Medlemserbjudande: 20% rabatt på service och reparationer!
Prisgaranti och gratis leverans till dörren på nybilar!
Vad kan det vara för fel...?
Provkörde en VTI för snart två veckor sedan... Del Sol om någon undrar.
Bilens motor/drivlina skulle vara original förutom avgassystem och filter...
Satte mig i bilen och drog iväg, både jag och ägaren(hängde inte med) var överrens: man ska värma upp bilen under ca. 20 km innan man pressar den och andvänder VTEC.
Så efter kanske 15 km körning börjar jag varva bilen mer än vanligt, nära VTEC-området, då händer följande:
Kör på femman i kanske 80, växlar ner till fyran och gasar på... men inget händer!?
Motorns varvtal steg inte, kände lite skakningar och hastigheten började sjunka längsamt. Blev skiträdd och var nära att stanna vid vägrenen och ringa upp ägaren; "hämta mig förfaaan..."
Men när jag skulle växla ner och motorbromsa så vaknar den till liv igen!
Sedan kunde man njuta av lite lung körning(vågade inte pressa bilen!) på tillbakavägen.
Men tänkte till: "om jag kommer på vad det är för fel så kanske jag köper bilen efter lite prutande..."
Så jag provkörde bilen några km till, VTEC verkade fungera bra(yeah) och allt annat funkade jättebra tills felet gjorde sig påminnt igen! Lämnade tillbaka bilensnabbt...
Vad kan det vara för fel med bilen???
Bilens motor/drivlina skulle vara original förutom avgassystem och filter...
Satte mig i bilen och drog iväg, både jag och ägaren(hängde inte med) var överrens: man ska värma upp bilen under ca. 20 km innan man pressar den och andvänder VTEC.
Så efter kanske 15 km körning börjar jag varva bilen mer än vanligt, nära VTEC-området, då händer följande:
Kör på femman i kanske 80, växlar ner till fyran och gasar på... men inget händer!?
Motorns varvtal steg inte, kände lite skakningar och hastigheten började sjunka längsamt. Blev skiträdd och var nära att stanna vid vägrenen och ringa upp ägaren; "hämta mig förfaaan..."
Men när jag skulle växla ner och motorbromsa så vaknar den till liv igen!
Sedan kunde man njuta av lite lung körning(vågade inte pressa bilen!) på tillbakavägen.
Men tänkte till: "om jag kommer på vad det är för fel så kanske jag köper bilen efter lite prutande..."
Så jag provkörde bilen några km till, VTEC verkade fungera bra(yeah) och allt annat funkade jättebra tills felet gjorde sig påminnt igen! Lämnade tillbaka bilensnabbt...
Vad kan det vara för fel med bilen???
<span style='color:blue'>[b]Santeri[/b] Korhonen</span>
[b]BMW is the shit...[/b]
Ok... felet märke man bara av lite då och då... inte hela tiden.
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... #>/hmm.gif[/img]
<!--QuoteBegin-stiivN+8 Nov 2005, 14:48:13--><div class='quotetop'>QUOTE(stiivN 4 8 Nov 2005, 14:48:13)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Det är just det med tändfel, kolla dina stift och tändkablar, kolla din fördelare.
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=209213"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Inte min bil det är fel på, men tackar endå!
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=209213"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Inte min bil det är fel på, men tackar endå!
[img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... humbup.gif[/img]
Som bilens ägere så vet jag vad felet var......
Frambromsarna hade totaltjärvat...........
Så nu är kärran som ny igen
Körde i hundra och la den i friläge....bilen stoppade på lite mer än hundra meter.
Men nu är den fixad och fan va den går...
Stanley
Körde i hundra och la den i friläge....bilen stoppade på lite mer än hundra meter.
Stanley
Stanley Pilblad
<!--QuoteBegin-Stanley+28 Nov 2005, 17:35:29--><div class='quotetop'>QUOTE(Stanley 4 28 Nov 2005, 17:35:29)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Som bilens ägere så vet jag vad felet var......
Stanley
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215519"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jasså... det vibrerade en hel del!
Bilen bara... orkade inte dra mera.
Har du vinterdäck till den??? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
Stanley
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215519"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
Jasså... det vibrerade en hel del!
Bilen bara... orkade inte dra mera.
Har du vinterdäck till den??? [img]http://www.hondaklubben.com/forum/style ... >/wink.gif[/img]
-
Jay-c
- Bil: Civic EJ9 -96
- Namn: Johannes Carlsson
<!--QuoteBegin-Jocke_A+28 Nov 2005, 18:15:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Jocke_A 4 28 Nov 2005, 18:15:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vem fan kör med en del sol på vintern???
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215540"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
den som inte har nån vinterbil..
<div align="right"><a href="index.php?act=findpost&pid=215540"><{POST_SNAPBACK}></a></div><!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->
den som inte har nån vinterbil..
kör:
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
SL1000 Falco, KTM 525, 91 Corvette & en grön 96 Civic 1,4is Sedan
Allt är till salu, det är bara en fråga om rätt pris..
201m: 10.08 116.5 km/h CRX VT
<!--QuoteBegin-Jocke_A+28 Nov 2005, 18:15:14--><div class='quotetop'>QUOTE(Jocke_A 4 28 Nov 2005, 18:15:14)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->vem fan kör med en del sol på vintern???
Ska inte köra Del Sol på vintern... tänkte mera om den nuvarande ägaren hade vinterdäck under bilen när han var ute och körde?
Ska inte köra Del Sol på vintern... tänkte mera om den nuvarande ägaren hade vinterdäck under bilen när han var ute och körde?