Vikten av att alltid kolla försäkringskostnaden

ENBART för motorrelaterade topics
Användarvisningsbild
Steffo
HPC Medlem
Bil: Pilot EX-L 2016
Namn: Stefan Blixt
Has thanked: 26 times
Been thanked: 10 times

Förra året när jag för första gånge tecknade min halvförsäkring på min CTR (vagnsskadegarantin gör att helförsäkring är onödigt), så var IF nästan 1000 kr billigare än näst billigaste alternativet (som jag tror var Folksam). I år hade IF höjt premien med några hundralappar vilket gjorde att jag började kolla runt på alla bolag igen. Döm om min förvåning när Trygghansa plötsligt ligger ett par hundra under IF!

Bara att byta rakt av med andra ord <!--emo&:blink2:-->Bild<!--endemo-->
Stockholm
Honda Pilot EX-L AWD 2016
sir_Daniel
Bil: civic eg esi
Namn: Daniel Landström
Kontakt:

hade samma sak när jag skulel försäkra datsun detta år.
har inte haft den i trafik på 1.5 år ungefär.

kollade lite på nätet om vad det skulle kosta att försäkra den... fyller 25 detta år och bilen står självklart på mig själv (som alla mina bilar, lite dyrare men känns moraliskt bättre)

från att ha kostat ungefär 400:- per månad i TRAFIK!!!
gick jag ner till straxt över 300:- per månad HELTFÖRSÄKRAD.... trevligt att bli äldre <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
blir ännu bättre nästa år då bilen blir äldre och jag likså...

2010 blir bilen veteranbil (30 år fyller den då) då slipper man dessutom skatten på dem <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->

bilen i fråga:
Bild

Bild
Daniel Landström
KudoZ PerformanZe http://WWW.KUDOZ.se
Clabbe
Bil: RD9
Namn: Клабе Бюрстром
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Sen ska man väl kolla på villkoren i försäkringen bolagen emellan oxå <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->
Благодаря мутра!
Malkolm
Bil: TEN second car!
Namn: Malkolm Roth
Has thanked: 31 times
Been thanked: 23 times

Trygghansa är billigast på min CTR oxå, men tyvärr täcks inte bankörning där. Får se hur jag gör till nästa år.
bjornligan

trygg-hansa billigast på min CTR också 3900:- året
<!--sizeo:1--><span style="font-size:8pt;line-height:100%"><!--/sizeo-->Kris-.tianpet,ter_sson<!--sizec--></span><!--/sizec-->

CTR -05 Såld
CTROliver

<!--QuoteBegin-Steffo+5 Jul 2006, 19:17:06--><div class='quotetop'>QUOTE(Steffo 4 5 Jul 2006, 19:17:06)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Förra året när jag för första gånge tecknade min halvförsäkring på min CTR (vagnsskadegarantin gör att helförsäkring är onödigt), så var IF nästan 1000 kr billigare än näst billigaste alternativet (som jag tror var Folksam). I år hade IF höjt premien med några hundralappar vilket gjorde att jag började kolla runt på alla bolag igen. Döm om min förvåning när Trygghansa plötsligt ligger ett par hundra under IF!

Bara att byta rakt av med andra ord <!--emo&:blink2:-->Bild<!--endemo-->
[right][snapback]304908[/snapback][/right]
<!--QuoteEnd--></div><!--QuoteEEnd-->

Vart har du dina andra försäkringar idag?
James Oliver Könsberg - Malmö
StiFt
Bil: VW Golf MK2 GTI 16V
Namn: Mattias Lindblad
Kontakt:

Har man allt på samma ställe så blir det billigare?
[b]VW Golf GTI 16v -88[/b]
[b]BMW 520i Touring e34 -96[/b]

[i]BMW 525i e34 -91 (Såld 2010)[/i]
[i]BMW 525ia k e34 -89 (Skrotad 2010)[/i]
[i]BMW 525i e34 -92 (Skrotad 2010)[/i]
[i]Peugeot Expert 2,0 HDI -04 (Såld 2009)[/i]
[i]Honda CRX VTEC -90 (Såld 2008)[/i]
Caroline

