samtidigt kan du trimma en s2a rätt duktigt oxå om du vill,
o då är de flesta hondor bromsklossar,

min s2a får ju direkt spö av en crx turbo som din, jag har ju bara chip o lite sånt, men den johan har nu piskar en vt-r eller en vt-t utan problem, om det inte är en 500hks crx typ=)


sen e det lite skillnad o köra en liten honda som inte har ngn utrustning o krockskydd som en cola-burk.
känns rätt coolt o klara 12or med full inredning o bilen i övrigt skick som man kör på gatan,
det e respekt
Michael Grönberg
Helsingborg

R32 Gtr -94 2011 ska det gå fort
skylift r32 gtr -90 10,97 212km/h 2008
Användarvisningsbild
xzbatt
Inlägg: 686
Blev medlem: 28 juli 2004, 21:54
Ort: Västerås

<!--QuoteBegin-M-G+25 May 2005, 19:12:41--><div class='quotetop'>QUOTE(M-G @ 25 May 2005, 19:12:41)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-YASH+24 May 2005, 16:00:20--><div class='quotetop'>QUOTE(YASH @ 24 May 2005, 16:00:20)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->M-G en snurra i Hondan och din S2 blir bromskloss på motorvägen.... [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]  [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=144561"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->


sen e det lite skillnad o köra en liten honda som inte har ngn utrustning o krockskydd som en cola-burk.
känns rätt coolt o klara 12or med full inredning o bilen i övrigt skick som man kör på gatan,
det e respekt
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=145099"><{POST_SNAPBACK}></a></div>
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

haha,, det är så jag tänker nu när jag funderar på annan bil [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... iggrin.gif[/img]
Kan en bil någonsin bli perfekt?
YASH
Inlägg: 623
Blev medlem: 25 juli 2004, 13:01
Ort: Borås
Kontakt:

MG underskatta inte nåt som du inte har nåt aning om. Men din bror är väldigt välkommen och testa 100-200 mot mig.
Only M Matters
Skriv svar