Som jag har fattat det så får man alltid billigare försäkring första året man tecknar försäkringen sedan höjjer de priserna. Då är det dax att byta bolag. Då får man billigare igen av något annat bolag som sedan höjjer året därpå. Så nu har jag tagit efter min kära fars tips. Han byter Försäkringsbolag på sin 3000 GT varje år. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Just nu har jag Sveland försäkring. Betalar 600:- i månaden för en Civic VTi-92. Och jag är 21 år och bor 1 mil utanför GBG. Förut hade jag alla mina försäkringar hos Foksam, men jag fick då inget billigare på p.g.a. det. Dom sa att det enda fördelen men att ha försäkringarna samlade var att man slipper dubbla självrisker vid t.ex. bilinbrott om du varit ute och rest och ditt bagage blir stulet. Då täcker ju Hemförsäkringen bagaget och bilförsäkringen bilen, 1 självrisk. Olika bolag 2 självrisker.
MVH/Caroline Lundmark
qarolinelundmark@hotmail.com
Honda Civic VTi-92
Elvis_EG2
Namn: Elvis

<!--QuoteBegin-sir_Daniel+6 Jul 2006, 10:17:07--><div class='quotetop'>QUOTE(sir_Daniel 4 6 Jul 2006, 10:17:07)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->hade samma sak när jag skulel försäkra datsun detta år.
har inte haft den i trafik på 1.5 år ungefär.
kollade lite på nätet om vad det skulle kosta att försäkra den... fyller 25 detta år och bilen står självklart på mig själv (som alla mina bilar, lite dyrare men känns moraliskt bättre)
från att ha kostat ungefär 400:- per månad i TRAFIK!!!
gick jag ner till straxt över 300:- per månad HELTFÖRSÄKRAD.... trevligt att bli äldre <!--emo&:P-->Bild<!--endemo-->
blir ännu bättre nästa år då bilen blir äldre och jag likså...
2010 blir bilen veteranbil (30 år fyller den då) då slipper man dessutom skatten på dem <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
bilen i fråga:
[right][snapback]305121[/snapback][/right]

fan så fet bil <!--emo&:o-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:o-->Bild<!--endemo--> <!--emo&:D-->Bild<!--endemo-->
Senast redigerad av Elvis_EG2 den 7 juli 2006, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Elvis

Honda Civic 1.4lsi -Såld-
Honda Delsol VTi B18 -Såld-
Honda Civic Type R Fn2 K20 - Såld -
Honda S2000 F20C - Såld -
Honda Civic 1.5 VTEC -Såld-
Honda Accord 2,4 CL9 -Såld-

Driving :Honda civic type R CW FN2
CTROliver

<!--QuoteBegin-Caroline+7 Jul 2006, 12:32:15--><div class='quotetop'>QUOTE(Caroline 4 7 Jul 2006, 12:32:15)</div><div class='quotemain'><!--QuoteEBegin-->Som jag har fattat det så får man alltid billigare försäkring första året man tecknar försäkringen sedan höjjer de priserna. Då är det dax att byta bolag. Då får man billigare igen av något annat bolag som sedan höjjer året därpå. Så nu har jag tagit efter min kära fars tips. Han byter Försäkringsbolag på sin 3000 GT varje år. <!--emo&:)-->Bild<!--endemo-->  Just  nu har jag Sveland försäkring. Betalar 600:- i månaden för en Civic VTi-92. Och jag är 21 år och bor 1 mil utanför GBG. Förut hade jag alla mina försäkringar hos Foksam, men jag fick då inget billigare på p.g.a. det. Dom sa att det enda fördelen men att ha försäkringarna samlade var att man slipper dubbla självrisker vid t.ex. bilinbrott om du varit ute och rest och ditt bagage blir stulet. Då täcker ju Hemförsäkringen bagaget och bilförsäkringen bilen, 1 självrisk. Olika bolag 2 självrisker.
[right][snapback]305529[/snapback][/right]

Där ser man hur olika bolag kan vara <!--emo&:)-->Bild<!--endemo--> Samlar man sina försäkringar hos IF, T.ex Villa/Hem/Olycksfall/Bil så får man 20% rabatt, bor man då som i exemplet dessutom i villa så blir bilen ännu billigare.
James Oliver Könsberg - Malmö
Skriv svar